Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
deksel schreef:Ik heb net mijn eindejaarsuitkering overgemaakt naar DUO. Ik had zo graag andere dingen met mijn geld willen doen.
Als het goed is gaat er in januari +-€1600 af aan tegemoetkoming. Dan blijft er iets minder dan €1000 over. Ik moet nog bedenken of ik dat in 1x wil afbetalen of dat ik het per maand blijf doen. Nog eventjes en dan kan ik eindelijk weer leuk gaan sparen voor mezelf!
Ik hoop trouwens dat de tegemoetkoming echt in januari komt trouwens.
LienC schreef:Wij zijn sinds een maanden ook klaar met DUO! Wel wat omslachtig afgelost. Hadden jaren geleden ons huis heel goedkoop gekocht, is verdubbeld in waarde en hebben wat overwaarde eruit gehaald en zo zijn we in één klap schuldenvrij. En natuurlijk betalen we ook rente voor dat stukje extra hypotheek, maar onze maandlasten zijn veel minder en het huis is nog steeds veel meer waard dan de hypotheekdus ontzettend blij mee! Gezien de spreiding over de jaren zal het mogelijk net zoveel of meer kosten, maar met de alsmaar hogere rente bij DUO durfden we dit wel aan. En het voelt vooral fijner? Nu heb je alleen een hypotheek maar daar staat een huis tegenover en bij DUO voelde dat voor mij anders.
Overigens ook periodes extra afgelost. Ik vind de filmpjes van Ramsey (baby steps) voor financiën ook fijn. Hielp mij in ieder geval om prioriteiten te stellenvolgende doel is de spaarrekening aanvullen
Marije_jiplover schreef:In onze CAO zit tegenwoordig een bepaling dat je je IKB (deels) kunt inzetten voor afbetalen vanbeen studieschuld. IKB is individueel keuzebudget, dat was voorheen het vakantiegeld en de 13e maand, nu op 1 "hoop" als IKB waarbij je zelf kunt bepalen wanneer je het laat uitbetalen, en ook kunt inzetten boor fiscale doelen.
En dat is wel leuk, want dan wordt het bedrag dat je daarvoor inzetten, bruto uitbetaald, in plaats van netto.
Ik heb mijn studie gelukkig al een aantal jaren geleden afbetaald, maar voor mijn jongere collega's is dat wel een interessante optie.
En die optie geldt voor alle rijksambtenaren (met uitzondering van die van defentie, zo uit mijn hoofd, die hebben een eigen CAO).
xPabloBokt schreef:Joltsje schreef:Wat zijn jullie goed bezig!
Ik ben een geluksvogel en val in de oude regelingen. Altijd 0% rente betaald. Tot nu, vnaf 1 janauri ga ik rente betalen. Ik heb nog 1.500 open staan en twijfel heel erg. Ik heb het geld, dus dan naar in 1x aflossen?
Ik zou het doen.