Het leed dat veel te warm weer heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 21:22

Tazzey schreef:
Maar donderdag gaat het weer heel flink afkoelen. Laatste stuiptrekkingen van die absurde hitte hoop ik.

ff uit mijn hoofd stijgt de temperatuur na 17 augustus weer naar rond de 30c.
Althans hier in het oosten vh land.

Het is nu buiten koeler dan binnen. :+

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 21:23

Bij mij is voordeur naar achterdeur 1 gang, onderweg zit mijn keuken. Vanmiddag de deuren en ramen open gegooid en mijn keuken helemaal gesopt, was goed te doen. :j

Anoniem

Re: Het leed dat veel te warm weer heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 21:35

Heb gezogen vandaag en de afwas maar pff

Zou het bijna naakt willen doen :')

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 21:37

lor1_1984 schreef:
Tazzey schreef:
Maar donderdag gaat het weer heel flink afkoelen. Laatste stuiptrekkingen van die absurde hitte hoop ik.

Nou moet je ophouden hoor. -O-

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 22:02

lor1_1984 schreef:
Tazzey schreef:

Zeg hou is op jij.

Kwa huishouden doe ik niet te veel. Maar ik ben inmiddels al 2x een dag echt ziek geweest van de warmte. (Hittekoorts en alles) Dus ik denk dat ik maar beter even voorzichtig en rustig doe.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 22:05

Hier ook al twee dagen niet lekker door de warmte.. gister ook op werk t opgeven en me ziekgemeld.. was daar ook weer 28+..

Nu in de slaapkamer is t afgekoeld van 29.5 naar 29 :)) maar voel wel wat frisse wind van t raam dus ik hoop dat dat nog wat lager gaat..

Ben k trouwens de enige die overal waar je heen gaat de waaier met je meeneemt? :') van de bank naar de keuken om te koken, of als k boven even op de computer ga...

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 22:09

Maandag en dinsdag weer 32 en 34 graden volgens mijn weerapp. God...

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 22:16

Mijn weer app geeft nog hoge temperaturen aan idd vooral ma en dinsdag.

Mijn huishouden.. is de was vooral. Steeds kleding wisselen.
Afwas en stofzuiger niet elke dag meer. De rest doe ik s'morgens als het koel is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 22:18

Nogn3 dagen en dan wordt het minder heet! En hopelijk vooral minder droog. :j

Vanmiddag koelde het ineens af! Was in Doetinchem en de temp daalde echt zeker 6 graden tussen 4 en 7 daarnet.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 22:20

Hier is het nu buiten ook best fris.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 22:26

App heeft het inmiddels veranderd, iig van 9 t/m 19 augustus onder de 30c. *\o/*
Afbeelding
Afbeelding

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 22:31

Miesemuisje jep hier ook hoor, de ventilator staat hier echt letterlijk dag en nacht te draaien.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 22:37

Dat geeft mijn app ook aan. *\o/*

Mijn koorts is weer fiks toegenomen, lig weg te bibberen onder twee dekens. Maar ik klaag niet, ik weet waar het vandaan komt. En zoals een wijs man ooit zei: "ieder nadeel heb z'n voordeel". Warm heb ik het niet. :')

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 22:49

Miesemuisje schreef:
Hier ook al twee dagen niet lekker door de warmte.. gister ook op werk t opgeven en me ziekgemeld.. was daar ook weer 28+..

Nu in de slaapkamer is t afgekoeld van 29.5 naar 29 :)) maar voel wel wat frisse wind van t raam dus ik hoop dat dat nog wat lager gaat..

Ben k trouwens de enige die overal waar je heen gaat de waaier met je meeneemt? :') van de bank naar de keuken om te koken, of als k boven even op de computer ga...

Nee :'), het kan nog gekker. Hier in Tjechië hebben de Chineze toeristen een kleine handwaaier om hun nek hangen :'). Ding geeft amper koelere lucht :') :=

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 23:57

Giolli schreef:
Ik tel langzaam af, hier 25,5 in huis! :D het lijkt heerlijk koel met die wind er door heen. Gek idee dat je in de winter de verwarming niet hoger zet dan 21/22 graden en het dan heerlijk warm vindt. :')

Ik doe hier smorgens de was en savonds stofzuigen iedere dag. Tussendoor wanneer ik zin heb en me fit voel doe ik de wc’s en badkamer. De rest doe ik samen met vriendlief rond middernacht. (Bed verschonen, dweilen, keuken) of niet.
Jij moet in jouw toestand sowieso niet veel meer doen, zeker niet met dit weer.

Hier in Amsterdam is het bloedheet, niet wat betreft temperatuur btw :')

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 23:58

Coconut schreef:
Miesemuisje schreef:

Nee :'), het kan nog gekker. Hier in Tjechië hebben de Chineze toeristen een kleine handwaaier om hun nek hangen :'). Ding geeft amper koelere lucht :') :=
Ik zag vandaag in Amsterdam 4 dames in een gitzwarte boerka lopen, inclusief zo'n regenboog paraplu voor op je hoofd. In de gay vlag kleuren, super vet :D

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 00:26

Ik heb momenteel de laatste Nachtwacht dienst in Ommen op een internationale springwedstrijd.
Snachts is het gewoon serieus koud met 14 graden. Dikke trui, lange broek en jas aan en een fleece deken om.
Helaas alleen overdag slapen we al een week in de camper. En dat is serieus echt geen doen!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 01:31

Ailill schreef:
Giolli schreef:
Ik tel langzaam af, hier 25,5 in huis! :D het lijkt heerlijk koel met die wind er door heen. Gek idee dat je in de winter de verwarming niet hoger zet dan 21/22 graden en het dan heerlijk warm vindt. :')

Ik doe hier smorgens de was en savonds stofzuigen iedere dag. Tussendoor wanneer ik zin heb en me fit voel doe ik de wc’s en badkamer. De rest doe ik samen met vriendlief rond middernacht. (Bed verschonen, dweilen, keuken) of niet.
Jij moet in jouw toestand sowieso niet veel meer doen, zeker niet met dit weer.

Hier in Amsterdam is het bloedheet, niet wat betreft temperatuur btw :')

:*

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 09:57

Om 00.00, 03.00, 05.00 en 07.00 naar buiten gemoeten voor de hond die aan de diarree is. Was vannacht gewoon fris buiten. Heb vest aan gehad. Maar binnen net een oven dus al die tijdstippen na de hond uitlaten de deuren open gehad en een half uurtje buiten gezeten. Nu ongeveer gesloopt. Als het buiten afkoelt en waait komt er niks naar binnen. Buiten was het 16 graden en binnen bleef het 30 graden. Al heb ik de ramen open en de ventilatoren de hele nacht aan. -O-
Laatst bijgewerkt door Bravura op 05-08-18 09:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 09:58

SavannahNx schreef:

Ik had het serieus koud :') .
Maar met nog semi natte kleren is dat niet zo gek vrees ik..

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 10:03

Heb trouwens nog een intex zwembadje op de kop kunnen tikken van 220 x 150 met pomp. :j vrijdagavond in elkaar gezet, gisteren gepuzzeld om de pomp in elkaar te krijgen en het bad gevuld....en gehoopt dat als het dan zou staan het zou gaan regenen. Maar goed nu geen regen maar wolken en wat wind. Vanmiddag dat badje maar eens proberen. :D

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 10:04

Es_ther schreef:
SavannahNx schreef:

Ik had het serieus koud :') .
Maar met nog semi natte kleren is dat niet zo gek vrees ik..

Nee idd :+

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 13:23

Hier ook iemand die totaal niet tegen deze hitte kan. En sinds afgelopen donderdag word elke keer flink misselijk als ik iets drink of eet. Zelfs de meest licht verteerbare dingen vallen niet goed.
Heeft iemand hier nog tips voor?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 13:52

Even niet willen eten is niet zo erg. Je lichaam is ziek van de hitte, niet van iets anders. Probeer steeds kleine slokjes te drinken. Cola is goed, magere chocomel, elektrolyten. Beter drink je niet te veel water.

Ik heb een paar dagen geleefd van appelmoes, watermeloen en chocomel. Tot het even een dagje koeler was. Toen voelde ik me instant ook weer beter en dan lukt eten ook weer beter.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 14:09

Genoeg drinken is belangrijk, gaat dat wel goed? Vaak geven lactosedingen zoals yoghurt ook wat reactie. Er heerst ook buikgriep dus voor t zelfde geld is t een virusje. Zorg dat je genoeg water kunt drinken. En bouillon is goed om het zout aan te vullen. Flesje aqaurius of isotone sportdrank kun je ook proberen, daar zit wat extra zout en suiker in waardoor je op krachten blijft. En verder is vandaag wat beter. En dan nog 2 dagen volhouden ;).