Hoe nu verder met een verrasingsbaby.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Presumido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 21:06

Sakura789 schreef:
Precies wat je zegt meggiemeg; persoonlijk. Andere mensen vinden weer andere dingen.

Sommigen willen alles weten en anderen leven meer met de dag. Dat een heel topic vol staat met tips en waarschuwingen hoeft niet te betekenen dat ze dit moeten gaan uitvoeren. Dat is heel persoonlijk.

Mocht er wel iets gebeuren binnen nu en vijf jaar, dan zie je het dan toch wel weer? Het leven bestaat vol onzekerheden, de één wil alles dicht timmeren en de andere ziet het wel en maakt zich nog niet druk over problemen die er nog niet zijn. Vergeet niet dat het gros van bokt vrouw is en wellicht er heel anders in staat dan de vriend van de TS.

Wat een mooie reactie dit.
Sluit ik mij volledig bij aan.

Little_Gift

Re: Hoe nu verder met een verrasingsbaby.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 20:13

Roosch we weten nu ondertussen wel wat jij wel of niet zou willen, kunnen, aanvaarden... Jij bent echter ts niet en dit topic draait niet om wat jij wel - niet wil of kan.
Je kunt het als tip geven, je kunt het zeggen ... En dan kun je het zo vaak zeggen dat je het gaat opleggen.

TS haar leven, ts haar keuze.
Weet jij veel hoe dat kind er gekomen is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 21:02

Ik denk dat Roosch wel weet hoe je baby's maakt en voorkomt. We hoeven niet persoonlijk te worden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 07:48

Maar ik vind ook wel dat er gedramd wordt richting TS nu. Het is al lang duidelijk dat werkelijk iedereen die hier reageert er een andere mening over heeft maar het blijft haar keuze...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 07:59

Little_Gift schreef:

Met de ooievaar gebracht :j

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 09:05

Little_Gift schreef:
Roosch we weten nu ondertussen wel wat jij wel of niet zou willen, kunnen, aanvaarden... Jij bent echter ts niet en dit topic draait niet om wat jij wel - niet wil of kan.
Je kunt het als tip geven, je kunt het zeggen ... En dan kun je het zo vaak zeggen dat je het gaat opleggen.

TS haar leven, ts haar keuze.

Oh! Ik dacht dat dit een topic was. Zo een die openbaar staat en waar je op mag reageren. Ts opent dit topic om haar hart te luchten. Mensen geven advies. Meningen. Zo hoort dat op een forum.

En dit is daadwerkelijk sneu voor TS , natuurlijk is het dat. Het is ook niet dat ik niet meeleef met haar. Dat wil ik wel benadrukken: het lijkt me een vreselijke situatie. Maar ik begrijp het niet. Ik zou dus echt niet kunnen leven met het feit dat ik niet zou weten of dat kind van mijn vriend is of niet. Zoals MB aangaf denk ik wel een sterk vermoeden te hebben hoe zo een kind ontstaat en hoewel ik de sport zelf heel leuk vind, vind ik het mogelijke gevolg echt niks. Ik wil zelf geen kinderen dus ik doe er alles aan om dat te voorkomen. (Note: dit is persoonlijk en ik wil hiermee niet zeggen dat iemand anders dat per se moet. Ik deel mijn eigen mening.)

In de situatie van de vriend van TS is er dus een mogelijk kind ontstaan. Zo een die groter wordt en aan mama gaat vragen "mama, mijn klasgenootjes hebben een papa. Waar is de mijne?"

En dan kan die mama in kwestie verschillende antwoorden moeten geven. Dat maakt het niet echt makkelijker voor die kleine. Wellicht heeft mama echt alleen maar met deze man het bed gedeeld. Dan kan zij de komende ik weet niet hoeveel jaar zelf opdraaien voor het kind. Dat ze de aankondiging niet heeft gedeeld met die jongen, dat is natuurlijk onvergeeflijk. Maar het kind is er. Het feit dat TS haar vriend niet wil onderzoeken of het ZIJN kind is betekent niet dat die kleine spontaan van de aardbol verdwijnt. Als hij zo gelooft dat het niet zijn kind is dan kost het je even wat geld om een testje te doen, maar dan kun je wel naar eer en geweten handelen. Als het niet zijn kind is, dan wil je dat toch kunnen bewijzen zo van "jij verwijt mij dat het mijn kind is, maar hier heb je de test. Je ziet het."

Ik kan me gewoon heel moeilijk voorstellen hoe TS en haar vriend nu samen tijd doorbrengen met het nieuws uit de OP in haar achterhoofd.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 09:08

Roosch, dat zei ik ook al eerder: deze mensen leven in zo'n compleet andere realiteit. Dat kunnen wij ons ook gewoon echt onmogelijk voorstellen, totaal andere wereld.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 09:54

‘Deze mensen’ is ook niet zo netjes hè. Stel je jezelf een beetje boven anderen mee.

Er leven miljoenen mensen die allemaal anders zijn. Wat voor de één onmogelijk is, is voor de ander geen enkel probleem. Laat elkaar toch in de waarde.

Als TS hiermee kan leven, dat is dat toch gewoon haar recht? Misschien onthouden jullie met je adviezen haar wel een hele leuke relatie. Misschien ook niet, maar dat is aan de TS. In dat laatste geval zal ze het ook echt wel overleven.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 11:27

Cayenne, doe niet belachelijk. En Marco Borsato van hetzelfde. Kind kan ook gemaakt zijn terwijl de vader dacht dat mevrouw de ex haar anticonceptie nam. Het is niet altijd de schuld van de vader omdat hij nu eenmaal het zaad voor handen brengt. Vrouwen kunnen enorm ver gaan om een ander met een kind op te zadelen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 11:47

Little_Gift schreef:
Cayenne, doe niet belachelijk. En Marco Borsato van hetzelfde. Kind kan ook gemaakt zijn terwijl de vader dacht dat mevrouw de ex haar anticonceptie nam. Het is niet altijd de schuld van de vader omdat hij nu eenmaal het zaad voor handen brengt. Vrouwen kunnen enorm ver gaan om een ander met een kind op te zadelen.

Wat is daar belachelijk aan? Waar 2 mensen vrijen hebben 2 mensen schuld. Tenzij ze een Boris Beckertje heeft gedaan. Maar daarover speculeren is niet nodig want we komen er toch niet achter.

Maar inderdaad, we zijn allemaal anders. Ik zie alleen maar rode vlaggen en Ts niet. Ook prima.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 12:39

Little_Gift schreef:

Je doet nu net zo goed aannames..
De enige die weet hoe het is gegaan is de moeder zelf. En wie zegt dat ze een ander met een kind op wil zadelen?
Deze discussie zou er uberhaupt niet zijn als de vriend van TS niet gewoon een DNA test had laten doen toen dat kon.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 13:18

Sakura789 schreef:
‘Deze mensen’ is ook niet zo netjes hè. Stel je jezelf een beetje boven anderen mee.

Er leven miljoenen mensen die allemaal anders zijn. Wat voor de één onmogelijk is, is voor de ander geen enkel probleem. Laat elkaar toch in de waarde.

Als TS hiermee kan leven, dat is dat toch gewoon haar recht? Misschien onthouden jullie met je adviezen haar wel een hele leuke relatie. Misschien ook niet, maar dat is aan de TS. In dat laatste geval zal ze het ook echt wel overleven.

Ik schrijf toch niet 'dit soort mensen', ik schrijf 'deze mensen' om de mensen die betrokken zijn in dit verhaal aan te duiden. Jouw interpretatie is fout en eigenlijk ook niet mijn probleem. Le-zen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 14:21

Sakura789 schreef:

Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar je vergeet dat hier nog een onschuldige derde in het spel is; namelijk de baby. En moreel gezien kun je niet zeggen dat iedereen daar maar mee om mag gaan zoals hij/zij zelf wil.
Er is een kwetsbare, machteloze "partij", die het recht heeft dat er voor opgekomen wordt.
Dat kan opgevat worden als "gedram", maar dat is blijkbaar soms nodig om tot mensen door te laten dringen dat het geen pas geeft een kind in het ongewisse te laten en mogelijk van één van zijn ouders te onthouden.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 16:16

BaileyMix schreef:
Ik schrijf toch niet 'dit soort mensen', ik schrijf 'deze mensen' om de mensen die betrokken zijn in dit verhaal aan te duiden. Jouw interpretatie is fout en eigenlijk ook niet mijn probleem. Le-zen.

Het komt bij mij in ieder geval niet heel netjes en sympathiek over, maar dat zal aan mijn interpretatie dan liggen. Je laatste twee woorden interpreteer ik dan ook maar als grapje.

Ja, het is zeker sneu als er een kind in het spel is. Dat mag nooit de dupe worden, maar om nu de TS zo de les te gaan lezen? De meeste mensen worden wijzer en verstandiger. Als ik mijn huidige relatie vergelijk met mijn allereerste is er ook een wereld van verschil. Een partner kan veel impact op je hebben, positief of negatief.

Alleen we weten nog helemaal niet hoe het gaat lopen. Of het kind van hem is, hoe het met de haar gaat en of zij mee wil werken. Hij kan haar ook niet gaan dwingen om een test af te gaan nemen. Ik denk dat de directe omgeving van TS haar een veel beter passend advies kan geven.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 17:45

Sakura789 schreef:
Ik denk dat de directe omgeving van TS haar een veel beter passend advies kan geven.

Soms wel maar soms ook niet, doordat ze dusdanig dicht bij TS staan kan dat juist hun advies beïnvloeden op de verkeerde manier, dan is juist advies van een complete buitenstaander wel het meest eerlijke omdat die geen rekening houden met de gevoelens van TS maar juist zeggen en zien hoe het is.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-21 18:17

meggiemeg schreef:
Sakura789 schreef:
Ik denk dat de directe omgeving van TS haar een veel beter passend advies kan geven.

Soms wel maar soms ook niet, doordat ze dusdanig dicht bij TS staan kan dat juist hun advies beïnvloeden op de verkeerde manier, dan is juist advies van een complete buitenstaander wel het meest eerlijke omdat die geen rekening houden met de gevoelens van TS maar juist zeggen en zien hoe het is.

Juist hierom opende ik hier dus een topic.
Maar dat betekent niet dat ik alle adviezen van jullie perse moet gaan opvolgen.
En ook niet dat ik jullie meningen hoef te accepteren

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 18:25

Kies wat je voor jezelf kan gebruiken en leg de rest lekker naast je neer.

Zoveel mensen zoveel meningen, en jij mag lekker zelf beslissen wat voor jou goed voelt :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 19:21

AfricanLady schreef:
Juist hierom opende ik hier dus een topic.
Maar dat betekent niet dat ik alle adviezen van jullie perse moet gaan opvolgen.
En ook niet dat ik jullie meningen hoef te accepteren

Dat hoeft ook zeker niet, lang niet elk advies wat gegeven wordt past bij iemand. Er zijn vast dingen genoemd waar je zelf en je partner niet aan zullen denken omdat simpelweg deze situatie nieuw is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 19:31

Een mening accepteren lijkt me wel, het staat iedereen vrij om een mening te hebben. Maar advies, nee, dat kun je naast je neerleggen.

Presumido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 21:42

Meningen of adviezen kunnen ooit best interessant zijn, ieder bekijkt t tenslotte op een andere manier.

Hoe gaat t nu met je ts?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 00:55

MarcoBorsato schreef:
Een mening accepteren lijkt me wel, het staat iedereen vrij om een mening te hebben. Maar advies, nee, dat kun je naast je neerleggen.

Meningen kan ik ook prima naast mij neerleggen of weggooien/verbranden etc wat mij beter ligt.
Ik doe ermee wat mij deugt en ik haal eruit wat ik kan gebruiken.

Gaat redelijk op het moment, veel te verwerken momenteel ook kwa school etc.
Nu even lekker paar daagjes rust ben niet super actief op bokt meer heel af en toe nog.

Presumido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 22:15

Druk dus. Hopelijk komt er toch snel een "antwoord" op je verhaal

Tabby123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 15:19

"Onze relatie alles klopte gewoon en ik zat gewoon ergens op te wachten dat iets fout ging in onze relatie mischien stom maar alles in mijn leven gaat vaak nooit goed of loopt nooit lekker af.
Maar dit was het enige echt lichtpuntje.
En toen ik dit net hoorde was er alsof ik erop wachte."

Ik kan je geen tips geven wat betreft die situatie maar wel wat ik hier lees. ik raad je aan om de documentaire van The Secret op youtube of Netflix te kijken. You het what you attract. :-)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 18:03

Heerlijk al die thuis psychologen!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 18:57

Daphara schreef:
Heerlijk al die thuis psychologen!

Ik ga lekker The Secret kijken, dan krijg ik wat ik wil.