Stormchasetopic #3: Van Nederland tot Tornado Alley

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Re: Stormchasetopic #3: Van Nederland tot Tornado Alley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 03:58

Hier rommelt het zachtjes nu, en over een klein half uurtje zou het flink moeten regenen, ben benieuwd.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 04:03

Dit is echt niet grappig, heb het al lang niet meer zo meegemaakt -O-

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 04:06

Laurie schreef:
Dit is echt niet grappig, heb het al lang niet meer zo meegemaakt -O-

Denk dat je hebt wat wij in brabant net hadden. Hopelijk gaat het snel voorbij.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 04:07

Ja ik denk dat je gelijk hebt, ik slaap ook niet meer vannacht :+

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 04:34

Dit heb ik echt nog nooit gezien. Het is continu aan het doorflitsen. Geen pauzes erin. Ik vind dit erg zorgwekkend. En nu begin ik inslagen te horen. Eentje sowieso al in ons dorp. Ik ben voor de verandering bang :')

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 05:17

In Enschede gaat het helemaal los. Nog nooit zulk zwaar onweer meegemaakt. De ramen trillen bij elke klap in de sponning. :=

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 05:46

Jemig dat klinkt allemaal behoorlijk heftig. Hier alleen een paar druppels regen gehad

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 06:46

Hier in Ossendrecht niets. Ja, regen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 06:54

Hier in midden limburg was het echt heftig. Rond kwart over 4 werd ik wakker van de katten die aan de deur aan het krabben waren. Zag ik dat mijn vriend uit bed ging. Ik had eerst niet door wat er gaande was totdat ik het even later wel erg veel zag flitsen en het meer begon te flitsen. Ineens was de hele slaapkamer verlicht. Vervolgens een klap zoals ik die nog nooit gehoord had. Mijn vriend was op dat moment de ramen dicht aan het doen en zag het het voor zijn neus inslaan op een grote schijnwerper die hier op de markt staat. Meteen kwam hij naar boven gestormd en op dat moment weer zon zelfde flits en een flinke klap. Om 5 uur was het weer rustig maar door alle adrenaline niet meer kunnen slapen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 07:01

Wat flitsen en gerommel gehad en voor de rest heerlijk geslapen met balkondeur open.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 07:04

Zit nu met al mijn ramen open, heeft wel geregend zie ik maar volgens mij maar eventjes :roll:

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 07:07

Iedere keer blij dat er regen op de radar staat, maar puntje bij paaltje lost alles op eer het Leeuwarden bereikt. Ik wil ook verkoeling.

Was wel raak bij jullie zeg. -O- beetje bijgekomen?

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 07:20

magda_90 schreef:
Iedere keer blij dat er regen op de radar staat, maar puntje bij paaltje lost alles op eer het Leeuwarden bereikt. Ik wil ook verkoeling.

Was wel raak bij jullie zeg. -O- beetje bijgekomen?

Idd hier eigenlijk alleen een klein buitje met wat regen gehad

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 07:21

Julia schreef:
In Enschede gaat het helemaal los. Nog nooit zulk zwaar onweer meegemaakt. De ramen trillen bij elke klap in de sponning. :=

Nou echt wel! Geen oog dicht gedaan ook. Ramen klapperden in de kozijnen, vloer trilde en ook het bed! Wat een ontzettende harde dreunen zeg!

En een hele bak regen!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 07:29

Mn rug doet goed zeer van de spanning :(
Qua hoeveelheid onweer viel het eigenlijk wel mee.. Maar door het wispelturige en niet goed te "lezen" bui toch goed stress gehad..
Is nu wel afgekoeld hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 07:35

Hier zit de adrenaline nog steeds in mijn lijf. Zulke harde onweersklappen heb ik nog nooit gehoord. Bij mijn schoonouders was het alarm afgegaan. Geloof dat daar de stroom uitgevallen was. Op verschillende plekken hier in de buurt is er brand geweest.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 07:44

Hier ook een slechte nacht gehad! Begon gisteravond toen ik van stal naar huis reed, echt recht boven mij een mega onweersbui. Doodeng. Midden in de nacht werd ik wakker van bizarre klappen en flitsen. Onweer is machtig mooi, maar ik kreeg er wel echt stress van vannacht :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 07:49

Zo het klapte er vannacht opeens op. :oo twee honden helemaal over de zeik. Nachtrust had beter gekund :') maar een voordeel. Ik hoef buiten geen planten water te geven. :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 07:57

Zo te lezen heeft het behoorlijk gespookt en dan vooral in het zuiden en oosten. :7

Ik lag waarschijnlijk in een heel diepe slaap of er is hier weinig gebeurd. Ik vermoed het laatste. Zag nog wel net voor het slapengaan een melding dat mijn dorp 'neerslag' zou krijgen en dacht alleen maar: mooi, hoop dat die ook in ons weiland valt. :D

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 08:05

_lauraaa_ schreef:
Hier in midden limburg was het echt heftig. Rond kwart over 4 werd ik wakker van de katten die aan de deur aan het krabben waren. Zag ik dat mijn vriend uit bed ging. Ik had eerst niet door wat er gaande was totdat ik het even later wel erg veel zag flitsen en het meer begon te flitsen. Ineens was de hele slaapkamer verlicht. Vervolgens een klap zoals ik die nog nooit gehoord had. Mijn vriend was op dat moment de ramen dicht aan het doen en zag het het voor zijn neus inslaan op een grote schijnwerper die hier op de markt staat. Meteen kwam hij naar boven gestormd en op dat moment weer zon zelfde flits en een flinke klap. Om 5 uur was het weer rustig maar door alle adrenaline niet meer kunnen slapen.

Jeetje wat schrikken :oo

Hier ging het ook flink tekeer, ben alleen weer in slaap gevallen dus weinig meer van gemerkt :')

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 08:06

De kinderen sliepen ook door die enorme klappen, waarbij de bedden gewoon trilden!
Die hebben er niks van gemerkt :’)
Als ik wist dat het zó te keer zou gaan, had ik de paarden op stal gezet.
Maar ach, die stonden gewoon op rust of te eten. Keek af en toe wel even naar ze uit het raam.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 09:20

Jeetje zulk onweer :oo Hier helemaal niks, alleen flinke regenbuien. Nu iets koeler, maar nog niet echt dat ik denk 'poeh, ik heb het koud' :')

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 09:31

Niets afgekoeld hier ondanks de regen en zaterdag weer boven de 30 gr. Ik ben het zo zat

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 09:43

Wat hebben wij geluk gehad, vooral mijn zenuwen dan. Alles trok onder ons langs. Een paar dorpen verder hadden ze het ook over enorme donderslagen, inslagen, trillende ramen, gesprongen zekeringen en een hels kabaal. Was ook de bui die later Nederland ingetrokken is.

Hier hebben we alleen maar veel flitsen gezien en op een enkeling na, kwam er niet echt iets noemenswaardigs van lawaai. Wel heel veel water gehad.
Nu schijnt de zon, temperatuur van 21 graden en een fris briesje.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 11:41

Echt bijzonder hoe dat werkt.. Hier (Geldermalsen) is het een stuk koeler dan gisteren. Vanmorgen toen ik in de auto stapte was het 17 graden.