Opbouwen vanaf nul op La Palma

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Re: Opbouwen vanaf nul op La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 11:32

Oke ik opende de foto en ik gooide mijn telefoon weg _O-

Ik was niet voorbereid om een spin te zien :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 11:33

Muts :')

Je went vanzelf aan de beestjes is mijn ervaring :P Ik ben er nu een stuk minder bang voor als voordat ik op het platteland woonde.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 11:36

Prairy schreef:
Muts :')

Je went vanzelf aan de beestjes is mijn ervaring :P Ik ben er nu een stuk minder bang voor als voordat ik op het platteland woonde.

No, no you don't :') Ik ben op de Veluwe opgegroeid in het bos en woon nu in een park en ben omringt met die etters maar wennen zal het nooit.
Vroeger mocht mijn vader het probleem oplossen, nu heeft mijn man zijn spinnenfobie moeten overwinnen want met mij win je de oorlog niet.
Ik ben een keer op de bank gaan slapen toen er een joekel van een spin in de slaapkamer zat en mijn man een avondje op stap was. Een andere keer was een vriendin bij mij, lekker meidenavondje. Er zat ook zo'n mega spin en zij had de moed hem op te zuigen met de stofzuiger. Die stofzuiger heeft ze buiten mogen parkeren tot manlief thuis kwam en de zak weg kon gooien.

Palmera, je huisje wordt erg leuk! Wat een heerlijk knus plekje. <3

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 11:38

Ik vind een spin op stal of buiten een stuk minder "bedreigend" dan in huis := :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 11:45

Ik zet er een glas overheen (als het een grote zwarte is, degenen die je hoort lopen, brrr) dan een papier eronder of tijdschrift en dan hard naar de kippen lopen :P

5 katten in huis, eentje was veelbelovend maar doet nu ook niks anders als kijken :')

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-23 12:05

Hou maar op. :') Gisteravond ging ik de waterpomp uitzetten, in dat stenen huisje. Doe de deur oprn, frunnik aan de stekker,zie vanuit mijn ooghoek iers zwarts over de deur rennen, spring krijsend achteruit, bovenop de hond, die begint ook te brullen, ik schrik daardoor weer, spring weer naar voren tegen de deur, die valt dicht en toen werd twee brullemde exemplaren, ik en de hond, hoogst waarschijnlijk uitgelachen door die giga spin die inmiddels op de buitenkant van de deur zat. :')

Enfin, ik ga eens nadenken hoe ik dit ga aanpakken.
Met kleintjes kan ik dealen, maar die grote snelle krengen die bij schemer te voorschijn komen kan ik niet aan.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 12:07

_O- _O- _O- _O- _O-

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 12:32

De spin een naam geven,dan zijn ze al minder eng.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 12:34

:')

Ohw, dat had ik als kind bij mijn ouders thuis. Badkamertje met deur aan de korte kant. Je liep dan in een recht lijntje naar de spiegel tegenover de deur. Rechts een badkuip, links een douche in een inhammetje.

Niks erger dan wanneer je slaperig de badkamer binnenkomt, met je linkerhand aan het lichtkoordje trekt, het licht aangaat terwijl de deur dichtvalt.....je kijkt in de spiegel en je ziet dan zo'n knetter van een spin op de binnenkant van de deur zitten :oo

WAAR MOET JE HEEN VLUCHTEN :wow:

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 12:44

Palmera schreef:
Hou maar op. :') Gisteravond ging ik de waterpomp uitzetten, in dat stenen huisje. Doe de deur oprn, frunnik aan de stekker,zie vanuit mijn ooghoek iers zwarts over de deur rennen, spring krijsend achteruit, bovenop de hond, die begint ook te brullen, ik schrik daardoor weer, spring weer naar voren tegen de deur, die valt dicht en toen werd twee brullemde exemplaren, ik en de hond, hoogst waarschijnlijk uitgelachen door die giga spin die inmiddels op de buitenkant van de deur zat. :')

Enfin, ik ga eens nadenken hoe ik dit ga aanpakken.
Met kleintjes kan ik dealen, maar die grote snelle krengen die bij schemer te voorschijn komen kan ik niet aan.

Dat had gefilmd moeten worden _O-

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 14:02

Britta31 schreef:

Of hij nu Mr. Fluffybutt heet of Brutus the distroyer, het blijft een goor ding met veel te veel poten om niet eng te zijn. :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 14:04

Brutus the distroyer, ik vind het een toepasselijke naam.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 14:10

Britta31 schreef:

In 'How I met your mother' was de stelling dat je geen echte New Yorker bent als je nooit een kakkerlak met de blote hand dood hebt gemept.

Ik ben dat gaan toepassen bij spinnen (in elk geval in situaties waarbij ik daarna niet de muur of plafond opnieuw hoeft te witten). Werkt meer dan prima. Gewoon <Klets> "sterf eikel".

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-23 14:31

rien10 schreef:

Ik ook! Hond en ik gehavend uit de strijd en stenen huisje bijna afgebroken. Kom bij mij niet aan met koosnaampjes :')

Cowboy55 schreef:
Britta31 schreef:

In 'How I met your mother' was de stelling dat je geen echte New Yorker bent als je nooit een kakkerlak met de blote hand dood hebt gemept.

Ik ben dat gaan toepassen bij spinnen (in elk geval in situaties waarbij ik daarna niet de muur of plafond opnieuw hoeft te witten). Werkt meer dan prima. Gewoon <Klets> "sterf eikel".

Gadver de gadver. Zat kakkerlakken gezien, nee niet bang voor, naar zo'n groot ding met de blote hand neermeppen en dat dan geplet op mijn hand te hebben gaat echt tever

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 16:15

In je nakie gewapend met een deobus en aansteker werkt prima tegen kakkerlakken. Of zoals mijn liefste zei, schatje, er zit een kever in de douchekuip. Van 4cm.

Disclaimer: don't try this at home. De Deo kan ontploffen in je hand. Kreeg ik later van mijn zwager>plastisch chirurg te horen :o?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 17:08

Prairy schreef:
In je nakie gewapend met een deobus en aansteker werkt prima tegen kakkerlakken. Of zoals mijn liefste zei, schatje, er zit een kever in de douchekuip. Van 4cm.

Disclaimer: don't try this at home. De Deo kan ontploffen in je hand. Kreeg ik later van mijn zwager>plastisch chirurg te horen :o?

Ik heb zo het vermoeden dat je hand niet de enige is die niet ongehavend uit de strijd komt, maar daar zou de brandweer je meer over moeten kunnen vertellen. :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-23 17:20

Prairy schreef:

Ik snap de werking van de deobus en de aansteker. Maar het ontgaat me waarom dat naakt moet? :+

Sidenote: er staan ook gasflessen in dat hokje, dus de tip van explosief materiaal sla ik over :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 17:42

Nou ik ga dan toch voor iets om het beest mee te vangen en naar buiten te bonjouren hoor, stelletje sadisten :')

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 18:19

Palmera schreef:
Prairy schreef:

Ik snap de werking van de deobus en de aansteker. Maar het ontgaat me waarom dat naakt moet? :+

Sidenote: er staan ook gasflessen in dat hokje, dus de tip van explosief materiaal sla ik over :+

Kleding fikt makkelijker en dan blijft dat vuur ook nog eens aan je lijf "plakken". Huid laat vuur niet zo makkelijk plakken, dat kost meer tijd qua blootstelling. Schade zal je er dan wel van hebben, maar stukken minder.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 18:43

Jullie weten dat als de spinnen dit topic in de gaten krijgen, er een invasie volgt he? Ze zijn nogal snel op hun pootjes getrapt.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 19:45

Niet zo goed voor het milieu, maar ern flinke spray met insecten verdelger erop werkt wel denk ik.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 19:55

rien10 schreef:

Nee joh, deze spin heet duidelijk Marleen. En is daarmee gelijk een stuk minder bedreigend.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 20:11

Ik vond het meer een Henkie eigenlijk :P

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 20:13

Xyris schreef:
Jullie weten dat als de spinnen dit topic in de gaten krijgen, er een invasie volgt he? Ze zijn nogal snel op hun pootjes getrapt.

Dat is ook nogal makkelijk gezien ze er 8 hebben :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 20:56

Snadrem schreef:
rien10 schreef:

Nee joh, deze spin heet duidelijk Marleen. En is daarmee gelijk een stuk minder bedreigend.

Ik ken een Marleen. Ik kies voor Brutus the Destroyer. :')