Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:25

Afbeelding

Die hebben we :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:27

Hier niet. Maar ook geen plek voor.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:27

Balkon :+

Wel alvast mijn ouders ingeseind dat ik in hun tuin ga kamperen indien nodig :+

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:29

elnienjo schreef:
Als je het nog niet hebt zou ik investeren in een goed groot opzetzwembad voor die uitverkocht zijn.
De kans dat de vakantie in Tuinzania gehouden moet worden ipv met z'n allen weer massaal te gaan verplaatsen acht ik groot.

Ik heb op een kwartiertje rijden een prima zwemplekje gevonden vorige week. Wel was het met Pasen daar al druk, maar ik verwacht niet te veel drukte buiten Pasen enzo om.

Als het echt behoorlijk strandweer wordt, ga ik naar het strand bij mn ouders.

Ik heb geen €100en "over" voor een zwembad in de tuin, en om van de kosten van het water en de elektriciteit nog maar te zwijgen. In zn zwembad gaat wel een paar 100 liter en dat elke week ofzo vervangen...nee. de hond gaat er dan nl ook in

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:31

Tsja als je je hond er uit houdt en je houdt de waterkwaliteit goed bij (met chloor) dan hoef je echt niet wekelijks te vervangen, dan blijft t t hele seizoen goed. Koop je een zo'n schelp voor de hond, kan die daar in.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:36

miccamaaike schreef:
Tsja als je je hond er uit houdt en je houdt de waterkwaliteit goed bij (met chloor) dan hoef je echt niet wekelijks te vervangen, dan blijft t t hele seizoen goed. Koop je een zo'n schelp voor de hond, kan die daar in.

Schelp hebben we, daar vertikt de hond om in te gaan.

En ik heb helemaal geen zin in zn grote uitgave. Ik zoek wel een zwemwater op als we (ik) daar behoefte aan heb. Voordeel is dat ik nu een autotje heb, dus we hoeven niet meer 3 uur enkele reis in de trein om ergens te kunnen gaan zwemmen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:36

mvdende schreef:
elnienjo schreef:
Als je het nog niet hebt zou ik investeren in een goed groot opzetzwembad voor die uitverkocht zijn.
De kans dat de vakantie in Tuinzania gehouden moet worden ipv met z'n allen weer massaal te gaan verplaatsen acht ik groot.

Ik heb op een kwartiertje rijden een prima zwemplekje gevonden vorige week. Wel was het met Pasen daar al druk, maar ik verwacht niet te veel drukte buiten Pasen enzo om.

Ik heb geen €100en "over" voor een zwembad in de tuin, en om van de kosten van het water en de elektriciteit nog maar te zwijgen. In zn zwembad gaat wel een paar 100 liter en dat elke week ofzo vervangen...nee. de hond gaat er dan nl ook in

Waar ga je zwemmen? KreekKrak sluizen?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:38

miccamaaike schreef:

Idem, mijn water blijft er gewoon in en ik doe elke week even 'n chloorshock en in en antialg.
Zou een hond er niet inlaten, dat vind ik goor.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:43

mvdende schreef:
miccamaaike schreef:

Schelp hebben we, daar vertikt de hond om in te gaan.

En ik heb helemaal geen zin in zn grote uitgave. Ik zoek wel een zwemwater op als we (ik) daar behoefte aan heb. Voordeel is dat ik nu een autotje heb, dus we hoeven niet meer 3 uur enkele reis in de trein om ergens te kunnen gaan zwemmen.

Rustig maar, je bent toch ook niet verplicht een zwembad te kopen :+ ieder zn ding toch! :)

Ik vond t afgelopen zomer echt heerlijk en onze zoon ook. Lekker even afkoelen tijdens al die hete dagen. Ik ga sowieso slecht met hitte dus dan is dit echt ideaal.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:43

Denk dat het sowieso niet heel slim is om dalijk, stel dat het ergens in juli weer mag, met zijn allen “en masse” weer lekker rond te gaan trekken de wereld over
Denk dat we als diersoort ook gewoon gruwelijk verwend zijn geraakt en vinden dat we allemaal overal maar recht op hebben qua bewegingsvrijheid
Ultiem voor een virus om ook eens lekker de wereld over te hoppen
Dan kunnen we wel met zijn allen naar een natte markt in china wijzen
“Want daar doen ze x y z”
Maar de verspreiding zoals we die nu zien/zagen heeft een andere oorzaak.

En dan hebben we nog geluk dat het maar een corona virus is ipv een ebola oid

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:45

Ebola is toch ook een virus?

T wordt denk ik wachten op een vaccin... kan nog wel even duren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:49

Ik vind Nederland leuk en mooi, maar ik ga toch graag met vakantie naar een zonnig oord.
Niet alleen voor de zon, maar lekker in een hotel of appartement en niet zelf hoeven te koken en boodschappen doen is zo fijn, vind ik.

Hier aan de kust en delen van Zuid-Holland zijn meerdere grote parkeerplaatsen aan het water afgesloten om te voorkomen dat iedereen met het mooie weer naar het water trekt.
Dus dat zal dan toch een zwembad in de tuin worden. :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:55

miccamaaike schreef:
Ebola is toch ook een virus?

T wordt denk ik wachten op een vaccin... kan nog wel even duren.

Is ook een virus idd
Ik bedoel er puur mee dat we als complete diersoort misschien eens ons doen en laten wat beter onder de loep zouden moeten nemen
Ipv dalijk de draad weer op willen pakken als voorheen

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:56

Sonja_vR schreef:
Denk dat het sowieso niet heel slim is om dalijk, stel dat het ergens in juli weer mag,

Ik denk dat als het weer mag de overheid in overleg met het RIVM echt wel de voor en nadelen daarvan in kaart heeft.

Als we weer groen licht krijgen voor vakantie zal het ook echt wel weer qua risico's verandwoord zijn.

Alleen dat zal waarschijnlijk niet dit jaar meer zijn...

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 11:14

elnienjo schreef:
mvdende schreef:

Waar ga je zwemmen? KreekKrak sluizen?

Bijna. Picknick plaats aan het spuikanaal

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 11:17

elnienjo schreef:

Dat denk ik ook!
Ik zei vorige week al tegen mijn ouders dat ik de tent maar moest opzetten in de tuin.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 11:20

Dan moet er wel een zwembad in de tuin passen. Hier gaat dat niet. Maar ja, dan heb je nog steeds geen grotten en koralen, en je vult er geen hele dagen mee. Je kunt gewoon helemaal niets plannen en dat knaagt enorm. Dat gevoel wordt ook echt niet minder bij mij.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 11:36

Ik heb ook een groot opzetzwembad. Maar dat is vooral leuk voor kleinere kinderen. Eventueel bij een giga hittegolf voor jezelf. :+

Ach we zullen wel zien. Als we niet mogen gaan we het huis schilderen. En koop ik een nieuw bed....ofzo

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 11:37

NatasjavE schreef:
Ik heb ook een groot opzetzwembad. Maar dat is vooral leuk voor kleinere kinderen. Eventueel bij een giga hittegolf voor jezelf. :+

Ach we zullen wel zien. Als we niet mogen gaan we het huis schilderen. En koop ik een nieuw bed....ofzo

Ik heb een bad waar ik in kan zwemmen (4.57 rond en 1.07 hoog), dus gewoon geschikt voor een volwassene.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 11:40

germie schreef:
Dan moet er wel een zwembad in de tuin passen. Hier gaat dat niet. Maar ja, dan heb je nog steeds geen grotten en koralen, en je vult er geen hele dagen mee. Je kunt gewoon helemaal niets plannen en dat knaagt enorm. Dat gevoel wordt ook echt niet minder bij mij.

Straks is het buitenwater weer op een fatsoenlijke temperatuur en kun je misschien je zwembad training naar buitenwater verplaatsen?

Vriend van mijn ouders duikt veel in de Oosterschelde en Westerschelde, schijnt ook best mooi te zijn daar. Natuurlijk geen Egypte of Franse Grot, maar misschien wel een leuk alternatief voor van de zomer?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 11:44

elnienjo schreef:
NatasjavE schreef:

Ik heb een bad waar ik in kan zwemmen (4.57 rond en 1.07 hoog), dus gewoon geschikt voor een volwassene.

Ja die heb ik ook.

Ik vind de zwemmogelijkheden beperkt moet ik zeggen. :+ :D

Maar een prima ding om de hele hete dagen door te komen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 11:46

En dan is het in de meren ook vast heel druk in de zomer, maar goed, we kunnen dan natuurlijk gewoon van die 1.5m af zijn. Daar hoop ik echt op. Dat is gewoon heel vervelend.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:10

Ik ben al lang blij als we deze zomer weer gewoon op straat mogen lopen, plantjes voor de tuin kunnen halen en met zijn tweeën in de auto mogen zitten :D

Misschien haal ik zelfs het zwembad wat we voor de kleinkinderen hebben staan, dan een keer tevoorschijn voor in de tuin. Ga ik zelf maar poedelen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:22

germie schreef:
En dan is het in de meren ook vast heel druk in de zomer, maar goed, we kunnen dan natuurlijk gewoon van die 1.5m af zijn. Daar hoop ik echt op. Dat is gewoon heel vervelend.

Druk zal het echt overal wel zijn deze zomer.

Iedereen die normaal gesproken naar het buitenland zou gaan, gaat vertier opzoeken in de eigen omgeving.

In juni vooral de stellen jong en oud en in de "zomervakantie" de gezinnen.

Met een beetje mooi weer zoals vandaag, gaat het inderdaad druk zijn.

Maar "gelukkig" ben jij (ook) alleen en heb je met niet veel andere rekening te houden.

Je kan bijvoorbeeld vroeg in de ochtend gaan zwemmen, of bijvoorbeeld juist rond het avond eten.

En als het ergens (te) druk is, gaat handhaving eerder grote gezinnen weren dan 1 persoon die in zn up komt. Die kan nl veel makkelijker 1,5m in acht nemen.

En als je echt naar zn meer toe komt om zwem training te gaan doen, leg je op een rustige plek je spullen neer en duik je het water in. Vele mensen blijven dicht bij de kant in de buurt, dus als jij als geoefende zwemmer een stuk verder van de kant af gaat zwemmen, zal je weinig last hebben van de drukte.

Je hebt waarschijnlijk wel een wetsuit en/of zelfs een drysuit dus in open water gaan zwemmen, zal vast snel mogelijk zijn.

Ideaal?

Nee! Maar ook jij en ik moeten ons aanpassen.

En ook ik baal van het feit dat de vrijheid nu zo ingekrompen is. Dat alles dicht is.

Maar de 1,5m vind ik opzich niet zn probleem. Alleen wel de uitvoering ervan maak ik me zorgen over.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:33

MoniqueT schreef:
Ik ben al lang blij als we deze zomer weer gewoon op straat mogen lopen, plantjes voor de tuin kunnen halen en met zijn tweeën in de auto mogen zitten :D

Misschien haal ik zelfs het zwembad wat we voor de kleinkinderen hebben staan, dan een keer tevoorschijn voor in de tuin. Ga ik zelf maar poedelen.

Klinkt als een goed plan.

Ik blaas gewoon voor mezelf het flamingobadje op. Hebben de meiden lekker pech :Y)