Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:36

SVRL schreef:
Het hele doel van de avondklok is om te voorkomen dat er illegale feestjes of andere samenkomsten zijn. Voorkomen dat verschillende mensen op 1 plek samenkomen, is echt wel een rem op het verspreiden van een virus. Ik heb zelf totaal geen last van de maatregelen die er genomen zijn en kan echt wel zonder café of restaurant bezoek. Er zijn genoeg uren tussen 4u30 en 21 uur om buiten te komen en naar je knuffel contact te gaan.

Die feestjes waren überhaupt al illegaal, daar veranderd de avondklok niets aan. Mensen die lak hadden aan de regels, hebben dat nu nog steeds, die gaan zich echt niet nu buigen vanwege de avondklok. Sterker nog, om me heen hoor ik verhalen van studenten die gewoon vóór 9 uur naar vrienden gaan en dan 's nachts pas weer naar huis, dus veel veranderd er niet. De mensen die zich echter wel aan de regels houden, die worden nog meer beperkt. Ik heb er veel moeite mee en ik begrijp niet dat een meerderheid in de kamer hiermee in heeft kunnen stemmen.

lizy29

Re: Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:52

Even buiten of de lockdown in Nederland nu wel of geen lockdown is: zouden jullie dan liever alleen een avondklok willen maar dan vroeger of een strengere lockdown?

Hier in Frankrijk hebben we momenteel een avondklok van 18h tot 6h. Hierdoor blijven de cijfers momenteel genoeg onder controle zodat we een derde lockdown vooralsnog kunnen voorkomen. Waarbij een lockdown voor ons dus ook echt is alleen je huis uit met verklaring voor boodschappen of andere essentiële zaken en niet om toch op bezoek te gaan met mensen zei het in kleinere groepen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 19:07

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 19:08

imaudy
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 19:15

lizy29 schreef:
Even buiten of de lockdown in Nederland nu wel of geen lockdown is: zouden jullie dan liever alleen een avondklok willen maar dan vroeger of een strengere lockdown?

Hier in Frankrijk hebben we momenteel een avondklok van 18h tot 6h. Hierdoor blijven de cijfers momenteel genoeg onder controle zodat we een derde lockdown vooralsnog kunnen voorkomen. Waarbij een lockdown voor ons dus ook echt is alleen je huis uit met verklaring voor boodschappen of andere essentiële zaken en niet om toch op bezoek te gaan met mensen zei het in kleinere groepen.

Geen avondklok meer. Minder regels maar die wel gaan handhaven. Grote groepen uit elkaar halen. Dat deed men in maart wel en nu helemaal niet meer heb ik het idee.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 19:28

imaudy
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 20:00

De avondklok blijft het hele jaar nog wel zo. Met de snelheid van de vaccinaties gok ik ergens halverwege 2025.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 20:04

lizy29 schreef:

Alleen een avondklok maar wel de gelegenheid dat je meerdere vaste mensen mag bezoeken.
Wat het kabinet nu flikt is niet te doen. Een avondklok en bezoekersaantal van 1 persoon.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 20:15

purny schreef:
Alleen een avondklok maar wel de gelegenheid dat je meerdere vaste mensen mag bezoeken.
Wat het kabinet nu flikt is niet te doen. Een avondklok en bezoekersaantal van 1 persoon.
Ga je lekker? Misschien de kamer debatten eens volgen op de live streams? Niemand is blij met deze noodzakelijke maatregelen, ook het (demissionaire) kabinet niet.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 20:15

imaudy schreef:
De avondklok blijft het hele jaar nog wel zo. Met de snelheid van de vaccinaties gok ik ergens halverwege 2025.

daar begin ik ook wel een beetje bang voor te worden. Vooral in de zomer is dat vervelend.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 20:17

@ purny: En bovendien hebben er buiten het kabinet ook genoeg partijen gestemd voor de avondklok.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 20:20

Ik ga misschien iets heel niet leuks zeggen maar nu met dit pakket maatregelen doordoen tot vaccin genoeg is gegeven dan wel cijfers echt goed gedaald, er is nu weer een stijging. Dat lijkt me beter dan versoepelen en lang heel lang blijven doornartelen met te hoge cijfers en jojoen.

2100 is een vrij ok tijd voor veel. Je went uiteindelijk wel aan die tijd. Je kunt bij winkels en restaurants bestellen en ophalen waardoor je in principe weer alles kunt kopen. Alleen feesten, stappen en uit eten is er nu niet bij. Avondklok er af en bv meer mensen op bezoek maar gebiedsbeperking zul je zeker buiten de steden veel meer last van hebben bijvoorbeeld.

Gewoon toegeven aan de regels, er het beste van maken zal het beter vol te houden zijn lijkt me. Ik denk dat vooral het idee meer negatief oproept dan de daadwerkelijke tijd.

O ja de opmerking ban wilders de gewone man is beperkt is nonsens. Ook de koning, en politici en iedereen heeft er "hinder" van ongeacht geslacht, inkomen, afkomst, werk. Juist de gewone man mag misschien welnaar buiten ivm ploegendienst of ander werk :+

IMANDRA
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 20:25

Ann schreef:
purny schreef:
Ga je lekker? Misschien de kamer debatten eens volgen op de live streams? Niemand is blij met deze noodzakelijke maatregelen, ook het (demissionaire) kabinet niet.

Dit ja. Rutte zei ook al dat hij het liefst geen avondklok en andere maatregelen had, maar dat het gezien de situatie wel nodig lijkt. Bovendien laat de regering zich nog steeds adviseren door het OMT.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 20:41

Het toppunt was wel dat verhaal van Grapperhaus. Dat de wet nu zo gewijzigd is dat je nog wel in je eigen tuin of balkon mag zijn, maar niet in die van iemand anders. Dus als je 1 man op bezoek hebt, wat mag, en je wilt samen buiten even roken of zo, dan moet die persoon binnen blijven en de rook naar buiten blazen. _O- :')
Zijn woorden hè, niet de mijne.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 21:09

Bloodymary schreef:
Het toppunt was wel dat verhaal van Grapperhaus. Dat de wet nu zo gewijzigd is dat je nog wel in je eigen tuin of balkon mag zijn, maar niet in die van iemand anders. Dus als je 1 man op bezoek hebt, wat mag, en je wilt samen buiten even roken of zo, dan moet die persoon binnen blijven en de rook naar buiten blazen. _O- :')

Heb je hier een bron van? Wanneer heeft hij dat gezegd? Klinkt heel vreemd :')

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 21:11

secricible schreef:
Bloodymary schreef:

Heb je hier een bron van? Wanneer heeft hij dat gezegd? Klinkt heel vreemd :')

Op het eind van het debat. Daar werd specifiek naar gevraagd.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 21:23

Van vanmiddag bedoel je? Ff terugluisteren!

Edit: kan het helaas niet gerugvinden in de livestream van nos.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 21:56

Badeendje schreef:
SVRL schreef:
Het hele doel van de avondklok is om te voorkomen dat er illegale feestjes of andere samenkomsten zijn. Voorkomen dat verschillende mensen op 1 plek samenkomen, is echt wel een rem op het verspreiden van een virus. Ik heb zelf totaal geen last van de maatregelen die er genomen zijn en kan echt wel zonder café of restaurant bezoek. Er zijn genoeg uren tussen 4u30 en 21 uur om buiten te komen en naar je knuffel contact te gaan.

Die feestjes waren überhaupt al illegaal, daar veranderd de avondklok niets aan. Mensen die lak hadden aan de regels, hebben dat nu nog steeds, die gaan zich echt niet nu buigen vanwege de avondklok. Sterker nog, om me heen hoor ik verhalen van studenten die gewoon vóór 9 uur naar vrienden gaan en dan 's nachts pas weer naar huis, dus veel veranderd er niet. De mensen die zich echter wel aan de regels houden, die worden nog meer beperkt. Ik heb er veel moeite mee en ik begrijp niet dat een meerderheid in de kamer hiermee in heeft kunnen stemmen.

Dit. De feestgangers gaan óf tijdens de avondklok alsnog op pad, óf gaan eerder en feesten door tot een uur of vijf, zes. Die heb je niet met een avondklok. De mensen die daar last van hebben zijn de ouders die de hele dag bezig zijn met thuiswerken en onderwijs op afstand en als de kinderen op bed liggen willen gaan sporten, de mensen met een latrelatie die nu niet of nauwelijks meer samen kunnen zijn, etc.

lizy29 schreef:

Eerlijk? Aan beiden zou ik me niet houden. Ik ben alleenstaand en kom door alle maatregelen al nauwelijks ergens, maar ga nog wel één keer per week bij m'n moeder eten. Door werk e.d. van beide kanten kan ik daar pas vanaf een uur of 17:30 terecht. Welke van de twee maatregelen het dan ook zou worden, het zou in mijn geval betekenen dat ik op de bezorger van de AH letterlijk niemand meer zou zien, en daar ga ik simpelweg niet aan beginnen.

purny schreef:

Dat laatste is een advies. Als bijvoorbeeld je ouders op bezoek willen komen dan kan dat gewoon, de overheid heeft alleen liever dat ze niet samen komen.

karuna schreef:
Ik ga misschien iets heel niet leuks zeggen maar nu met dit pakket maatregelen doordoen tot vaccin genoeg is gegeven dan wel cijfers echt goed gedaald, er is nu weer een stijging. Dat lijkt me beter dan versoepelen en lang heel lang blijven doornartelen met te hoge cijfers en jojoen.

Die stijging is logisch. De afgelopen weken is er minder getest, dus minder positieve tests per dag, dus een lager gemiddelde. Nu wordt er niet weer 'normaal' getest, maar zijn ze ook bezig met het inhalen van de eerder afgezegde afspraken door de sneeuw en ijzel. Er wordt dus een stuk meer getest, en de cijfers zullen daardoor ook omhoog gaan. Veel belangrijker om in de gaten te houden is het percentage positieve tests ten opzichte van het aantal afgenomen tests.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 21:57

Af afspraken werden een dag later al ingehaald beide keren, dus dat is nu allang gecorrigeerd

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:03

Niet volgens de GGD. Uit https://www.nu.nl/coronavirus/6117198/a ... lslag.html

Citaat:
Na het winterweer van vorige week en de ijzel van maandag maken de GGD-testlocaties deze week een inhaalslag, laat een woordvoerder van koepelorganisatie GGD GHOR donderdag aan NU.nl weten. "We komen terug op normaal niveau."

Citaat:
Inmiddels is het volgens de GGD GHOR weer even druk aan het worden op de testlocaties als voor het winterweer. Afgezegde afspraken worden deze week ingelopen, daarvoor is voldoende capaciteit, aldus de zegsvrouw.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:08

Hoor net wel op de radio dat ze per 2 maart gaan kijken of de kapper open kan en middelbare scholen.

Ik word wild bij het woord kapper.

Ik wil zó graag. Zou dan echt al zoveel gelukkiger zijn :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:10

Oh goed dat je het zegt. Nos berichtte destijds bij de sluiting dat de afspraken de volgende dag werden ingelopen volgens mij.
Ook wel vrij zinloos, als je dan een week later nog moet gaan testen -O-

sureido schreef:
Hoor net wel op de radio dat ze per 2 maart gaan kijken of de kapper open kan en middelbare scholen.

Ik word wild bij het woord kapper.

Ik wil zó graag. Zou dan echt al zoveel gelukkiger zijn :')

Dat zou fijn zijn, ik kan mijn man vlechten ondertussen :')
Zelf meer behoefte aan de winkels dan de kapper :D

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:12

Een vriendin heeft gister 3 jongens in dr studentenhuis hun haren gestijld... :')

imaudy
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:34

sureido schreef:
Een vriendin heeft gister 3 jongens in dr studentenhuis hun haren gestijld... :')

Kan ze jou niet doen? :D

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:35

Nou ja... mijn haar is heel stijl van zichzelf. :+