Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Re: Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 22:47

I, had nog wat links geplaatst op de vorige pagina. Ff als reminder want het gaat erg hard met reageren.

Ik vind het shocking dat het zo in Nederland gesteld is met de woningen...niet normaal.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 22:54

pien_2010 schreef:
TS is op plaats van bestemming aangekomen en in goede handen. Vanuit deze plek zal ze met hulp verder zoeken naar wooruimte. Op die plek is geen internet en ze heeft geen telefoon met internet bundel. Dus zal ze voorlopig niet op Bokt actief kunnen zijn.

Ze wil jullie allemaal bedanken voor alle hulp, adviezen, links, opvang, meedenken, rijden van de moeder vanavond en meedenken van jullie. Die steun doet en deed haar goed.

Ze heeft mij gevraagd dat aan jullie te schrijven. Bij deze. Welterusten allemaal. Ik kruip in mijn mandje.

Fijn dat ze op bestemming is aangekomen, maar hoe gaat ts woningen zoeken als er geen internet is?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 22:59

Bibliotheek, overal waar wifi is misschien?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 23:01

Dankjewel pien.

Denk dat het ook goed is als ze even niet op bokt kan.

Koper. Heel veel succes en ook sterkte. Dit is niet niks. :knuffel:

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 23:43

Wederom dank Pien.

Ik vind sommigen hier echt te ver gaan met eigen conclusies trekken. Al die negativiteit gaat Koper niet helpen. Dus wat voor zin heeft het om dat te plaatsen?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 23:45

Als je dit toch leest Koper, je topic was op
wonderlijk wijze ontstipt.
Ik heb nu alles bijgelezen en deze ontwikkeling had ik niet verwacht, maar ik hoop dat je nu op een plekje bent waar je rust en hulp hebt en tot jezelf kan komen.

Ik kan je alleen maar een fijn huisje voor jezelf gunnen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 01:50

Rocamor schreef:
Fijn dat ze op bestemming is aangekomen, maar hoe gaat ts woningen zoeken als er geen internet is?

Aan woningen een groot gebrek in Nederland, maar gelukkig zijn er wel veel plekken waar je (gratis) WiFi kunt krijgen!
En anders idd een bibliotheek bezoeken of een internetbundel kopen?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 01:58

Ik ga er vanuit dat TS in goede handen is. Zo'n plotselinge verhuizing heeft impact.
Goed om even offline/van bokt te zijn.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 14:57

Respect voor het zomaar opvangen van een vreemde. Dat zal niet iedereen zomaar doen.

Ik vind verder de situatie eigenlijk wel heel heftig. In 5 jaar 14 of 15x verhuizen wordt niemand vrolijk van. Is er een mogelijkheid om de katten tijdelijk ergens onder te brengen tot er een permanente woning is?

Ook ben je op deze manier wel heel afhankelijk van de goedheid van anderen. Is er een mogelijkheid om toch te kijken of een eigen auto toch mogelijk is? Ik heb zelf geen auto, maar ik woon in de Randstad waar OV vreselijk goed is geregeld en als ik wel een auto wil dan huur ik er één.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 15:02

TS heeft geen rijbewijs dus een auto wordt dan lastig.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-24 15:16

Hallo beste bokkers,

Hier even een berichtje. Het gaat redelijk goed met mij en ik ben op een rustige plek. Ben het topic nog wat aan het bijlezen en zal hopelijk binnenkort aan een meer uitgebreide update toe komen.
Laatst bijgewerkt door Koper op 26-01-24 15:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 15:17

Ligt aan de reden van geen rijbewijs hebben. Als het tijd/kosten is dan zou ik toch aanraden om te kijken wat er wel mogelijk is. Als het medisch is dan heb ik natuurlijk niets gezegd.

Feit is wel dat als je 14 á 15x verhuist en je hebt geen rijbewijs dat je automatisch nog meer afhankelijk bent van anderen. Het geeft al genoeg stress en dan moet je ook nog zorgen dat je zelf + spullen + dieren vervoerd moeten worden. En in Friesland is sowieso niet alles even bereikbaar met het OV.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 15:18

Zo, dat was niet heel netjes wat je zei...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 15:23

[***] schreef:

?

Koper schreef:
Hallo beste bokkers,

Hier even een berichtje. Het gaat redelijk goed met mij en ik ben op een rustige plek. Ben het topic nog wat aan het bijlezen en zal hopelijk binnenkort aan een meer uitgebreide update toe komen.

Goed te lezen. Sterkte en hopelijk komt er snel wat op je pad.

Er zijn een hoop linkjes gedeeld waar je misschien wat mee kunt +:)+.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 15:32

Fijn om wat van je te horen Koper! En ik blijf rondkijken voor je.

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 15:55

Wat ontzettend heftig zeg allemaal. Het opvangen van iemand is echt niet makkelijk van geen enkele kant. Iemand komt met zijn ziel onder zijn arm aan en leeft in een waas van paniek en een tunnelvisie om daar weer uit te komen. Degene die de persoon opvangt staat erbij en kijkt ernaar, denkt in allerlei stabiele richtingen die de persoon in paniek helemaal niet kan ontvangen. Paniek doet gekke dingen met je, je kunt er gewoon ook nog compleet van in de ontkenningsmodus gaan. Dat is geen kwestie van kwaadwillendheid, maar iemand opvangen zonder hem/haar van de wal in de sloot helpen is heel heel moeilijk. Zeker als het een vreemde is. Want zulke dingen tot rust krijgen kosten tijd. En het is volkomen logisch dat je zo’n hoeveelheid empathie niet op kunt brengen voor een vreemde die even zo’n energie je huis in sleept.
TS ik hoop dat je op een plek bent waar je even op adem kunt komen. En dat je zelf als je die adem terug hebt de juiste wegen kunt vinden naar een plek voor jezelf, want dat is het enige wat er toe doet!

Als toevoeging: ik ben via marktplaats 2 keer aan een woning gekomen, onder de huursubsidie grens. Het is de moeite waard om te kijken!! Probeer even los te laten wat en waar het huis allemaal “moet zijn”, want een plek waar je voorlopig voor anker kan moet op nummer 1 staan. Dan kun je daarna evt met hulp aan jezelf en je stabiliteit in jezelf gaan werken zodat je de komende 5 jaar niet nog 14 keer ontheemd raakt, want dat gun je jezelf echt niet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 16:31

[***] schreef:

Is er wat tekst weg gehaald of snap ik deze opmerking gewoon niet?

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 16:35

Is inderdaad aangepast, dus het ziet er niet meer zo logisch uit. Er stond iets over Lolacabana wat niet zo aardig was.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 16:47

Dat is wel een understatement... niet zo aardig dekt de lading niet.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 16:52

Ik heb het niet gelezen maar het geeft me een negatief gevoel als je gaat moddergooien naar iemand die je heeft opgevangen. Iemand in huis nemen is al pittig. Laat staan een wildvreemde. Daar past alleen dankbaarheid

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 16:53

Maar er moet ook heel wat gebeurt zijn als je dezelfde dag op straat word gezet.
En dan zeg ik niet aan wie dat ligt. Want dat weet ik niet. Maar denk dan al snel dat beide daar eigen gedachte over zullen hebben.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 16:57

Misschien is het een idee om de speculaties hierover achterwege te laten? Dat komt de sfeer in dit topic niet bepaald ten goede

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 17:01

Polly schreef:
Misschien is het een idee om de speculaties hierover achterwege te laten? Dat komt de sfeer in dit topic niet bepaald ten goede

Helemaal eens. Het gaat ons ook echt niets aan.

Fijn van je te horen Koper. Heel veel sterkte :(:)

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 17:13

Ik vind het heel jammer dat het zover heeft moeten komen dat er dit soort berichten over mij op bokt geplaatst worden. Ik ga hier niet in op details. Het is tussen Pauline en mij niet goed gegaan & het is voor allebei naar dat het zo heeft moeten eindigen nadat het uit mijn beste intenties is gestart.

Op vrijdag 9 februari om 16:00 uur kan ze haar spullen komen ophalen en dan sluit ik dit hoofdstuk graag af.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 17:27

-O- Sterkte nog maals. Niemand hoopt op een dergelijke afloop. Maar soms lopen dingen zoals ze lopen helaas.