Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 18:21

friezenfan2 schreef:
Jij krijgt zelftesten van je werk. Wow ze doen bij mij al moeilijk als je volgens de rivm richtlijnen moet werken met een type 2 mondkapje en die niet hebt liggen. Volgens diezelfde rivm richtlijnen zou er voor iedere zorgmedewerker een setje klaar moeten liggen.

Als het bedrijfsprotocol is waarom ben jij de enige van de afdeling die het doet?

Tsja, als het bedrijf niet fanatiek handhaaft.........

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 18:31

karuna schreef:
Geen paniekzaaierij. :n Heb je het artikel gelezen goed? Ze maken zich vooral zorgen omdat het zo flink stijgt opeens. Nu nog weinig maar dat loopt in dit stijgingspercentage gewoon flink hoger. Tot het artikel wist ik niet eens dat er meer opnames waren al :n .

Niet om het een of ander, maar... Was dit nu niet precies waar de vaccinatie tegen zou moeten beschermen?
Laatst bijgewerkt door storrum op 21-06-22 18:32, in het totaal 2 keer bewerkt

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 18:31

karuna schreef:
Morrie had al wat gegeven en de nos meldde het ook al

https://nos.nl/artikel/2433392-meer-dan ... ekenhuizen

En de rioolwatermetingen lopen best flink op ook weer.

https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... rioolwater

Ook bedrijven roepen op om wat leef adviezen weer verplicht te maken omdat er nu alweer teveel mensen ziek zijn op de werkvloer. -O-

Bloody mary juist door jouw instelling lopen de cijfers weer op. Doen alsof er niks aan de hand is en kop in het zand is niet de goede oplossing om niet teveel mensen ziek te maken.

Nou, Bloody mary krijgt ook even een compleet onterechte sneer van je.

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 19:04

https://twitter.com/med58ll/status/1538 ... 87075?s=12

In Duitsland is het inmiddels weer alle hens aan dek blijkbaar. Dat zal in de rest van Europa ook zo gaan, Portugal is inmiddels weer dalende maar wel met veel doden. Ze zijn daar te laat met de vierde prik begonnen waardoor veel ouderen alsnog zijn overleden. Bij die groep werken vaccins minder lang.
In Nederland zou dat ook kunnen gebeuren aangezien maar 1 op de 3 60+ en zieke mensen de vierde hebben gehaald. En de meeste mensen uit de griepprikgroep onder de 60 kregen hem niet , alhoewel veel ggd regio’s ze nu toch prikken .

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 19:10

Spanje heeft ook alleen 80-plussers een tweede booster gegeven ....

Als iemand weer welke GGD-regio nu boosters geeft aan een 56-jarige, hoor ik het graag. Mijn man heeft zijn tweede ook gewoon in Nederland gehaald. Spanje praat pas over het najaar voor de tweede.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 19:12

karuna schreef:
Bloody mary juist door jouw instelling lopen de cijfers weer op. Doen alsof er niks aan de hand is en kop in het zand is niet de goede oplossing om niet teveel mensen ziek te maken.

Pardon?

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 19:16

Ik geloof dat je onder de 60 geen booster krijgt behalve als je kwetsbaar bent

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 19:38

friezenfan2 schreef:
Ik geloof dat je onder de 60 geen booster krijgt behalve als je kwetsbaar bent

De meeste mensen jonger dan 60 die wel in aanmerking komen voor de griepprik, krijgen toch geen extra booster. (En de vaccins die er zijn worden liever weggegooid dan gegeven aan mensen die ze willen.)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 19:40

De vaccins die over de datum waren/zijn is een partij Astra zenica. Die worden niet meer gebruikt.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 19:56

Mijn stiefvader (62, geen risicogroep) heeft net z’n vierde prik laten zetten, m’n moeder (65, kankerpatient dus risicogroep) heeft net de vijfde prik zitten. Dus qua preventie zijn ze écht nog wel bezig.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 19:57

Ik vind het heel normaal om te testen als je klachten hebt.
Ik heb dat vorige week ook gedaan.
Daarom heb ik mijn hoogzwangere dochter en mijn vader van 82 niet gezien vorige week en heb ik bijna een week in quarantaine gezeten, lijkt me niet meer dan normaal.
Heeft niets met angst of paniek te maken.
Een vriend die gelijk met mij besmet was, is gewoon gaan werken, omdat hij het onzin bond om thuis te blijven.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 20:22

Maar ondertussen krijgen mensen die het wel graag willen omdat ze daar goede medische redenen voor hebben dus geen extra vaccin, terwijl die vaccins er wel zijn. Geen keuze, zeker geen onderbouwd medisch besluit in een goede afweging tussen risico's en bescherming, maar gewoon een nee. Ik vind dat onbegrijpelijk.

Niwla: ja, als je boven de 60 bent dus wel. De meeste mensen uit de griepprikgroep die jonger dan 60 zijn (en die de griepprik krijgen omdat ze risico lopen op ernstige complicaties) niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 20:41

Inmiddels worden ze bij sommige ggd locaties dus wel gezet, maar veel te veel willekeur.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 21:27

CharleyT schreef:
karuna schreef:
Morrie had al wat gegeven en de nos meldde het ook al

https://nos.nl/artikel/2433392-meer-dan ... ekenhuizen

En de rioolwatermetingen lopen best flink op ook weer.

https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... rioolwater

Ook bedrijven roepen op om wat leef adviezen weer verplicht te maken omdat er nu alweer teveel mensen ziek zijn op de werkvloer. -O-

Nou, Bloody mary krijgt ook even een compleet onterechte sneer van je.

Oh, ik kan het hebben hoor..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 09:26

CharleyT schreef:
friezenfan2 schreef:
Jij krijgt zelftesten van je werk. Wow ze doen bij mij al moeilijk als je volgens de rivm richtlijnen moet werken met een type 2 mondkapje en die niet hebt liggen. Volgens diezelfde rivm richtlijnen zou er voor iedere zorgmedewerker een setje klaar moeten liggen.

Als het bedrijfsprotocol is waarom ben jij de enige van de afdeling die het doet?

Tsja, als het bedrijf niet fanatiek handhaaft.........

Hoe zou je dat moeten handhaven? Verplicht zelftest doen bij binnenkomst? Dan zijn eventueel besmette al binnen.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 09:52

Dat is wel hoe ze het deden op broadway, bij binnenkomst testen en tot de uitslag je mondkapje op houden. En dan ook nog 2 keer per week een pcr test. Niet dat ze daar mee een uitbraak van omikron hebben ver komen maar ik denk zonder uitgebreid testen was de gehele cast bezweken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 10:21

Gaat hier wel om een campus met 15000 werknemers. Ik zie de opstoppingen en wachtrijen al staan. :)) Bovendien meerdere gebouwen waar op en neer gelopen wordt, ieder bezoek naar ander gebouw is weer een nieuwe test? Bij de ingang van de campus kan niet, zijn nu al verkeersopstoppingen. Laat al die mensen ook nog een kwartier wachten, dan wordt het helemaal een drama.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 14:12

Vanmorgen even wezen bloedprikken in het ziekenhuis. Geen mondkapjes, helemaal nop. Aparte gewaarwording nu het juist weer oplaait.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 15:04

Anna79 schreef:
Vanmorgen even wezen bloedprikken in het ziekenhuis. Geen mondkapjes, helemaal nop. Aparte gewaarwording nu het juist weer oplaait.

Heel raar , zeker in een ziekenhuis

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 15:39

Anna79 schreef:

Ik was toevallig ook in het ziekenhuis en ik had van te voren gelezen dat je een mondkapje moest dragen. Ik nog weet terug gereden naar huis want die was ik vergeten.

Kom ik daar zie twee ouderen voor mij een mondkapje pakken dus ik denk die moet op en vervolgens zie ik doktoren en medewerkers zonder mondkapje dus maar weer afgedaan :') snapte er geen hol van.

Ik moet de komende 6 weken 3x per week naar het ziekenhuis dus ben benieuwd of het binnen die tijd weer verplicht gaat worden. Ze willen in ieder geval naast corona ook zoveel mogelijk griep verkomen.

Ik hoorde alleen maar snotterende mensen om mij heen. Maar ik verga te erg van de jeuk om daar nu zo mee bezig te zijn ik ben al blij dat ik zo snel terecht kon!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 17:11

Nou, al 2,5 jaar corona buiten de deur gehouden maar nu is het raak. Dochter van 9 werd vannacht niet lekker, vanochtend paar keer spugen dus ik dacht buikgriepje. In de middag kreeg ze ineens hoge koorts dus een test gedaan en inderdaad corona. Ze is er behoorlijk ziek van, heeft niks te koop. Ik hoop dat het gauw over gaat. Koorts is wel gezakt met paracetamol. Ze heeft geen verkoudheidssymptomen. Ik denk dat wij het nu ook wel krijgen aangezien ze half over me heen heeft gespuugd...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 17:26

Anna79 schreef:
Nou, al 2,5 jaar corona buiten de deur gehouden maar nu is het raak. Dochter van 9 werd vannacht niet lekker, vanochtend paar keer spugen dus ik dacht buikgriepje. In de middag kreeg ze ineens hoge koorts dus een test gedaan en inderdaad corona. Ze is er behoorlijk ziek van, heeft niks te koop. Ik hoop dat het gauw over gaat. Koorts is wel gezakt met paracetamol. Ze heeft geen verkoudheidssymptomen. Ik denk dat wij het nu ook wel krijgen aangezien ze half over me heen heeft gespuugd...

Beterschap

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 19:59

Dankjewel Purny, koorts is gezakt maar ze blijft misselijk en heeft alweer gespuugd. Ik wist niet dat dat er ook bij kon horen...

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 20:33

Dat had mijn zoontje van anderhalf ook. Bij de Delta variant had hij nergens last van, we hadden hem alleen getest omdat de leidster ziek was. Bij de laatste variant werd hij wel echt ziek. Zelfde symptomen als jij omschrijft; koorts, spugen en hangerig. Maar niet hoesten of snotteren. Heel veel sterkte en beterschap!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 20:40

Pumpkins schreef:
Dat had mijn zoontje van anderhalf ook. Bij de Delta variant had hij nergens last van, we hadden hem alleen getest omdat de leidster ziek was. Bij de laatste variant werd hij wel echt ziek. Zelfde symptomen als jij omschrijft; koorts, spugen en hangerig. Maar niet hoesten of snotteren. Heel veel sterkte en beterschap!

Ja precies, ze is helemaal niet verkouden. Hoe lang duurde het bij jouw zoontje?
Dankjewel!