Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Luxorvalkje schreef:Hier nog steeds niks, en ik was echt vroeg dit jaar
lovelyfiefy schreef:Ik wacht nog op bericht van de 2e aangifte.
Al 2x voor gebeld ondertussen.
De laatste keer omdat ik vrijdag moest bellen als ik nog niks ontvangen had.
Die jongen zei dat ze er mee bezig waren en dat ik de komende week waarschijnlijk wel wat ging horen.
Dus ik wacht nog even rustig af.
Het was wel wat drukker met het afhandelen van dit soort gevallen zei hij, dus daarom duurde het wat langer dan gebruikelijk.
KimD schreef:lovelyfiefy schreef:Ik wacht nog op bericht van de 2e aangifte.
Al 2x voor gebeld ondertussen.
De laatste keer omdat ik vrijdag moest bellen als ik nog niks ontvangen had.
Die jongen zei dat ze er mee bezig waren en dat ik de komende week waarschijnlijk wel wat ging horen.
Dus ik wacht nog even rustig af.
Het was wel wat drukker met het afhandelen van dit soort gevallen zei hij, dus daarom duurde het wat langer dan gebruikelijk.
Gevoegde, of nieuwe aangiftes gaan vrijwel altijd de controle in, dus het zal mij ontzettend verrassen als je daadwerkelijk een (kloppende) aanslag krijgt ipv een bericht dat het opleggen langer duurt. Ik hoop het uiteraard wel voor je.
veerledec schreef:Er is wel een voorlopige aanslag opgelegd op de eerste ingediende aangifte, een vermindering daarvan zou een ambtshalve vermindering zijn. Wellicht bedoelde hij dat.
veerledec schreef:Er is wel een voorlopige aanslag opgelegd op de eerste ingediende aangifte, een vermindering daarvan zou een ambtshalve vermindering zijn. Wellicht bedoelde hij dat.
lovelyfiefy schreef:veerledec schreef:Er is wel een voorlopige aanslag opgelegd op de eerste ingediende aangifte, een vermindering daarvan zou een ambtshalve vermindering zijn. Wellicht bedoelde hij dat.
Het had wel hier mee te maken volgens mij.
Omdat er tussen 1e en 2e helaas ongeveer een maand zit doordat de 2e niet verstuurd was nadat ik die de eerste keer verstuurd had.
Overigens geeft de belastingdienst ook online aan dat ik op mijn eerste een definitieve heb ontvangen. Wellicht dat het ook daarmee te maken heeft dat er iets ‘ambtshalve’ moet gebeuren?
Marcella schreef:Als je al definitief heb dan is de wachttijd voor de wijziging 3 maanden.
Bij mijn werd de wijziging afgewezen zou gaan om ruim 1000 euro die ik vergeten was. Dus hopelijk doen ze dat niet bij jou.
lovelyfiefy schreef:Het staat alleen online , op de brief heb ik het niet kunnen vinden. Dus dat vond ik wel gek.
De nieuwe is in mijn voordeel, dat vroegen ze bij de belastingdienst aan de telefoon ook al![]()
Vandaar dat ik er wel achteraan zit ook, gaat om nog redelijk wat geld wat ik dan nog krijg. Dus vind het wel fijn als ze die gewoon even behandelen
Marcella schreef:Heb er recht op alleen geen bewijs dat ik al betaald heb, want kan niet even ruim 1400 uit mijn mouw schudden. Dus heb nog niet betaald, want daar ben ik de ruim 1000 euro voor nodig.
Dat er een schuld open staat bij uwv is geen bewijs.