Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:06

Bergen op zoom is inderdaad gelinkt aan moskee staat op omroep Brabant.
De jongeren in chersoniss zijn niet echt hoopvol.
Maar de verstandige mensen leveren natuurlijk geen artikel op.

karuna
Drukke kabouter

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:11

Politie heeft daar 4 bars gesloten wegens bewust overtreden van de regels. Mensen na 1.30 binnenlaten omdat de politie dan toch niet meercontroleerd. Dan ben je als bar eigenaar voor mij een grote eikel. Bewust risico nemen voor geld

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:13

Sizzle schreef:
mariekeoo schreef:
Poe en weer 630 besmettingen. En 3.239 in totaal (nog 1 dag moet erbij)

Jeetje, dat is bijna over onze oranje grens, dan mag ik dadelijk ook niet meer naar NL -O-

Wat is jullie grens dan?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:27

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:29

karuna schreef:
O ja de bergen op zoom cijfers zijn aangepast lees ik nu 14% ipv 11 %

Moskee bezoek kan ik niks over terugvinden :n lees eerder vanuit belgie regio antwerpen om de hoek. maar maakt ook niks uit veel te veel. %)

https://www.bndestem.nl/bergen-op-zoom/ ... ~a95b64fe/

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:30

TurboDi schreef:
Zebrastreep schreef:
Wat mij betreft blijft mijn school nog maar even dicht... Ik zie het zelf totaal niet zitten en stage lopen met mensen met een zwakke gezondheid? Sorry maar kies dan als school voor de examens want die moeten gewoon af.... Daardoor kan je al beste studievertraging oplopen als je de examens niet af hebt.

En helemaal niet met al die klasgenoten die gewoon lekker naar het buitenland zijn gegaan. Daar wil ik gewoon niet mee in contact komen die zijn al eigenwijs genoeg

Maar dit.... zelf doe ik m’n best terwijl andere mensen alles doen wat niet mag. Zit op een erg grote school.. vind dat wel iets engs

School bij mij is ook aardig groot. Nu hebben ze de klassen opgedeeld en niet iedereen komt tergelijk. Had al besloten met de auto te gaan in vervolg. Aangezien het toch maar 1x in de week is kan dat wel. Maar inderdaad ik als twintiger hou mij er misschien wel iets te goed aan. Mijn zusje daarintegen heeft schijt. Ik zei ook al prima blijf dan op je eigen studenten kamer ik heb geen zin om eventueel ziek te worden en daardoor financieel in de problemen te komen en studie vertraging op te lopen wat niet nodig is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:34

Overigens: dat mensen uit Bergen op Zoom naar Breda of Goes moeten voor een test normaal gesproken! Dat is echt bizar ver.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:36

Nou liep net in de stad en de oude brigade zat daar netjes met z'n allen op een rijtje (geen 1,5m afstand) op de scootmobiel te hangen. Dus het is niet alleen jongeren die bij elkaar komen hoor.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:37

De teststraat is naast het NAC stadium en dat hebben ze dadelijk weer nodig voor de competitie.
Ze zeggen nu dat ze heb gaan verplaatsen naar etten leur en eentje naar rozendaal en waalwijk geloof ik.
Hier in Breda zijn ze niet blij dat de teststraat gaat verdwijnen er is geen ander handige locatie te vinden blijkbaar. Best raar maar oke.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:39

veerledec schreef:
Wat is jullie grens dan?

20/100.000 dacht ik eerst, maar ik zie nu dat het 60/100.000 is, dus er mogen er nog 6000 bij komen voor het een ‚probleem‘ is :')

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:40

Shadow0 schreef:
Overigens: dat mensen uit Bergen op Zoom naar Breda of Goes moeten voor een test normaal gesproken! Dat is echt bizar ver.

Ja, da's echt belachelijk.
In het begin vond ik het raar dat zo weinig mensen zich lieten testen, maar toen ik ging opzoeken waar mijn dichtstbijzijnde teststraat was, snapte ik dat helemaal.
Waarom helemaal in Breda? Dat is vanuit het westen van Brabant 55 km!
Bergen op Zoom ligt centraal in West Brabant, ze kunnen die teststraat daar beter gewoon houden voor onze regio.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:42

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:46

Sizzle schreef:
veerledec schreef:
Wat is jullie grens dan?

20/100.000 dacht ik eerst, maar ik zie nu dat het 60/100.000 is, dus er mogen er nog 6000 bij komen voor het een ‚probleem‘ is :')

We zitten op 3,6/100.000, dus kom gerust :P.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:48

Ik weet niet precies hoe het exact berekend wordt (per week, per dag etc), ik dacht eerst op actieve gevallen maar die houdt NL niet bij. Ik weet wel dat Belgie eroverheen is inmiddels, die zijn nog niet officieel oranje voor ons maar het aantal was wel al overschreden. Spanje is sinds een week Oranje.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 10-08-20 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:51

België zit op 35,5/100.000 per week, dus 5/100.000 per dag. Nieuwe gevallen inderdaad.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:54

Dichtstbijzijnde teststraat was hier Dordrecht 4,3 kilometer.

Zou heel goed kunnen dat het van een vrijdag is door met alle ramen open te rijden wegens auto die niet werkt zoals het zou moeten. Om daarna van bloedhete auto in goed gekoelde loods te staan (20 graden). Met dat ik weet dat ik met luchtweg infectie reageer door uitlaat deeltjes (is niet de eerste keer).

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 19:00

veerledec schreef:
België zit op 35,5/100.000 per week, dus 5/100.000 per dag. Nieuwe gevallen inderdaad.

Gevonden: Auf die Liste kommt jedes Land, welches mehr als 60 Neuinfektionen pro 100'000 Einwohner meldete in den vergangenen 14 Tagen.

Belgie is daar inderdaad overheen en NL daadwerkelijk niet meer ver daarvan af.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 19:05

Sizzle schreef:
veerledec schreef:

Gevonden: Auf die Liste kommt jedes Land, welches mehr als 60 Neuinfektionen pro 100'000 Einwohner meldete in den vergangenen 14 Tagen.

Belgie is daar inderdaad overheen en NL daadwerkelijk niet meer ver daarvan af.

Oh, per veertien dagen dus. Ja, België op 66/100.000. Nederland op circa 30/100.000, dus er zit nog ruimte voor je ;).

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 19:07

We hebben nog 7 weken tot het herfstvakantie is dus hopelijk stabiliseert het nu :D

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 19:11

Heel Nederland duimt met je mee :D.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 19:16

veerledec schreef:
Heel Nederland duimt met je mee :D.

*\%/* +:)+

Een vriendin van mij is nu op bezoek bij haar moeder in NL en zit daar in quarantaine (woont in Spanje) tot ze weer terug vliegt :+

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 19:42

Zebrastreep"
[quote="TurboDi schreef:
Zebrastreep schreef:
Wat mij betreft blijft mijn school nog maar even dicht... Ik zie het zelf totaal niet zitten en stage lopen met mensen met een zwakke gezondheid? Sorry maar kies dan als school voor de examens want die moeten gewoon af.... Daardoor kan je al beste studievertraging oplopen als je de examens niet af hebt.

En helemaal niet met al die klasgenoten die gewoon lekker naar het buitenland zijn gegaan. Daar wil ik gewoon niet mee in contact komen die zijn al eigenwijs genoeg

Maar dit.... zelf doe ik m’n best terwijl andere mensen alles doen wat niet mag. Zit op een erg grote school.. vind dat wel iets engs

School bij mij is ook aardig groot. Nu hebben ze de klassen opgedeeld en niet iedereen komt tergelijk. Had al besloten met de auto te gaan in vervolg. Aangezien het toch maar 1x in de week is kan dat wel. Maar inderdaad ik als twintiger hou mij er misschien wel iets te goed aan. Mijn zusje daarintegen heeft schijt. Ik zei ook al prima blijf dan op je eigen studenten kamer ik heb geen zin om eventueel ziek te worden en daardoor financieel in de problemen te komen en studie vertraging op te lopen wat niet nodig is.[/quote]

Bijna zelfde situatie hier, hoef ook maar 1 dag in de week gelukkig. Maar ik woon alleen nog thuis en m’n zusje ook. Ik ben er ook aardig streng in vergeleken met anderen en de rest van de familie hier heeft ook echt schijt.. krijg er een bloed hekel aan... maar eens gaan kijken of ik wat voor mezelf kan vinden in de toekomst :Y)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 20:15

Sheran schreef:
Fijn :)

Hoezo is het geen optie? Het is niet wenselijk, maar zeker wel een optie. En ik heb het ook over volledig opengooien - hybride varianten zoals vorig jaar zijn een stuk minder spannend.

Optie is het, maar ik ben wel bang voor wat het met de kwaliteit van de afgestudeerden zal gaan doen :=

Ik begeleid stagiaires voor een bepaalde hogeschool, die door Corona ook ineens een half stageblok mochten lopen. Maar ja, dan heb je gewoon nog lang niet voldoende vlieguren gemaakt om af te studeren m.i.
In september komen er nieuwe stagiaires, ben benieuwd hoe het met de kennis van het afgelopen half jaar staat. Of er iets blijft hangen als je alleen online les krijgt. Ook nog een enorm ‘doeberoep’, waarvoor ik destijds uren en uren op school heb doorgebracht om alle vaardigheden te oefenen op elkaar en onder de knie te krijgen.
Uit boeken leren kan thuis altijd, maar hoe doe je het met de praktijk beroepen? In mijn geval dan fysiotherapie, maar ook verpleegkunde of andere paramedische beroepen. De handelingen moet je gewoon veel oefenen, en zonder les of oefengelegenheid op school en een minimaal stageblok ga je dat echt niet op voldoende niveau krijgen voor een diploma. Dus ik vrees voor een degradatie van het niveau van de studenten die nu gaan afstuderen -O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 20:28

Vanaf morgen moeten horeca-ondernemers contactgegevens vragen maar mensen die dit weigeren mogen ze niet de toegang ontzeggen . Wat hebben we toch veel privacy in ons land , word je toch niet goed van.. simpel alleen je telefoonnummer achterlaten of even een g-mail account maken zodat je bereikbaar bent in geval van besmettingen . Ik vind dat wanneer je dit weigert je een hufter bent.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 20:35

Het is dus weer 'n wassen neus want er is geen verplichting. Die privacywet zorgt voor meer problemen dan 't oplost. Ook buiten corona om.