Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nicole_floor

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 12:23

Dat er al 2 kippen en 2 konijnen vermoord zijn, door een steenmarter?

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 12:33

nicole_floor schreef:

Aii.. Alleen de kop er af ook?
Hier een paar maanden terug ook een kip zonder kop teruggevonden. Die Steenmarters zijn met een opmars bezig.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 12:42

Oef niet leuk steenmarters hoor ook dat ze brutaal genoeg zijn om ook gewoon in een woonwijk toe te slaan. :=

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 12:43

Dat in het jaar dat mijn rijbroek in de kast heeft gelegen deze iets gekrompen is :( Of zou ik iets zijn aangekomen?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 12:53

Dat ik na 4x vragen nog steeds de da rekening niet heb ontvangen.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 13:46

Corona }:0

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 14:15

Merexa schreef:
nicole_floor schreef:

Aii.. Alleen de kop er af ook?
Hier een paar maanden terug ook een kip zonder kop teruggevonden. Die Steenmarters zijn met een opmars bezig.

Konijnen is 1 weg en
Spoiler:
1 keel door gebeten
en bij de kippen was er 1 nog heel en bij de andere hebben we veren terug gevonden in het bos. We hebben de jachtopziende gebeld en hij gaat de boel in de gaten houden.

Marcella ik woon in het buitengebied aan de rand van het bos. Maar hoorde idd dat ze ook in woonwijken lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 14:17

Corona.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 14:39

Mijn kippen zitten op grens bewoont en buitengebied op de moestuin. Met dat ik vooraan op het complex zit. Achterop zou ik dus geen kippen willen meer. Zeker niet nadat ik een paar jaar geleden een bunzig heb zien lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 14:46

Hebben jullie dit al geweten? Auto afgekeurd omdat hij niet naar de carwash is geweest.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 14:47

Whut. 8)7 8)7 8)7 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 14:51

Jep. Ze vonden hem te vuil. Man moet nog eens terug gaan om te tonen dat hij proper is. Met de vermelding erachter dat hij beter gewoon een nieuwe koopt.

Ja, het is, voor Belgische normen, een oude wagen. Ja, hij heeft zijn kilometers. En ja, hij zit vol blutsen (ooit een partytent over gewaaid) En ja, het is niet moeder mooiste. Het is een werfauto. Dat wordt gebruikt en ja, dat interieur ziet af. Maar kom op hé. Omdat hij enkele weken niet is gewassen moeten terug gaan. En voor het cosmetische een nieuwe moeten kopen. Nee. Doen wij niet.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 14:56

:oo :oo :oo

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 14:57

Moestuin schreef:
Jep. Ze vonden hem te vuil. Man moet nog eens terug gaan om te tonen dat hij proper is. Met de vermelding erachter dat hij beter gewoon een nieuwe koopt.

Ja, het is, voor Belgische normen, een oude wagen. Ja, hij heeft zijn kilometers. En ja, hij zit vol blutsen (ooit een partytent over gewaaid) En ja, het is niet moeder mooiste. Het is een werfauto. Dat wordt gebruikt en ja, dat interieur ziet af. Maar kom op hé. Omdat hij enkele weken niet is gewassen moeten terug gaan. En voor het cosmetische een nieuwe moeten kopen. Nee. Doen wij niet.

Ik zou dan toch echt contact opnemen met een andere garage... :roll:

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 15:00

Te vuil snap ik wel hoor, dan kunnen ze roestplekken enzo niet goed zien en beoordelen.

Vind het ook niet heel netjes om een smerige auto bij een garage te brengen. Niet zo fijn voor de monteurs.

Een nieuwe moeten kopen slaat dan weer nergens op...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 15:02

Hier in België werkt dat niet met garages maar met vaste keuringscentra's. Nu mag je wel kiezen waar en gaat mijn man wel naar een andere rijden. Helaas is die op 3 kwartier rijden. Deze op 15 minuten :=

Corinep: Nou, hij is echt niet zo smerig hoor. Je kunt nog prima alles zien. Hij is vorige week afgekeurd omwille van de banden en een te grote ster. Dit hebben wij deze week nog nieuw laten steken. Nieuwe vooruit en vanmiddag nog 4 nieuwe banden. Ik vind het gewoon zeiken om niets.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 15:29

Dat ik het liefst vanavond gewoon paard wil borstelen en misschien over het erf wandelen naar het gras. Maar me toch ''gedwongen'' voel om te gaan rijden en ik weet niet waarom.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 15:37

Ook al snap ik het balen, Moestuin, het is toch wel gekend dat een auto inderdaad leeg en proper aangeboden moet worden voor de keuring. Ik zou dus gewoon even de spons en de stofzuiger over de auto halen.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 15:39

Hier in Ierland werkt het systeem hetzelfde en word je ook verwacht met een lege en gewassen auto, vooral voor de onderkant omdat ze hem anders niet goed kunnen beoordelen... en gordels vast, zodat ze kunnen zien dat die het doen.

Wel bijzonder dat ie weer volledig gekeurd moest worden, hier hoef je met banden & zo’n ster alleen even te laten zien dat het aangepast is.
Hadden jullie de banden niet gecontroleerd? Ik merk dat, als bijv lampjes of banden niet goed zijn, zo’n inspecteur nog verder gaat zitten zoeken ofzo. Alsof je dan dus niet goed op je auto let/laat onderhouden en er een grote kans is op meer problemen ofzo.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 15:40

Moestuin schreef:

Hier word altijd gezegd breng je auto niet te schoon erheen.
Dan hoop je te erg dat je hem door de tuv/apk gaat krijgen en dan gaan ze zoeken.

Oftewel ik breng hem in zijn normale toestand erheen _O-

Als de garage wat moet repareren onder de auto dan zorg ik wel ervoor dat dat schoon is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 16:07

Sodera schreef:
Hier in Ierland werkt het systeem hetzelfde en word je ook verwacht met een lege en gewassen auto, vooral voor de onderkant omdat ze hem anders niet goed kunnen beoordelen... en gordels vast, zodat ze kunnen zien dat die het doen.

Wel bijzonder dat ie weer volledig gekeurd moest worden, hier hoef je met banden & zo’n ster alleen even te laten zien dat het aangepast is.
Hadden jullie de banden niet gecontroleerd? Ik merk dat, als bijv lampjes of banden niet goed zijn, zo’n inspecteur nog verder gaat zitten zoeken ofzo. Alsof je dan dus niet goed op je auto let/laat onderhouden en er een grote kans is op meer problemen ofzo.

Jawel. Wij vonden de banden nog goed. Hun niet. Maar goed. Ze hebben hem vandaag ook afgekeurd op de banden omwille van slechte staat, te weinig groefdiepte etc. Toen heeft mijn man de leidinggevende er maar even bijgeroepen. Hij was het zat. Leidinggevende pruttelde nog tegen want de auto was al gekeurd en slechte banden zijn slechte banden. Maar hij is uiteindelijk toch meegegaan waar hij de banden heeft bekeken. Vriend heeft hem de factuur van de banden ook nog even onder zijn neus geduwd want die zitten er nog maar sinds 12.00 deze middag nieuw onder. Hoezo te weinig groefdiepte :') Hebben ze wel aangepast. Gewoon absurd dat nieuwe banden op 20 kilometer al versleten zouden zijn. 8)7 Autokeuring is hier een overheidsding en wij zijn zeker niet de enige die voor zoiets opnieuw moeten gaan.

Auto was leeg en gestofzuigd. De laatste carwash is van een week of 2 terug. Dat klopt. Hij heeft daarvan meer dan een week stil gestaan ivm vervanging voorruit en nieuwe banden. Vooruit kon normaal ook nog door de keuring (hindert zicht niet) maar was ook niet goed genoeg. Hij is dus echt niet smerig. Maar goed. Nu moeten wij hem nog eens gaan tonen als hij is gewassen

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 16:28

Jezus, ze wouden nieuwe banden gewoon serieus weer afkeuren.
Das bizar slecht

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 16:53

oh wauw, mijn auto is vorig jaar augustus het laatst gewassen...
In Januari nog gewoon door de APK heen gekomen.
En die banden.... ja....

Ik denk dat ze misschien hun quotum moeten halen van afkeuringen ofzo?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 17:01

Twee weken geleden nog door de carwash, dan lijkt het me dat die nog proper genoeg is. Tenzij je ik weet niet wat met je auto doet.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 17:10

Raar verhaal. Ik waste mijn auto echt nooit. Heb altijd afrijdertjes. 1 keer in het jaar wanneer we op vakantie gingen waste en zoog ik hem, en al mijn paarden troep eruit vanwege de ruimte.
Afgelopen jaar niet vakantie geweest :+

Nooit wat erover gehoord.

Dit jaar voor het eerst met een superschone auto voor de APK gekomen: ik had hem net een maand en moest zelf de APK doen. Kwam ie overigens met vlag en wimpel doorheen. (Kreeg wel complimenten hoe goed ie eruit zag, misschien wilde hij daar wel wat ander mee zeggen :') )