Hoe streng zijn jullie met corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myfairytale

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:59

Mijn reactie (dat ik me aansloot bij Mando) was absoluut niet voor jou bedoeld wemkelover, sorry als dat misschien zo overkwam, het was algemeen bedoeld. Wens je veel sterkte!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:17

Dit topic gaat in de 1e plaats over hoe streng mensen omgaan met de huidige crisis.
Voor de mensen die er doorheen zitten en een luisterend oor zoeken, is dit topic misschien iets?

[CV] Corona, sociale onthouding en psychische klachten

@IHN en wemkelover, sterkte met jullie persoonlijke situatie.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:35

dank je Ann, ik red me wel, hoor. Maar idd gaat het om over hoe streng... nou de eem dis strenger dan de ander. Iemand die minder streng ermee omgaat hoeft dus niet afgefikt te worden... dan zou het een topic moeten zijn:alleen voor de mensen in complete quarantaine.. ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:42

Ann schreef:
Dit topic gaat in de 1e plaats over hoe streng mensen omgaan met de huidige crisis.
Voor de mensen die er doorheen zitten en een luisterend oor zoeken, is dit topic misschien iets?

[CV] Corona, sociale onthouding en psychische klachten

@IHN en wemkelover, sterkte met jullie persoonlijke situatie.

:n
Hoe streng zijn jullie met corona, heet het ja. Het heet niet: ben je wel streng genoeg met corona? Of vinden jullie dat ik streng genoeg ben met corona?

En ook mensen die het moeilijk hebben mogen hier gewoon posten.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 20:00

Mijn ouders komen ook gewoon nog steeds om de week het weekend hier en dan houden we echt geen 1,5m afstand.

Beide werken ook nog gewoon, ondanks dat hun baan niet echt in de cruciale beroepen valt.

Mam werkt op een notaris kantoor en daar komen gewoon nog klanten binnen. Moet wel, minimaal moet een volmacht getekend worden. Dus geen uitgebreide dingen meer, maar dus wel klanten contact.

Mijn vader werkt in de tuinbouw en dat draait gewoon door als normaal. Heeft daar alleen contact met collega's.

Ik ga gewoon naar buiten, probeer wel rekening te houden met 1,5m afstand, maar ga gewoon boodschappen doen en naar de Welkoop/intratuin/ you name it als ik materiaal nodig heb.

Ik houdt niet zo van online bestellen en iedere keer weer die verzendkosten van €7 tikt toch aan als je dat meerdere keren per week zou doen. Doe ik dus niet.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 00:27

Het blijft gewoon een punt dat iedereen wel een excuus vind om de uitzondering op de regel te zijn en daardoor niet alleen zichzelf in gevaar brengt maar ook de rest en hoe langer deze zooi gaat duren.
De 1 vind dat hij wel kan knuffelen want hij zit er door,een ander vind dat hij meer recht heeft op een bouwmarkt want die verhuist ,weer een ander moet langer bij zijn paard zijn want die zit in opbouw na een blessure. weer een ander vind dat een feestje best wel kan, kind word maar 1x10 en zo zit je al gauw aan een hele lijst met uitzonderingen waarbij mensen hun godseigendse gang gaan en het virus lustig verspreid word,want het venijn van het virus zit in het feit dat het niet zichtbaar is en niet iedereen er goed ziek van word(gelukkig) maar het wel verspreid.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 00:51

Het zijn maar twee woorden. Het is echt niet moeilijk.
Blijf.
Thuis.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 00:59

Ik kwam er gedurende week ook achter dat veel mensen toch wel vinden dat iets kan. Ik heb daarover mijn mond gehouden. Dat is nou eenmaal het gevaar als je niet geheel in lock down gaat blijkbaar.

Ik kan alleen maar hopen dat het goed uitpakt. Dat er hierdoor niet nog meer mensen ziek worden of erger. En dat deze situatie niet nog lager duurt of aangescherpt wordt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 01:03

Mijn buurvrouw ligt op haar buik, onder narcose, aan de beademing.

BLIJF

THUIS

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 01:11

Ik vraag me trouwens wel af hoe mensen die online bestellen dat doen. De eerste mogelijkheid hier in de buurt is pas over 2 weken. Buiten het feit dat ik geen idee heb wat ik tegen die tijd nodig heb, heb ik dan ook nog 2 weken te overbruggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 03:12

zonnebloem18 schreef:
Ik vraag me trouwens wel af hoe mensen die online bestellen dat doen. De eerste mogelijkheid hier in de buurt is pas over 2 weken. Buiten het feit dat ik geen idee heb wat ik tegen die tijd nodig heb, heb ik dan ook nog 2 weken te overbruggen.

Ik bestel online en haal het op bij een pick up point, meestal hoef ik maar dagen te wachten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 07:59

zonnebloem18 schreef:

Ik heb steeds gelijk de dag erna besteld als ik boodschappen heb gekregen. Dan vul ik m’n mandje tot het benodigde bedrag met dingen die ik altijd wel nodig heb. En de dag ervoor pas ik mn bestelling aan en zorg ik dat ik eten heb voor zo’n 1,5/2 weken.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:02

zonnebloem18 schreef:

Ik weet in de basis prima wat ik nodig heb voor mijn gezin. Dus dat staat er al op. (Je kunt je lijstje gewoon aanpassen tot de laatste dag)

Nu is voor zaterdag over 2 weken al vol (2complete weken bezet!!!!).
Maar ik heb nog 1vd laatste pickup plekjes kunnen bemachtigen

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:33

Gisteren gewerkt, ben vrachtwagenchauffeuse. Deze week 1 dag, dit was mijn uitstapje zowat en naar het stort geweest op voldoende afstand, mochten ook niet meer dan 5 auto's op het terrein.
Ik heb gisteren nog meer dan normaal kunnen genieten van mijn ritje, besefte me even heel goed hoe vrijheid voelt en hoe dankbaar we mogen zijn met die vrijheid nu het er even niet meer is. Nu ben ik sowieso al iemand die het uit de kleine dingetjes in het leven haalt door bepaalde gebeurtenissen.

Het gaat de komende maanden nog wel even zo blijven en de 1 begtijpt het belang van thuis blijven wel, de ander iets minder. Ga pas om boodschappen als het echt niet anders kan.

Merkte gisteren wel dat toen ik bij het bedrijf kwam waarvoor ik charter ben er daar sommigen het niet zo serieus namen. Ik hield afstand en meneer begon te zeggen dat ik me niet zo aan moest stellen...

Ik heb inmiddels een beetje het idee dat als je het nu nog niet snapt je het ook nooit gaat snappen. Wel jammer voor de mensen die wel hun best doen...

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:40

Wees erop bedacht dat er al meerdere gevallen bekend zijn waarbij de bestelling al eerder niet meer aanpasbaar bleek. Ik zou dus op tijd nadenken over deze dingen en al zo passend mogelijk maken.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:51

Hoe werkt dat met online bestellen, houden ze vlees en diepvriesproducten in een koeling tot je het af komt halen?
Het is hier in de supermarkten prima geregeld, alleen een aantal klanten hebben maling aan die anderhalve meter en lopen rakelings langs me heen. Omdat wij allebei in de risicogroep zitten voel ik me daar niet heel prettig bij en ben ik nu toch maar eens aan het kijken om de boodschappen te bestellen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 11:18

Kabel: de dag van ophaling wordt je bestelling verzameld en wat in de koeling hoort gaat idd in de koeling tot je langskomt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 11:34

Feit is wel er nu goede maatregelen in winkels is genomen als zijnde dat de karretjes steeds ontsmet worden, je afstand houd e.d en of je dan even naar de Welkoop moet ( waar hier een beveiliger staat de boel te regelen en te ontsmetten voor je binnen gaat) om kippenvoer of weet ik wat te halen of naar de supermarkt voor je hoognodige boodschappen maakt dan toch ook niet uit!?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 11:45

zonnebloem18 schreef:

Vooruit plannen is heel belangrijk. Ik ben al niet meer naar de winkels geweest sinds het begin van het hamsteren.
Ton het in China uit brak ben ik al begonnen met het meer kopen van eten. Ik heb nu nog steeds heel erg veel blikken en potten staan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 12:16

Loretta schreef:
zonnebloem18 schreef:

Vooruit plannen is heel belangrijk. Ik ben al niet meer naar de winkels geweest sinds het begin van het hamsteren.
Ton het in China uit brak ben ik al begonnen met het meer kopen van eten. Ik heb nu nog steeds heel erg veel blikken en potten staan.

Helaas zijn alleen veel schappen leeg door ‘vooruitplannen’ van anderen :Y)

Maar idd plannen. Ik ben eigenlijk ook niet meer in een winkel geweest sinds de afgekondigde maatregelen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 12:22

Ik doe dus serieus al 2,5 week met 1 rol wc-papier omdat het echt op is. En niks te krijgen in de winkel :')

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 12:24

verootjoo schreef:
Helaas zijn alleen veel schappen leeg door ‘vooruitplannen’ van anderen :Y)

Maar idd plannen. Ik ben eigenlijk ook niet meer in een winkel geweest sinds de afgekondigde maatregelen.

Ik had het al gedaan voordat de eerste hamsters er waren. Dit kon je gewoon zien aankomen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 13:07

Hier nog een en had mijn dochters ook al gewaarschuwd.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 13:37

mvdende schreef:
Mijn ouders komen ook gewoon nog steeds om de week het weekend hier en dan houden we echt geen 1,5m afstand.

Beide werken ook nog gewoon, ondanks dat hun baan niet echt in de cruciale beroepen valt.

Mam werkt op een notaris kantoor en daar komen gewoon nog klanten binnen. Moet wel, minimaal moet een volmacht getekend worden. Dus geen uitgebreide dingen meer, maar dus wel klanten contact.

Mijn vader werkt in de tuinbouw en dat draait gewoon door als normaal. Heeft daar alleen contact met collega's.

Ik ga gewoon naar buiten, probeer wel rekening te houden met 1,5m afstand, maar ga gewoon boodschappen doen en naar de Welkoop/intratuin/ you name it als ik materiaal nodig heb.

Ik houdt niet zo van online bestellen en iedere keer weer die verzendkosten van €7 tikt toch aan als je dat meerdere keren per week zou doen. Doe ik dus niet.

https://www.facebook.com/18145487523151 ... 682593011/

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 14:01

Ik heb ook ruimschoots van te voren mijn voorraden bekeken en waar nodig aangevuld. Overigens nog niets van nodig gehad, winkels hier zijn nog goed bevoorraad, lag vrijdag gewoon een schap vol wc papier. Alleen Dettol doekjes en spray is al een paar weken niet te krijgen.