Asociale oudjes, spill

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 22:33

Vandaag was ik zelf het asociale oudje :oo

Manlief die normaal de boodschappen doet hier is ziek, dus ik ging zelf dit keer en alleen. Daar ging het al mis, want normaal voorkomt manlief dit soort blunders die enkele keer dat ik erbij ben.
Ik ben mijn boodschappen aan het doen en het is onwijs druk, dus voor het gemak zet ik mijn winkelwagentje eventjes aan de kant. Ik leg er mijn boodschapje in en ik loop verder. Het was echt al een tijd later, word ik geïrriteerd op mijn schouder getikt door een jonge vrouw, die zegt wijzend naar het winkelwagentje "c'est la mienne"(dat is de mijne). Verschrikt kijk ik in het wagentje en verdulleme, zijn inderdaad niet mijn boodschappen :oo . Ik kleur knalrood tot en met mijn nek en kan alleen nog maar stamelen: "desolée, desolée" (het spijt me 2x). Ik schaamde me kapot. Ik schaamde me blijkbaar zo erg, dat de geïrriteerde mevrouw ontzettend lief voor me werd en zei: "pas soucis"→ geen enkel probleem.

Ik vertelde het thuis, waarop mijn man hikte van de lach en zei: "lieverd, dat gebeurt iedere keer, maar iedere keer geef ik je de goede winkelwagen in je handen, want je bent zo'n verstrooide professor" _O-
Toen heb ik hem verteld over dit topic van de asociale oudjes waar ik dus officieel nu bij hoor _O- . We hebben zo gelachen!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 22:34

pien_2010 schreef:

Manlief die normaal de boodschappen doet hier is ziek, dus ik ging zelf dit keer en alleen. Daar ging het al mis, want normaal voorkomt manlief dit soort blunders die enkele keer dat ik erbij ben.
Ik ben mijn boodschappen aan het doen en het is onwijs druk, dus voor het gemak zet ik mijn winkelwagentje eventjes aan de kant. Ik leg er mijn boodschapje in en ik loop verder. Het was echt al een tijd later, word ik geïrriteerd op mijn schouder getikt door een jonge vrouw, die zegt wijzend naar het winkelwagentje "c'est la mienne"(dat is de mijne). Verschrikt kijk ik in het wagentje en verdulleme, zijn inderdaad niet mijn boodschappen :oo . Ik kleur knalrood tot en met mijn nek en kan alleen nog maar stamelen: "desolée, desolée" (het spijt me 2x). Ik schaamde kapot. Ik schaamde me zo erg, dat de geïrriteerde mevrouw ontzettend lief voor me werd en zei: "pas soucis"→ geen enkel probleem.

Ik vertelde het thuis, waarop mijn man hikte van de lach en zei: "lieverd, dat gebeurt iedere keer, maar iedere keer geef ik je de goede winkelwagen in je handen, want je bent zo'n verstrooide professor" _O-
Toen heb ik hem verteld over dit topic van de asociale oudjes waar ik dus officieel nu bij hoor _O- . We hebben zo gelachen!

Ik word zo gelukkig van de verhalen van jou en je man <3

Anoniem

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 22:53

Pien. _O- <3

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 22:56

Vind ik niet asociaal hoor Pien, vergissen is menselijk!
Om bij de club te gaan horen, had je onredelijk tekeer moeten gaan :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 22:58

Haha pien, om asociaal te zijn had je op z’n minst moeten blijven volhouden dat het jouw karretje was :))

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 23:03

pien_2010 schreef:

Ik ben mijn boodschappen aan het doen en het is onwijs druk, dus voor het gemak zet ik mijn winkelwagentje eventjes aan de kant. Ik leg er mijn boodschapje in en ik loop verder. Het was echt al een tijd later, word ik geïrriteerd op mijn schouder getikt door een jonge vrouw, die zegt wijzend naar het winkelwagentje "c'est la mienne"(dat is de mijne). Verschrikt kijk ik in het wagentje en verdulleme, zijn inderdaad niet mijn boodschappen :oo . Ik kleur knalrood tot en met mijn nek en kan alleen nog maar stamelen: "desolée, desolée" (het spijt me 2x). Ik schaamde me kapot. Ik schaamde me blijkbaar zo erg, dat de geïrriteerde mevrouw ontzettend lief voor me werd en zei: "pas soucis"→ geen enkel probleem.

Ik vind er niets asociaals aan hoor :) Ik had de vorige keer ook, een mevrouw liep weg met mijn winkelwagentje met een beetje karton erin _O- Ik kon er ook wel om lachen, heb alleen wel even gezegd dat het me leek dat ze het verkeerde wagentje had :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 23:11

Jes schreef:
vikawiek schreef:
Mijn oma is gisteren weer een bezig geweest -O-
Ze heeft er nogal een handje van om de gemene dingen uit te kramen.
Haar dochters(mijn moeder en mijn tantes) moeten dat ontgelden. Een paar jaar geleden, op mijn verjaardag. Tegen meerdere mensen vertellen dat ze lelijk waren, niet de eerste keer dat ze dat deed. Met als klap op de vuurpijl toen de deur open ging "Je lijkt wel niet goed bij je hoofd!" tegen mijn moeder.
Met haar verjaardag dit jaar "al mijn dochters zien er altijd lelijk uit" en weer tegen mijn moeder "het is maar goed dat je een pony hebt, anders zie je er niet uit". Gisteren begon ze weer over dat iedereen er niet uit zag. En tegen m'n moeder "jij moet niet gaan lachen, wat zouden de anderen wel niet denken als ze die lach zouden horen".

Ik ben zo oprecht klaar met dat mens, ze doet mijn moeder pijn. En dan vragen waarom ik nooit mail.
Ze heeft nog meer van dit soort uitspraken gedaan, daarnaast heeft ze in die bijna 5 jaar dat ik in transitie ben nog nooit de moeite gedaan om hij/mijn nieuwe naam te gebruiken. Ja ze is oud, maar probeer het tenminste. Dat is alles wat ik vraag

:(:)
Ik denk dat iemand eens tegen haar moet zeggen dat het vast door haar genen komt dat haar dochters eruit zien zoals ze doen (of "ja, wat lijkt ze op jou he?")
Die moet echt een keer een koekje van eigen deeg krijgen.
(Of een keer zeggen "zo hé oma, dat zou ik toch echt niet meer aantrekken, je ziet er niet uit")

Wanneer mensen lelijk doen over het uiterlijk van iemand dan knal ik er meestal overheen met: Heb jij vanmorgen wel in de spiegel gekeken, hoef je maar één keer te zeggen .

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 23:36

Heerlijk Pien!
Vind het helemaal niet asociaal,
Ik pas ook iemand achterna gerend die mijn karretje had niet dat me die boodschappen zoveel konden schelen, maar wel mijn lievelings boodschappentas. :')

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 00:43

pien_2010 schreef:

Maar lief, jij bent helemaal niet asociaal <3 jij bent gewoon verstrooid :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 12:17

Avalanche81 schreef:
Maar lief, jij bent helemaal niet asociaal <3 jij bent gewoon verstrooid
Klopt maar het was te grappig om niet te delen.

Ik heb dit van mijn vader. Die heeft het ooit gepresteerd om:
1. Achter de verkeerde kist aan te wandelen. Mijn moeder die hem kwijt was, en in de andere stoet liep kon hem toen ze elkaar passeerde eruit trekken ("Och Aatje"→ hij had het helemaal niet door);
2. Daar was ik zelf bij. Mijn moeder en een mevrouw stonden in het hotel in een gang te wachten. Er waren twee grote feesten bezig. En mijn vader haakt zo zijn arm bij de verkeerde mevrouw in. Mijn moeder er achter aan→ zeer verontwaardigd→ en haakt in de andere arm→ en mijn vader schrok zo dat hij niet eens sorry meer kon zeggen van schrik. Die mevrouw (die had het door en liet niets merken) en ik deden bijna in ons broek van het lachen.
3. Mijn ouders waren al ouder 75+. En dat gedrag was wel asociaal maar o zo grappig. Zij hadden een groot feest (50 jaar getrouwd). Er waren twee zalen met een schuifdeur er tussen en in de andere zaal was een groot dansfeest aan de gang, mijn ouders hadden een soort receptie. Ik zag mijn ouders heimelijk zich naar die schuifdeur begeven , die op een kier doen en voordat ik met mijn ogen kon knipperen zwierden ze met zijn tweeën over de dansvloer op het andere feest _O- . Toen deed ik ook in mijn broek van het lachen, dat vond ik zo geestig. Toen de muziek na 2 dansen ophield, glipten ze weer stiekem door de kier, deden de deur dicht en begaven zich onder de mensen op hun eigen feest. Niemand, behalve ik, had het in de gaten. :=

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 13:26

:')

Heerlijk zulke mensen <3

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 13:38

Wat is toch de aantrekkingskracht van supermarktdeuren voor boomers? Werkelijk áltijd staat er een kudde van die lui midden in de deuropening te ouweh0eren over breinaalden, sale bij miss Etam en wat niet meer. Bloedirritant, en als je wat zegt ben je aso jeugd natuurlijk :')

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 13:58

Dat vraag ik me ook een paar keer per week af, gaan echt recht voor (of eigenlijk nog ín) de ingang staan kletsen met elkaar :P

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 19:22

Jamaar, daar kom je elkaar toch ook tegen... Waarom dan even opschuiven? Dat kan de rest ook doen.

:+

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:27

Net in de Jumbo een rennende oudere dame.
Ze wilde voor ons bij de kassa zijn. Want ja stel je voor dat je moet wachten op mensen die 3 producten hebben.
Dametje was voor bij de kassa. Voor ons ging er een andere kassa open *\o/* .

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 11:47

Hebben jullie laatst de eerste aflevering gevien van 'Wie denk je wel dat je bent?' Het is nog terug te kijken via NPO. Aflevering ging over de verschillen tussen jong en oud, oa qua geduld, doorzettingsvermogen, gevoeligheid voor groepsdruk. Natuurlijk een programma met een knipoog, maar wel interessante uitkomsten.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 12:48

Vorige week zat ik bij mijn moeder (wordt bijna 65) in de auto en toen ze parkeerde in haar woonwijk, precies in het midden waar twee auto's zouden kunnen staan, dus gezegd dat we dat een actie van een asociaal oudje noemen, ze heeft zich rot gelachen (ze had niet door dat ze zover van de boom stond).
Waarschijnlijk zal ze door de opmerking beter opletten nu.

Ik had twee weken geleden ook een geval, tankstation naast de snelweg, de dames toiletten stond natuurlijk een rij.
Dus ik sta te wachten met mijn twee jarige op de arm, loopt er zo een dame voorbij om in het eerstvolgende vrije hokje te glippen.
Hokje kwam precies vrij toen ze voorbij glipte dus ze zat er al in voordat ik doorhad wat er gebeurde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 16:03

Ik had er net ook 1, sta in de supermarkt samen met mijn zoontje boodschappen op de band te leggen en zag een oudere man achter mij aansluiten, zag dat hij niet zoveel had maar was even druk met mijn zoontje dus dacht vraag hem zo wel of hij voor wil.
Maar voor ik daar al aan toe was kroop hij zelf al langs mij heen met de woorden het is wel goed dat ik even voor ga toch.

Onder het motto kinderen die vragen worden overgeslagen ging de conversatie als volgt verder:
Ik: nou ik vind het eerlijk gezegd wel heel brutaal dat u daar maar vanuit gaat.
Hij: ja maar ik heb haast
Ik: ik misschien ook wel
Hij: ja maar ik moet zo op tijd bij een afspraak staan en jij niet.
Ik: hoe weet u dat nou? Misschien moet ik ook wel ergens op tijd wezen.
Hij: je neemt ook de tijd met je zoontje...
Ik: ja hij is nog geen 4, dat gaat nou eenmaal niet sneller. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik misschien ook wel haast heb.
Hij: nou meidje geniet er dan maar lekker van

Vervolgens moest ik nog in een andere winkel zijn waar hij precies hetzelfde deed bij iemand anders.

Even later zag ik hem staan kletsen op straat met iemand, moest zelf nog even een winkel binnen waar ik zo een 10 minuten binnen ben geweest, dat ik buitenkwam stond hij nog te kletsen dus kon het niet laten tegen hem te zeggen dat hij niet te lang moest kletsen anders kwam hij misschien wel te laat voor zn afspraak _O-

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 16:12

Romy1234 schreef:
Ik had er net ook 1, sta in de supermarkt samen met mijn zoontje boodschappen op de band te leggen en zag een oudere man achter mij aansluiten, zag dat hij niet zoveel had maar was even druk met mijn zoontje dus dacht vraag hem zo wel of hij voor wil.
Maar voor ik daar al aan toe was kroop hij zelf al langs mij heen met de woorden het is wel goed dat ik even voor ga toch.

Onder het motto kinderen die vragen worden overgeslagen ging de conversatie als volgt verder:
Ik: nou ik vind het eerlijk gezegd wel heel brutaal dat u daar maar vanuit gaat.
Hij: ja maar ik heb haast
Ik: ik misschien ook wel
Hij: ja maar ik moet zo op tijd bij een afspraak staan en jij niet.
Ik: hoe weet u dat nou? Misschien moet ik ook wel ergens op tijd wezen.
Hij: je neemt ook de tijd met je zoontje...
Ik: ja hij is nog geen 4, dat gaat nou eenmaal niet sneller. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik misschien ook wel haast heb.
Hij: nou meidje geniet er dan maar lekker van

Vervolgens moest ik nog in een andere winkel zijn waar hij precies hetzelfde deed bij iemand anders.

Even later zag ik hem staan kletsen op straat met iemand, moest zelf nog even een winkel binnen waar ik zo een 10 minuten binnen ben geweest, dat ik buitenkwam stond hij nog te kletsen dus kon het niet laten tegen hem te zeggen dat hij niet te lang moest kletsen anders kwam hij misschien wel te laat voor zn afspraak _O-

Ik vind t eigenlijk een beetje van beide kanten. Als hij gewoon wat zegt als hij voor gaat en jij hebt een volle kar vind ik dat niet zo heel erg :+ zeker niet asociaal...
Maar misschien heb ik een andere beleving.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 16:14

Nou ik vind het best asociaal om maar gewoon voor te gaan. Iemand met een volle kar kan ook haast hebben.

Gisteren toevallig in de lidl ook eentje die vond dat die voor kon kruipen. Nou mooi niet. Als je het vraagt geen probleem maar gewoon ervoor schuiven, nou nee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 16:17

Nou idd, IK bepaal of ik iemand voor laat gaan, niet diegene zelf.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 16:19

Is ook wel makkelijk, moet je iedereen voor laten gaan die toevallig net wat minder boodschappen heeft dan jij :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 16:34

Ik had niet eens een volle kar boodschappen, gewoon een mandje maar duurde iets langer voor het op de band stond omdat mijn zoontje graag wil helpen.

En dan nog, ik bepaal zelf of ik iemand voor wil laten gaan of niet. Wat ik bij deze man in eerste instantie van plan was maar voor ik de kans kreeg zelf al voorkroop, daar ben ik niet van gediend.

En zo een haast had hij blijkbaar ook weer niet as hij wel dikke 10 minuten op straat kan staan kletsen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 16:55

Asociaal van die man inderdaad, maar ouders die zo nodig hun kleine kinderen willen laten meehelpen met de boodschappen op de band leggen mogen van mij ook uit supermarkten verbannen worden.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 16:59

Ik ben ook geen kinderliefhebber hoor, maar is dat niet gewoon een soort van onderdeel van het leerproces? Spelenderwijs leer je, en wordt je op den duur zelfstandig en volwassen?

Vind dat wel erg radicaal hoor :')