Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 14:21

De A7 mag wat mij betreft wel terug naar 100 en dan streng erop controleren. Het gaat bijna wekelijks mis tussen Groningen en Drachten en soms zelfs meerdere keren per week. En vooral als je als student om 9 uur een tentamen hebt, dan pak ik 2 bussen eerder en toch is er dan altijd een ongeluk waardoor ik net op het nippertje om 9 uur bij de examenhal ben. Ik ben al eens te laat geweest voor een examen doordat alle mensen die niet kunnen rijden op de A7 rijden. Gelukkig was die docent schappelijk.

Ik erger me nu trouwens aan Duitse toeristen, die zijn net zo onvoorspelbaar als Belgische, geven niet aan waar ze heen willen etc. Het is net of gooien ze hun rijbewijs overboord als ze op Texel aankomen :')

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:36

Geen echte ergernis, wel stond ik even met de bek vol tanden toen ik dit zag... Stond in mijn appartement naar buiten te kijken naar de werkzaamheden.

Situatie: doorgaande weg in een woonwijk, 30 km/ uur, gewoon tweerichtingsverkeer, aan de ene kant bushalte waar aan de weg gewerkt wordt. File-parkeerstrook aan de andere kant, waar bijna geen auto's stonden.

Het asfalt was net weggefreesd op 1 weghelft, zoab-cleaner was nog de laatste korreltjes aan de rand van het freesvak aan het wegvegen en reed daarbij op weghelft voor tegemoetkomend verkeer. Komt zilvergrijze auto aanrijden op die betreffende weghelft, gaat iets naar rechts, leek erop dat deze de parkeerstrook op ging om zoab-cleaner ruimte te geven. Maar bestuurder bedacht zich ineens, stuurt naar links, voor de cleaner langs, de net weggefreesde strook op, rijdt daar langs de zoab-cleaner heen om vervolgens de weg te vervolgen... Ik had echt zoiets van "jeetje, mag dat zomaar?" Persoonlijk zou ik dus even op de parkeerstrook zijn gaan staan totdat cleaner voorbij was en dan weg vervolgen ipv deze actie... Gevalletje "haast"?

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 21:44

_classic schreef:
Ik erger me gigantisch aan mensen die systematisch overal 10 tot 20 km te langzaam rijden.
Naar mijn mening zijn dát de mensen die gevaarlijke situaties veroorzaken.

Dat schijnt dus echt zo te zijn :+ https://www.autoblog.nl/nieuws/langzame ... ken-133943

Zeker op wegen waar je niet kan inhalen moet je gewoon de snelheid rijden vind ik. Op de snelweg kan je er in elk geval langs, als ze rechts rijden tenminste :D

Nayomie

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:15

Jeetje ik had vandaag toch een schrik gekregen. Ik schoof op naar rechts, liet een Tesla er langs, schuif weer op naar links om in te halen, gooit die Tesla op de snelweg zijn auto in 1 ruk van linkerbaan naar de vluchtstrook en nog een plat op de rem. Iedereen moest hard remmen, ook omdat er eigenlijk geen ruimte was om die auto helemaal naar de vluchtstrook te gooien. :x Ben me kapot geschrokken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:35

Ik rij niet veel, maar had vandaag een 50km enkele reis op de planning. A27/A65. Vanmorgen vertrokken, echt hondenweer! En dan rijden er nog zóveel mensen zonder licht!
Dan bij een invoeg strook. Ik rij met een 110 op de rechter baan, een werk busje rijdt op de invoegstrook. Bij het punt stuk ligt mijn neus iets voor de zijne, en het is een lange invoegstrook. Dus tijd zat om achter mij te gaan, of meer gas te geven en voor mij te gaan... maar nee, direct na het punt stuk gooit hij zijn auto naar links.... ja hallo! Hier rij ik!
Kon gelukkig opzij, anders had ie er tegenaan gezeten.

Vervolgens een stuk verder rij ik links met een 125 om een rijtje vrachtwagens in te halen. Een van die vrachtwagens besluit ineens haast te hebben, en dondert m zo naar links.. moest echt flink op de rem....
Toen ik hem later passeerde stak hij verontschuldigend zijn hand op, dus hij zal me (door de regen? Hoewel het toen/daar wat minder was) echt niet gezien hebben....
Maar kom op! Ik heb een knal rooie dinkytoy :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:43

Nayomie schreef:
Jeetje ik had vandaag toch een schrik gekregen. Ik schoof op naar rechts, liet een Tesla er langs, schuif weer op naar links om in te halen, gooit die Tesla op de snelweg zijn auto in 1 ruk van linkerbaan naar de vluchtstrook en nog een plat op de rem. Iedereen moest hard remmen, ook omdat er eigenlijk geen ruimte was om die auto helemaal naar de vluchtstrook te gooien. :x Ben me kapot geschrokken.

Sommige mensen kunnen echt beter de Tesla het werk laten doen :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:46

Vandaag op trajectcontrole bij schiphol waar je 130 mag. Reed achter een polo die opeens uit het niets zonder aanleiding ging rennen van 130 km naar 100! Dus ik week uit toen het mogelijk was naar links en keek echt naar wie meisjes die achter het stuur zaten, keken ook echt zo naar mij, ik echt een handgebaar met what the fiets ben je aan het doen en weer verder gereden (5 baans, reed op de 2e baan van links. Voor haar geen verkeer, traject begon op dat moment, miss dachten ze dat deze al naar 100 was teruggezet? :+ )

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:49

Die dacht zeker dat het een 100 traject was :P

Ik had vanmiddag een lesauto die hem ervoor gooide op een rotonde, scheelde echt een paar cm. Ik snap dat men moet leren, dus ik hoop dat dit een leermomentje voor de leerling was dat dit eigenlijk niet paste :') Vriendelijk als ik was heb ik maar niet getoeterd, wat ik naar een normale weggebruiker wel zou hebben gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 22:04

:') vanaf morgen hoorde ik maar hoorde ook volgende week ? We zullen zien wanneer het nou 100 is

Ghostattack pff schrik je ook , en ja ze moeten het leren maar toch .

Vandaag een rode look a like auto voor mij , daarvoor een vrachtwagen en dus wou hij erom heen . Zag in mijn spiegel al een auto aankomen rijden , en net toen die naast de rode auto reed besloot die rode auto naar links te gaan maar razendsnel weer terug naar rechts omdat die auto er reed. Ik richting aan en rode inhalen , had ie een telefoon aan zijn oor |o . Gebruik gewoon je spiegels daar zijn ze toch echt voor :)*

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 23:00

Ik rijd op de invoegstrook en voeg netjes in tussen 2 vrachtwagens, ruimte zat.

Net ingevoegd zie ik in mn spiegels dat de vrachtwagen die achter mij reed, werd ingehaald door een andere vrachtwagen. Vervolgens zit die vrachtwagen enkele tellen later zowat in mijn kofferbak. Echt nog geen 1 meter afstand houden.

Ondanks dat ik in eerste instantie niet van plan was om vrachtwagens in te gaan halen (want 130 weg en ik rijd niet zo graag hard) ben ik toch maar een baantje naar links opgeschoven toen het kon. Vrachtwagen voor mij ingehaald en weer naar rechts.

Tegen de tijd dat ik bij mn afslag was, was de snelheidsduivel vrachtwagen alweer bijna bij me.

Was geen Nederlands kenteken en hij reed al zeker geen 80kmh en hij haalde in op het stuk waar ook nog eens een inhaalverbod gold _-:(

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 09:05

Het valt me wel vaker op dat met name vrachtwagens met een buitenlands kenteken moeite hebben om zich aan de maximumsnelheid te houden.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 09:19

Vanmorgen ook een vrachtwagen voor mij.
3 rijstroken, de rechtse is gaat over op de afslag naar de A1, de andere 2 zijn voor rechtdoor. Hij blijft de hele tijd voor mij op de middelste strook dacht dat hij rechtdoor zou gaan, niet dus.
Hij moest perse nog 2 andere vrachtwagens in halen voordat hij echt lastminute de afslag nog pakte.
Ik snap dat echt niet

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 09:20

Jolien87 schreef:
Het valt me wel vaker op dat met name vrachtwagens met een buitenlands kenteken moeite hebben om zich aan de maximumsnelheid te houden.

Dat is inderdaad één ding, dat je niets anders meer door je binnenspiegel ziet dan groot groen grill is weer iets anders. Één keer de rem aantikken en Skip en ik zouden geschiedenis zijn geweest in onze Panda.

Idioot die vrachtwagen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 09:30

Jolien, en dan ook regelmatig bij een inhaalverbod. Gisteren dus ook het geval, ik kom met 130 aanrijden, waarbij een chauffeur dacht dat hij toch de minste schade zou krijgen, hem er vlak voor me zijn vrachtwagen voor de auto gooide. Fijn remmen is dat. -O-

Shavis91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:20

Fietsers die 1 hand langs hun lichaam laten hangen als zijnde hun hand uitsteken. Dat zie ik dus niet op een rotonde met tig auto's en fietsers hè! Betekend dat ik nu dus elke keer stil sta midden op een drukke rotonde om te voorkomen dat ik wel ineens vol in de ankers moet met een hond achterin omdat een fietser ineens voor me zit!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:57

Duidelijk hand uitsteken als je op de fiets zit en afslaat zou wel zo handig zijn.

Meneer voor mij gooide bij de rotonde zijn knipper naar links aan.
Om vervolgens de 2e afslag eraf te gaan.
Hoe dom ben je dan.

Hij moest paar honderd meter verder afslaan en draaide niet in. Bleef pontificaal midden op de weg staan.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 19:29

Hand uitsteken bij fietsers... hum...

Gisteren met de auto naar werk gegaan ivm baggerweer. Vlakbij werk is een rotonde. Komt groepje van 4 jongeheren (ca 15 jaar schat ik) aan, rijdend 2 aan 2. Maar even richting aangeven bij verlaten rotonde? Nee hoor. Alleen de achterste aan de binnenkant deed iets wat daar op leek (opengevouwen handje op het stuur), maar pas wel na het afslaan... Handig hoor... heel handig... :n

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 19:31

Ik kreeg laatst een duimpje omhoog van een fietser op een rotonde :)) Nogal een onhandige rotonde en je moet echt bijna achterstevoren zitten om fietsers te zien, hij reed best hard (elektrische fiets) en ik had hem al aan zien komen. Dus ik stopte netjes op tijd voor hem zodat hij lekker door kon fietsen, hij had zelf al afgeremd voor het geval dat, denk dat ie vaak van zijn sokken gereden is daar. Toen hij zag dat ik stopte stak ie zn duim omhoog, helemaal happy :P

Vanmiddag wel een slaapkop bij een stoplicht.. Hij reed pas weg toen het stoplicht alweer oranje was :+ Knuppel

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 19:34

Duimpje bij rotonde. Die kreeg ik begin van dit jaar van een taxichauffeur m/v/x. Reed op de fiets op rotonde en stak netjes en ruim op tijd de arm uit. Vond die persoon in de taxi blijkbaar erg prettig.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 19:36

Vanmorgen werd ik eerst gesneden, daarna ging hij op de autoweg voortdurend naar 100 en terug naar 80/70, terwijl er niemand voor hem zat.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 19:40

Mensen die op de snelweg onnodig op de rem strappen...
Why????
Gister avond toen ik van stal naar huis reed. Ik was naar links gegaan om in te halen de auto die rechts rijdt en ik ga inhalen trapt in een keer op de rem. Er was genoeg ruimte tussen hem en zijn voor ganger. Eerst dacht ik dat hij het misschien deed omdat hij ook naar links wou maar niet kon aangezien ik er net aankwam. Maar toen ik er al een stuk voorbij was en in de achter uit kijk spiegel keek reed hij nog rechts.

Vandaag ook weer een, ik reed rechts, hij links. Ik kon zien dat er nog wel 2 auto's tussen zijn voorganger en hem reed, trapt die in een keer op de rem.

Echt sommigen mensen snap ik echt niet

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 21:07

Haha toch leuk dat mensen het waarderen als je op de fiets richting aangeeft.

Dat onnodig remmen snap ik ook niet.
Ga dan minder dicht op je voorganger rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:13

Jullie weten vast het antwoord ! Parkeer normaal op 1 van de 3 plaatsen bij de lantaarnpaal , bezet dan rijd ik door naar stukje ernaast . Nu word er altijd geparkeerd bij de op-uit rit van het huis, wilde gebaren vanuit de keuken dus ik uit de auto en dacht oliebol er is iets :') . Maar nee alleen die op-uit rit , hij kwam al bijna naar buiten dus even andere parkeerplaats gepakt . Maar mag ik hier nou wel of niet parkeren ? Via maps de situatie , alleen de bestrating is anders nu er staat geen kruis of NP :?

Afbeelding
Afbeelding

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:15

Volgens mij mag je daar parkeren. Wel een beetje knullig neergezet

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:21

Parkeren voor een oprit mag niet, slimmer geweest zijn om dat inderdaad een kruis neer te zetten.