Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
purny schreef:Je lijkt minister Faber wel met haar lintjesgate
(bron, betaalmuur-omzeild AD artikel: https://archive.is/7mOm4) BigOne schreef:Mvandende, dus jij bent minima? Dan krijg je dus maximale zorgtoeslag? En natuurlijk huurtoeslag op je huur van het huis dat je ouders voor je gekocht hebben? En je gaat op vakantie?
Oef wat heb je het slecht.
Electra63 schreef:Bo_Y schreef:Alles is duur en nu ik 100 afgekeurd ben valt het soms wel tegen. Want het scheelt per jaar wel een boel geld werken of een uitkering.
Maar goed me dood werken is geen optie voor ons. Dus we slaan ons we wel doorheen.
Sommetje wat we minder krijgen:
25% minder inkomen dat is voor mij 1000 euro bruto, dus ongeveer 700 netto per maand
450 euro meer loon belasting per maand
Dus dat is per maand ongeveer 1150 minder inkomen. Dat is veel geld.
Nu heb ik een iva, had de ‘mazzel’ meteen volledig afgekeurd te worden zonder ooit te hoeven te worden herkeurt. Wat heftig was, maar goed ook rust.
Onze verhuisplannen liggen nu dus in de ijskast. Maar we hebben het niet slecht, maar moeten we meer nadenken over dingen.
Eigen risico, ja dat is hier in januari op, dus is ieder jaar gewoon 385 extra aan zorgkosten voor mij.
Ik begrijp even niet waarom je € 450 meer loonbelasting betaalt ?
_San87_ schreef:BigOne schreef:Mvandende, dus jij bent minima? Dan krijg je dus maximale zorgtoeslag? En natuurlijk huurtoeslag op je huur van het huis dat je ouders voor je gekocht hebben? En je gaat op vakantie?
Oef wat heb je het slecht.
En kwijtschelding van gemeentebelasting, als ze t niet vergeet aan te vragen. Maar wel de hele buts in 1x kan overmaken als ze t vergeet.
mvdende schreef:En tja, ik betaal nu al €213 per maand, maar dus geen eigen risico (trouwens al een paar jaar niet nodig gehad) en 20 fysio behandelingen, 1x per 3 jaar bril vergoeding, volledige vergoeding anticonceptie, vergoeding eigen bijdrage CAK, €500 tandarts vergoeding, dus wel heel ruim verzekerd. Na het 1e jaar .
mvdende schreef:Helaas uithuilen en nóg voorzichtiger de komende maanden, want de Canada familie bezoek is al (deels) geboekt en Canada is niet goedkoop. Het bedrag van die kwijtschelding was dan ook eigenlijk mijn spaargeld voor Canada waar ik hard voor gespaard heb de afgelopen maanden...(avondmaaltijd = boterham of bakje kwark regelmatig, verwarming zo min mogelijk aan en laag enz.)
purny schreef:mvdende schreef:En tja, ik betaal nu al €213 per maand, maar dus geen eigen risico (trouwens al een paar jaar niet nodig gehad) en 20 fysio behandelingen, 1x per 3 jaar bril vergoeding, volledige vergoeding anticonceptie, vergoeding eigen bijdrage CAK, €500 tandarts vergoeding, dus wel heel ruim verzekerd. Na het 1e jaar .
Maar heb je al die vergoedingen echt nodig?
Ik betaal bij ASR iets van 180 euro per maand en 38,50 ER.
purny schreef:mvdende schreef:En tja, ik betaal nu al €213 per maand, maar dus geen eigen risico (trouwens al een paar jaar niet nodig gehad) en 20 fysio behandelingen, 1x per 3 jaar bril vergoeding, volledige vergoeding anticonceptie, vergoeding eigen bijdrage CAK, €500 tandarts vergoeding, dus wel heel ruim verzekerd. Na het 1e jaar .
Maar heb je al die vergoedingen echt nodig?
Ik betaal bij ASR iets van 180 euro per maand en 38,50 ER.
purny schreef:mvdende schreef:Helaas uithuilen en nóg voorzichtiger de komende maanden, want de Canada familie bezoek is al (deels) geboekt en Canada is niet goedkoop. Het bedrag van die kwijtschelding was dan ook eigenlijk mijn spaargeld voor Canada waar ik hard voor gespaard heb de afgelopen maanden...(avondmaaltijd = boterham of bakje kwark regelmatig, verwarming zo min mogelijk aan en laag enz.)
Tja dat is nou eenmaal je eigen keuze
Ik heb ook een verre reis geboekt en moet 1000 euro IB ophoesten en mij hoor je ook niet.
ondertussen zijn er meerdere topics waarin je vermeld dat je maar liefst 1000 belastingen moet ophoesten dus we horen je wel
purny schreef:@Sansa: Ik vraag me dus af of je echt zoveel vergoed krijgt in tegenstelling tot de gewone polissen.
@Little gift: Weet ik maar ik doe niet zo zielig als een ander.
wyoming schreef:mvdende schreef:Normaal kost deze verzekering dan ook €241 per maand, maar de gemeente Woendrecht betaald €27,5 per maand mee, dus de kosten voor mij zijn dan €213,95.
En je krijgt nog zorgtoeslag toch? Dus die gaat er ook nog vanaf.
er zitten dingen in die oververzekerd zijn maar een lagere optie is niet mogelijk. Ik betaal nu 35 euro per maand minder als de eigenlijk verplichte via de gemeente. Die is zo duur dat ik hem niet kan betalen 
). Alleen de chocovlokken van de aldi wel. De inhoud is verlaagd maar de prijs is nu ver over de 2 euro. Dat was mijn laatste pak dat ik gekocht heb, ik ga wel over naar appelstroop en gewone suiker. Ook de 100% pindakaas was weer stevig in prijs gestegen. Voor een prut klein beetje boodschappen was ik ver over de 50 euro. En er zat niet eens groente of vlees bij. Wel wat fruit.
maar 3,5 euro voor een beker thee, lees je mag zelf het zakje van pakweg 10 cent in heet water hangen, een klontje suiker van 5? Cent erin en dan betaal je minstens 3,50 euro voor. nee dank je.
Ik had pas water nodig voor pijnstilling en ik was er zelf doorheen, gevraagd bij een restaurant of ik een glas kraanwater mocht hebben zodat ik kon nemen, dat mocht tegen betaling van 1,50
het is dat ik geen keuze had maar
Marcella schreef:Trouwens als minima hebben een hoop gemeenten gemeenten polis voor ziektekosten verzekering. Ook zonder eigen risico.
Oh je hebt gemeente polis.
Teriwjl ik die teruggave gebruik om gaten te dichten en een keer noodzakelijke dingen te kopen en dan is die alweer op.