Ik print alle adressen die ik aanvraag tegelijk uit. Komen dan op 1 vel papier. Die knip ik uit en plak ik erop. Zeker met de Chinese doe ik dat. Heb toch het idee dat het dan sneller is
Vergeten jullie ook niet om nog voor 1 juli postzegels te kopen? Daarna word het weer 5ct duurder namelijk
Ik schrijf de adressen ook altijd met de hand, wel in blokletters. De rest schrijf ik wel gewoon in mijn normale handschrift Maakt het allemaal wat persoonlijker.
Pasterza
Geplaatst: 21-06-24 12:25
Mijn kaart naar Oekraine is net aangekomen, na 58 dagen Nu mijn kaarten naar Belarus en Rusland nog. Heb ooit eens een kaart ontvangen vanuit Singapore, die was 327 dagen onderweg!
Ik heb vorige week zondag mijn eerste vijf kaartjes op de bus gedaan! Twee van deze kaartjes zijn al aangekomen, dus direct twee nieuwe adressen aangevraagd
Ik word echt helemaal enthousiast van dit topic. Heb ook direct naar idee van cursebreaker van die kurkstrips besteld om ze op te hangen.
Pfff. Iemand die al meer dan 6700 kaarten heeft verzonden en ontvangen..... heb een mooie kaart uitgezocht, iets van z'n lijst, in de 1000en kaarten snel gekeken op z'n wall of hij t niet al had. Leuke stamps, stickers, leuk verhaal erop geschreven.
En dan thanks terug krijgen. Meestal nemen mensen nog wel se moeite iets meer erbij te schrijven, al is het maar "happy postcrossing" ofzo. Dit viel me wel echt tegen.
Dat heb ik idd ook wel eens gehad en idd bij iemand die al heel veel kaarten ontvangen had. Zo jammer, doe je al die moeite voor niks lijkt wel
nevica
Geplaatst: 03-07-24 10:13
Nouja ik heb er al genoeg gehad die 20k kaarten of meer hadden ontvangen. Dan ontvang je er ondertussen tientallen op een dag. Ik snap wel dat je dan niet naar iedereen een heel bericht gaat sturen. Ik krijg soms wel een bericht en soms een thanks of zelfs niks. Ligt er in mijn ervaring niet aan hoeveel kaarten iemand heeft ontvangen. Sommige mensen zijn gewoon niet zo i guess.
Ik stuur ook echt niet naar iedereen heel bericht hoor. Als ik het kaartje wat minder vind of ik kan de tekst niet lezen ( ) dan heb ik ook een standaard berichtje die ik copy paste. Daar staat niet veel meer in dan thank you en happy postcrossing.
Pasterza
Geplaatst: 11-07-24 20:09
Ik kan me niet zo druk maken of en wat voor soort reactie ik terug krijg. Wel leuk natuurlijk om een fijne reactie te krijgen maar ik hoef daarin niet zo nodig bevestigt te worden.
Mijn kaartje naar Rusland is uiteindelijk tóch aangekomen! En heb er inmiddels ook 2 uit Rusland mogen ontvangen!
Vandaag toevallig 7 kunnen schrijven. Normaal doe ik elk weekend maar nu 2x niet gedaan dus was even een klein tankje haha. Gaan morgen in de brievenbus.
Al mijn expired kaarten zijn voor Rusland Ik ga daar geen bijzondere kaarten meer heensturen..
cursebreaker
Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-24 13:47
Ik lig giga achter hier in het topic maar wilde toch even met deze ego post m’n nieuwe kaartjes haul laten zien. We zitten bij centerparcs heijderbos momenteel en ze hebben zulke leuke kaartjes hier. Heb ook een 3 tal 3D kaarten meegenomen (linksboven 3 stuks). Zo tof
Ik moet ook weer gaan schrijven. Heb niks meer onderweg, oeps. Kan me er de laatste tijd niet toe zetten, geen idee waarom
MarJon
Geplaatst: 19-07-24 21:31
Ik moet er nog 2 schrijven nu en 3 op de post doen. Heb de adressen eigenlijk al vorige week aangevraagd, maar heb de postzegels naar een verkeerd adres laten sturen, dus moest even wachten tot ik die had.
Laatst ook zelf kaartjes laten drukken, wel leuk! Maar volgens mij kwam de prijs dan uiteindelijk op meer dan 2 euro per kaartje, dus denk dat ik het bij een paar ga houden en die ga sturen naar de profielen die me echt aanspreken. En voor de rest wat kaartjes ga bestellen met typische Nederlandse dingen.
purny
Geplaatst: 13-08-24 21:19
Ik heb een Nederlands adres getrokken! Hoe toevallig.
Siers83
Geplaatst: 14-08-24 07:11
Ik wist niet dat dat ook kon?
Ik kreeg gisteren een heel bijzondere. Kwam uit Taiwan, een envelop met 2 kaarten erin. 1 was beschreven met een epistel over covid, de andere onbeschreven. Heel raar. De verzender had al meer dan 17000 kaarten verdtuurd
Kun je in je profiel aangeven 1x per 60 dagen kun je dat aanpassen
cursebreaker
Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-24 17:37
Ik heb bij mij in het profiel ook aanstaan dat ik NL adressen kan ontvangen. In de praktijk gebeurd het echt nauwelijks, maar ik heb ‘toch’ 3 NL adressen gehad op de so far 84 gekregen adressen. In eerste instantie had ik het uitgezet want ik dacht hmm naar het buitenland is leuker, maar ik vind dat het wel wat heeft om ook eens binnenlandse post te sturen, is toch wel erg leuk - de ontvangers waren ook telkens aangenaam verrast bv. Zelf ook al post uit NL mogen ontvangen via postcrossing zelf en dat waren echt leuke kaartjes ook.
Siers83 // Dat mensen extra blanco kaartjes erbij doen heb ik ook wel eens gehad, in een envelop. Deze kun je dan zelf weer gebruiken, mits het leuke kaartjes zijn. In mijn geval waren het idd telkens leuke kaartjes maar bij jou is het wel een beetje apart zo met ook die covid tirade Maar vaak doen wel juist de postcrossers die idd al heel lang bezig zijn en veel versturen dat soort dingen; dat ze extra kaartjes of stickers ofzo meesturen ‘voor de leuk’.
*voor de rest even geen bij lees post, sorry. Misschien binnenkort
—
Hier ligt het momenteel echt volledig stil met kaartjes schrijven, maar hopelijk vind ik binnenkort de zin en energie weer. Ben wel nog bezig achter de schermen met het compleet maken van de advent kalender, waar ik nu bijna alles voor gekocht heb