Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
roxiie

Berichten: 7841
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 13:55

Daphne__ schreef:
Dees schreef:
Och Daphne... alles waarvan jij denkt dat het geld waard is, valt in praktijk zo tegen.
De realiteit is dat een veulen de komende jaren nog een paar duizend euro gaat kosten eer de koper er wat mee kan. Veulens zijn daarom eigenlijk al per definitie te duur.
Jij koos er vervolgens ook nog voor om met een papierloze merrie te fokken. Maw - jouw veulen wordt pas echt geld waard als het aantoonbaar een bewezen kinderpony blijkt... en dat weet je op zijn vroegst pas over iets van 6 jaren.
Geen idee wat je voor je veulen hoopt te krijgen hoor, maar ik zou inderdaad maar tegen de volgende die de helft biedt zeggen "kom maar halen".



Wauw, ''Alles waar ik van denk dat het geld waard is valt in praktijk zo tegen''? Wat heb ik jou misdaan, volgens mij kennen we elkaar niet en heb ik nog nóóit iets aan je verkocht of zelfs maar contact gehad?


Ik denk dat je ‘alles waarvan jij denkt dat het geld waard is’ in z’n algemeen moet lezen.

Dus iemand zet iets te koop, dus vindt het geld waard, maar in de praktijk valt het tegen wat je er voor krijgt of wat anderen het waard vinden.

Raineri
Berichten: 6375
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 13:55

Er is een middenweg niet? Er staat ook geen prijs vernoemd. Wellicht vraagt Daphne wel degelijk iets dat schappelijk is. Een enorm hoge prijs zou ik ook wat extreem vinden, ik kan me wel vinden in wat Dees zegt. Maar vaste prijs is vaste prijs. De helft bieden terwijl er staat “vaste prijs” is dan wel gewaagd, ongeacht of de prijs hoog is of niet. En daar ging de discussie initieel over.

Daphne__
Berichten: 12531
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 14:05

Dit is mijn advertentie.. De prijs is 1050,- :j
https://www.marktplaats.nl/seller/view/m1936045312

500,- is dus meer dan de helft lager. En mensen mogen mijn veulen compleet waardeloos vinden, maar naast wat mensen er voor willen geven, heb je ook nog wat ik er voor wil hebben. En voor 500,- houd ik hem zelf wel :Y)

Raineri
Berichten: 6375
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 14:48

Je advertentie doet het niet :o was wel nieuwsgierig naar het beruchte veulen.

Maar vind dat echt geen gekke prijs hoor. Heb het veel gekker gezien

cobiie

Berichten: 7325
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 14:56

Het is sinds 1 Jan natuurlijk ook geen veulen meer maar een jaarling. Voor jaarlingen wordt bijna altijd minder gegeven dan voor veulens. De nieuwe veulens komen er alweer bijna aan.

De vraag voor een E maat veulen is ook kleiner dan de vraag voor D maat veulens.
Laatst bijgewerkt door cobiie op 31-01-23 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Raineri
Berichten: 6375
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 14:58

Ik koop persoonlijk liever jaarlingen dan veulens. Maar voor iedereen anders natuurlijk. Hopelijk vind je een leuke koper Daphne!

ClaudiaHS

Berichten: 8069
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 15:16


kaatje77

Berichten: 10447
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 15:20

Ik vind het een leuk dier en een faire prijs, ik heb een stal vrij, maar wil het werk er niet mee, anders was het een leuk toekomstig paardje voor mijn dochter :+

Hier vind je vast wel een leuk adres voor :j

Raineri
Berichten: 6375
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 15:23

Oh die vind ik heel leuk!! Ik heb geen plaats meer helaas

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 15:44

Ach ja, zo heb ik een advertentie voor een kitten:

https://link.marktplaats.nl/m1892357196 ... nt=app_ios

Vragen die ik regelmatig krijg:

- heb je ook een katertje beschikbaar?
- hoe oud is het kitten?
- wat is de minimum prijs?
- voor €500 kom ik het vanavond ophalen
- Ik wil maar 1 kat/ heb geen andere katten/ heb alleen een hond/ mijn partner wil niet meer dan één enz. Kunnen wij komen voor dit kitten?
- is ze al geholpen?
- waarom bereken je de sterilisatie prijs? Dat is jouw keuze niet de onze, ik vind niet dat je een koper ervoor kunt laten betalen.
- heb je ook nog een andere kleur, want vind deze kleur niet mooi?
- heb je foto’s van het kitten?

En ga zo maar door.

Dat hoort er nou eenmaal bij als je dieren via iets als marktplaats aanbied. Ik probeer altijd netjes te reageren, maar soms is dat lastig, want bijna alles staat uitgelegd in de advertentie.

kaatje77

Berichten: 10447
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 15:52

:+: Die had ik nou net niet aan moeten klikken.................................. _O-

smelt

Suzanne F.

Berichten: 49663
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 16:31

Oooooh wat een dotjes!!

Dees

Berichten: 18975
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 17:02

Daphne__ schreef:
Dit is mijn advertentie.. De prijs is 1050,- :j
https://www.marktplaats.nl/seller/view/m1936045312

500,- is dus meer dan de helft lager. En mensen mogen mijn veulen compleet waardeloos vinden, maar naast wat mensen er voor willen geven, heb je ook nog wat ik er voor wil hebben. En voor 500,- houd ik hem zelf wel :Y)


Prijs van het veulen is netjes en realistisch. Imo.

Ik heb nergens gezegd dat het veulen waardeloos is (ken het veulen helemaal niet, zou dat niet durven zeggen). Wel dat de fokker/verkoper doorgaans een iets te rooskleurig idee heeft over wat een veulen waard is. Zeker zodra ze argumenten als 'opvoeding' en 'altijd goed voor gezorgd' gaan aandragen. Helemaal als dan ook alleen de vader van zo'n veulen een papier heeft. Ik dacht gezien je betoog hier in dit topic dat het veulen een aanzienlijk hogere vraagprijs zou hebben.

Je bent natuurlijk volledig vrij om het veulen te houden als je een bod van 500 euro te weinig vind. Maar ik snap wel dat je een bod van 500 euro krijgt. Bij heel veel anderen zou deze bieder beet hebben. Zelf houden is ook zelf de kosten ervan houden. Vele verkopers kiezen dan eieren voor hun geld (en zijn dan onder aan de streep vaak financieel beter af).
Had je met die bieder niet een onderhandeling willen beginnen, bijvoorbeeld 'voor 800 euro is ie voor jou'? Vaak is een laag bod gewoon een manier om in contact te komen.

StalNollie

Berichten: 9251
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 17:06

Daphne prijs is niet gek eerder te goedkoop.

Ik verkoop met regelmaat. Zou sowieso als jaarling adverteren en betere foto's ook van de moeder in Stand (rijfoto van moeder is niet interessant).
Even snel overheen gelezen maar veulen ABC bekend zou ik zeker benoemen en wellicht fototje van poetsen /hoefje oppakken.



Heb ook jaarlingen heb onlangs iemand maar gewezen beter een bril te kopen ipv pony.
In de titel, tekst staat jaarling dan Staat er geboorte jaar en ook nog foto stamboek. Vragen ze of die zadelmak is. Dus gezegd niet te willen verkopen want met dit verstand wil ik niet dat mijj pony daar terecht komt. Ze had een manege ja ja.... Weer gewezen op het feit jaarling... Tja daar had ze overheen gelezen!!!! Hoe dan.


Edit:dees je weet wat je houd de markt doet? Merrie shet veulens kan je amper kopen onder de 500! Ik verkoop veulens welsh type tussen de 800 en 1200 (zijn wel al x geënt!)
500 kom ik pony zo halen maak wel betere foto's en zet voor 1450 online.

Luxorvalkje
Berichten: 1947
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 17:23

StalNollie schreef:
Edit:dees je weet wat je houd de markt doet? Merrie shet veulens kan je amper kopen onder de 500! Ik verkoop veulens welsh type tussen de 800 en 1200 (zijn wel al x geënt!)
500 kom ik pony zo halen maak wel betere foto's en zet voor 1450 online.


Doe eens gek en doe het.
Mocht het lukken dan kunne jullie het verschil delen :')

StalNollie

Berichten: 9251
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 21:24

Ik moeite doen en moeilijke particulieren ontvangen en dan verschil delen!! Nee zo werk ik niet

Tancreda4

Berichten: 24210
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 21:35

Ach wat een dotjes <3

Ik dacht dat mijn fiets nooit meer weg zou gaan. Tig mensen geboden, tig mensen teruggestuurd dat het prima was en wanneer ze zouden komen. Maar daarna hoor je niets meer. Maarrrr gelukkig eergisteren een bod, en gisteren komen halen. Blij mee!

Waar kan je zien wat iemand jou aan sterren heeft gegeven?

nevica

Berichten: 1092
Geregistreerd: 21-11-22

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 22:32

Tancreda4, op mobiel staan er bij mij 3 streepjes linksboven. Daarop klikken en dan 'mijn ervaringen'. Je kan het wel pas zien als jullie elkaar hebben beoordeeld en anders pas na 14 dagen.

hahahatsjoe

Berichten: 2428
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 08:37

Dat veulen <3 er hoeft geen strik om hoor ! Zonder gekheid, ik zou hem zo kopen voor dat geld.

Daantjuh88

Berichten: 1737
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 22:48

Ik heb gisteren mijn auto op marktplaats gezet. Diesel, vw polo... bijna 3 ton gelopen. Garage wilde er 1500 voor geven. Had geen idee of er markt voor is en heb hem binnen een uur verkocht voor 2500,- . Vandaag al betaald en vrijwaring gekregen, volgende week komen ze hem ophalen.

Heb de ballen verstand van auto's... dus mijn advertentie was summier, belangrijkste dingen erin gezet, alle opties die je kon aanvinken en op de auto zaten aangevinkt, apk verlopen gemeld, moet een beurt krijgen en bumper heeft lakschade aan de onderkant(incl. Foto). Krijg ik vandaag als recensie... het artikel had beter beschreven moeten worden. :')

Gelukkig hebben ze niet gezeurd over de paarden en hondenharen, had mijn best gedaan om die eruit te krijgen.

Suzanne F.

Berichten: 49663
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 22:54

Hoe schrijf je een auto over tegenwoordig? Hoe krijg je een vrijwaring als je particulier verkoopt?

Hilary

Berichten: 9207
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 23:06

Kan online via de RDW :)

Siers83

Berichten: 7438
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 23:07

Suzanne F. schreef:
Hoe schrijf je een auto over tegenwoordig? Hoe krijg je een vrijwaring als je particulier verkoopt?

Of je gaat naar een punt waar ze dat doen, meestal een supermarkt. Maar je kan het tegenwoordig ook met je telefoon doen, erg makkelijk. En dan kun je dr vrijwaring via de mail naar de oude eigenaar sturen. Maar handelaren kunnen het al een tijd online doen

Exitium

Berichten: 7207
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 23:07

Kan digitaal, dan krijg je de vrijwaring als PDF.

fjordjes

Berichten: 12098
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 23:31

Ik krijg ineens geen meldingen van marktplaats terwijl dat wel aan staat. Meer last van?

En ik ben denk ik ongeduldig, iemand had gereageerd met een bod, ik half uurtje later gereageerd met akkoord en vervolgens zie je dat het is gelezen maar geen reactie terug.