Secret Santa: Boekeneditie

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 20:57

Dan zet ik het in het verlanglijstje van lootjes trekken :)

Suliko

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 21:21

Ik kwam bij mijn eigen bol verlanglijstje uit, was al verrast dat we dezelfde boeken wilden. :')

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 07:52

Als het goed is heeft iedereen op het opgegeven mailadres de uitnodiging van lootjestrekken.nl ontvangen.

Ook heb ik alle eerder getrokken lootjes en de bezwaren voor het naar België verzenden verwerkt.

Had je mij nog geen PB gestuurd maar wil je toch liever niet naar BE verzenden? Laat het mij dan voor 15.00 uur vanmiddag weten dan kan ik dat nog bijwerken voor de lootjes vanavond getrokken worden :j

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 09:08

Yes de mail is ontvangen, nu kunnen we weer losgaan met inspiratie opdoen! *\o/*
Mijn voorkeuren zijn nog steeds hetzelfde als vorig jaar, dus ik quote mezelf voor het gemak even :Y)

topsylover schreef:
[ [url=m/iyG1Cz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is mijn schamele verzameling boeken :') Van de serie The Last Kingdom heb ik de eerste 5 boeken ook, maar die doen momenteel dienst als tv-standaard.
Zoals je ziet een gevarieerde boekenkast. Van autobiografieën, tot zelfhulpboeken, tot series en losstaande verhalen. Mijn interesse ligt heel breed! Het liefst lees ik spannende boeken die je helemaal het verhaal in zuigen en je laten gissen tot het einde. De waarheid over de zaak Harry Quebert vond ik bijvoorbeeld gewéldig, heb nog nooit zo snel een boek uitgelezen!
Ik heb zelf niet zoveel literaire kennis zoals sommige mensen hier, dus ik laat me graag verrassen en iets leren!

Hierop aanvullend vond ik het boek van Tim Weaver dat ik gekregen heb écht geweldig, en volgens mij zijn daar meerdere boeken/een vervolg van, dus dat zou ik erg leuk vinden.
Tevens heb ik het The Shadow of the Wind uitgelezen van Carlos Ruiz Zafon en daar schijnt ook een vervolg van te zijn, dus dat zou ik ook erg leuk vinden.

Ik moet nog steeds 7 zelfhulp/leerzame/biografie/vulmaarin-boeken lezen, dus ook dat soort boeken zijn erg welkom. :)

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 09:26

Mailtje ontvangen en lijstje aangemaakt! :D

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 11:24

Geen mail ontvangen. Ook niet in de spam.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 13:20

Lughnassadh schreef:

Ik ook niet...

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 14:00

Wat voor mail gaat het over? Ik he al ruime tijd terug een aanmeldlinj ontvangen. Maar er zijn nog geen lootjes getrokken toch?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 14:24

Lughnassadh schreef:

Van jou zie ik in de groepspagina zelfs al een verlanglijstje staan... Vorige week heb je een mail gehad via lootjestrekken.nl, deze moet je geaccepteerd hebben om een verlanglijstje te kunnen aanmaken...

Zertab schreef:
Lughnassadh schreef:

Ik ook niet...

Eef_Bam schreef:
Wat voor mail gaat het over? Ik he al ruime tijd terug een aanmeldlinj ontvangen. Maar er zijn nog geen lootjes getrokken toch?

Ik heb vorige week de meesten al toegevoegd aan de groep in lootjestrekken.nl de laatste paar aanmeldingen (3 stuks) heb ik vanmorgen vroeg toegevoegd.

Voor wat ik kan zien heeft iedereen deze uitnodiging afgelopen week ergens al geaccepteerd. Er zijn vanmorgen geen nieuwe mails gestuurd naar deelnemers die vorige week al op de lijst stonden.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 14:50

Ik zal ook maar eens een duit in het zakje doen mbt wat ik zoal lees :)

Ik laat me graag verrassen door mijn santa met een boek van een voor mij nog niet bekende auteur :) Wat betreft het type boeken dat ik graag lees kom ik al snel uit bij auteurs als Nora Roberts en Susan Mallery. Ook de Bridgerton serie heb ik in een adem uitgelezen. Van Julia Quinn heb ik nog een aantal boeken liggen om te lezen, net als dat ik de boeken van de zeven zussen nog heb liggen om te lezen.

Maar naast dit soort romans heb ik ook de Maze runner series, de Divergent triologie en de Hungergames gelezen.

Nederlands of Engels mag van mij beiden al heb ik momenteel wel de voorkeur voor het lezen in het Engels.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 15:30

Ynskek, excuus ik had met mijn half wakkere hoofd niet goed gekeken.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 17:26

Ik zal ook eens wat over mijn leesgedrag vertellen :+

Ik lees heel snel en veel, maar wel met vlagen. Ik kan in een maand tijd 21 boeken lezen en dan zo weer maanden niks.
Wat ik dan zoal lees? Fictie en met name fantasy of een goede roman of een historische roman, maar een goede misdaad of thriller kan ik ook goed handelen.

De schrijvers die nu in de kasten in mijn bieb staan zijn:
Sarah J. Maas,
Julia Kagawa,
Ludlum,
Tom Clancy,
John Grisham,
Dan Brown,
J.K. Rowling,
Jill Mansell,
Stephenie Meyer,
Julia Quinn,
Sophie Kinsella,
Lauren Weisberger,
Madeleine Wickham,
Jennifer Probst,
Stieg Larson,
Diane Pearson,
Simone van der Vlugt,
Stephen King
En nog wat andere schrijvers waarvan ik de boeken nu niet kan zien omdat ze achterin staan :+

Wat zijn mijn absolute favorieten?
Op dit moment staat met kop en kont boven aan:
Het hof van serie, van Sarah J. Maas. Ik heb deze alleen op de e-reader en nog niet in het echt.
(Ik wacht tot de serie compleet is voor ik hem in boekvorm ga aanschaffen, de glazen troon ben ik namelijk gaan aanschaffen voor de serie compleet is, en daarvan heb ik nu 2 boeken met een andere lay-out dan waar de rest in vormgegeven zijn... Ik denk er over om die boeken te koop aan te bieden en dan de hele serie met dezelfde lay-out aan te schaffen :+ )

Welke boeken heb ik nog meer heel graag gelezen:
De glazen troon serie, Sarah J. Maas.
Harry Potter vond en vind ik nog steeds geweldig <3 Bijna stuk gelezen die boeken.
De millennium niet meer trilogie :+ Ook geweldig
Csardas, Diane Pearson.
Rode sneeuw in december, Simone van der Vlugt,
Twilight, (we gingen een weekje op vakantie en ik mocht niet te veel meenemen, die 4 delen gekocht, daar zou ik wel genoeg aan hebben... Na de eerste dag had ik niks meer te lezen :') _O- ).

Ik kan een hele eng of creepy verhaal op zijn tijd wel waarderen... Maar liever niet :+
De Noodzaak van Stephen King ging net, maar het meisje dat hield van Tom Gordon ging mij eigenlijk al te ver en kan ik nog steeds naar van dromen (en dan is het al meer dan 13 jaar geleden dat ik dat kreng gelezen heb)

Ik ben iemand die gegrepen moet worden door het boek en die zich dan helemaal kan inleven in het verhaal, als of ik er zelf bij ben. Dus ik ben benieuwd waar jullie mee aankomen :+

Voor nu ben ik bezig met Crescent city het huis van aarde en bloed van Sarah J. Maas...
Maar ik weet nog niet helemaal wat ik van die serie vind.

Ik lees Nederlands en Engels, Engels heb ik nog geen boeken van in de kast staan, en vind ik bij Fantasy nog wel eens lastig, omdat sommige namen voor wezens niet bestaan buiten het boek om en dan wil ik het nog wel eens niet helemaal begrijpen wat ik nou precies gelezen heb :+
Maar ik zou het niet erg vinden als het boek Engels is.
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 01-05-23 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 17:45

Eef_Bam schreef:
Ik heb geen specifieke wishlist, doe juist mee omdat ik niet zo goed weet wat ik nu wil lezen. Ik ben dol op historische romans, heb de hele aardkinderen serie gelezen , dat vond ik echt heel mooi. Iets wat hierop lijkt zou ik geweldig vinden. De outlander serie vond ik ok, ben blijven hangen in boek 2.

Deze wens staat nog steeds. Wat ik niet had gezegd is dat ik het liefst in het Engels lees, tenzij het boek oorspronkelijk in het Nederlands is geschreven. Ik heb vorige keer "Het verborgen leven van Addie LaRue" gekregen, echt een heel mooi boek, heel fijn dik ook (560 paginas). Deed me terugdenken aan de Kristin Lavransdatter trilogie, heerlijk boek ook. Ik hou wel van een wat dikker boek, of een boek uit een boekenreeks met een doorlopend verhaal, dan hoef ik niet zo snel afscheid te nemen van de personages. Ik heb het over historisch, dan mag het ook zich (deels) afspelen ergens in de 20e eeuw trouwens en eventueel deels in het heden. Als er maar niet al te veel fantasy bij komt kijken :P .

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 18:56

Oh, ik bedenk me trouwens dat ik altijd boekenleggers tekort heb. :') Dus als mijn Santa iets leuks vind, dan sta ik daar ook erg voor open!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 19:56

Huishoudelijke mededeling

De lootjes zijn zojuist verdeeld :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 19:56

Leuk! *\o/*

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 20:02

Oeh leuk! Snel op zoek naar een goed boek :D

Wel gelijk een vraag trouwens: waar vind ik het adres van mijn lootje nu? Vorige editie moesten we die opgeven en zag je die ook na het trekken van een lootje. Ik zie het nu niet staan bij mijn lootje? Nu nog niet nodig, maar tegen de verzendperiode natuurlijk wel.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 20:05

Ik heb mijn adres bij het kopje hobbies enzo gezet maar dat vroeg ik mij ook al af..

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 20:05

Ik was vergeten een vinkje om te zetten... als het goed is kan je hem nu invullen ;) en krijg je hem dus ook bij je lootje zien zodra deze ingevuld is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 20:19

Ik heb de mijne bij m'n hobby's en interesses gezet omdat ik twee opties heb (Nederland en Engeland). :)

Moonlight91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 20:29

Ik ben echt blij met mijn lootje *\o/* nu iets leuks gaan uitzoeken *\o/*

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 20:32

ynskek schreef:
Ik was vergeten een vinkje om te zetten... als het goed is kan je hem nu invullen ;) en krijg je hem dus ook bij je lootje zien zodra deze ingevuld is.

Top, dank je! Ik kon mijn adres nu inderdaad invullen

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 20:34

Eef_Bam schreef:
Eef_Bam schreef:
Ik heb geen specifieke wishlist, doe juist mee omdat ik niet zo goed weet wat ik nu wil lezen. Ik ben dol op historische romans, heb de hele aardkinderen serie gelezen , dat vond ik echt heel mooi. Iets wat hierop lijkt zou ik geweldig vinden. De outlander serie vond ik ok, ben blijven hangen in boek 2.

Deze wens staat nog steeds. Wat ik niet had gezegd is dat ik het liefst in het Engels lees, tenzij het boek oorspronkelijk in het Nederlands is geschreven. Ik heb vorige keer "Het verborgen leven van Addie LaRue" gekregen, echt een heel mooi boek, heel fijn dik ook (560 paginas). Deed me terugdenken aan de Kristin Lavransdatter trilogie, heerlijk boek ook. Ik hou wel van een wat dikker boek, of een boek uit een boekenreeks met een doorlopend verhaal, dan hoef ik niet zo snel afscheid te nemen van de personages. Ik heb het over historisch, dan mag het ook zich (deels) afspelen ergens in de 20e eeuw trouwens en eventueel deels in het heden. Als er maar niet al te veel fantasy bij komt kijken :P .

Fijn dat het boek dat ik je met kerst gaf je is bevallen. Het onzichtbare leven van Addie la Rue vond ik ook een leuk boek. :j

Ik las laatst De engelenmaker en dat vond ik ook een goed boek met een heel goed (en vooral bizar) einde. Parfüm vond en vind ik ook een fantastisch boek! November van Thomas Olde Heuvelt gaat ook op mijn verlanglijstje.

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 20:35

Ja, leuk we kunnen aan de slag!!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 20:55

Ooh leuk! Ik ga nu checken wie mijn lootje is!

Wie mij heeft, wees gerust, ik ga mijn verlanglijstje en interesses nog specifieker aanvullen als ik zo thuis ben, maar was er nog even niet aan toe gekomen. :D