[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 23:38

Lizz schreef:
Ik denk dat diegene melding heeft gemaakt en dagen later blijft de koffer er nog te liggen. Dat diegene nogmaals melding gemaakt heeft? Stond volgens mij iets dat de politie de koffer in eerste instantie niet heeft kunnen lokaliseren.

Klopt inderdaad.
De eerste keer is er een telefonische melding gemaakt, daarop is gezocht door de politie maar niets gevonden. Diezelfde persoon treft later weer de koffer aan en spreekt een agent op straat daarover aan.

Maar dan nog vind ik het nogal typisch... :o
Ik heb te veel tv gekeken denk ik, maar in die series zitten behoorlijk veel waarheden.

sureido

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 23:48

Ik kijk ook teveel CSI om dit niet verdacht te vinden :+

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 00:03

Janine1990 schreef:
Lizz schreef:
Ik denk dat diegene melding heeft gemaakt en dagen later blijft de koffer er nog te liggen. Dat diegene nogmaals melding gemaakt heeft? Stond volgens mij iets dat de politie de koffer in eerste instantie niet heeft kunnen lokaliseren.

Klopt inderdaad.
De eerste keer is er een telefonische melding gemaakt, daarop is gezocht door de politie maar niets gevonden. Diezelfde persoon treft later weer de koffer aan en spreekt een agent op straat daarover aan.

Maar dan nog vind ik het nogal typisch... :o
Ik heb te veel tv gekeken denk ik, maar in die series zitten behoorlijk veel waarheden.

sureido schreef:
Ik kijk ook teveel CSI om dit niet verdacht te vinden :+

Nu ben ik benieuwd, wat zijn jullie complot theorieën?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 00:05

CSI zou zijn: degene die gebeld heeft is de moordenaar want diegene is trots op zijn (of haar) werk. En het duurde ‘m nu wel iets te lang dat er wat gevonden werd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-19 00:24

Nouja is niet heel erg CSI, het is een zeer bekend fenomeen dat een dader van moord het slachtoffer blijft volgen/in de gaten houden. Worden vaak meer dan eens in de buurt van plaats delict gezien etc.

Dergelijke types krijgen vaak ook tbs. Bij afrekeningen zie je dit eigenlijk nooit.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 00:39

Even wat anders dan hierboven..

Zat op straat (nu in Thailand) te bellen met mijn ouders terwijl er een kat relaxed op straat ging liggen (midden in de nacht dus bijna geen auto's). Vervolgens komt er een auto aan en hoor ik hoe hij over zijn lichaam heen rijd (ik hoorde echt botten kraken).. de kat blijft schreeuwend liggen om vervolgens op te staan en rond te tollen.. ik zag dat t niet goed was maar gezien het hier wilde katten zijn kon ik niks.. 5 sec later rent hij rondtollend een hek onder en verdwijnt in de nacht.. waarschijnlijk stervende aan zijn verwondingen. |(

sunny16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 00:44

ZusJacobs schreef:

Zat op straat (nu in Thailand) te bellen met mijn ouders terwijl er een kat relaxed op straat ging liggen (midden in de nacht dus bijna geen auto's). Vervolgens komt er een auto aan en hoor ik hoe hij over zijn lichaam heen rijd (ik hoorde echt botten kraken).. de kat blijft schreeuwend liggen om vervolgens op te staan en rond te tollen.. ik zag dat t niet goed was maar gezien het hier wilde katten zijn kon ik niks.. 5 sec later rent hij rondtollend een hek onder en verdwijnt in de nacht.. waarschijnlijk stervende aan zijn verwondingen. |(

Ach nee wat sneu!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 01:01

Ik heb echt staan huilen.. kon gewoon niks! We hebben nog gezocht maar helaas niks kunnen vinden. Zelf 2 katten verloren door aanrijding waarvan 1 gezien.. |(

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 01:02

SavannahNx schreef:
Bloem24 schreef:
Behoorlijk luguber ; breivik die het vuur opende in Noorwegen.
Ik heb wel eens verhalen gelezen van de mensen die het overleefd hebben, sommige zijn onder dode mensen gaan liggen met ingehouden adem.
Vreselijk!

Er is overigens ook film gemaakt over dit drama, staat op Netflix.

Hoe heet die film?

22 July.

Ik vond de Netflix film echt heeeel erg tegenvallen, vond het echt een Hollywood verhaal wat ze er van gemaakt hadden. De andere film over deze nachtmerrie; Utoya : 22 July, Noorse film ook in het Noors gesproken, vind ik wel heéel sterk. Die beleef je door de ogen van 1 van de meisjes op het eiland, jij ziet dus ook niet wat er gaat gebeuren.

Wat ik nog steeds heel heftig vind is dat Breivik van plan was (weet niet of hij het ook gedaan heeft?) om Lux Aeterna van Clint Mansell op zijn iPod af te spelen op vol volume tijdens het moorden. Zijn woorden; ‘In addition, I will put my iPod on max volume as a tool to suppress fear if needed. I might just put Lux Aeterna by Clint Mansell on repeat as it is an incredibly powerful song. The combination of these factors (when added on top of intense training, simulation, superior armour and weaponry) basically turns you into an extremely focused and deadly force, a one-man-army.”

Ik luisterde dat nummer echt heel vaak, vond het zo mooi.. maar ik kan het echt niet meer luisteren sinds ik dit weet..

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 07:49

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 08:32

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 09:37

Pff wat was dat toch een heftige tijd.
Ik lees best veel daarover maar dit wist ik niet. Raar ook dat ze t zo lang stil hebben gehouden. Logisch ook wel maar bah. Wat een nare toestanden waren er toen.
Ik ben altijd maar blij dat ik nu leef als ik zulke verhalen weer lees

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 09:38

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 09:56

ZusJacobs schreef:

Herkenbaar verhaal maar dan in Zuid Afrika en met een koe.. in het donker in de mist aan het autorijden en opeens komt er een busje op ons af die daarna op de vangrail knalt in een bocht, en voor ons komt opeens een koe op ons af rollen.. meteen opgestaan maar de hoorn lag er helemaal af (dan is het trouwens een stier of niet :+) maar het was echt zo sneu en dan kan je gewoon niks doen. Plus de bus van 3 jongens was kapot, maar wij hebben na gevraagd te hebben hoe het ging door gereden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 09:59

Nee, koeien kunnen ook horens hebben :) Die van een stier zijn wel vaak imposanter :)

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 10:41

Janine1990 schreef:
poes schreef:
Mijn vader is zijn hele leven vrachtwagenchauffeur geweest maar met bepaalde ladingen, zoals boomstammen, wou hij absoluut nooit rijden...

Ik hoorde eens een chauffeur over grote ronde balen hooi (zoals je in het buitenland wel ziet), die man heeft echt uren lang lopen billenknijpen, omdat de lading telkens schoof.

En toch... zonet een flink veel ingehaald door vrachtwagenchauffeurs op de snelweg, terwijl door de sneeuw er amper een middenstreep te zien was en ik gewoon 80 reed... Oh en vergeet niet de schittering op het wegdek. :x

Maar goed, dat is een compleet ander verhaal natuurlijk.

Vergeet niet dat vrachtwagenchauffeurs echt veel meer uren op de weg doorbrengen dan de gemiddelde automobilist. Daarnaast hebben ook veel vrachtwagenchauffeurs ervaring in landen waar echt veel extremere weersomstandigheden zijn. Ze gaan dus ook vaak opzettelijk op de linkerbaan rijden, omdat ze dan niet steeds in de ankers hoeven voor gewone automobilisten. Dat maakt het namelijk echt een stuk gevaarlijker dan doorrijden op de linkerbaan.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 10:59

Ik had gisteren, eigenlijk niet ik maar een tegenligger, een voetganger die zijn voorrang nam op het zebrapad.
Toen dacht ik wel {:)-:( wacht gewoon even.
We kunnen nu eenmaal niet vol in de ankers gaan.
We reden al stapvoets maar vond het een domme actie.

Vrachtwagens hebben nu meer moeite met langzaam optrekken in sneeuw en gladde omstandigheden ivm hun gewicht. Dus zij rijden idd harder dan de gemiddelde automobilist.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 11:27

Kan iemand mij die link eens sturen (via pb) van dat stuk over die Japanse "onderzoeken" tijden ww2?

Ik wilde dat mijn man laten lezen, maar die link is blijkbaar uit 't topic gehaald..

Alvast bedankt..

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 11:48

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 11:54

Sorry, dan heb ik eroverheen gelezen.. Bedankt.. Ook iedereen die pb heeft gestuurd.. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 17:02

Heb net die links van eenheid 731 eens doorgelezen. Je wordt er stil van. Maar wat nog het meest wansmakelijke is aan dat hele verhaal, is dat die mafkezen er gewoon vrijspraak voor hebben gekregen in ruil voor de "testresultaten". En dat de USA het Russische tribunaal van de medeplichtigen afdoet als propaganda.

:r

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 17:53

Het verhaal van de vergeten slachtoffers in Apeldoorn, ken ik helaas. Heb er een boek over gelezen toen ik jonger was. Ik heb gehuild, gehuild! Ik heb heel veel oorlogsboeken gelezen, maar deze vond ik een van de meest heftige...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:27

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 08:08

Op de Facebook pagina, unblievble facts komen ook dagelijks hele interessante en soms lugubere weetjes voorbij.

Ik kan soms uren hun artikels door spitten ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 09:11

Omdat het 10 jaar geleden is kwam het gisteren op de radio: de moorden in KDV Fabeltjesland door Kim De Gelder.
Die man ging onder een smoes het KDV binnen, maar had het doel iedereen uit te moorden. 1 verzorgster en 2 baby's zijn overleden, andere gewond geraakt. Zijn reden? Hij wou bewijzen dat hij ertoe in staat was om een moord te plegen.