Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 02:30

Hangt er vanaf toch? 1 hele worst als broodbeleg is wel echt veel, maar bijvoorbeeld bij het warm eten neem je een groter stuk, dan is het met 4 wel snel op inderdaad.

Dat van die oma en die lakens joh!! :oo

En hergebruik van cadeaupapier, doet mijn moeder ook nog altijd, maar die is niet heel fel op dat alles altijd voorzichtig moet worden uitgepakt. Als er toevallig bruikbare stukken overblijven bewaart ze dat.
Die is trouwens ook wel zuinig, loopt ook graag rommelmarkten af en marktplaats.

Las ook nog 1 met een vriendin die nooit iets in huis had. Moet bekennen dat ik dat ook niet heb hoor. Ik drink het liefst water en af en toe een sapje. Ik haal alleen wel wat in huis als ik visite verwacht. Met verjaardagen doe ik trouwens wel veel bij de Aldi halen. Ik zie daar niet echt een probleem in, maar wordt hier ook niet raar over gedaan ofzo. Alleen sommige hapjes ofzo wat echt lekkerder is bij bv de appie haal ik dan wel daar.

Sommige dingen in het topic zijn ook wel leerzaam. Ik denk dat we best eens wat zuiniger met een aantal dingen zouden kunnen zijn, want eerlijk is eerlijk, we zijn wel echt een wegwerpmaatschappij tegenwoordig.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 08:57

Mavelle schreef:
TinkerTreas schreef:
Mijn ex ziet de kinderen bij mij thuis, omdat hij geen ruimte heeft voor 3 kinderen. Meestal zorg ik dan dat ik weg ben, omdat ik niet zo veel behoefte heb om daarbij te blijven. Maar als ik hem er op aan spreek dat ik het niet normaal vind dat er binnen een dag een hele rookworst op gaat, dan ben ik een zeikerd en gierig (volgens hem dus).

Maar.. 1 rookworst met zn vieren is toch niet zo gek?

Maar waarom moet TT eten en douche voorzien voor haar ex?
Normaal gaan de kinderen naar hun vader en moet hij voorzien in de behoeftes die dag. Hier gaat vader nr het huis ivm plaatsgebrek, maar wil toch niet zeggen dat hij daar in de kasten moet zitten en alles opvreten, zonder zelf iets mee te brengen?
Zou anders zijn als hij iedere keer een tas boodschappen meeheeft oid.

KM_Ris

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 09:07

Maar, je kan toch gewoon zeggen dat je wil dat hij die dag eten meeneemt of in ieder geval een bijdrage doet ?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 09:10

Mavelle schreef:
TinkerTreas schreef:
Mijn ex ziet de kinderen bij mij thuis, omdat hij geen ruimte heeft voor 3 kinderen. Meestal zorg ik dan dat ik weg ben, omdat ik niet zo veel behoefte heb om daarbij te blijven. Maar als ik hem er op aan spreek dat ik het niet normaal vind dat er binnen een dag een hele rookworst op gaat, dan ben ik een zeikerd en gierig (volgens hem dus).

Maar.. 1 rookworst met zn vieren is toch niet zo gek?

Nee? Is dat niet gek?
Als je het huis van je ex gebruikt om je kinderen te zien maar daarbij ook meteen de koelkast leeg snaait?

Normaliter zou een rookworst voor 4 personen niet gek zijn. In dit geval zou hij gewoon alles wat hij opmaakt ook weer moeten aanvullen en is het dus wel gek als die rookworst op gaat.

Overigens weet je niet wat TinkerTreas te besteden heeft. Ik ken een gezin van 6 die 2 stukjes vlees verdeelde onder elkaar. Kan maar zo zijn dast Tinkertreas normaal 2 dagen met een rookworst doet.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:04

Kwam dit tegen en moest aan dit topic denken. Zal wel verzonnen zijn, maar wel heel toepasselijk haha :')

Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:14

Faline schreef:
Las ook nog 1 met een vriendin die nooit iets in huis had. Moet bekennen dat ik dat ook niet heb hoor. Ik drink het liefst water en af en toe een sapje. Ik haal alleen wel wat in huis als ik visite verwacht. Met verjaardagen doe ik trouwens wel veel bij de Aldi halen.

Hier idem dito.
Maar gelukkig komen mensen nooit onverwachts op visite, dus heb ik ruim de tijd om langs de winkel te gaan. :D
Ik wil best eens een fles coca cola meenemen als ik weet dat iemand dat heel lekker vindt maar ik doe dat niet standaard.
Overigens heb ik een vriendin gehad die eiste dat ik allemaal a-merken in huis haalde en vond dat ze er recht op had want ze was immers te gast.
Dat ik toen rond moest komen van €30,- per week en alleen al aan de weekendboodschappen ruim dat bedrag kwijt zou zijn boeide haar weinig.
Die vriendin heb ik toen ook de weg naar de winkel gewezen met de boodschap dat als ze perse a-merken wilde ze het zelf moest gaan halen van haar eigen geld.
Ze vond me niet gastvrij ondanks dat ik euim eten, drinken en wat lekkers in huis had gehaald enkel wn alleen omdat het geen a-merken waren. :+

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:39

Ach, ik heb een wat snobistische neef die graag rumcola drinkt, en dat moet dan wel Bacardi Coca Cola zijn :+
Hij krijgt gewoon huismerk rum van de Makro en huismerk cola van de Aldi (hij ziet toch niet wat ik mix in de keuken). Ik heb 'm er nog nooit over gehoord dat het anders smaakt :))

Oftewel, dat huismerk versus A-merkgeneuzel is heel erg relatief. Als mensen blind moeten proeven pikken ze 9 van de 10 keer de Coca Cola er niet uit, en vinden ze een B-merk lekkerder...

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:48

Zo eet mijn zwager alleen apprlmoes van hak. Een ander merk is erg vies volgens hem. Proeft hij gelijk. Mijn moeder doet dan haar zelfgemaakte appelmoes in een potje van hak. En dat eet hij heerlijk op.

Gelukkig let hij niet op details, want ze heeft het ook een keer in een potje sperziebonen van hak gedaan, en dat zagen we pas toen het al op tafel stond :') Maar nee, mijn zwager zegt wederom dat hij wel kan proeven dat het van hak is, want alle andere appelmoes is zo vies..

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:51

Maar dat is toch niet gierig?

Ik moet sowieso zeggen dat ik bij een aantal opmerkingen echt betwijfel of het gierig is.

Om terug te komen op het verhaal van de rijke mensen. Mijn ouders zijn ondernemers, hebben het altijd enorm breed gehad. Tijdens de recessie hebben wij het echt enorm zwaar gehad, maar toch beweerde iedereen dat wij gierig waren, dat wij het zo enorm breed hadden, dat wij mensen niks gunde.
Eigenlijk wat hier nu ook gedaan worden.

Feit blijft: Je kan niet in andermans portomonee kijken en dat het aan de buitenkant lijkt of iemand rijk is kan ook komen omdat die spullen nodig zijn voor werk of al gekocht zijn voor het slecht ging...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:57

En zelfs al hebben mensen meer te besteden dan mogen ze nog steeds zelf bepalen waar ze dat aan uitgeven. Ik lees hier een heleboel voorbeelden die ik niet gierig noem maar bij mij onder de noemer zuinig vallen. En dat is imo heel wat anders. Juist door zuinig te leven kun je geld sparen :)*
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 10-05-18 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:57

xRaisin schreef:
Kwam dit tegen en moest aan dit topic denken. Zal wel verzonnen zijn, maar wel heel toepasselijk haha :')

[ [url=m/aNMI85.png]Afbeelding[/url] ]

_O- Als dit je lukt ben je gewoon goed

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:59

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:05

Ik vind zuinig ook niet per se gierig maar het ligt wel aan de situatie. Mensen die erg zuinig doen en vervolgens wel andere mensen kosten voor zich laten maken vind ik gewoon gierig.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:10

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:12

Emmaa_ schreef:
Ik vind zuinig ook niet per se gierig maar het ligt wel aan de situatie. Mensen die erg zuinig doen en vervolgens wel andere mensen kosten voor zich laten maken vind ik gewoon gierig.

Gierig en asociaal ja.

Mijn tante is een mooi voorbeeld van zuinig, maar niet gierig. Ze rijdt liever een half uur langer naar een tuincentrum wat net iets goedkoper is, maar toen ik vroeger elke week met haar naar stad ging kwam ik bijna altijd met een (merk) kledingstuk thuis. Als ik nu met haar een winkel binnenloop vraagt ze nog vaak of ik iets wil hebben en dan speelt de prijs niet echt een rol.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:12

TinkerTreas schreef:
Ik ben ook gierig hoor.
Ik word helemaal pissig als mijn ex hier een uur onder de douche staat en mijn koelkast leeg eet, terwijl hij hier is voor de kinderen.
Dat kan ik echt niet uitstaan. Ik heb het niet breed als alleenstaande moeder, en dan grijp ik standaard mis als hij geweest is. Kan ik weer extra boodschappen doen :(

Waar is je ruggengraat?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:19

Het verschil tussen Coca-cola en Pepsi is wel heel duidelijk, met huismerken gek genoeg vaak minder.

Exen (het is je freakin' ex!!) die nog in huis komen, ik zou er niet aan moeten denken maar de factor kinderen compenseert waarschijnlijk een hoop principes.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:21

Cayenne schreef:
Wat vinden jullie eigenlijk van het fenomeen doggybags?
Dus het meenemen naar huis wat je in een restaurant niet op hebt gegeten?

Dat is hier niet meer dan normaal en daar ben ik blij mee ook! De porties hier zijn huge en krijg ik niet op.
En de frietjes en pizza gaan de volgende dag 10 min de oven in, zo blijven ze knapperig en zijn heerlijk voor lunch.

Waarom niet, je hebt ervoor betaalt en eten weggooien is helemaal zonde toch? Toen ik nog in Kaapstad woonde gaf ik ze overigens meestal weg aan de daklozen, hier zie je die niet zoveel dus geniet ik er zelf de volgende dag nog eens van.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:25

Ik snap niet dat mensen het verschil niet proeven tussen fris van de Aldi em merkfrisdrank.
Van de Aldi is echt bocht :r

In Belgie krijg je op restaurant ook gewoon goedkope bocht terwijl je wel betaalt voor een normale consumptie.
Heet daar ook gele limonaad inplaats van Fanta.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:28

Ibbel schreef:
Ach, ik heb een wat snobistische neef die graag rumcola drinkt, en dat moet dan wel Bacardi Coca Cola zijn :+
Hij krijgt gewoon huismerk rum van de Makro en huismerk cola van de Aldi (hij ziet toch niet wat ik mix in de keuken). Ik heb 'm er nog nooit over gehoord dat het anders smaakt :))

Oftewel, dat huismerk versus A-merkgeneuzel is heel erg relatief. Als mensen blind moeten proeven pikken ze 9 van de 10 keer de Coca Cola er niet uit, en vinden ze een B-merk lekkerder...

Is geen gek idee om eens te proberen. Ik merk over het algemeen duidelijk verschil maar je ziet het verschil ook altijd dus kan best zijn dat je beïnvloed wordt door wat je ziet. Maar heel eerlijk betwijfel ik of ik het niet merk. Of je er een opmerking over maakt is wat anders natuurlijk. Als mensen pepsi hebben en ik vraag om cola zeg ik daar ook niets van. Je bent gewoon bij een ander thuis en moet je al blij zijn dat je wat krijgt.

Ik ken nog wel iemand die als hij op vakantie gaat met de vrouw zelf business class gaat zitten en z'n vrouw krijgt de goedkoopste zit plek. Ze mag in ieder geval mee op vakantie dat is ook al wat. Maar vindt het toch wat vreemd.

Het tot op de cent terug krijgen van je geld vindt ik op zich niet gierig. Kan me voorstellen dat als iemand er automatisch van uitgaat dat die 10 centen niet terug hoeven dat je op strepen gaat staan.

Het bedenken van pinnen of contant betalen om dan het goedkoopst uit te zijn. Dat zou niet aan mij besteed zijn. Maar geloof best dat als je dat jaren doet het bedrag best kan oplopen.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:31

:= Zelf business maar je vrouw economy laten vliegen. Dat is voor mij wel het toppunt hoor. Wat een krent. Die mogen ze van mij wel op de schietstoel zetten :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:36

Nou, die spant wel de kroon. Ik zou zeggen ga voortaan maar alleen op vakantie.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:36

Ibbel schreef:

Ik proef wel degelijk het verschil in smaak tussen coca cola en huismerken.
Maar als ik te gast ben zal ik hier niks van zeggen omdat ik beleefd ben...
Ik verkies wel huismerken boven pepsi. Als ik bij iemand kom waar ik pepsi krijg, of in een restaurant zit waar ze pepsi schenken neem ik geen cola.
Ik proef overigens ook het verschil tussen cola zero en gewone cola...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:37

ik drink nog liever water dan welke light cola dan ook :P Maar nou drink ik toch bijna alleen maar water (lekker gratis :Y) )

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:38

Qimm schreef:
ik drink nog liever water dan welke light cola dan ook :P Maar nou drink ik toch bijna alleen maar water (lekker gratis :Y) )

Ik drink nog liever water dan elke gewone cola dan ook :') _O-
Maar goed, naast dat ik het gevoel heb dat mijn tanden terplekke weg rotten van de suiker is het als adhder ook niet verstandig om gewone cola te drinken _O-