"Dat doe ik dus nooit meer"

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britta31

Berichten: 13206
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 12:38

Ik woon al 20 jaar in de buurt van Nijmegen.Maar ik rij nog steeds liever om dan over het Keizer Karelplein :brr:


Afbeelding
Keizer Karelplein.
Een plattegrond die mijn dochter kreeg voor de autorijles.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 10-09-18 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

JustMe8484
Berichten: 1949
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: "Dat doe ik dus nooit meer"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 12:56

Ik heb ooit eens city golf gedaan. Volgens mij in Nijmegen en we moesten ook wat midden op de rotonde golven (kan dat, is dat een klein parkje). Maar oversteken om daar te komen is ook best een spannend geheel vind ik toen

Thioro

Berichten: 4006
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:06

Het keizer Karel plein ken ik niet maar ik vermoed dat het dan iets is als de arc de triomphe in Parijs. Daar is het gewoon ellebogenwerk.
Ben er 2 keer heelhuids met auto (zonder krassen) over geraakt en ook de rest van het verkeer in Parijs (klote scooters _-:( ) overleefd maar als het even kan ga ik daar niet voor de lol door.

Verder zeg ik nooit nooit, al zijn sommige dingen toch niet voor herhaling vatbaar :P .

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:12

Britta31 schreef:
Ik woon al 20 jaar in de buurt van Nijmegen.Maar ik rij nog steeds liever om dan over het Keizer Karelplein :brr:


[ [url=m/SYzEoj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Keizer Karelplein.
Een plattegrond die mijn dochter kreeg voor de autorijles.

Is toch duidelijk? :Y)
~~}>

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:22

Thioro schreef:
Het keizer Karel plein ken ik niet maar ik vermoed dat het dan iets is als de arc de triomphe in Parijs. Daar is het gewoon ellebogenwerk.
Ben er 2 keer heelhuids met auto (zonder krassen) over geraakt en ook de rest van het verkeer in Parijs (klote scooters _-:( ) overleefd maar als het even kan ga ik daar niet voor de lol door.

Verder zeg ik nooit nooit, al zijn sommige dingen toch niet voor herhaling vatbaar :P .

Ja alleen dan in het klein.
Ik heb met zowel Arnhem als Nijmegen geen problemen. In Arnhem moet je lef hebben om hem er tussen te gooien anders sta je heel lang op dezelfde plek, en indd veel 1 richting.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:42

Als Nijmegenaar ben ik nu beledigd... ;) Op het KKP hoef je niet te ellebogen. De meesten volgens netjes hun baan. Alleen moet je oppassen voor de nieuwelingen, aso's en mensen die niet om zich heen kijken... maar dat moet toch overal in het verkeer? ~~}>

Mijn schoonmoeder vertelde een mooie "dat doe ik nooit meer" Ze was bij een restaurantje (is van "voor" mijn tijd met mijn man) en nichtje liet haar bal o.i.d. per ongeluk over de balustrade vallen. Zei zegt dus, ow die haal ik wel even en spring zo over de balustrade..... 3 meter lager de parkeerplaats op... |o Gelukkig niks gebroken.

Ze heeft wel vaker van die momentjes. Leuk zo'n ronddraaiende buis om samen met klein dochter erin te gaan. Ziet op gegeven moment kleindochter op 4 pootjes lopen (om de draaiing bij te kunnen houden) en bedenkt ze zich dat wel handig is. Omdat moment gaat de buis sneller dan zij en doet de zwaartekracht zijn werk en beland ze half buiten de buis... mooi blauw oog en klein sneetje als resultaat.

Of in zo'n indoor speelhal met zo'n rolletjes baan. Kleinzoon gaat op zo'n sleetje eraf, maar halverwege valt hij om (achterover) en glijd zo verder omlaag. En schoonmoeder stapt de baan op om hem op te vangen en gaat dus op die rolletjes staan... Ik kan je zeggen, die rollen snel en zonder weerstand... en daar kwam ze ook achter. Gelukkig alleen maar een gekneusde vinger.

Ja ze is wel een brokkenmaker.

EmptyWords

Berichten: 10578
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 14:25

Mossel schreef:
Marocje schreef:
Vind die ook heel eng en gevaarlijk. Maar je moet hem niet zien als rotonde volgens mij.

Ik vermijd hem ook het liefst.

Ik vroeg me al af welke, die bij het station?! Die zie ik indd niet als rotonde

De berenkuil denk ik. Bij t musis

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: "Dat doe ik dus nooit meer"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 14:32

Maar de berenkuil zit geen parkeertunnel, loopt alleen maar fietspad onder door

Marocje
Berichten: 5631
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 14:34

EmptyWords schreef:
De berenkuil denk ik. Bij t musis

Huh? Das gewoon Arnhem en niks moeilijks aan. Zijn stoplichten. Ik bedoel echt het Keizerkarelplein in Nijmegen. Dacht dat ik toen een rotonde op reed.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 14:37

Marocje schreef:
EmptyWords schreef:
De berenkuil denk ik. Bij t musis

Huh? Das gewoon Arnhem en niks moeilijks aan. Zijn stoplichten. Ik bedoel echt het Keizerkarelplein in Nijmegen. Dacht dat ik toen een rotonde op reed.

Komt door mij, jij reageerde na een bericht die over Arnhem ging, vandaar dat ik dacht dat je daar op reageerde

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 14:53

Riddershow schreef:
Als Nijmegenaar ben ik nu beledigd... ;) Op het KKP hoef je niet te ellebogen. De meesten volgens netjes hun baan. Alleen moet je oppassen voor de nieuwelingen, aso's en mensen die niet om zich heen kijken... maar dat moet toch overal in het verkeer? ~~}>

Mijn schoonmoeder vertelde een mooie "dat doe ik nooit meer" Ze was bij een restaurantje (is van "voor" mijn tijd met mijn man) en nichtje liet haar bal o.i.d. per ongeluk over de balustrade vallen. Zei zegt dus, ow die haal ik wel even en spring zo over de balustrade..... 3 meter lager de parkeerplaats op... |o Gelukkig niks gebroken.

Ze heeft wel vaker van die momentjes. Leuk zo'n ronddraaiende buis om samen met klein dochter erin te gaan. Ziet op gegeven moment kleindochter op 4 pootjes lopen (om de draaiing bij te kunnen houden) en bedenkt ze zich dat wel handig is. Omdat moment gaat de buis sneller dan zij en doet de zwaartekracht zijn werk en beland ze half buiten de buis... mooi blauw oog en klein sneetje als resultaat.

Of in zo'n indoor speelhal met zo'n rolletjes baan. Kleinzoon gaat op zo'n sleetje eraf, maar halverwege valt hij om (achterover) en glijd zo verder omlaag. En schoonmoeder stapt de baan op om hem op te vangen en gaat dus op die rolletjes staan... Ik kan je zeggen, die rollen snel en zonder weerstand... en daar kwam ze ook achter. Gelukkig alleen maar een gekneusde vinger.

Ja ze is wel een brokkenmaker.

_O- _O-

_Nadia_

Berichten: 2659
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 15:25

Hier in Engeland heb je magic roundabouts, 1 grote rotonde gemaakt met 6 (of meer) kleine rotondes. Ik moest laatst (met een huur auto, ik rij normaal gesproken geen auto hier) iets ophalen in een plaats waar dus zo'n klote rotonde is. Ik kon er hoe dan ook niet omheen, nou echt, ik heb t nog nooit zo warm gehad, wat een drama.

Sunnda

Berichten: 7842
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 15:28

_Nadia_ schreef:
Hier in Engeland heb je magic roundabouts, 1 grote rotonde gemaakt met 6 (of meer) kleine rotondes. Ik moest laatst (met een huur auto, ik rij normaal gesproken geen auto hier) iets ophalen in een plaats waar dus zo'n klote rotonde is. Ik kon er hoe dan ook niet omheen, nou echt, ik heb t nog nooit zo warm gehad, wat een drama.

En dan nog links rijden ook. :D
Ik heb er naast gezeten in Engeland en deed het al in mijn broek.

_Nadia_

Berichten: 2659
Geregistreerd: 06-11-08

Re: "Dat doe ik dus nooit meer"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 15:28

Echt he? Degene die dat heeft verzonnen mag wat mij betreft op de brandstapel.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Re: "Dat doe ik dus nooit meer"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:00

_O-
Arme jij :(:)

Lau

Berichten: 16684
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:04

_Nadia_ schreef:
Hier in Engeland heb je magic roundabouts, 1 grote rotonde gemaakt met 6 (of meer) kleine rotondes. Ik moest laatst (met een huur auto, ik rij normaal gesproken geen auto hier) iets ophalen in een plaats waar dus zo'n klote rotonde is. Ik kon er hoe dan ook niet omheen, nou echt, ik heb t nog nooit zo warm gehad, wat een drama.


O M G ik heb het even gegoogled wat een hel :wow:

_Nadia_

Berichten: 2659
Geregistreerd: 06-11-08

Re: "Dat doe ik dus nooit meer"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:24

Ja, hel is wel het juiste woord. Toen ik er vanaf kwam heb ik zo de auto in de eerste de beste zijstraat geparkeerd om bij te komen. En dan gewoon de wetenschap dat je er terug ook weer over moet.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:29

Ik heb te vaak in Rome gereden om me nog ergens druk in te maken :')

Jorex

Berichten: 10022
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: "Dat doe ik dus nooit meer"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:31

Keihard remmen op mijn voorste fietswiel _O-

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:43

Lau schreef:
_Nadia_ schreef:
Hier in Engeland heb je magic roundabouts, 1 grote rotonde gemaakt met 6 (of meer) kleine rotondes. Ik moest laatst (met een huur auto, ik rij normaal gesproken geen auto hier) iets ophalen in een plaats waar dus zo'n klote rotonde is. Ik kon er hoe dan ook niet omheen, nou echt, ik heb t nog nooit zo warm gehad, wat een drama.


O M G ik heb het even gegoogled wat een hel :wow:


Ow jeetje... Wel grappig dat je dus kunt kiezen hoe je bij je bestemming wilt komen. Hier in NL is het bij de meeste rotondes dat je dikke vette pech hebt als je op de verkeerde baan terecht komt.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:27

_Nadia_ schreef:
Ja, hel is wel het juiste woord. Toen ik er vanaf kwam heb ik zo de auto in de eerste de beste zijstraat geparkeerd om bij te komen. En dan gewoon de wetenschap dat je er terug ook weer over moet.

Ik zou wenen. :') Heb sowieso al schrik om later auto te rijden denk ik (kwestie van blokkeren als ik in paniek schiet) en dan nog links en zoveel dingen in het oog moeten houden... Nope, als ik daar zou rijden gebeuren er sowieso ongelukken. :+ Ga toch maar voor een automatische auto ook gaan als ik dat allemaal zie, is ten minste al één zorg minder.

Dat doet me wel aan iets denken. Nooit meer bij de post werken.
Dacht even een 'leuk' vakantiebaantje te hebben... Man man.

Ik was tegen het einde zo uitgeput dat de man die me zou opleiden wel vroeg of het ging omdat ik zo bleek zag. Ik zei van nee eigenlijk niet. Gelukkig was ik dichtbij huis dus zei hij dat ik snel wel even iets mocht halen om te drinken (hadden alleen water bij en had suiker nodig).
Eerst dacht ik van wat een opluchting eigenlijk. Tot ik terug buiten kwam en ik OPRECHT vergeten was aan welke kant van de straat ik moest fietsen... Ik was dus links aan het fietsen in plaats van rechts.

Laten we het erop houden dat ik om ongelukken te vermijden mijn 'carrière' als postbode toen maar stop gezet heb. :+

verootjoo
Berichten: 35691
Geregistreerd: 19-10-03

Re: "Dat doe ik dus nooit meer"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:47

Die magic roundabouts is idd weinig ‘magic’ aan :')

Ellende. Ik raak in Engeland sowieso al in de war van dat links rijden en rotondes rechtsom :=

_Nadia_

Berichten: 2659
Geregistreerd: 06-11-08

Re: "Dat doe ik dus nooit meer"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:51

Ik weet nog dat ik zelf de (gehuurde) verhuis bus van Nederland naar Engeland reed, en zowat het eerste dat je tegenkomt in Dover als je van de boot komt is een rotonde. Ik vraag me af welke sadist dat bedacht heeft, lekker toeristje pesten ofzo.
4 baans rotondes zijn hier ook vrij normaal.
Op t moment rij ik geen eigen auto omdat we in London wonen, en het gewoon niet nodig is maar we zitten te kijken om woning ruil te doen naar een andere plaats en dan moet er toch een auto komen. Weet nog niet wat ik daar van vind eigenlijk.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 16:10

_Nadia_ schreef:
Ik weet nog dat ik zelf de (gehuurde) verhuis bus van Nederland naar Engeland reed, en zowat het eerste dat je tegenkomt in Dover als je van de boot komt is een rotonde. Ik vraag me af welke sadist dat bedacht heeft, lekker toeristje pesten ofzo.
4 baans rotondes zijn hier ook vrij normaal.
Op t moment rij ik geen eigen auto omdat we in London wonen, en het gewoon niet nodig is maar we zitten te kijken om woning ruil te doen naar een andere plaats en dan moet er toch een auto komen. Weet nog niet wat ik daar van vind eigenlijk.

Ow ja herkenbaar, Dat is bij Kingston Hull ook zo. Gelukkig kwamen wij zo vroeg aan dat er niemand op de weg was, zijn finaal verkeerd eroverheen gereden...

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18217
Geregistreerd: 24-08-02

Re: "Dat doe ik dus nooit meer"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 16:35

DezeNaam: goed idee om geen postbode te worden als je dat niet zit zitten. Ik denk wel dat het na een weekje of zo was gaan wennen.