Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 13:58

maitestar23 schreef:
SpikkelFire schreef:
Mag ik hier iets vragen? Vanochtend heb ik 2 pakketten voor Vinted ingeleverd, ze zijn ook beiden gescand.

Alleen het was heel druk en die vrouw zei iets van ik zet ze even op 1 code / 1 scan (?)

Maar nu zie ik dat er 1 pakket geüpdatet wordt in vinted dat deze is ingeleverd, maar die ander niet -O- dus die staat nog steeds op verzendlabel downloaden.

Komt dit later nog goed? Ik krijg ook met geen mogelijkheid dat pakketpunt te pakken :roll:

Weet je met welke koerier dit was?
En had je labels geprint of digitale labels?

Oeps vergeten te melden, met DPD was dit! De labels heb ik zelf geprint thuis en opgeplakt.

Ben net weer naar het pakketpunt gereden, maar er stond weer een rij van 20 man..

cobiie

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 14:02

Met een beetje geluk zie je in de vinted app straks een update als de pakken opgehaald zijn door de chauffeur.

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 14:19

maitestar23 schreef:
Weet je met welke koerier dit was?
En had je labels geprint of digitale labels?

SpikkelFire schreef:
Oeps vergeten te melden, met DPD was dit! De labels heb ik zelf geprint thuis en opgeplakt.

Ben net weer naar het pakketpunt gereden, maar er stond weer een rij van 20 man..

Oh gelukkig zitten de labels er op, dat scheelt weer. (Digitaal was echt wel een probleem geworden.)
Al zou ze het fout gedaan hebben dan wordt het verderop in het systeem wel ingescand.
In principe had ze gewoon ze achter elkaar aan kunnen scannen, dus ik begrijp niet helemaal wat ze bedoelt :+ Maar het komt goed.

En die drukte heel herkenbaar. Wij zijn laatst gestopt met DPD en gaan nu ook stoppen met Mondial, het is voor pakketpunten die bijv. ook nog winkel zijn echt niet meer te doen

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 14:32

Oke dat is fijn om te horen!! In principe kan er ook weinig misgaan want er zitten idd labels op. En ze heeft ze echt allebei gescand, dus heel raar dat ik maar 1 mail heb gehad. Nouja ik wacht het nog (on)geduldig af :D

Jaa niet normaal zeg! Gelukkig is dit echt alleen een pakketpunt, maar ze stond alleen en ik kreeg echt een beetje medelijden.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 14:49

DPD is altijd erg traag met updaten van het verzendlabel.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 11:59

Ik had nu ineens dat ik iets kon kopen zonder verzendkosten. Hoe kan dat? Is dat iets vanuit de verkoper of vanuit Vinted? Waarom is dat?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 12:36

Vanuit Vinted wordt dat nog weleens gedaan bij verkopers die al transacties hebben gehad. Heb ik van de week ook gehad bij iemand. De eerste aankoop is daarnaast ook gratis bij nieuwe verkopers.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 13:33

Ik had ineens een Belg die mijn items gevonden via Vinted Belgie en zich afvroeg waarom ze niet kon kopen.
Als Pro seller in de UK mag ik legaal niet eens naar de EU verzenden en verkopen naar de EU is uberhaupt niet mogelijk, vinted UK is alleen voor de UK. Geen idee hoe het kan dat wij nu in de Belgische zoek resultaten opduiken maar ben er niet heel blij mee.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 18:56

Zijn er meer mensen die geen verzendlabel kunnen downloaden?
Ik heb 4 uur geleden iets verkocht en wil een verzendlabel aanmaken maar die komt maar steeds niet.
Ik krijg steeds onderstaande tekst te zien.

We zijn de verzendgegevens aan het verwerken. Je kunt het verzendlabel in een paar tellen downloaden.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 21:06

Dat gebeurt wel vaker. Morgen nog eens proberen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 11:44

Nou, ik heb toch die enorme doos met Barbies terug gekregen. :')

Maar het pakket werd als ontvangen gemarkeerd, ze reageerde daar niet op, na 2 dagen is de betaling vrij gegeven en nu heb ik de poppen dus ook nog terug.

Ben ik nou heel erg als ik het weer te koop zet? Ik heb haar een hele week gewaarschuwd dat de doos terug zou komen, geen respons.

Ik heb haar geblokt, ik wil niet meer aan haar verkopen. Beetje gevalletje eigen schuld wat mij betreft. :=

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 11:51

Ik zou hem zeker weer te koop zetten. Ze heeft kansen genoeg gehad en anders moet je iets niet kopen als je het niet wil of kan ophalen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 12:23

beert schreef:
Ik zou hem zeker weer te koop zetten. Ze heeft kansen genoeg gehad en anders moet je iets niet kopen als je het niet wil of kan ophalen.

Ik ook. Gewoon weer te koop zetten.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 12:30

Lijkt me prima als je het weer te koop zet. Je hebt niets verkeerd gedaan.

Hier heeft een koper een probleem gemeld. Namelijk dat ze op vakantie is en het pakket niet kan ophalen. En dan staat er leuk bij dat je als verkoper het probleem kunt oplossen en een terugbetaling kunt doen. :roll:

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 14:12

Ohh ja, dus als verkoper maar even de betaling vrij geven. Zou ik dus ook niet zomaar doen. Eerst spullen terug.

Ik ga meerdere sets verkopen ipv een enorme doos vol. Doos weegt 10+kg, heb er nu dus 2x mee lopen slepen, 3e keer wil ik niet meer. :=

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 14:46

_Lorette_ schreef:

Hier heeft een koper een probleem gemeld. Namelijk dat ze op vakantie is en het pakket niet kan ophalen. En dan staat er leuk bij dat je als verkoper het probleem kunt oplossen en een terugbetaling kunt doen. :roll:

Sommige mensen hebben echt geen idee hoe Vinted werkt volgens mij. Ik vind dit ook wel echt heel suf en aso eerlijk gezegd.

Dan kan ze toch de qr aan iemand anders doorsturen zodat die vriend, buur, collega of familie het pakket kan ophalen.

En daarbij kan ze jou toch ook een berichtje sturen ipv een probleem melden bij Vinted. Ik denk echt dat het iemand is die geen idee heeft hie Vinted werkt.

Hopelijk komt het pakket retour

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 14:48

Mama3 schreef:
_Lorette_ schreef:

Sommige mensen hebben echt geen idee hoe Vinted werkt volgens mij. Ik vind dit ook wel echt heel suf en aso eerlijk gezegd.

Dan kan ze toch de qr aan iemand anders doorsturen zodat die vriend, buur, collega of familie het pakket kan ophalen.

Dat, of ‘hey, ik heb super veel interesse, maar zou je wat later kunnen verzenden ivm vakantie en ophaaltijden?’

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 18:09

Heb hier nu ook weer een ding…. Kreeg een berichtje van mijn afhaalpunt dat hun scanapparaat niet werkt, en er daar pakjes lagen.
Opgehaald en ook enkele ingeleverd.

Resultaat. De ontvangen pakjes stonden nooit als af te halen en kan ik niet bevestigen, mijn ingediende pakjes komen niet als verstuurd…

Iemand al gehad?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 05:06

tengeltje11 schreef:
Heb hier nu ook weer een ding…. Kreeg een berichtje van mijn afhaalpunt dat hun scanapparaat niet werkt, en er daar pakjes lagen.
Opgehaald en ook enkele ingeleverd.

Resultaat. De ontvangen pakjes stonden nooit als af te halen en kan ik niet bevestigen, mijn ingediende pakjes komen niet als verstuurd…

Iemand al gehad?

De pakjes van jou als verkoper zouden als verstuurd moeten komen als de chauffeur ze dan ophaalt neem ik aan, die kan wel scannen of iig op distributiecentrum.

En op te halen pakketjes zie je vaak toch al omdat die vanuit de chauffeur, distributie gescand wordt? Ik krijg geregeld berichtjes :pakket is later vandaag op te halen.
Maar ook dat de chauffeur ze op geleverd heeft gezet (je denkt dat ze op te halen zijn) terwijl hij ze pas de dag erop werkelijk langsbrengt.

Alleen bij afhalen kunnen ze dus blijkbaar niet scannen, dus raken pakjes dan "kwijt" tenzij jij ze dus zelf via vinted aangeeft dat je hem ontvangen hebt.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 05:10

_Lorette_ schreef:

Is het pakje mega lang onderweg geweest. Kan mij voorstellen dat als er een maand tussen bestellen en leveren zit, dat er dan net een vakantie kan zijn.

Geld terug zou ik sowieso niet op klikken.

Kan je als reactie niet geven dat ze aan een ander kan vragen om het op te halen? Mogelijk heeft ze daar niet aangedacht. Anders dat ze het retour moet laten gaan, dan krijgt ze uiteindelijk haar geld terug.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 07:44

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 07:55

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 12:42

Diep triest! Ik maak eigenlijk nooit aan foto's van mijn kinderen of mijzelf in kleding, dus heb er geen last van.
Maar op marktplaats ook genoeg geneuzel gehad van gestoorde kerels met de verkoop van paardrijlaarzen en zelfs met de verkoop van een trouwjurk. Zelfs zonder foto's dat je ze draagt.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 12:20

Zo de hele ochtend bezig geweest met paardenspullen uitzoeken en de goede dingen op vinted gezet. Dat is me toch ook wel een werkje.

Hopelijk verkoopt er wel wat van...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 12:37

Ik heb gisteren er ook allerlei opgezet en net 10 pakjes weg gebracht .
Dus ik vind dat er best wel weer handel is op dit moment maar ja kinderbijslag komt ook snel weer