Samenwonen zonder hypotheek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Samenwonen zonder hypotheek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 13:13

Ho nee. Er was een mondeling akkoord. Dus vriend is akkoord gegaan en heeft achteraf zijn staart ingetrokken. Daarop is het fout gelopen. Spijtig voor TS dat het akkoord nog niet op papier stond.

Midoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 13:26

Ze krijgt dat geld niet terug. Du moment dat TS afspraken op papier wilde zetten en enige rechten in de relatie wilde in het geval het uit zou gaan of een van hen iets zou overkomen heeft hij uitgemaakt.
LAT relatie is in dit geval een zoethoudertje tot zij een huis heeft gevonden.

En ik hoop dat dat je snel lukt TS, zodat je letterlijk deze situatie vanaf een afstand kan bekijken. Ik las dat je een aardige afstand van je werkt nu woont. Is het wellicht goedkoper wonen in de omgeving van je werk?
Heb je vriendinnen en familie waar je je ei kwijt kunt?

Soms wordt het mensen te heet onder de voeten op het moment dat er contracten worden getekend (koopovereenkomst huis, samenlevingscontract, geregistreerd partnerschap) en merken ze dat ze die veranderingen helemaal niet willen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 13:34

Moestuin schreef:
Ho nee. Er was een mondeling akkoord. Dus vriend is akkoord gegaan en heeft achteraf zijn staart ingetrokken. Daarop is het fout gelopen. Spijtig voor TS dat het akkoord nog niet op papier stond.

Dat is niet spijtig want in een liefdesrelatie moet het niet zo zijn dat iemand door een contract gedwongen wordt.Als het niet uit iemands hart komt om de partner goed en eerlijk te behandelen dan wordt het toch niets meer. Hoogstens nog iets zakelijks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 13:58

Anjali: Nou zeker is dit spijtig voor TS want in die overeenkomst stonden voorwaarden over de terugbetaling van haar investering. Nu heeft TS niets meer. Geen huis (alhoewel ik hoop dat ze de tijd krijgt om wat te zoeken) heel wat euro’s minder en over de relatie zwijg ik maar.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 19:24

Oh TS, dat is weer een nieuwe wending. Hoe ziet hij het voor zich met LATten als hij geen auto heeft? Moet je dan in een bepaalde straal iets zoeken zodat hij op bezoek kan komen?

De CV ketel had je nog niet zo heel lang geleden betaald. Krijg je daar je geld van terug? Eerdere investeringen in het huis zou ik als een (hele) dure les houden. Maar alles wat je er in hebt gestoken sinds je bent begonnen met deze gesprekken is het toch wel waard om te bespreken.

Je had ook meubels gekocht voor in zijn huis. Kan je deze meenemen? Dat scheelt weer extra kosten.

Ik zou me nu richten op een eigen plekje vinden en het hem wat aan laten waaien. Als je dan op je plek zit kan je nog altijd zien wat je gevoel zegt. Maar ik vind het oprecht echt zwaar poedersuiker voor je dat dit zo loopt, zeker omdat je met een kinderwens zit.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 19:43

Jee, wat een verhaal joh :( Wat waardeloos dat het zo gelopen is. Ik zou ook echt even afstand nemen van je vriend zodra je verhuisd bent om te bedenken of dit wel een relatie is zoals jij hem zou willen.

En ik zou die cv ketel meenemen ~~}>

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 20:06

Ik moet nog een nieuwe CV. Kan hem wel over kopen!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 21:36

Ik heb er nog nooit van gehoord, maar er worden idd kennelijk cv-ketels verhuisd.
https://www.verhuizenkunjezelf.nl/cv-ketel-verhuizen/

Op de website van Feenstra staat minimaal 1 maand van tevoren aanmelden.

Als jij de factuur hebt en bewijs van betaling dus idd gewoon meenemen. En ik zou alle roerende goederen die je betaald hebt meenemen.
Al verkoop je het daarna voor een habbekrats op marktplaats (maar niet aan hem).

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 21:40

Ik zou hiermee oppassen, want als hij de andere helft heeft betaald zou dit wel eens gelijk kunnen staan aan diefstal. Geen idee hoe het juridisch juist zit.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 21:47

Volgens mij heeft ts de helft betaald.

Maar als hij nog toekomst ziet in de relatie zou hij in ieder geval haar dat geld terug moeten geven.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 09:04

Moestuin schreef:
Anjali: Nou zeker is dit spijtig voor TS want in die overeenkomst stonden voorwaarden over de terugbetaling van haar investering. Nu heeft TS niets meer. Geen huis (alhoewel ik hoop dat ze de tijd krijgt om wat te zoeken) heel wat euro’s minder en over de relatie zwijg ik maar.

Dat geld hoort hij haar zowiezo terug te geven als hij haar uit het huis zet.Volgens mij mag je iemand niet eens zomaar op straat zetten maar moet je dan een gelijkwaardig ander onderkomen regelen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 09:20

anjali schreef:
Moestuin schreef:

Dat geld hoort hij haar zowiezo terug te geven als hij haar uit het huis zet.Volgens mij mag je iemand niet eens zomaar op straat zetten maar moet je dan een gelijkwaardig ander onderkomen regelen.

Als ze officieel bij hem woonde wel.
Maar gezien er niks ondertekend is. Is dat ook nog maar de vraag.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 09:22

TS, wat een klote situatie dit!

Ik kan je advies gaan geven over wat je nu moet doen, maar er zijn al heel wat meningen over je partner gegeven.

Wat ik je wel echt wil meegeven, neem echt de tijd om te ontdekken wat JIJ wilt! Het is zó belangrijk om dat van jezelf te weten. En aangezien je een kinderwens hebt (ik heb vriendinnen in de 40 die er mee bezig zijn, Halle Berry was 46!! Zolang er geen medische bezwaren zijn (en daar zijn testen voor tegenwoordig!) kan je wellicht nog wel even mee), zou ik me ook vooral afvragen: Wat is de ideale wereld volgens jou waar JOUW kind in opgroeit? Welke normen en waarden wil je hem of haar meegeven? Past de relatie met jouw huidige partner in dat beeld?
En plaats jezelf ook eens buiten de situatie. Wat zou je ervan vinden als een vriendin van je dit overkwam? Wat zou je haar aanraden?

anjali schreef:
Moestuin schreef:

De realiteit is ietsje anders, weet ik van iemand die bij het Leger des Heils werkt bij o.a. de aanvragen voor noodopvang... :Y)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 09:23

anjali schreef:
Moestuin schreef:

Nee je moet iemand een redelijke termijn geven om weg te gaan. Maar dan heb je het over enkele weken. Maar als je geen eigenaar of huurder op papier bent heb je heb je een probleem en zul je na die termijn weg moeten zijn. Ik heb dat uitgezocht toen ik m'n ex m'n huis uit wilde hebben.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 10:02

@BeFunny: Ze woont daar al 1,5 jaar, dan moet ze toch wel officieel op dat adres zijn ingeschreven anders kun je toch ook geen officiele post ontvangen etc.?

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 10:03

Dat maakt niet uit, mijn vriend woont hier ook al een jaar maar zijn domicilie staat niet hier…

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 10:09

Poekkie schreef:
Dat maakt niet uit, mijn vriend woont hier ook al een jaar maar zijn domicilie staat niet hier…

Jij gebruikt Belgische termen,die zijn iets anders.Als ik het goed begrijp staat jouw vriend elders ingeschreven maar woont hij bij jou. Dan zou ik dat logeren noemen.Daarvoor gelden geen regels denk ik.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 10:10

anjali schreef:
@BeFunny: Ze woont daar al 1,5 jaar, dan moet ze toch wel officieel op dat adres zijn ingeschreven anders kun je toch ook geen officiele post ontvangen etc.?

Dat zijn 2 verschillende dingen. M'n ex stond ook ingeschreven op mijn adres. Maar aangezien hij niet in het huurcontract stond had ie geen poot om op te staan. Ik moest hem alleen een redelijke termijn geven om te vertrekken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 10:19

In elk geval is het grote probleem dat je tegenwoordig niet gemakkelijk aan woonruimte komt tenzij je zeer rijk bent. Bij een relatiebreuk wordt dat vervelend want als je echt ruzie hebt wil of moet je weg.Nou geloof ik dat ts en haar vriend niet echt slaande ruzie hebben maar dat het meer onenigheid over betalingen is.Hoe dan ook heel erg vervelend voor haar .

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 10:20

Ts, misschien op een bungalowpark voor de eerste tijd iets huren.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 10:34

ingvdh schreef:
Volgens mij heeft ts de helft betaald.

Maar als hij nog toekomst ziet in de relatie zou hij in ieder geval haar dat geld terug moeten geven.

Ik heb even de berichten van TS terug gelezen, je hebt gelijk: ze heeft de helft betaald.
Dan zou het hem sieren als hij haar terug betaalt.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 12:45

Nou weet ik niet wat ts afgelopen 1,5 jaar betaald heeft aan hem. Aangezien het nu pas ging over meebetalen. Als zij 1,5 jaar gratis gewoond heeft en alleen helft van cv betaald heeft zou ik dat niet terug hoeven.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 12:51

Needje schreef:
Nou weet ik niet wat ts afgelopen 1,5 jaar betaald heeft aan hem. Aangezien het nu pas ging over meebetalen. Als zij 1,5 jaar gratis gewoond heeft en alleen helft van cv betaald heeft zou ik dat niet terug hoeven.

Precies dat… komt neer op een woonbijdrage van ongeveer een kleine 100 euro per maand de afgelopen tijd?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 13:04

Het gaat helemaal niet om de centen nu, het gaat om het feit dat ze haar woning heeft opgezegd, bij hem gaat wonen, een toekomst met hem en eventueel gezin wil . Hij wil nu weer terug naar hoe het was, zij apart maar wel beschikbaar , evenals de auto waarschijnlijk.
Wanneer hij nu, na anderhalf jaar dit zo voelt kun je een gezin wel op je buik schrijven. Hij gaat eerst mee in de realistische vragen van ts, een week later( na met pa en ma gepraat te hebben?) zet hij de hakken weer in het zand.
Geen relatiemateriaal !! Wegwezen.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 13:10

Janine1990 schreef:
*knip*

Wat ik je wel echt wil meegeven, neem echt de tijd om te ontdekken wat JIJ wilt! Het is zó belangrijk om dat van jezelf te weten. En aangezien je een kinderwens hebt (ik heb vriendinnen in de 40 die er mee bezig zijn, Halle Berry was 46!! Zolang er geen medische bezwaren zijn (en daar zijn testen voor tegenwoordig!) kan je wellicht nog wel even mee), zou ik me ook vooral afvragen: Wat is de ideale wereld volgens jou waar JOUW kind in opgroeit? Welke normen en waarden wil je hem of haar meegeven? Past de relatie met jouw huidige partner in dat beeld?
En plaats jezelf ook eens buiten de situatie. Wat zou je ervan vinden als een vriendin van je dit overkwam? Wat zou je haar aanraden?
*knip*

Dit! _/-\o_ Ik ben in augustus 40 geworden en nu 7 maanden zwanger van mijn eerste kind. Ik kwam de juiste persoon simpelweg pas tegen toen ik 36 was. Idealiter zou je er eerder aan willen beginnen, dat snap ik, maar de juiste omstandigheden/partner zijn veel belangrijker dan de perfecte leeftijd.