Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:05

SusanH schreef:
Ierland is ook zwaar geraakt.

Ja dat mensen bij de WHO elkaar ook zo tegenspreken is raar. Maar dat de cijfers wereldwijd dalen over de gehele linie gezien heb ik ook op een andere bron gelezen afgelopen dagen. Lees zoveel dat ik niet meer weet waar dat was. Maurice schijnt een klokkenluider bij het RIVM te hebben die weet dat de cijfers van de Britse variant absoluut niet die zijn, die het RIVM ons voorhoudt. De modellen kloppen niet. Volgens de klokkenluider (en dat schijnt ook ergens terug te lezen in een OMT verslag, ergens ver weg gestopt) zijn die cijfers in week 4 23% (week daarvoor was het 21%). Dus 23 % is de Britse variant, en dat loopt nauwelijks op.

Heb je hier ook (betrouwbare) bronnen van?
Laatst bijgewerkt door Ann op 24-02-21 12:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:06

Waarom zou het RIVM redenen hebben om verkeerde cijfers door te geven?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:06

secricible schreef:
Ik vraag me dan vooral af waarom het rivm ons dan onjuiste info zou voorzetten. En hoe de startende stijging dan te verklaren zou zijn

Nou dit vraag ik mij ook af. Ik vond de Britse variant in het umcg anders behoorlijk heftig. En daar werden ook alleen de aantallen in het ziekenhuis weergegeven.
De mensen die al thuis waren en hun familie hebben aangestoken niet eens meegenomen

secricible

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:13

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:23

Winged schreef:
Waarom zou het RIVM redenen hebben om verkeerde cijfers door te geven?

Omdat ze uit blijven gaan van de modellen.

Voor mensen die een bron willen, www.maurice.nl is de bron waar ik het van heb en hij verwijst er ook naar andere bronnen.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:28

Even iets luchtigs tussendoor en beetje ego post
Mijn afspraak bij de nagelstudio staat gepland.
Ik kikkerde er helemaal van op.
Stom eigenlijk maar goed.
En het is heerlijk weer.
De vogels fluiten, de hondjes liggen in de zon en de paarden staan fijn buiten.
Iets met pluk de dag, blijf positief
Probeer te genieten van de kleine dingen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:30

Ik vind het wel echt wat anders als je plan gewoon niet goed genoeg blijkt, dan domweg tegen de WHO liegen dat je regelmatig een update doet terwijl je dat al 12 jaar niet gedaan hebt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:31

esje01 schreef:
En het is heerlijk weer.

Mijn kapster zit voor de eerste week al volgeboekt en mijn masseuse voor de eerste 2 weken

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:33

Ik heb ook gelijk een afspraak gemaakt bij de beautysalon, en het geeft inderdaad een positief gevoel. Weer wat moed voor komende periode, met dit lekkere weer erbij.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:33

esje01 schreef:
En het is heerlijk weer.

Heerlijk he <3 Ik zat er ook even zwaar doorheen maar nu met deze kleine lichtpuntjes heb ik ineens weer een stuk meer ademruimte. Er zullen heus wel weer wat zware dagen aankomen maar voor nu probeer ik te genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:38

Winged schreef:
:j

Dat...

Net zoals vorig jaar '1 juno'.

Hij stond vrolijk ingekleurd op mijn kalender... Ik durf geen vakjes meer vrolijk in te kleuren nu _O-

Wat is de huidige situatie in China? Kunnen we daar iets van leren?

Zoals ik van mijn collega begreep word je zo ongeveer op iedere hoek vd straat getest en moet je de corona app altijd actief hebben. Zo niet, flinke straffen.. Gaat hier dus nooit werken :+

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:42

Relaxed schreef:
Winged schreef:

Dat...

Hij stond vrolijk ingekleurd op mijn kalender... Ik durf geen vakjes meer vrolijk in te kleuren nu _O-

Zoals ik van mijn collega begreep word je zo ongeveer op iedere hoek vd straat getest en moet je de corona app altijd actief hebben. Zo niet, flinke straffen.. Gaat hier dus nooit werken :+

Ik vraag me dan altijd af, doet je neus dan niet verdomd veel pijn daarna? :')

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:43

secricible schreef:
https://www.maurice.nl/2021/02/18/break ... ntmaskerd/

Ik neem aan dat het hier over gaat. Wat zal ik er eens van zeggen... weer typische maurice de hond journalistiek?

Het RIVM heeft al een aantal keren op basis van voortschrijdend inzicht de percentages aangepast, maar gelukkig heeft Maurice een bron, die het nog beter weet.

Het probleem met een model van de werkelijkheid is dat het een model is en niet de werkelijkheid zelf. Een model is nooit beter dan de informatie waar je het mee voedt en op het moment dat je betere informatie krijgt, dan moet je het model daar mee voeden of op aanpassen om betere informatie te krijgen. Laat dat nou precies zijn wat het RIVM de hele tijd doet. Ze hebben nou eenmaal geen knopje waar ze op kunnen drukken om real time alle informatie over het aantal besmettingen, het reproductiegetal en welke variant de besmettingen zijn te krijgen. Ze moeten het doen met de informatie die ze van de laboratoria krijgen en op basis daarvan via een model doorrekenen wat dat voor de totale populatie van Nederland betekent.

Maurice heeft er als marktonderzoeker altijd bekend om gestaan dat hij zijn modellen liever baseerde op zijn eigen wensdromen dan op feitelijke wegingen. Vandaar dat zijn resultaten in verkiezingsonderzoeken vooral op zijn wensdromen gebaseerd waren en dus ook nooit uitkwamen. Het is dus wel grappig dat hij daar anderen nou van beschuldigt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:45

Les van de aziatische landen is: strikte lockdowns wanneer noodzakelijk, mensen opsluiten en constant traceren, geen privacy in acht nemen. Denk niet dat wij iets hier met die lessen kunnen. :+

Geniet allemaal van jullie afspraken!
Ik heb er niets aan, kapper doe ik al jaren niet meer aan, en al die andere dingen die open gaan doe ik ook niet aan. Ben niet zo van de zelfverzorging qua uiterlijk. :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:47

Karl66 schreef:
secricible schreef:
https://www.maurice.nl/2021/02/18/break ... ntmaskerd/

Ik neem aan dat het hier over gaat. Wat zal ik er eens van zeggen... weer typische maurice de hond journalistiek?

Het RIVM heeft al een aantal keren op basis van voortschrijdend inzicht de percentages aangepast, maar gelukkig heeft Maurice een bron, die het nog beter weet.

Het probleem met een model van de werkelijkheid is dat het een model is en niet de werkelijkheid zelf. Een model is nooit beter dan de informatie waar je het mee voedt en op het moment dat je betere informatie krijgt, dan moet je het model daar mee voeden of op aanpassen om betere informatie te krijgen. Laat dat nou precies zijn wat het RIVM de hele tijd doet. Ze hebben nou eenmaal geen knopje waar ze op kunnen drukken om real time alle informatie over het aantal besmettingen, het reproductiegetal en welke variant de besmettingen zijn te krijgen. Ze moeten het doen met de informatie die ze van de laboratoria krijgen en op basis daarvan via een model doorrekenen wat dat voor de totale populatie van Nederland betekent.

Maurice heeft er als marktonderzoeker altijd bekend om gestaan dat hij zijn modellen liever baseerde op zijn eigen wensdromen dan op feitelijke wegingen. Vandaar dat zijn resultaten in verkiezingsonderzoeken vooral op zijn wensdromen gebaseerd waren en dus ook nooit uitkwamen. Het is dus wel grappig dat hij daar anderen nou van beschuldigt.

Hij doet die beschuldigingen niet op basis van iets wat hij zelf beweert of vindt, maar op basis van een klokkenluider bij het rivm. Dat vind ik wel een subtiel verschil.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:53

Ann schreef:
SusanH schreef:
Ierland is ook zwaar geraakt.

Ja dat mensen bij de WHO elkaar ook zo tegenspreken is raar. Maar dat de cijfers wereldwijd dalen over de gehele linie gezien heb ik ook op een andere bron gelezen afgelopen dagen. Lees zoveel dat ik niet meer weet waar dat was. Maurice schijnt een klokkenluider bij het RIVM te hebben die weet dat de cijfers van de Britse variant absoluut niet die zijn, die het RIVM ons voorhoudt. De modellen kloppen niet. Volgens de klokkenluider (en dat schijnt ook ergens terug te lezen in een OMT verslag, ergens ver weg gestopt) zijn die cijfers in week 4 23% (week daarvoor was het 21%). Dus 23 % is de Britse variant, en dat loopt nauwelijks op.

Heb je hier ook (betrouwbare) bronnen van?

Ernst Kuipers heeft het gisteren bij Op1 toegegeven en onlangs gaf hij in datzelfde programma een toelichting waarin hij zich sterk vergaloppeerde. Het helpt soms ook om zelf naar de cijfers te kijken die de WHO op de eigen website publiceert, daar kan je voor elk afzonderlijk land opzoeken hoe de grafiek verloopt. Kijk voor de grap eens bij Ierland en Engeland.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:55

SusanH schreef:
Hij doet die beschuldigingen niet op basis van iets wat hij zelf beweert of vindt, maar op basis van een klokkenluider bij het rivm. Dat vind ik wel een subtiel verschil.

Eigenlijk hoeft het niks te zeggen. Wat doet die klokkenluider? Heeft hij verstand van onderzoek, of is hij/zij bij wijze van spreken een receptionist die iets in de wandelgangen heeft gehoord en verkeerd heeft opgevat?

Een goede journalist moet die afweging maken, hoe betrouwbaar die informatie is. Maar ik vind MdH niet perse overkomen als iemand die die afweging goed kan of wil maken :')

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:56

@SusanH, nee, het RIVM heeft al een aantal keren het model aangepast op basis van nieuwe informatie. Dus wat hij zegt klopt helemaal niet, dat ze ijzerenheinig doorgaan met iets beweren wat niet waar is. Het probleem met Maurice de Hond is dat hij eerst een uitkomst bedenkt en dan daar zijn gegevens bij zoekt. Dat is waar hij als marktonderzoeker om bekend staat. En dat is precies wat hij nou weer doet. Hij bedenkt een uitkomst, het RIVM werkt met een niet kloppend model en wil dat niet aanpassen. Daarna zoekt hij er informatie bij die dat ondersteunt. Het probleem is alleen dat het RIVM continue zijn modellen aanpast aan de nieuwste kennis en op basis daarvan zijn uitkomsten aanpast.

Maurice banketstaaf hier dus letterlijk uit zijn nek, want je kan gewoon in de informatie van het RIVM terugzien dat ze wel regelmatig hun modellen en de uitkomsten aanpassen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:26

Een andere bron dan met dezelfde cijfers: https://www.nrc.nl/nieuws/2021/02/18/aa ... s-a4032341. Waarom wordt dan gisteren in de persco nog steeds gezegd dat de Britse variant in opkomst is, en dat het aantal besmettingen 50% bedraagt van het totaal? Dat lijkt dus echt niet te kloppen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:35

esje01 schreef:
En het is heerlijk weer.

Lekker me time.....

En Purny fijne verjaardag vandaag.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:42

Ik kom even klagen over de GGD, want ze zijn mijn test(stokjes) kwijt geraakt.

Zondag 13:04 uur laten testen. Ik hoor maar niks. De algemene coronatestlijn gebeld: "Er staat in het systeem no show". Regionale GGD gebeld: "Er staat geen nummer bij je testmonsters. Dit gebeurt vaker. Je hoort binnen enkele uren of we wat hebben kunnen vinden."

:') |o

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:45

Ik snap niet dat het kabinet altijd maar naar 1 mannetje luisterd zoals van Dissel en zn RIVM
Dat ze nooit eens een soort van second opinion doen door anderen. Ik geloof de cijfers ook niet die ons dagelijks voorgeschoteld worden door hen. Puur omdat die testen helemaal niet 100% waterdicht zijn.
Je kan wel iedereen met een andere opinie Wappie noemen maar waarom zouden sommigen helemaal geen gelijk hebben in hun bevindingen. Ik heb het dan over artsen..
En waarom zou het ook binnen het RIVM soms wat kraken?
Ik heb altijd het idee er een paar vreselijk rijk gaan worden van die hele poppenkast.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:47

Popstra schreef:
Ik snap niet dat het kabinet altijd maar naar 1 mannetje luisterd zoals van Dissel en zn RIVM
Dat ze nooit eens een soort van second opinion doen door anderen. Ik geloof de cijfers ook niet die ons dagelijks voorgeschoteld worden door hen. Puur omdat die testen helemaal niet 100% waterdicht zijn.
Je kan wel iedereen met een andere opinie Wappie noemen maar waarom zouden sommigen helemaal geen gelijk hebben in hun bevindingen. Ik heb het dan over artsen..
En waarom zou het ook binnen het RIVM soms wat kraken?
Ik heb altijd het idee er een paar vreselijk rijk gaan worden van die hele poppenkast.

Je snapt dat 'RIVM' en het OMT for that matter niet 'maar 1 mannetje' zijn?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:47

Relaxed schreef:
Winged schreef:

Dat...

Ze hebben daar inmiddels ook de kont-test ingevoerd. Dus een staafje in je anus. Schijnt betrouwbaarder te zijn.
Tevens schrijnende beelden gezien van flatdeuren die letterlijk van buiten vergrendeld zijn en mensen die vanuit hun ramen roepen dat ze geen eten of medicijnen meer hebben.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:51

xRivaldo schreef:
Ik kom even klagen over de GGD, want ze zijn mijn test(stokjes) kwijt geraakt.

Zondag 13:04 uur laten testen. Ik hoor maar niks. De algemene coronatestlijn gebeld: "Er staat in het systeem no show". Regionale GGD gebeld: "Er staat geen nummer bij je testmonsters. Dit gebeurt vaker. Je hoort binnen enkele uren of we wat hebben kunnen vinden."

:') |o

Oei dat is wel heel slordig! Niet fijn dit, sterkte.

Tja China :x dat is zo niet mijn land. Arme mensen.