Badeendje schreef:SVRL schreef:Het hele doel van de avondklok is om te voorkomen dat er illegale feestjes of andere samenkomsten zijn. Voorkomen dat verschillende mensen op 1 plek samenkomen, is echt wel een rem op het verspreiden van een virus. Ik heb zelf totaal geen last van de maatregelen die er genomen zijn en kan echt wel zonder café of restaurant bezoek. Er zijn genoeg uren tussen 4u30 en 21 uur om buiten te komen en naar je knuffel contact te gaan.
Die feestjes waren überhaupt al illegaal, daar veranderd de avondklok niets aan. Mensen die lak hadden aan de regels, hebben dat nu nog steeds, die gaan zich echt niet nu buigen vanwege de avondklok. Sterker nog, om me heen hoor ik verhalen van studenten die gewoon vóór 9 uur naar vrienden gaan en dan 's nachts pas weer naar huis, dus veel veranderd er niet. De mensen die zich echter wel aan de regels houden, die worden nog meer beperkt. Ik heb er veel moeite mee en ik begrijp niet dat een meerderheid in de kamer hiermee in heeft kunnen stemmen.
Dit. De feestgangers gaan óf tijdens de avondklok alsnog op pad, óf gaan eerder en feesten door tot een uur of vijf, zes. Die heb je niet met een avondklok. De mensen die daar last van hebben zijn de ouders die de hele dag bezig zijn met thuiswerken en onderwijs op afstand en als de kinderen op bed liggen willen gaan sporten, de mensen met een latrelatie die nu niet of nauwelijks meer samen kunnen zijn, etc.
lizy29 schreef:Even buiten of de lockdown in Nederland nu wel of geen lockdown is: zouden jullie dan liever alleen een avondklok willen maar dan vroeger of een strengere lockdown?
Hier in Frankrijk hebben we momenteel een avondklok van 18h tot 6h. Hierdoor blijven de cijfers momenteel genoeg onder controle zodat we een derde lockdown vooralsnog kunnen voorkomen. Waarbij een lockdown voor ons dus ook echt is alleen je huis uit met verklaring voor boodschappen of andere essentiële zaken en niet om toch op bezoek te gaan met mensen zei het in kleinere groepen.
Eerlijk? Aan beiden zou ik me niet houden. Ik ben alleenstaand en kom door alle maatregelen al nauwelijks ergens, maar ga nog wel één keer per week bij m'n moeder eten. Door werk e.d. van beide kanten kan ik daar pas vanaf een uur of 17:30 terecht. Welke van de twee maatregelen het dan ook zou worden, het zou in mijn geval betekenen dat ik op de bezorger van de AH letterlijk niemand meer zou zien, en daar ga ik simpelweg niet aan beginnen.
purny schreef:Alleen een avondklok maar wel de gelegenheid dat je meerdere vaste mensen mag bezoeken.
Wat het kabinet nu flikt is niet te doen. Een avondklok en bezoekersaantal van 1 persoon.
Dat laatste is een advies. Als bijvoorbeeld je ouders op bezoek willen komen dan kan dat gewoon, de overheid heeft alleen liever dat ze niet samen komen.
karuna schreef:Ik ga misschien iets heel niet leuks zeggen maar nu met dit pakket maatregelen doordoen tot vaccin genoeg is gegeven dan wel cijfers echt goed gedaald, er is nu weer een stijging. Dat lijkt me beter dan versoepelen en lang heel lang blijven doornartelen met te hoge cijfers en jojoen.
Die stijging is logisch. De afgelopen weken is er minder getest, dus minder positieve tests per dag, dus een lager gemiddelde. Nu wordt er niet weer 'normaal' getest, maar zijn ze ook bezig met het inhalen van de eerder afgezegde afspraken door de sneeuw en ijzel. Er wordt dus een stuk meer getest, en de cijfers zullen daardoor ook omhoog gaan. Veel belangrijker om in de gaten te houden is het percentage positieve tests ten opzichte van het aantal afgenomen tests.