Wij waren even out of order want ik vond het een goed idee om de griep te krijgen met 33 weken zwangerschap. Noa is ontzettend lief geweest & week niet van mijn zijde; maar daardoor moeten we wel eventjes bijlezen!
Vanavond hebben we examen van de gehoorzaamheidscursus, dan stoppen we voorlopig even met de cursussen. Hebben dan (mochten we vanavond slagen), puppy, puber, basis & gehoorzaamheid in 1 jaar afgerond met onze lieve eigenwijze berner.
Citaat:
#SNUFFELSANTA Week 40 zondag: schreef:
Is jouw hond een slow-snacker of een schrok-opper?
Noa is gek op verschillende snacks. Sommige snacks stopt ze eerst even weg om er vervolgens na een tijd weer mee aan te komen. Wanneer ze een konijnenoor krijgt legt ze deze altijd eerst bij Ed (onze kat) neer, die er vervolgens mee vandoor gaat. Maar over het algemeen is Noa wel een slow-snacker.
Citaat:
Hoe vier jij de verjaardag (of Gotcha-dag*) van je hond? Geef je een feestje, krijg 't ze wat extra of is het een dag zoals alle anderen en doe je er niet zoveel mee?
Noa kreeg een verjaardagstaart-knuffel & verder krijgt ze een snackie extra en gaan we ergens wandelen. Niets extra speciaals dan normale dagen en/of weekenden waarbij we ook wel proberen minstens 2 keer per week even lekker naar het bos te gaan. Gelukkig wonen we buiten af met een heel groot weiland achter ons, waar ze ook iedere dag uit mag razen.
Citaat:
Honden schijnen vaak te lijken op hun baasjes. Wat is een karaktertrekje of eigenschap van je hond die jij bij jezelf ook terug vind?
Eigenwijs is ook wijs toch? Aandacht & gezelligheid de hele dag wanneer een van ons 2 in de buurt is.
Citaat:
#snuffelsanta week 41 Zondag schreef:
Wat is de meest ondeugende of memorabele actie ooit van jouw hond?
Ik denk dat we wel een top 3 hebben hierin.
1. De telefoon van mijn man opgegeten; die had hij per ongeluk op de bank laten liggen & die heeft Noa te pakken gekregen toen wij beide even buiten waren.
2. De afstandsbediening van de TV opgegeten; deze had wederom mijn man laten liggen & nu kunnen we de tv alleen nog maar met de knopjes aan de zijkant bedienen. Gelukkig scheelt het dat wij echt amper tv kijken
3. Ik denk dat er het eerste 3-kwart jaar 3 hondenmanden doorheen zijn gegaan & onlangs een aantal knuffels. Wanneer ze ergens een gaatje vind & het pluche eruit kan trekken, dan gaat ze los
Citaat:
#SNUFFELSANTA week 42 Zondag schreef:
Doet jouw hond ook denkspelletjes of snuffelmatten? Zo ja, welke vindt 'ie leuk?
Noa doet ook aan denkspelletjes & snuffelmatten. Het leukst vind ze wanneer we kleine snoepjes door het huis verstoppen en ze deze mag zoeken, dit is echt een hit! Snuffelmat hebben we ook eentje, maar die heeft ze zo snel in de gaten dat dat echt max een minuut is en dan heeft ze alles eruit gevist
Noa is wat dat betreft erg slim & heeft ze wel wat uitdaging nodig.
Ik dacht dat de proefdruk van ons geboortekaartje binnenkwam, maar het was een heeeeel ander leuk kaartje dat zojuist bezorgd werd in de brievenbus!