Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 19:22

Luna2006 schreef:
Citaat:
#SNUFFELSANTA week 42 Zondag schreef:
Doet jouw hond ook denkspelletjes of snuffelmatten? Zo ja, welke vindt 'ie leuk?

Dj snapt denkspelletjes ook niet echt, hij gaat er stom naar kijken en snuffelen tot hij snoepje ruikt en dan houd het wel op.

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 10:49

Wij waren even out of order want ik vond het een goed idee om de griep te krijgen met 33 weken zwangerschap. Noa is ontzettend lief geweest & week niet van mijn zijde; maar daardoor moeten we wel eventjes bijlezen!

Vanavond hebben we examen van de gehoorzaamheidscursus, dan stoppen we voorlopig even met de cursussen. Hebben dan (mochten we vanavond slagen), puppy, puber, basis & gehoorzaamheid in 1 jaar afgerond met onze lieve eigenwijze berner.

Citaat:
#SNUFFELSANTA Week 40 zondag: schreef:
Is jouw hond een slow-snacker of een schrok-opper?

Noa is gek op verschillende snacks. Sommige snacks stopt ze eerst even weg om er vervolgens na een tijd weer mee aan te komen. Wanneer ze een konijnenoor krijgt legt ze deze altijd eerst bij Ed (onze kat) neer, die er vervolgens mee vandoor gaat. Maar over het algemeen is Noa wel een slow-snacker.

Citaat:
Hoe vier jij de verjaardag (of Gotcha-dag*) van je hond? Geef je een feestje, krijg 't ze wat extra of is het een dag zoals alle anderen en doe je er niet zoveel mee?

Noa kreeg een verjaardagstaart-knuffel & verder krijgt ze een snackie extra en gaan we ergens wandelen. Niets extra speciaals dan normale dagen en/of weekenden waarbij we ook wel proberen minstens 2 keer per week even lekker naar het bos te gaan. Gelukkig wonen we buiten af met een heel groot weiland achter ons, waar ze ook iedere dag uit mag razen.

Citaat:
Honden schijnen vaak te lijken op hun baasjes. Wat is een karaktertrekje of eigenschap van je hond die jij bij jezelf ook terug vind?

Eigenwijs is ook wijs toch? Aandacht & gezelligheid de hele dag wanneer een van ons 2 in de buurt is.

Citaat:
#snuffelsanta week 41 Zondag schreef:
Wat is de meest ondeugende of memorabele actie ooit van jouw hond?

Ik denk dat we wel een top 3 hebben hierin.
1. De telefoon van mijn man opgegeten; die had hij per ongeluk op de bank laten liggen & die heeft Noa te pakken gekregen toen wij beide even buiten waren.
2. De afstandsbediening van de TV opgegeten; deze had wederom mijn man laten liggen & nu kunnen we de tv alleen nog maar met de knopjes aan de zijkant bedienen. Gelukkig scheelt het dat wij echt amper tv kijken :')
3. Ik denk dat er het eerste 3-kwart jaar 3 hondenmanden doorheen zijn gegaan & onlangs een aantal knuffels. Wanneer ze ergens een gaatje vind & het pluche eruit kan trekken, dan gaat ze los *\o/*

Citaat:
#SNUFFELSANTA week 42 Zondag schreef:
Doet jouw hond ook denkspelletjes of snuffelmatten? Zo ja, welke vindt 'ie leuk?

Noa doet ook aan denkspelletjes & snuffelmatten. Het leukst vind ze wanneer we kleine snoepjes door het huis verstoppen en ze deze mag zoeken, dit is echt een hit! Snuffelmat hebben we ook eentje, maar die heeft ze zo snel in de gaten dat dat echt max een minuut is en dan heeft ze alles eruit gevist _/-\o_ Noa is wat dat betreft erg slim & heeft ze wel wat uitdaging nodig.

Ik dacht dat de proefdruk van ons geboortekaartje binnenkwam, maar het was een heeeeel ander leuk kaartje dat zojuist bezorgd werd in de brievenbus!

Afbeelding

Afbeelding

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 12:40

Oh dat lijkt me best even spannend Imke, gaat het goed met jou en de baby?

Wat lief, Santapost! Noa kon niet wachten het te lezen zie ik :D

Veel succes vanavond!

Bo_Y

Re: Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 15:17

Succes vanavond Imke!

Ik heb mijn pakket bijna compleet voor het lootje! Nog 3 euro over, dus kan nog even shoppen voor iets leuks! Ben zo benieuwd of de ontvanger het ook leuk vindt, maar daar moeten we nog 2mnd op wachten. Het duurt nog lang, maar het is ook zo tijd voor het verzenden.
Vindt het pakket maken misschien nog wel leuker dan het krijgen. Uitzoeken wat past bij je lootje is zo leuk!

Donderdag vertrekken we naar ons ‘2e huis’ op Ameland. We gaan gezien de voorspelling letterlijk uitwaaien op het strand! Heerlijk. Heb ook maar wat puzzel voor Saar en Senna in de tas gedaan. En een hele verzameling aan badjassen en regenjassen.

Morgen eerst met Saar naar de SDU, gelukkig kon onze eigen dierenarts een spoedplek regelen en hoeven met die ogen niet nog 10 weken te wachten.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 03:05

De SDU is echt heel kundig. Het zijn oom allemaal artsen die niet alleen in Nederland opgeleid zijn. De oogarts waar ik met bella heen was vanwege een lensloslating heeft bella nog bij een collega tijdens diegene z'n lunchpauze weten onder de echo te krijgen, hij vertrok namelijk die middag vanwege een seminaar in een ander land. Jammer genoeg was de uitslag van de echo minder goed. De hartje was 2 x zo groot en vocht etc... En met Aedan ben ik er ook geweest ivm pancreatitis. De arts was beetje autist en kon bot overkomen zei m'n eigen da als waarschuwing. Ik vond m wel lekker to the point maar ik ben ook autist dus soort zoekt soort.
Nadat ik Aedan z'n behandeling heb gestopt en hem heb laten inslapen kreeg ik een heel mooi kaartje van die dierenarts met super lieve tekst en die ik kon begraven want er zaten zaadjes in het pap8er verwerkt. Ik vond dat zo mooi en fijn gedaan.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:34

Saar is voor haar ogen al 2,5 jaar onder behandeling van dr Sanshez van de SDU, hele fijne en kundige man. We zijn weer thuis met 10 weken prednison. Helaas waren de oogspieren weer ontstoken.

Maar toen we thuis kwamen lag er post van onze Secret Santa!! Saar en Senna waren helemaal blij de koekjes. En die met eend en vis kan Sen ook eten, dus heel fijn.

Afbeelding

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:49

Super leuk om al die santa post al voorbij te zien komen :j

Hier mijn pakket nu zo goed als gevuld :D Nu gaat het leuke inpakwerk en hints maken beginnen

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:58

Hier inmiddels een passende doos gevonden en ook de meeste cadeautjes in huis.
Klein beetje twijfel over een enkel cadeautje door wat tegenstrijdigheid in de week vragen hier dus ik hoop dat dat goed komt.

Ik heb er in elk geval zin in en kan niet wachten tot het zover is! {:)
Maar eerst nog tijd om de hints te gaan bedenken en uitwerken!

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:05

Ik krijg vandaag mijn laatste item binnen dus nu kan het inpakken beginnen. *\o/*
Vind het altijd zo spannend of alles in de smaak valt

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:07

Ik denk dat ik vandaag de ideale doos heb gescoord, dus ik kan gaan inpakken en tetrissen om het erin te krijgen :D
Dat wordt alleen niet meer vandaag, ik heb de hele dag gestaan vanwege een bijzondere dag op het werk en ben blij even te zitten.

Oef prednison is best heftig Bo_Y, hopelijk helpt het en krijgt ze niet teveel bijwerkingen!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:10

ik denk dat ik ook bijna alles heb, nog even nadenken wat ik er nog bij wil doen :)