[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 20:46

Magrathea schreef:
Varekaj schreef:
Komen kinderen tegenwoordig nog in de bieb :wow: dacht dat die alles op het internet mochten opzoeken tegenwoordig.
Wij gingen met de klas naar de bieb vroeger om te leren hoe het werkte. We mochten dan ook elk een boek kiezen wat we wilden lezen en daar moesten we dan achteraf een opstel/bespreking over maken.

Ik zat elke woensdag in dat gebouw mijn vrije middag te verdoen ipv huiswerk te maken. Lezen was veel leuker :P

Die waren daar echt niet om boeken te bekijken hoor, het was buiten te koud om te hangen denk ik dus dan moet je toch wat. En als er dan zo'n bolletje met streepjes verschijnt denken die natuurlijk heee....
Verder is de bieb ook een openbaar gebouw dus ze konden ook niet echt weggestuurd worden denk ik? Al zijn ze na mijn boze blik wel snel vertrokken (en een aantal heel rare blikken van internationals die natuurlijk geen idee hadden wat die koters moesten := )

Een bolletje met streepjes :o?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 20:58

WiFi tiggs

Tiggs

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 21:26

Oh hahaha bedankt!

Ik pas wel op, maar alleen op de kinderen van een van m'n bff's. Die zijn namelijk goed opgevoed en zo ongeveer de enige kinderen die ik leuk vind (en die mij ook leuk vinden, verrassend genoeg).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 21:30

Sizzle schreef:
Je weet ook nooit wat tieners denken, net zo goed is dat hip om knalrode bevroren benen te hebben <<)
Ik zag afgelopen winten veel pubers met van die enkelsokjes en dus onbeschermde koude enkels gewoon tijdens sneeuw en vorst :brr:
Ben er maar vanuit gegaan dat het hip was.

Ik draag altijd enkelsokken. Haat lange sokken :+

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 22:26

Oh bij ons mogen de meisjes van de rokkenschool wel mailliots aan en sinds een jaar of 15? ook regenbroeken over de rok.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 22:35

Ibbel schreef:
Ik heb wel medelijden met de meisjes hier. Bible belt, dus die arme kinders moeten rokken dragen. Om daarmee 10-12 km op de fiets te moeten zitten bij slecht weer is geen lolletje...

Is dat echt nog steeds zo? En dan een heel dorp, of zijn er ook mensen die daar niet aan mee doen? Serieus bedoelde vraag hoor, ben daar vanuit Brabant gewoon helemaal niet mee bekend.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 22:44

Ik heb het idee dat er erg veel sociale controle is, dus meisjes durven gewoon niet tegen de stroom in te gaan. Er wonen ook niet-gelovigen hier hoor, dus er lopen zeker ook meiden gewoon in broeken (met gaten, net zo goed koud :+ ) rond, maar de rokkenbrigade is echt klassiek, daar wordt niet mee gesjoemeld.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 22:49

Ik fietste net ook gewoon door deze zeikregen in een kort rokje hoor. :D Voordeel is gewoon dat het super snel opdroogt.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 23:24

Toen ik nog op de middelbare school zat (vroegah), mochten de christelijke (Driestar) meisjes op de fiets wel een broek aan, maar moesten ze zich op school omkleden. Onopgevoed tuig was het overigens, als je ze op de fiets tegenkwam.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 23:37

Dan komen wij uit dezelfde regio tiggs!
Hier gingen die meiden zich omkleden in de trein. Van super hip naar vroom en andersom op de terugweg

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 23:44

quera schreef:
WiFi tiggs

Het duurde serieus 4 minuten voordat ik bedacht had dat tiggs iemand was en niet iets dat bij de WiFi hoorde _O- Snapte de uitleg van de uitleg dus niet eens...

Verder gaat het best goed met me :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 23:47

Prairy schreef:
quera schreef:
WiFi tiggs

Het duurde serieus 4 minuten voordat ik bedacht had dat tiggs iemand was en niet iets dat bij de WiFi hoorde _O- Snapte de uitleg van de uitleg dus niet eens...

Ik ben blij dat jij het uitlegd want ik heb serieus overwogen om het te googelen
:o

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 23:55

Prairy schreef:
quera schreef:
WiFi tiggs

:(:)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 00:09

Afbeelding

Accuraat beeld van hoe ik baby's zie

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 01:12

Nu kan ik zéker niet meer slapen. -O-
Of juist wel aangezien die nachtmerrie nooit werkelijkheid wordt. :')

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 01:51

Onopgevoed Driestar tuig kan ik me ook nog wel herinneren ja :=

Oppassen worden wij niet voor gevraagd (voordeel van emigreren, dan ben je te 'nieuw' voor veel bekenden).
Kreeg vandeweek een berichtje van een hoogzwangere vriendin over het al dan niet bezoeken van de kersverse ouders + baby en daar stond heel nadrukkelijk in: No Vax = No Visit.
Is het dan moreel verkeerd om ze in de waan te laten dat 'wij Nederlanders' niet zo goed gevaccineerd worden O:)

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 08:20

:') :')

Afbeelding

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 08:39

Barranundi, aangezien maar weinig mensen een booster halen op volwassen leeftijd, kun je dat rustig zeggen ;)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 08:42

Nou is tetanus één van de weinige aandoeningen die niet besmettelijk is, en dat is de enige waar je na 10-15 jaar een booster voor zou moeten halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 08:50

Hoe willen ze dat checken dan, je vaccinatiekaartje opvragen ofzo :')

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 09:03

OMG Sanso :')

Hahaha! Tetanus is het enige wat ik juist wel trouw bij hou _O-
Hoe het gecontroleerd wordt, weet ik eigenlijk niet. Maar het is een hot item hier om zoiets te vermelden, gaat vnl om whooping cough (kinkhoest) waar ze hier panisch voor zijn. Ook mazelen komt hier nog voor, al weet ik niet of je daar ook bij kleine kinderen voor uit moet kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 09:05

Mazelen is vooral bij volwassenen die.het nog niet doorgemaakt hebben gevaarlijk dacht ik?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 09:25

Meeste kinderziektes zijn ernstiger op volwassen leeftijd. Maar mazelen is de laatste 20-30 jaar veel virulenter geworden en kan voor kleine kinderen dodelijk zijn. Dat kon het 100 jaar geleden ook al zijn trouwens, maar dan vooral omdat er nogal eens longontsteking ontstond en daar was zonder antibiotica niet veel aan te doen toen.

Rode hond is gevaarlijk voor zwangere vrouwen (voor het ongeboren kind dus eigenlijk)

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 09:26

Ik zou aangeven dat je een vooraanstaand anti-vaxxer bent en graag deelneemt aan mazelenparty’s :j :D

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 09:28

Barramundi schreef:
Kreeg vandeweek een berichtje van een hoogzwangere vriendin over het al dan niet bezoeken van de kersverse ouders + baby en daar stond heel nadrukkelijk in: No Vax = No Visit.
Is het dan moreel verkeerd om ze in de waan te laten dat 'wij Nederlanders' niet zo goed gevaccineerd worden O:)

Die hebben nog nooit van biest gehoord? Als je zelf goed gevaccineerd bent is je kind uitstekend beschermd de eerste tijd. Vroeg vaccineren kan ook helemaal niet, de 'biestafweer' ruimt het vaccin direct op.