Trimsalon eigenaren gezocht.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AfricanLady

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 16:35

Oh en er komt komend jaar een pup bij als de teef dragend is van een reu

Het wordt dan een kerry blue terrier.
Dit zodat ik een extra klasse in de wedstrijden kan gaan doen per 2027 met hem en mij kan gaan kwalificeren voor het Nederlands trimteam!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-25 17:24

Wat gaaf! Geen aanbod op je vraag voor een hond gekregen dat je er nu zelf 1 aan wilt schaffen?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 18:13

idylle schreef:
Wat gaaf! Geen aanbod op je vraag voor een hond gekregen dat je er nu zelf 1 aan wilt schaffen?

Ik stond sowieso al op de wachtlijst bij een fokker, maar omdat ik dan een jaar moet wachten voor ik met die hond kan meedoen aan wedstrijden zoek ik nog steeds modellen maar dit ras is vrij zeldzaam wat dat betreft vooral in het noorden

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-25 18:42

Ja dat idee had ik al dat ze vrij zeldzaam zijn. Wel super leuk dat je binnenkort weer pupje krijgt <3

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 19:42

Gaan hier nog mensen naar de Huid&Vachtdag in houten volgende week zondag?

Mij kan je in de ochtend en middag tegenkomen in de wedstrijdring
In de ochtend tijdens 2groom met of een grote witte poedel of een zwarte middenslag poedel
En in de middag met mijn eigen amigo in de openklas poedel

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-26 16:50

*\o/* Ik had een bericht gekregen dat de teef op 6 januari is gedekt dus begin maart pups verwacht als alles goed gaat

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 22:05

Vandaag meegedaan aan de Huid&Vachtdag in Houten.
In de ochtend met Carla Janssen aan 2groom met middenslap poedel Mila wat wederom een uitdaging maar we waren zelf erg tevreden over het eindresultaat en we waren flink gegroeid sinds vorig jaar ondanks dat we niet vaak samen knippen

In de middag zelf meegedaan met Amigo in een erg sterke open klasse.
Voor het eerst ben ik na een wedstrijd tevreden met het eindresultaat en de lijnen had ik er erg vlot in zitten.
Ik merk dat ik steeds meer groei hoe vaker ik meedoe erg leuk!

Voor beide klasses geen prijs maar wel zelf met een overwinning naar huis

Erg blij met mijn vriene die de hele dag heeft geholpen en gesteund
En daarbij ook nog eventjes een Demo bij het Nederlands trimteam met de verloting wint

Super leuke dag gehad met alle collega's die ik weer heb gesproken, en toch was de dag nog te kort om bij alle stands langs te gaan

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 08:36

Knap hoor! Doe ik je niet na. :D

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 16:15

Ik ga beginnen met het opzetten van een mobiele trimsalon :D

Poedels ga ik echter niet doen. Ik oefen wel eens op de poedel(s) van mijn stagebeleider, maar ik wist al vrij snel dat ik modellen knippen niet zo heel erg leuk vind. Cockerspaniels vind ik ook te ingewikkeld (/veel werk).

Maar goed.. als eigen baas kan je zelf beslissen wat je wel of niet doet natuurlijk ^^

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 18:24

Sychess schreef:

Poedels ga ik echter niet doen. Ik oefen wel eens op de poedel(s) van mijn stagebeleider, maar ik wist al vrij snel dat ik modellen knippen niet zo heel erg leuk vind. Cockerspaniels vind ik ook te ingewikkeld (/veel werk).

Maar goed.. als eigen baas kan je zelf beslissen wat je wel of niet doet natuurlijk ^^

Wat leuk!

Ja precies, hier hetzelfde. Ik doe ook geen poedelmodellen, alleen voetjes scheren/snuit of 'beertjes' model.
Cockerspaniel is ook niet mijn ras. Net als trimmen voor shows of wedstrijden is niet voor mij weggelegd. Ik hou het lekker bij huishoud modelletjes, doodles, ontwollers en af een toe een plukhondje.

Ik zit ook vol inmiddels. Af en toe neem ik nog een ontwoller aan. Blijft satisfying. :D

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 19:05

Wat knap een mobiele salon is echt niks voor mij

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 20:23

Even nieuwsgierig: wat is er lastig/moeilijk aan een Cocker Spaniël?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 22:41

Gedrag, en de meeste cockers worden vroeg geholpen waardoor de vacht naar de knoppen gaat en de eigenaren niet regelmatig genoeg willen komen of het te duur vinden

Er zijn enkele cockers die leuk zijn om te doen en in goede vachtconditie zitten en de eigenaren weten waarvoor ze getekend hebben

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 08:38

MightyJoe schreef:
Sychess schreef:

Wat leuk!

Ja precies, hier hetzelfde. Ik doe ook geen poedelmodellen, alleen voetjes scheren/snuit of 'beertjes' model.
Cockerspaniel is ook niet mijn ras. Net als trimmen voor shows of wedstrijden is niet voor mij weggelegd. Ik hou het lekker bij huishoud modelletjes, doodles, ontwollers en af een toe een plukhondje.

Ik zit ook vol inmiddels. Af en toe neem ik nog een ontwoller aan. Blijft satisfying. :D

Wat fijn om te horen! Ik heb namelijk heel veel druk gevoeld (door mezelf opgelegd, hoor) dat ik ALLES moest kunnen en ook wel heel goed... En dat als ik me alleen zou toeleggen op de huishoudhondjes en ontwollers (want idd: satisfyiiiing) dat ik dan nooit genoeg zou verdienen of genoeg werk zou hebben -O- maar inmiddels denk ik dat het wel goed moet komen. En als ik jouw reactie zo lees, bevestigt dat mijn gevoel ook wel weer :) Je zit vol, hoeveel dagen per week doe je? Hoeveel uur per dag en hoeveel honden dan ong? Heb je een website? Ik ben nog veel aan het kijken naar wat anderen vragen voor honden qua prijs behandeling. :) Wedstrijden is ook niet voor mij weggelegd (op geen enkel gebied heb ik daar interesse in)

thequeensmum schreef:
Even nieuwsgierig: wat is er lastig/moeilijk aan een Cocker Spaniël?

Ik vind het voornamelijk heel veel werk, qua verschillende technieken (nu loop ik ook stage bij iemand die NL kampioen cockers is op show...dus de lat ligt ook wel hoog haha), je bent veel tijd kwijt, en als ze terugkomen zitten ze weer ram in de klit.. Moet zeggen dat veel cockers die ik tot nu toe heb gezien best oke waren qua gedrag. Maar de eigenaren boeit het vaak niks, die hele vachtverzorging. Maar willen wel mooi hondje.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 11:04

Nooit geweten van die Cockers, weer wat wijzer nu.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 11:27

Ik ben juist over aan het gaan van mobiel naar vaste trimsalon. Druk bezig met de bouw.

Doe ook geen cockers. Plukkers sowieso niet meer sinds m'n carpaal tunnel operatie. Ik vind het ook veel werk, plukken lukt me niet meer. En vaak zijn ze ook gewoon lastig.

Trim wedstrijden, echt super mooi om te zien! Zo niet mijn ding om zelf te doen. Kan er niet tegen als ze zo op m'n vingers kijken :')

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 11:30

MightyJoe schreef:
Sychess schreef:

Wat leuk!

Hier idem hoor , ik heb ook helemaal niets met trimmen voor shows of wedstrijden. Vind het knap wat anderen doen maar het is niet voor mij weggelegd.
Vind het wel een sport om een leuke poedel in beertjes modelletje te krijgen, maar andere modellen wordt ik ook niet gelukkig van.
Doe mij verder maar lekker huismodelletjes en ontwollers.

Tijdens mijn stage had ik een hekel aan ontwollers ( nouja vooral het overal haar hebben ) maar tegenwoordig vind ik ze geweldig !
Net als ik eerst riep waarschijnlijk geen grote honden te gaan doen, terwijl ik het nu helemaal niet erg meer vind.

Plukkers doe ik maar zeer beperkt, veel werk , honden die het niet altijd leuk vinden en slecht voor mijn handen.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 11:43

Sychess,
Ik werk 3 dagen in de week, want ik heb ook nog een andere baan.
Het is geen schande om bepaalde rassen/handelingen niet te doen vind ik.
Vandaag 3 honden. 1 Berner, een Chow en een grote doodle.

Gelijk goede prijzen vragen wil ik je wel aanraden. Nu zit ik op een uurtarief van €50, soms meer.
In het begin was ik met bepaalde doodles en Poedels wel langer bezig. Dit rekende ik (toen) niet door. Maar ik rekende dan het tarief die passend is. Inmiddels ben ik sneller dus zit ik wel weer op mijn uurtarief bij alle honden. Bijvoorbeeld een grote doodle 2,5 uur = €125
Met meer werk, klitten of vlooien uiteraard meer.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 12:09

gillian schreef:
Ik ben juist over aan het gaan van mobiel naar vaste trimsalon. Druk bezig met de bouw.

Doe ook geen cockers. Plukkers sowieso niet meer sinds m'n carpaal tunnel operatie. Ik vind het ook veel werk, plukken lukt me niet meer. En vaak zijn ze ook gewoon lastig.

Trim wedstrijden, echt super mooi om te zien! Zo niet mijn ding om zelf te doen. Kan er niet tegen als ze zo op m'n vingers kijken :')

Gillian, ik heb jou via Facebook gesproken, haha toevallig dat ik je hier ook weer zie!

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 12:11

Happinez schreef:

En je hebt wel voldoende werk hierin? Ik wil dit ook gaan aanhouden, dan blijft het ook leuk voor mezelf denk ik.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 12:13

MightyJoe schreef:
Sychess,
Ik werk 3 dagen in de week, want ik heb ook nog een andere baan.
Het is geen schande om bepaalde rassen/handelingen niet te doen vind ik.
Vandaag 3 honden. 1 Berner, een Chow en een grote doodle.

Gelijk goede prijzen vragen wil ik je wel aanraden. Nu zit ik op een uurtarief van €50, soms meer.
In het begin was ik met bepaalde doodles en Poedels wel langer bezig. Dit rekende ik (toen) niet door. Maar ik rekende dan het tarief die passend is. Inmiddels ben ik sneller dus zit ik wel weer op mijn uurtarief bij alle honden. Bijvoorbeeld een grote doodle 2,5 uur = €125
Met meer werk, klitten of vlooien uiteraard meer.

Ik heb ook nog een andere (hele leuke, flexibele) dus ik wil denk ik 2 dagen in de week gaan trimmen. Heb al heeeel vaak gehoord direct goede prijzen te vragen en NIET te werken met kortingen, ook geen medelijden met mensen, dit kost het nu eenmaal.

Iemand gaf ook de tip dat je voor mobiel nog iets meer moet vragen want service aan huis = een luxe.

Mijn 1e stagebegeleider vroeg 65 euro per uur (vaste trimsalon). Denk dat ik ook die richting uit ga voor mobiele zaak. Heb laatste thuis een hondje gedaan en 55 gevraagd en daar heb ik geen gemopper over gehoord of zo dus.. gewoon durven vragen denk ik dan maar B-)

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 16:58

Sychess schreef:
Happinez schreef:

En je hebt wel voldoende werk hierin? Ik wil dit ook gaan aanhouden, dan blijft het ook leuk voor mezelf denk ik.

Ja zeker , ik doe het ook parttime en heb ook weinig vraag naar showmodellen.
Soms wel die naar ras standaard gedaan moet worden, en dan wil ik dat ook wel doen maar verwacht geen showhond.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 18:49

Ik vind wedstrijden heel tof om te zien maar met faalangst zou dat echt niet te doen zijn voor mij.
Wel vind ik het ergens fijn om te lezen dat er meerder met het gevoel lopen of je sommige rassen/klanten kan uitsluiten.
Toen ik vroeger startten had ik dat ook heel erg en ik ben ook nooit in prijs omhoog gegaan omdat ik het ‘zielig’ vond.
Als ik mn salon opnieuw opstart ga ik gelijk de volle mep vragen maar even goed kijken wat er hier kwa prijzen wordt gerekend.
Hoorde laatst onze elektricien zeggen 150€ voor zn cocker en dat was geen raszuiveren gesteriliseerd en amper haar,schrok daar wel van!
Dacht mijn god wat zijn die prijzen enorm gestegen wat ik overigens goed begrijp!
Hebben jullie een vaste prijzen lijst voor de gene die een eigen salon hebben?
Vind per uur altijd een beetje een dingetje omdat ik echt te perfectionistisch ben en als ik de tijd heb echt te lang door kan gaan :o

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 20:32

Ik heb ook flinke prijzen en ben dit jaar echt streng geworden op honden met klitten
Een mini doodle gaat bij mij dit jaar vanaf 100€ en een boomer 85€

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 20:39

AfricanLady schreef:
Ik heb ook flinke prijzen en ben dit jaar echt streng geworden op honden met klitten
Een mini doodle gaat bij mij dit jaar vanaf 100€ en een boomer 85€

Heb je je prijzen dit jaar flink omhoog gegooid ?

Ik ben soms ook te makkelijk kwa doorberekenen en te pietluttig in mijn werk.( ik zie altijd nog wat )
al heb ik voor hier in de regio al 'hoge' prijzen, ik overweeg zeker voor de nieuwe honden ook wat hoger te gaan zitten en strenger te worden.