Beschuldigd door buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 13:51

Ben blij te lezen dat de gemeente het serieus oppakt. Waarschijnlijk mensen ze hem al, dat ze meteen actie gingen ondernemen?

En lekker dat je een dagje met de honden weggaat en daarna de auto hebt. Maak van de nood en deugd en geniet ervan. Je verdient het!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 13:56

Lieve mede bokkers, al hoe zeer ik het met jullie eens ben- deze oppas praktijken zijn strafbaar en mogen daarom niet op bokt geplaatst worden. Pb tje of het iets politiek correcter verwoorden?

Daarnaast; dan zijn de oppassers weg, en krijg je het gesodemieter misschien weer, omdat hij weet dat TS wel te intimideren is

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 13:59

Ik ben het absoluut niet eens met terug reageren, uitlokken, triggeren of wat dan ook. De situatie is zo al erg genoeg. En zo kun je in ieder geval niets verkeerd doen. De grenzen opzoeken is in dit geval imo niet de beste oplossing.

TS ik vind het onwijs knap en moedig hoe je met de situatie omgaat en heb niets dan lof voor jou, je vasthoudendheid en je volwassenheid. Je getuigt ervan hierboven te staan ondanks je angst voor de buurman. Heel erg knap.

Ik kruip weer terug onder de meeleessteen :+

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 13:59

khirshanta schreef:
Lieve mede bokkers, al hoe zeer ik het met jullie eens ben- deze oppas praktijken zijn strafbaar en mogen daarom niet op bokt geplaatst worden. Pb tje of het iets politiek correcter verwoorden?

Daarnaast; dan zijn de oppassers weg, en krijg je het gesodemieter misschien weer, omdat hij weet dat TS wel te intimideren is

Nee hoor oppassen is niet strafbaar, geweld is strafbaar, mits het aantoonbaar is natuurlijk met voldoende bewijs.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:00

Ts, zie je wel dat hij gewoon een grote bek heeft en wanneer jij je stoer opstelt meneer gewoon aan de kant gaat. Nu ook nog even oefenen op een zeer arrogante blik en blijven kijken en elke keer doorlopen. En die muziek, daar heeft hij alleen zelf dus last van. *\o/*

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:01

xPabloBokt schreef:
Ik ben het absoluut niet eens met terug reageren, uitlokken, triggeren of wat dan ook. De situatie is zo al erg genoeg. En zo kun je in ieder geval niets verkeerd doen. De grenzen opzoeken is in dit geval imo niet de beste oplossing.

TS ik vind het onwijs knap en moedig hoe je met de situatie omgaat en heb niets dan lof voor jou, je vasthoudendheid en je volwassenheid. Je getuigt ervan hierboven te staan ondanks je angst voor de buurman. Heel erg knap.

Amen

Sophie_Wind

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:08

Misschien een beetje een domme vraag, maar wat wil je dat de politie gaat doen?
Ze kunnen zeker wel beter naar jou luisteren, en op tijd komen als ze zeggen dat ze zo bij jou zijn!
Maar dan bedoel ik naar die buurman van jou toe, aangezien hij niet echt iets doet wat tegen de wet is (wat veel bokkers zeggen, persoonlijk vind ik dat de politie best wat kan doen aangezien deze buurman heel vervelend doet, en jullie of jou in ieder geval, echt bang maakt -:(- )

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:10

xPabloBokt schreef:

Als meneer al bang is van een strenge blik, is het misschien wel eens nodig dat er iets meer bij komt kijken dan een strenge blik.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:14

Ik weet niet maar ik geloof toch dat ik meneer even flink op zijn plek had gezet! je laat je toch niet bang maken door zo'n idioot? ik had al lang uit mn vel gesprongen en hem even de waarheid gezegd! en als ik het niet doe doet mijn man dat wel :')

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:15

Fijn dat de gemeente iets doet!

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:18

Fijn dat de gemeente jullie in ieder geval wilt aanhoren en hopelijk kunnen ze nog meer voor jullie beteke
nen!
Dat jullie buurman zoveel energie, tijd en zin heeft om jullie zo te treiteren is echt niet te begrijpen.

Misschien als er niet te praten valt met de buurman is het een idee om een brief te schrijven over dat je graag voor hem en voor de rest van de flat een fijne leefomgeving wilt hebben en dat, dat het beste gaat door elkaar met rust te laten.

Als ik het zo hoor zal de jongen daar niet naar luisteren maar misschien dat je, je brief ook aan de politie, woningbouw en gemeente kunt tonen zodat hun de indruk krijgen dat jij ook om het welzijn van je medebewoners geeft en dat je aan kunt tonen dat je op een nette manier hebt aangegeven dat je graag rust wilt. Mocht jij of je vriend echt een keer uit de slof schieten kun je op zijn minst aantonen dat je het eerst op de rustige en vriendelijke manier hebt geprobeerd.

Nare situatie, hopelijk wordt het snel beter :(:)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 14:22

Sophie, ik snap de insteek van je vraag niet helemaal. In het begin belden we de politie vooral omdat we enorm bang waren dat hij ons iets aan zou doen. Daar is imo de politie dan de persoon voor om er iets aan te doen. Nu bellen we de politie om dossier op te bouwen zoals zij ook aanraden. We hebben nu wel door dat hij ons hoogstwaarschijnlijk niks gaat aandoen en de politie maakt ook geen indruk op hem. Wat dat betreft hebben we ze dus niet meer nodig gelukkig.

Een aangetekende brief naar woningbouw en buurman sturen had ik ook nog niet aan gedacht (naar alleen woningbouw wel). Dat is ook zeker een idee :j Zij zeggen namelijk dat we samen in gesprek moeten gaan maar ik denk dat jullie begrijpen dat dat er niet in zit :Y)
De oppassers ga ik over nadenken. Wil ook niks uitlokken en provoceren zoals de politie dat noemt :Y) Maar ja, mensen op je op je huis laten passen mag natuurlijk altijd dus wat dat betreft.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:25

Mediation is ook iets dan vanuit de woningbouw kan worden voorgesteld aan partijen om de boel weer vlot te trekken, dus je kan dit eventueel wel benoemen in je brief aan de WB. (dat je hiervoor openstaat maar dat -gelet op de huidige verstandhouding- het voeren van een gewoon gesprek niet mogelijk is gebleken ondanks jullie inspanningen daartoe.)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:25

Wat kan de gemeente eigenlijk doen? Ik bedoel: uiteindelijke actie zal toch echt vanuit de woningbouw moeten komen denk ik?

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:31

Cayenne schreef:
Wat kan de gemeente eigenlijk doen? Ik bedoel: uiteindelijke actie zal toch echt vanuit de woningbouw moeten komen denk ik?

In dit geval is het nog niet ernstig/langdurig genoeg maar een gemeente kan zeker wel wat.
https://www.rgadvocaten.nl/actueel/2017 ... onoverlast

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:33

Evdn onder de mee lees steen vandaan; ik blijf verbaasd mbt de houding van de politie , dit vanwege deze wet die in juli 2017 is ingegaan; De aso wet https://www.gemeente.nu/ruimte-milieu/l ... op-1-juli/ Ik hoop dat de woningbouw jullie helpt. Anders zou je mbt deze wet en meer info eens het juridisch loket ( gratis) kunnen binnenlopen. Veel sterkte met deze nare situatie

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:34

Kaus schreef:
Diddykong, je omschrijft inderdaad precies wat er aan de hand is. :j Er gebeurt feitelijk niks. Ja, het is pesten. Het is vervelend en beangstigt ons. Maar hij slaat niet, vernielt niet (nou ja, niet dat wij kunnen bewijzen) en hij vormt geen échte bedreiging (strafblad oid). En dus gebeurt er niks.

Nee er gebeurd wel wat, alleen voor dat het onder stalking valt, moet het gewoon al langer duren. Daarom moet je bewijs blíjven verzamelen. Blijf die app opladen en laat die 24/7 álles openen wat er bij de voordeur gebeurd. Probeer hem zo vaak mogelijk op beeld vast te leggen. Houd een logboek bij, en schrijf van elk moment de tijd, duur en intensiteit vast.

Stalking is wel degelijk strafbaar, tot 3 jaar cel en een boete van bijna 20.000 euro. Alleen 2 dagen pesten, is nog geen stalking.

Blijf doen wat je doet. Constant elke dag. Blijf de politie bellen, blijf de woningbouw bellen. Blijf alles opnemen en vastleggen. Wie weet vind je over 3 dagen een ander huis en ben je er snel vanaf. Voor hetzelfde geldt lukt dat niet. Maar hoe langer het voortduurt, hoe sterker je staat.

Wat hij doet is namelijk wél strafbaar.

Citaat:
https://www.politie.nl/themas/stalking.html
Wat zijn voorbeelden van stalking?
aanhoudend ongewenste brieven e-mails, telefoontjes en sms’jes krijgen;
gedreigd of bedreigd worden met geweld;
opgewacht, bespied of achtervolgd worden;
er worden leugens of roddels over u of uw familie verspreid;
eigendommen worden vernield of beschadigd;
iemand doet bestellingen uit uw naam.

Wanneer kan ik aangifte doen van stalking/belaging?
Als u zo hinderlijk wordt lastiggevallen dat het gevolgen krijgt voor uw functioneren. Of als het om strafbare feiten gaat, zoals mishandeling, bedreiging, huisvredebreuk, vernielingen, hinderlijk tegen uw wil blijven volgen/opdringen, hinderlijk ophouden op de openbare weg, u de weg versperren of u klemrijden met een voertuig.

http://www.wetrecht.nl/stalking/
Stalking
Stalking is volgens het Wetboek van Strafrecht een zwaar delict: een misdrijf. Het wordt omschreven als het wederrechtelijk, stelselmatig, opzettelijk inbreuk maken op eens anders persoonlijke levenssfeer met het oogmerk de ander te dwingen iets te doen, iets niet te doen, iets te dulden of vrees aan te jagen.

De hoogte van de straf voor stalking
Zoals hierboven al is aangegeven, is stalking een misdrijf. Ondanks dat het vaak een licht delict lijkt, kan het een forse invloed hebben op het leven van het slachtoffer. De wetgever heeft dan ook een forse maximumstraffen aan stalking gegeven: maximaal een gevangenisstraf van 3 jaar of een geldboete van de vierde categorie (19.500 euro).

Kortom, ik snap dat je niet zegt, ik blijf hier gewoon zitten, en ik ga hier echt werk van maken. Maar zolang er geen oplossing is.... blijf er vooral werk van maken. Het belangrijkste is bewijs blijven verzamelen. Daarom zou ik tóch nog een keer nazoeken of een camera plaatsen die gericht is puur en alleen op de eigen voordeur, en je daar langs kunt lopen zónder op beeld te komen, en je hangt een bordje op, op de eigen voordeur. Dan is dat níet illegaal. Dit is volledig toegestaan en kun je ook volledig aanleveren als bewijs. Verder, Ga met de camera aan de deur uit , en kom met de camera aan weer binnen.

Super klote dat het zo moet, maar vooral volhouden!

Bovendien gaat het twee kanten op. Aan de ene kant leg je bewijslast voor stalking. Aan de andere kant leg je bewijslast naar de woningbouw toe, dat je aangetast wordt in je woonsfeer.

[edit] Top dat de gemeente wél wat doet! Hehe! Gehoor! Het is echt heel klote! Hou vol!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:02

Misschien al benoemd, maar kan je ideeën, adviezen, tips halen uit het programma ‘Bonje met de buren’? Er was een aflevering over een boze (flat)buurman die ook razend werd om alle geluiden die hij hoorde en zn buren de schuld ervan gaf.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:03

Denk eerder dat zo'n programma alleen maar meer voor ellende zorgt, dat wanneer ze weg zijn je nog meer van dit gestalk krijgt..

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:05

Nessie schreef:
Denk eerder dat zo'n programma alleen maar meer voor ellende zorgt, dat wanneer ze weg zijn je nog meer van dit gestalk krijgt..
Ik zeg niet dat ze mee moet doen met het programma, maar wellicht kan ze dus ideeën, tips, adviezen halen uit oude afleveringen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:07

Bovendien denk ik dat ook huisvredebreuk/lokaalvredebreuk hier nog best wel eens van toepassing zou kunnen zijn.

Citaat:
Artikel 138 Wetboek van Strafrecht (huisvredebreuk) luidt aldus.

- Hij die in de woning of het besloten lokaal of erf, bij een ander in gebruik, wederrechtelijk binnendringt of, wederrechtelijk aldaar vertoevende, zich niet op de vordering van of vanwege de rechthebbende aanstonds verwijdert, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
- Hij die zich de toegang heeft verschaft door middel van braak of inklimming, van valse sleutels, van een valse order of een vals kostuum, of die, zonder voorkennis van de rechthebbende en anders dan ten gevolge van vergissing binnengekomen, aldaar wordt aangetroffen in de voor de nachtrust bestemde tijd, wordt geacht te zijn binnengedrongen.
- Indien hij bedreigingen uit of zich bedient van middelen geschikt om vrees aan te jagen, wordt hij gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
-De in het eerste en derde lid bepaalde gevangenisstraffen kunnen met een derde worden verhoogd, indien 2 of meer verenigde personen het misdrijf plegen.

In het geval van een flat, maak je mij niet wijs dat voor de deur blijven staan en bedreigen uiten, niet hetzelfde is als op een erf staan en bedreigingen uiten. Binnendringen is voor huisvredebreuk dus níet noodzakelijk.

Was je nog bij het juridisch loket geweest?
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 10-04-18 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:11

Cayenne schreef:

Als de man verward is niet... GGZ stuk is naar de gemeente geschoven enkele jaren geleden.
In deze casussen werk je met bemoeizorg, welke dus in elke gemeente anders ingevuld is. Maar de gemeente kan zeker hier in wat doen. In de vorm van een uitbesteding naar GGZ of in de vorm van een wijkteam of sociaal team welke de tools en de know how hebben (en het wettelijke mandaat :') ) om bemoeizorg uit te voeren.
Ik heb daarom naar TS gestuurd hoe het in haar gemeente geregeld is. Dan komt het op de goede plek terecht.

Huisvredebreuk ed kan... maar heb je weinig aan want dat wordt een lang proces voordat je resultaat hebt.
(Preventie) GGZ heb je in deze gevallen meer aan dan de justitiële kant als je snel resultaat wil :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:14

c_alsemgeest schreef:
Huisvredebreuk ed kan... maar heb je weinig aan want dat wordt een lang proces voordat je resultaat hebt.
(Preventie) GGZ heb je in deze gevallen meer aan dan de justitiële kant als je snel resultaat wil :)

Dat begrijp ik :) ... maar ik bedoelde vooral te zeggen. Wat hij doet is wél strafbaar. En met het bewijs dat toch nog toe verzameld is, zou toch op zijn mínst een contact verbod te regelen moeten zijn? En als hij die schendt, dan kom je ergens.

GGZ en zo, allemaal top. Maar dan. Dat wordt hij gedwongen opgenomen of zo. Dan ben je je huis nog niet kwijt? Een week later staat hij weer buiten... Verklaar mij gek, en ik heb geen ervaring met dit soort dingen hoor, maar ik heb bijzonder weinig vertrouwen in de psychologische zorg wat betreft effectiviteit.

Gemeente wellicht dan weer wel mischien.

Ik bedoel meer, blijven zeggen dat het niet strafbaar is, kom je ook nergens. Want dat is het wel.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:20

Shiloh, Hij staat in principe op openbaar terrein als hij voor hun deur staat, want het is een flat en het zijn huurwoningen dus wettelijk gezien overtreedt hij geen huisvredebreuk ofzo tenzij hij zichzelf echt bij hun over de drempel plaatst. Anders mag hij desnoods 24/7 voor hun deur staan als hij dat zou willen.

Zo hebben wij een koopwoning zonder voortuin, dus we lopen meteen de stoep op. Dus als iemand hier zoiets zou doen, kunnen we ook wettelijk gezien weinig beginnen wat huisvredebreuk betreft, want het is openbare stoep en niet ons eigen terrein.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:39

Totdat iemand dus op de deur gaat slaan.