Toen ik klein was...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Toen ik klein was...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 16:02

Jaaa, de tamagotchi :D
Ik ben van ‘86 en was niet te oud hoor :+ De hele klas zat met die dingen op de basisschool, want als je hem thuis liet was hij na een halve schooldag al dood.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 17:10

Nee dat is echt van na mijn tijd. Maar de Speld is briljant :)) ik maakte vroeger zelf een Moppenkrant, dus ik was een voorloper als het om nepnieuws gaat. De hele familie moest 'm lezen natuurlijk.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 17:27

Barbapapa.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 17:31

De echte barbapapa van vroegâh staat nog steeds op Netflix :)
Heerlijk dat ouderwetse taalgebruik. Mijn kind vindt het ook heel leuk :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 17:34

verootjoo schreef:
Ik ben van ‘86 en was niet te oud hoor :+ De hele klas zat met die dingen op de basisschool, want als je hem thuis liet was hij na een halve schooldag al dood.

Oh jaa!!! Arjen Lubach had trouwens de kamergotchi bedacht. Je moest je kamerlid in leven houden... wat zijn er veel bij mij gesneuveld :')

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 19:01

musiqolog schreef:
Jaaa, Rotten.com, echt iets voor het stelletje pubers dat wij toen waren! Eén van de allereerste shocksites, uit de tijd dat het internet er vooral voor meligheid, viezigheid en rottigheid was.

En nee, natuurlijk waren niet al die foto's echt.

Je had toen ook de site Onzin.nl, een soort databank met honderden, misschien wel duizenden onzinnige plaatjes, geluidsfragmenten en korte filmpjes die mensen naar elkaar e-mailden. In minstens de helft van de gevallen ging het over seks, en vaak was het niet zo vrouwvriendelijk. Niet zo gek, want het internet was toen nog vooral jonge mannen onder elkaar.

Edit: net nu we het over computerzaken uit de late jaren negentig hebben, vind ik dit. Ik was natuurlijk te oud voor die dingen (ze zijn meer iets voor mensen van bouwjaar 1989; ik ben van '84 en was al dertien toen dit een rage was), maar ik kon het toch niet laten even wat belletjes aan het rinkelen te brengen....

was dat net zoiets als scheurijzer? Je zag dan echt foto's van mensen die verongelukt waren etc

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 00:02

purny schreef:
verootjoo schreef:

Oh jaa!!! Arjen Lubach had trouwens de kamergotchi bedacht. Je moest je kamerlid in leven houden... wat zijn er veel bij mij gesneuveld :')

Jaaaa. Daar was een topic over!

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-18 21:47

Toen ik klein was, kon er nog veel meer in reclames. Blote kinderen bijvoorbeeld. Ik weet vrij zeker dat dit vandaag de dag tot een atoomontploffing zou leiden op sociale media...

(Voor de duidelijkheid: Ik zeg niet dat het vroeger beter was...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 21:50

Toen ik klein was hadden we cola geur shampoo :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:04

Ook appeltjesshampoo en dat rook echt naar appel :))

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 23:10

Toen ik klein was kon je, als je iets wilde hebben, niet zo'n ontzettend uitgebreid warenonderzoek doen als nu. Je kocht gewoon wat kon en was daarom ook blijer met wat je hebt. Sowieso was er veel minder een cultuur van hebben hebben hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 23:47

Ik mocht als kind in het boekje van de speelgoedwinkel 3 dingen aankruisen die ik graag wilde hebben voor Sint, Pasen en later ook Kerst.

Mijn ouders waren gescheiden, dus het huis van Barbie of de mobilhome, dat was echt geen goedkoop spul en toch kreeg ik het als ik dat aangekruist had. Intussen voel ik me daar best wel schuldig om, dat ik toen en als tiener niet besefte hoeveel geld dat was voor een alleenstaande ouder.

Dat maakt dat ik het nu helemaal zuur vind als ik kinderen/tieners hoor jengelen dat ze niet het laatste nieuwe computerspel of iPhone of tablet krijgen...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 09:32

Mijn verlanglijstje bestond uit een soort notitie boekje wat de familie rond ging en waar mensen dan dingen uit scheurde.
Behalve als het dingetjes waren waar je er meerdere van wilde, dan zette je er “niet uitscheuren” onder

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 13:48

Wat ik mij ook nog kan herinneren was het WTC 9/11/01... mijn moeder was kwaaaad want ze doorbraken haar serie (as the World turns). Toen nog niet wetende wat er aan de hand was. Ik zie nog het tweede vliegtuig de toren in vliegen... ik was toen 6?
Mn moeder heeft daarna nooit meer naar die serie kunnen kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 14:20

Lillian__ schreef:
Wat ik mij ook nog kan herinneren was het WTC 9/11/01... mijn moeder was kwaaaad want ze doorbraken haar serie (as the World turns). Toen nog niet wetende wat er aan de hand was. Ik zie nog het tweede vliegtuig de toren in vliegen... ik was toen 6?
Mn moeder heeft daarna nooit meer naar die serie kunnen kijken.

Was toen in Rotterdam aan het werk.
Weet nog wel dat ik als de hazewinden de stad uit wilde.
Man man wat een verdriet was dat, heb daarna het gevoel gekregen dat er definitief iets was veranderd in de wereld.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 15:12

Ik had dat idee vreemd genoeg helemaal niet, het ging toen een beetje langs me heen. Had wel dit dat er iets was gebeurd maar geen idee van de impact. Maar ben ook niet echt een nieuws-persoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 15:18

Ik was 18 en stond net op de bus naar huis te wachten na school. Overal gonsde het wel al op het busplein/stationsplein over aanslagen op de WTC-torens, vliegtuigen gekaapt etc. Op dat ogenblik drong het eigenlijk niet door. Eerlijk is eerlijk, is wist toen niet eens wat de WTC waren :+
Iets met het nieuws niet volgen enzo…

De beelden herinner ik me wel nog heel goed. In close-up mensen die van de torens sprongen omdat ze geen andere uitweg zagen. Het regende lichamen. Het 2e vliegtuig dat in de toren boorde.
Dat is iets wat je je hele leven blijft herinneren en kraakhelder voor je ogen verschijnt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 15:21

Kwam uit school en zou tv kijken maar geen tekenfilmpjes alleen maar die beelden op alle zenders , snapte er niks van en mijn ouders net zo tot het besef kwam en meer nieuws erover .

Dat kan ik nog heel goed herinneren , met de vuurwerkramp in Enschede net zo . Maar daar woonde ten tijde van die ramp familie

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 15:45

Ja 9/11 heeft wel een hele grote indruk gemaakt op mij als 6 jarige... ik kijk zo rond die tijd altijd trouw naar RTL idontknow why

Ja vlak na de vuurwerk ramp heb ik echt nachten lang wakker proberen te blijven omdat ik zo bang was dat het bij ons ook zou gebeuren... alphen ad rijn had helemaal geen vuurwerk opslag in de wijk waar ik woonde.

Er woont een weduwe van een brandweerman uit Enschede bij mij in de straat. Zij is toen ze kon gelijk vertrokken uit die stad. Wat een nachtmerrie moet dat geweest zijn

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 18:37

Ik was 4 en ik denk dat dat wel echt een van mijn eerste herinneringen is. Samen met nog wat meer narigheid in de wereld. Mijn moeder en oma wilde mij er heeel erg voor afschermen, maar ik was nogal bijdehand en kreeg het voor elkaar om alles mee te krijgen q :=

Ik weet ook nog dat de guldens euro’s werden. Toen kreeg ik een zakje met euro’s en ik was zo blij. Wist niet wat ik ermee moest, daar was ik nog te jong voor >;)

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 00:38

9/11 weet ik ook nog precies ja!
Ik kwam terug van college en woonde indertijd boven een restaurant, dus moest door de keuken om in mijn huis te komen. Toen ik de keuken in liep, stond het voltallige personeel doodstil naar de TV in de hoek te kijken. Enigzins verbaasd keek wat ervoor was en toen vloog zo het tweede vliegtuig de toren in. Heel bizar moment, krijg weer kippenvel als ik er aan terugdenk.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 07:43

Ik bedacht mij er vannacht nog eentje.

Een verkleurende tandenborstel, door warmte kreeg hij een andere kleur. Tof dat we dat vonden. 8-)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 09:42

Nou 9/11 toen was ik niet meer klein, ik was net 23. Ik zat samen met mijn moeder koffie te drinken toen de overbuurvrouw hysterisch aan kwam rennen. Wij dachten dat er bij haar in huis iets aan de hand moest zijn. Maar ze riep alleen zet de tv maar eens aan.

Ik was in september afgestudeerd ipv juni. In juni was er zoals gebruikelijk een hele feestelijke diploma uitreiking. Normaal gesproken voor de 2e lichting ook, alleen voor ons nu niet ivm 9/11. Misschien heel kinderachtig maar ik vond dat destijds echt stom.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 11:20

marleen_88 schreef:
Ik bedacht mij er vannacht nog eentje.

Een verkleurende tandenborstel, door warmte kreeg hij een andere kleur. Tof dat we dat vonden. 8-)

Jaaa, die ken ik nog!

En groene tandpasta met glitters die naar kauwgomballen smaakte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 15:20

Timon en pumba ijs met 'insecten' erin <3