Voor het eerst op jezelf wonen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 18:17

Afbeelding
Onze huisgenootjes <3 .

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 18:18

Als ik een tip mag geven, neem er meteen twee waarvan je het weet dat ze het met elkaar kunnen vinden :)).
Wij hebben dus twee volwassen katten moeten koppelen, omdat de vriendin van mijn vader met haar kat hierheen verhuisde. En dat was echt verschrikkelijk := zijn nog steeds geen goede vriendjes

Ohhh Esther, wat een schatjes <3

Blacky94
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 18:33

Fireheart schreef:
Als ik een tip mag geven, neem er meteen twee waarvan je het weet dat ze het met elkaar kunnen vinden :)).
Wij hebben dus twee volwassen katten moeten koppelen, omdat de vriendin van mijn vader met haar kat hierheen verhuisde. En dat was echt verschrikkelijk := zijn nog steeds geen goede vriendjes

Ohhh Esther, wat een schatjes <3

Dit idd... We hebben, toen we verhuisden, de 2 katten uit elkaar gehaald. De ene is bij mn ouders gebleven en de ander is met ons meegegaan. De kat van mn ouders was steeds meer mijn oudje aan het uitdagen dus daar zijn ze beide best wel van opgeknapt.
Maar ondanks dat toch soms de vraag of ze niet wat eenzaam was. Ze kwam bij mn ouders al niet veel buiten maar hier kan ze niet zomaar de straat meer op (of naja, dat snapt ze niet) dus geen contact meer met soortgenoten... Dus toch een, behoorlijk chille maar reusachtige, kater uit het asiel gehaald.
Ze accepteert hem tot op zekere hoogte, maar ik hoop dat zij er nog wat relaxter onder wordt... Hij vind alles prima en luistert wel naar dr maar tegelijkertijd zoekt hij toch regelmatig voorzichtig contact terwijl zij dan soms net kan doen alsof ze dood gaat... :roll:
Terwijl als ze gewoon normaal zou reageren er niks aan de hand zou zijn... Maargoed, hij is hier pas 2 weken dus ik hoop dat het over een paar maanden opgelost is.

Terwijl de katten mijn onze beste vriend samen uit 1 nest komen dus dat is echt 2 handen op 1 buik. Zoveel makkelijker...

Jeetje wat een gedoe zeg Fireheart.. Inmiddels al contact gehad?

Hier een auto maar we wonen op loopafstand van 2 supermarkten dus we gaan vaak elke dag/om de dag boodschappen doen. Heel af en toe doe ik eens boodschappen als ik vanaf stal kom ofzo, en dan neem ik vaak wel een paar dozen kattengrind mee. En hebben we echt nodig, of andere zwaardere dingen, dan halen we er gewoon 1 en tilt mn vriend dat :D En verder af en toe eens HelloFresh als ze een aantrekkelijke kortingsactie hebben.

En ik kreeg net een mailtje dat morgen onze kast bezorgd wordt. Ik ben benieuwd 8-)

Marcella
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 18:44

Heb de oudste kat als herplaatser uit een cattery en zou niet in een grote groep kunnen aarden. Merkt alleen toch dat ze alleen toch niet helemaal fijn vond. Heb er nu sinds vorig jaar een kitten erbij. Maar ben een heel hoop nestjes afgegaan om echt een kitten te nemen dat zou kunnen met huidige.

Oudste is eigenlijk altijd lief voor de jongste. Tenzij de jongste het te bont maakt. Haalt de kleine zachtjes uit krijg ze een kleine tik terug. Haalt ze hard uit krijg ze een harde tik terug. Ze spelen soms samen en slapen soms samen op bed. Altijd leuk als je denkt om te draaien om tot de conclusie te komen dat je geen kant op kan.

Auto ben ik nodig voor werk. En om naar de moestuin te gaan.

Blacky94
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 18:48

Marcella schreef:
Heb de oudste kat als herplaatser uit een cattery en zou niet in een grote groep kunnen aarden. Merkt alleen toch dat ze alleen toch niet helemaal fijn vond. Heb er nu sinds vorig jaar een kitten erbij. Maar ben een heel hoop nestjes afgegaan om echt een kitten te nemen dat zou kunnen met huidige.

Oudste is eigenlijk altijd lief voor de jongste. Tenzij de jongste het te bont maakt. Haalt de kleine zachtjes uit krijg ze een kleine tik terug. Haalt ze hard uit krijg ze een harde tik terug. Ze spelen soms samen en slapen soms samen op bed. Altijd leuk als je denkt om te draaien om tot de conclusie te komen dat je geen kant op kan.

Precies dat ja _O-
Dat had ik met 1 kat al en dat is nu met 2 helemaal erg :')

Marcella
🏆 Paardenfluisteraar

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 19:07

Ja nu met 2 katten wordt je volledig ingebouwd.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 19:08

En ik heb er hier nu thuis thuis 2 uit het zelfde nest en ze kunnen elkaar niet luchten of zien dus dat zegt ook niks _O-

Wat me er niet van weerhoudt om als ik straks een eigen huisje heb weer 2 kittens uit het zelfde nest te halen, ik probeer het gewoon weer. :+

De twee die ik nu heb laat ik hier, die zijn het al zo gewend om alle vrijheid te hebben en zo de weilanden in te kunnen dat ik die niet blij maak met opgesloten zitten in een huurhuisje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 21:19

Ik twijfel of ik huisdieren wil. Lijkt mij een erg fijn gevoel dat ik toch niet helemaal in m'n eentje ben.. Maar ik werk 40 uur en ben savonds naar paard of sportschool. Weet niet of dat zo goed is?

Morgen verhuisdag!

Marcella
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 21:28

Ik werk heel onregelmatig het liefst had ik een hond gehad, maar vind mijn flatje daarvoor te klein. En hond is niet te combineren met mijn werk. Dan zijn katten stukken makkelijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 22:33

Lijkt mij ook heerlijk een hond en fijner dan een kat (kattenbak.) Maar is echt geen optie als je 5 dagen in de week weg bent helaas..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 22:50

AmoorM schreef:
Ik twijfel of ik huisdieren wil. Lijkt mij een erg fijn gevoel dat ik toch niet helemaal in m'n eentje ben.. Maar ik werk 40 uur en ben savonds naar paard of sportschool. Weet niet of dat zo goed is?

Morgen verhuisdag!

Ik werk de meeste weken ook 40 uur per week, soms meer, en ook nog eens in wisselende diensten, en heb de meest aanhankelijke kat ter wereld :)) Ik heb ochtend- of avonddienst dus ik probeer altijd een momentje te vinden om even met hem te knuffelen. Soms 's morgens even in bed, soms 's avonds op de bank. Ik kan wel altijd merken dat hij me heeft gemist als ik thuiskom, maar hij krijgt aandacht zat en ligt altijd bovenop me als ik thuis ben. Het kan dus echt prima, maar het ene beest is het andere natuurlijk niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:13

Mijn flatje (begane grond, klein tuintje) is 54 m2. Is dat niet te klein?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:22

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:35

AmoorM schreef:
https://dierenasiels.com/asieldieren/2e ... fb2ebb49/1 volgens mij zijn ze niet dol op flats.. Staat bij elke kat dat hij of zij niet in een flat kan..

Je kan het altijd proberen aangezien je op de begane grond met tuin gaat wonen. Ik kan me voorstellen dat ze een kat liever niet op 4 hoog met klein balkon zien.

Blacky94
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:39

AmoorM schreef:
https://dierenasiels.com/asieldieren/2e ... fb2ebb49/1 volgens mij zijn ze niet dol op flats.. Staat bij elke kat dat hij of zij niet in een flat kan..

Voornaamste is vaak dat ze het liefst zien dat ze naar buiten kunnen en zo te lezen heb je een tuin dus dan zou dat vast wel goed moeten komen.
Heb ook wel gemerkt dat het ene asiel het andere niet is. Ken verhalen dat katten niet geplaatst werden want appartement oid. Enige eis hier was dat als het hier niet ging hij terug naar hun moest. Het liefst zien ze wel dat ie ook naar buiten kan en ze konden niet garanderen dat ie de boel niet afbrak binnen omdat ie altijd buiten heeft gezeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:42

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:44

AmoorM schreef:
Mijn flatje (begane grond, klein tuintje) is 54 m2. Is dat niet te klein?

Neehoor, als ze lekker naar buiten kunnen is dat geen probleem!
Ik heb net aan 40 m2 met een tuin en ga mijn kat ook meenemen :j en hoop er nog een tweede bij te kunnen, maar even kijken hoe dat loopt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:48

Ik mag geen katten luikjes plaatsen. Hoe doe je dat dan als je de hele dag aan 't werk bent? Alleen naar buiten als je thuis bent of hele dag buiten?

Marcella
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:56

De oudste vond in het begin balkon doodeng, die kende alleen het leven binnen huis. Dus balkon was een hele grote stap naar buiten al. Geloof dat de oudste het ook voor de rest niet mist aangezien die behoorlijk angstig is aangelegd. Die vind binnen gezellig kroelen met de baas veel leuker. De jongste vind balkon geweldig en kan dan ook gerust uren buiten zitten.

Heb wel eens gehad dat ik uit nachtdienst naar bed ging, maar eerst balkon deur open. Om dan 's middags wakker te worden met jongste tegen mij aan slapend. <3

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:56

Wij hebben ze altijd al de hele dag binnen gehad als we aan het werk zijn. Ik laat ze nooit buiten als ik niet thuis ben, alleen als het bijvoorbeeld zomer en even snel een boodschapje ga doen.

Na mijn verhuizing blijf ik dat ook zo doen met mijn kat :)) ben veel te bang dat er iets gebeurd of dat het opeens keihard gaat regenen ofzo als ik aan het werk ben :+

Marcella
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 00:04

Afbeelding <3 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 00:07

Wij wonen op 52 m2 en hebben ook een kat. Kan hier wel buiten lekker rondstruinen, maar enkel in de avond en weekend als we thuis zijn. Kattenluik zit nog niet in de deur. Hij heeft ook 3 jaar op 24 m2 gewoond en binnen. Daar was ie eigemlijk veel minder vervelend _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 08:10

Dus volgens jullie kun je prima 1 of 2 katten nemen op 52 m2? Ook als je dus veel weg bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 08:29

Ik zou er op die ruimte geen 2 nemen. Elkaar ontwijken is dan niet heel goed mogelijk namelijk. Niet alle katten kunnen goed met elkaar opschieten tenslotte.

Qua veel van huis, dat moet je beetje zelf overwegen of je dat verantwoord vindt naar de kat toe. Of eventueel in de keuze welke kat meenemen. Hoe ouder hoe meer ze liggen te slapen.

Wij zijn best vaak weg en onze kat vindt dat prima (is 9 jaar). Ook weleens een weekend alleen thuis. Met langere vakanties gaat hij uit logeren bij mijn broer. Dat is nu wat onhandiger, aangezien hij daar niet buiten mag en hier wel. Tot vorig jaar was het nog een binnenkat.

Marcella
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 09:24

Zit kleiner en heb er 2.