Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:40

elnienjo schreef:
Zet ze maar allemaal op cruiseboten die gasten die tegen coronamaatregelen demonstreren. Kunnen elkaar massaal besmetten zonder een risico te vormen voor de rest van de maatschappij.

Als ze persé willen protesteren zijn er ook inderdaad andere mogelijkheden dat grondrecht te kunnen gebruiken. Ga er ook vanuit dat op basis daarvan er wordt ingegrepen.

Maar ik ben heel blij dat jullie niet aan de macht zijn. Sommige van jullie hadden blijkbaar prima in een dictatuur aan de macht kunnen zijn.
Ben ik voor die protesten natuurlijk niet. Zie hierboven maar gelukkig is dat handhaven niet aan ons.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:41

lenaa_tje schreef:
Ik denk inderdaad dat het mooie weer een grote rol speelt. Het heeft zo lang geregend en gestormd en willen dus ook genieten van het mooie weer.

Citaat:
Dat vind ik ook. En vind het zelf ook wel vol te houden maar normaal ben ik al niet iemand die iedere week een terrasje pakt of uit eten gaat.
Ik mis mijn werk, dansles en paardrijles maar dat is nu eenmaal zo.

Maar als je iemand hebt die 5x per week met anderen afspreekt. Actief voetbalt en daarbij ook scheidsrechter bent etc etc. Valt er heel veel weg. Dingen die juist met lekker weer zo leuk zijn. Als ze al deze dingen die ze normaal doen niet mogen willen ze dus naar het strand of een natuurgebied. Plekken die volgens de media gister dus ook weer druk waren. Als het nu had gestormd en de meeste winkels waren dicht had dat wel in drukte gescheeld.

Ik ken in mijn omgeving ook geen jonge mensen die de regels moeilijk vinden maar ik zag wel de achterburen samen om een vuurkorf zitten. Dit waren dezelfde mensen die 3 weken geleden naar hun kinderen riepen denk om de 1,5 meter afstand. Tja... niet meer van de buren duidelijk.

Als dit in oktober was gebeurd, de maatregelen in Nederland, dan waren er waarschijnlijk veel meer mensen geweest die netjes thuisblijven.

Juist vanwege het feit dat we net uit een natte winderige winter komen, mensen (Ik ook) willen niet weer een aantal maanden binnen moeten blijven zitten. Want we zitten al zo lang "binnen"

In de winter is er op kerst na, niet veel te beleven. In de zomer zijn er de festivals, de zonnige vakanties, het strandweer...

En als iedereen een thermos koffie mee neemt naar het park om even van het mooie weer te genieten, dan wordt het te druk en sluiten ze dat park.

En vervolgens gaan de mensen dan maar naar een ander park.... totdat ook die recreatie plek afgesloten wordt.

Ik had echt veel liever in een nat oktober nergens heen gekund dan nu, met de zomer in het vooruitzicht.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 20-04-20 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:41

Ik hoop dat iedereen die denkt te gaan protesteren aangepakt wordt :n Geef ze allemaal maar een fikse boete.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:42

speurneusc schreef:
optie voor degene die 28 april naar malieveld gaan, stop ze daarna bv in het ahoy, ketting op de deuren en tralies voor het raam en laat ze daar 3 weken zitten, kijken hoeveel er nog gezond naar buiten wandelen naar 3 weken, mogen ze het in de drie weken allemaal zelf oplossen daarbinnen.

We zouden natuurlijk één groot Lowlands voor ze kunnen organiseren. Maar dan maandenlang. En met een heel hoog hek eromheen. Dan zijn ze voor de komende jaren festivalmoe en hopelijk ook goed resistent. :D :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:43

Destination schreef:
Ik hoop dat iedereen die denkt te gaan protesteren aangepakt wordt :n Geef ze allemaal maar een fikse boete.

Dit maar vast zetten in Ahoy of op een cruiseschip en het zelf laten oplossen... doe even normaal.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:45

lenaa_tje schreef:
Destination schreef:

Dit maar vast zetten in Ahoy of op een cruiseschip en het zelf laten oplossen... doe even normaal.

Inderdaad :x We leven nog steeds in een democratie met wetten en regels. En die wetten en regels bepalen ook de straffen wanneer ze overtreden worden.

Mvdende, ik heb juist liever nu een lockdown dan in de winter. Ik vind de winter al deprimerend en maak dan uitstapjes naar de sauna, bowling etc. om aan het depressieve weer te ontsnappen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:46

mvdende schreef:
Als dit in oktober was gebeurd, de maatregelen in Nederland, dan waren er waarschijnlijk veel meer mensen geweest die netjes thuisblijven.

Juist vanwege het feit dat we net uit een natte winderige winter komen, mensen (Ik ook) willen niet weer een aantal maanden binnen moeten blijven zitten. Want we zitten al zo lang "binnen"

In de winter is er op kerst na, niet veel te beleven. In de zomer zijn er de festivals, de zonnige vakanties, het strandweer...

En als iedereen een thermos koffie mee neemt naar het park om even van het mooie weer te genieten, dan wordt het te druk en sluiten ze dat park.

En vervolgens gaan de mensen dan maar naar een ander park.... totdat ook die recreatie plek afgesloten wordt.

Ik had echt veel liever in een nat oktober nergens heen gekund dan nu, met de zomer in het vooruitzicht.

In de zomer kun je in je eigen tuin genieten van het buiten zijn en we mogen hier nog gewoon het bos in. In de winter wil je er op uit naar de zon of naar de sneeuw. Veel familiefeesten en etentjes buiten de deur.
Nu kun je op je eigen terras zitten met 'n cavaatje en genieten van de vogeltjes die fluiten en vooral de rust.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:48

elnienjo schreef:
mvdende schreef:

In de zomer kun je in je eigen tuin genieten van het buiten zijn en we mogen hier nog gewoon het bos in. In de winter wil je er op uit naar de zon of naar de sneeuw. Veel familiefeesten en etentjes buiten de deur.
Nu kun je op je eigen terras zitten met 'n cavaatje en genieten van de vogeltjes die fluiten en vooral de rust.

Maar er zijn heel veel mensen die geen terras of tuin hebben en dat schijnen veel mensen te vergeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:52

lenaa_tje schreef:
elnienjo schreef:

Maar er zijn heel veel mensen die geen terras of tuin hebben en dat schijnen veel mensen te vergeten.

Nou precies. Ik zou heel wat over hebben voor een tuin of terras. Of een bos in de buurt. Zelfs de rust heb ik niet, want de straat is opengebroken ivm groot onderhoud, dus ik zit af en toe te schudden op mijn stoel als er weer zo'n grote machine langsrijdt.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:52

lenaa_tje schreef:

En het is niet verboden om dan in het park-bos-landweg te zitten, mist je afstand houd van elkaar.

Maar nee uitgaan, festivals, terras mag niet.
Bllijft genoeg over.

Echwel

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:55

Ja hoor
Stoeltjes in auto en op landweg zonnetje opzoeke

Anoniem

Er zijn ook heel veel mensen die er geen ruk aan vinden om in hun tuin of waar dan ook naar de vogeltjes te luisteren. We zijn nou eenmaal niet allemaal hetzelfde.

Ik doe niks liever dan in m'n tuin zitten, maar ik snap gelukkig nog wel dat er mensen zijn die dat echt oersaai vinden. En nu echt dingen missen.

Anoniem

_Penotti schreef:
lenaa_tje schreef:

En het is niet verboden om dan in het park-bos-landweg te zitten, mist je afstand houd van elkaar.

Bllijft genoeg over.

Hier in de stad is opgeroepen om even naar het park te gaan en dan weer naar huis. Zodat iedereen even naar buiten kan gespreid. En er dus niet te gaan zitten met een drankje en een hapje.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:56

Ik ben steeds meer van mening dat we dit niet heel lang meer vol gaan houden. Ikzelf ook niet als ik eerlijk ben.

Hier in het dorp en wanneer ik onderweg ben zie ik al wat meer mensen zich minder aan de regels houden. Geen grote groepen maar meer dan in maart.
Toen bleef iedereen op afstand waren de bankjes en gezellige zitplekjes leeg, ook met het goede weer.

De afgelopen twee weken zaten daar regelmatig weer mensen en niet allemaal op gepaste afstand.

Maar ergens denk ik dat dat niet zo erg is.
Wanneer het grootste gedeelte van de samenleving zich aan de regels houdt en nu mondjesmaat mensen zich minder goed (of niet) aan de regels houdt, dat (hopelijk na morgen) wanneer er wat regels versoepeld worden er al wat Nederlanders dichter bij elkaar geweest zijn en daardoor onbewust besmet (geweest) zijn zonder klachten.

28 april opent bijvoorbeeld Ikea weer, middenin de meivakantie. Ik zie het daar al helemaal gebeuren dat het er druk gaat zijn.

Ik kan het niet zo goed uit leggen, hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:56

elnienjo schreef:
mvdende schreef:

Geen winterzon of sneeuw voor mij. Geen uitstapjes in de winter voor mij.

En familie feesten en etentjes buiten de deur? Hier voornamelijk juist in de lente aangezien zowel mam, oma en ik in maart jarig zijn en mijn vader in augustus.

Op kerst na, gebeurd er helemaal niets in de winter kwa familie enz. Alleen mn zusje is in januari jarig, maar dat vieren we niet meer met het gezin.

De winter voor mij is een tijd van uitzitten tot het weer lente wordt en ik weer kan beginnen met "leven" lekker weer weekendje weg, dagje klimmen in België, verschillende evenementen waaronder Animal Event, dog pop..

Dus ik had 10.000x liever gehad dat het nu oktober zou zijn met deze maatregelen.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 20-04-20 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:57

_Penotti schreef:
lenaa_tje schreef:

Bllijft genoeg over.

Er blijft genoeg over, maar ik moet toch eerlijk bekennen dat ik het inmiddels tergend saai vind...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:57

Ik ben ook blij dat het nu is en juist niet in de winter. Zonneschijn geeft het leven toch meer positiviteit. En als heb je geen eigen tuin of balkon, je kan toch even een wandeling maken in de zon, even op een bankje of grasveldje zitten of wat dan ook. In de winter doe je dat toch minder.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:58

Hier word je dus ook het park uitgestuurd als je er te lang zit of uitgebreid aan het eten bent. Snap ik ook want het lijkt mij ook niet heel veilig maar voor veel mensen zonder auto kom je dan automatisch op drukkere plekken terecht dan mensen met een auto.

Ik zeg ook niet dat er geen andere mogelijkheden zijn maar voor sommige is dit gewoon heel zwaar.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:59

Ik moet er echt even uit hoor. Voor nu vind ik een ommetje de buurt nog prima. Maar dat blijft geen maanden zo. Heb alle ommetjes nu links en rechtsom wel een paar keer gehad.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 11:00

lenaa_tje schreef:
Destination schreef:

Blijkbaar vind die groep corona regels allemaal onzin of niet op hun van toepassing, lesje dat het geen onzin is en dat het ook op hun van toepassing is, lijkt mij niet verkeerd. Als ze hun ikke ikke mentaliteit naar buiten willen brengen prima, maar dan wel zonder dat anderen daar de dupe van kunnen worden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 11:04

Oef ik werd net zo geïrriteerd in de winkel.... Ik kom in de winkel maak een mandje schoon en begin bij de groente... Daar stond een dame alles op haar gemakje te bekijken. Ik wacht op een afstand dat ik de macaronigroente kan pakken. Na een paar minuten kan ik verder.
Vervolgens staat er midden in het pad een oude man de bonusfolder door te bladeren.
Bij het volgende pad aangekomen houd ik wederom afstand van de andere mensen, andere mensen lopen gewoon langs je heen en achter je langs...

Ik werd daar gewoon zo geïrriteerd over, hoe moeilijk kan het zijn om gewoon afstand te houden?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 11:07

Er bestaat leven buiten het stadspark.
Rij naar een afgelegen weg en je kan er uren zitten.

En zonder auto, neem de fiets, ben je wat langer onderweg.

En het kan saai zijn, ja dat kan.
Jammer dan, serieus, in het ziekenhuis liggen aan de zuurstof, dat is pas saai.
En dan ben je nog de mazzelaar die niet op de ic ligt.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 11:10

_Penotti schreef:

ik vind dat makkelijk praten. Ik geef les aan pubers tussen de 12 en 18. Sommige wonen met 7 personen op een 3-kamerflat.
Die zeggen: Juf, ik vind het allemaal heel erg maar ik kan echt niet heel de dag thuis zitten, wij gaan stiekem naar plekken waar de politie toch niet komt.

Tja daar zeg ik idd van dat ik het niet slim vind maar dat ik het wel begrijp.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 11:15

_Penotti schreef:

Dat zeg ik ben je afhankelijk van je fiets kom je dus als nog op drukke plekken. Hier zie je op de fietspadden de stad uit enorme drukte.
Als je dat dus wil vermijden zit je wel echt vast hoor. En ik snap wel dat het moet en ik vind dat ook logisch maar je kan het gevoel wat mensen ervaren niet helemaal weg wuiven.

Ik geef ook les en ik ervaar dezelfde berichten als hierboven. Ik vind het niet slim maar ik begrijp het wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 11:17

Mensen kunnen blijkbaar niet verder kijken dan hun eigen leven en woonomgeving. Jammer dat er niet gewoon wat meer begrip is dat het niet altijd even makkelijk is.

Ik heb bijvoorbeeld geen auto of rijbewiis. Fietsen naar een rustig weggetje, nah, dan ben ik wel drie kwartier of een uurtje onderweg denk ik. Normaal geen probleem, maar dan kom ik dus allerlei mensen tegen onderweg. En laat dat nou net niet de bedoeling zijn...

Ik ben gewoon voor de maatregelen hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar net doen alsof de impact voor iedereen wel meevalt vind ik erg flauw. Er zijn genoeg mensen die nu met dit mooie weer opgesloten zitten in hun huis.