Baby en kinderkleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:23

Hippe peuter he :')

Oshkosh <3 ja hier komt het uit Amerika, ouders hebben het meegenomen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:23

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:37

Denk dat een vaccinatie discussie hier niet zo op de plek is. Maar ik zou de enting zelf niet nemen. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Ken niemand die ooit kinkhoest heeft gehad en nog nooit gehoord in onze omgeving :)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:38

lieveli schreef:
Even tussendoor, want jullie zijn veel verder dan ik:

http://rivm.nl/Onderwerpen/V/vaccinatie ... 1&ns_fee=0

Iemand hier van gehoord? De assistente van mijn HA wist van niks, maar kinkhoest komt hier regelmatig voor en ik wil die enting wel eigenlijk.

Ja, ik heb meegedaan aan het onderzoek van het RIVM naar de berichtgeving hierover. Ik vind het wel lastig wat de gevolgen voor de ongeboren baby zouden kunnen zijn. Er is wel onderzoek gedaan, maar dat ziet op vroeggeboortes en nog twee andere zaken, ik geloof placenta-insufficiëntie en nog iets. Er was één ding waarop een licht verhoogd risico was, maar dat was niet heel significant.
Edit: ow ja, deze: Er werd een klein verhoogd risico gevonden op ontstoken vliezen.
Maar geen onderzoek naar de gezondheid van de baby ná de geboorte of de langetermijn-effecten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:43

Keet schreef:
Denk dat een vaccinatie discussie hier niet zo op de plek is. Maar ik zou de enting zelf niet nemen. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Ken niemand die ooit kinkhoest heeft gehad en nog nooit gehoord in onze omgeving :)

Nee per pb mag ook hoor. Maar hier komt kinkhoest dus wel regelmatig voor.

Overigens ging het mij erom of iemand hier van gehoord heeft. Mijn ha assistente nl niet, vind ik vreemd. De hele vaccinatiediscussie is niet relevant.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:53

Hier in België is dat wel bekend. Bij mijn huisarts en ook bij de kinderartsen hangen daar affiches over
Ik en mijn vriend hebben die laten zetten bij [naam]. Moet er is achter horen of we dit opnieuw moeten doen of niet.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 12:15

dromertje2 schreef:
Hier in België is dat wel bekend. Bij mijn huisarts en ook bij de kinderartsen hangen daar affiches over
Ik en mijn vriend hebben die laten zetten bij xander. Moet er is achter horen of we dit opnieuw moeten doen of niet.

Hier word er ook weer actief geënt bij volwassenen die veel met kleine kinderen in aanraking komen. Dus ouders en bv grootouders mochten die de kinderen veel zien. Medewerkers van crèches etc sowieso. Wat ik begreep is hij wel weer een aantal jaren geldig dus als het goed is hoeven we voor nummer 2 niet opnieuw.
Overigens word er hier pas geënt na de geboorte van het kind.

Rode hond schijnt ook weer meer in opkomst te zijn en word ook al voor gewaarschuwd in het ziekenhuis.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 12:32

Oh hè gets.. niet mee bekend nee..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 12:45

Ja dat is nieuw dat ze babies nu al in de buik dergelijke rotzooi te verwerken willen geven. Ik vind het een nieuw dieptepunt van de vaccinatie-gekte maar een ander zal het wellicht simpelweg alleen maar als extra bescherming zien zonder er bij stil te staan dat elk medicijn meerdere (bij)werkingen heeft dan alleen de beoogde werking. En dat deze officieel vaak (nog) niet bekend zijn want dat blijkt dan pas als een middel al jaren grootschalig in de praktijk gebruikt wordt.

Als je heel erg bang bent voor kinkhoest en je vindt het geen probleem als er op jouw baby geëxperimenteerd wordt (want dat is het) dan kan je overwegen om het te doen.

Een betere optie is imo om geen rotzooi met onbekende (bij)werkingen op de korte of lange termijn in je baby of je eigen zwangere lijf te laten spuiten en de eerste maanden gewoon een beetje voorzichtig met je kleine te zijn en deze gewoon lekker bij je te houden zodat er niet door een besmet iemand op gehoest wordt ;)

Na een half jaartje kunnen ze een eventuele kinkhoestbesmetting veel beter aan, en als je er op tijd bij bent met homeopathische ondersteuning en hoge doseringen vitamine C dan is het in de praktijk (in ieder geval bij ongevaccineerde kindjes die niet ook nog eens de aanval van vaccinaties hoeven te verwerken) vaak na een weekje kuchen onder controle en word het geen blaffende zeehondenhoest met gierende inademing en (bijna) overgeven enzo....

Wederom: doe ermee wat je wilt, dit is mijn mening en prima als je een andere mening hebt +:)+

Ik zou wel zeggen als je hem wilt laten zetten: vraag de bijsluiter, en dan die voor professionals, zodat je tenminste goed kan zien wat de fabrikant er zelf over zegt :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 30-06-17 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 12:46

Ja ik vroeg alleen of mensen er bekend mee zijn. De rest is ruis.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 12:58

Tja, waarom verschiet ik niet van die reactie. Was er al op aan het wachten.

K ga mee met lieveli.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 13:00

Tja, als je denkt wel wat te kunnen met de reactie: ja ik heb hier van gehoord. Dan bij deze :P

En ik vind het ook niet raar dat de HA / assistente er niet van gehoord heeft.
Ze weten schrikbarend weinig van vaccinaties en schrikken er vaak zelf van als iemand eens een bijsluiter meeneemt en die wil bespreken, omdat ze niet beseft hebben wat er allemaal in zit. Ze leren op de opleiding schijnbaar alleen maar dat die spuiten gezet moeten worden omdat ze beschermen tegen kinderziektes en punt dat is het, verder geen aandacht meer voor.

De verloskundige zal er vast wel vanaf weten ;)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 30-06-17 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 13:02

lieveli schreef:
Even tussendoor, want jullie zijn veel verder dan ik:

http://rivm.nl/Onderwerpen/V/vaccinatie ... 1&ns_fee=0

Iemand hier van gehoord? De assistente van mijn HA wist van niks, maar kinkhoest komt hier regelmatig voor en ik wil die enting wel eigenlijk.

nou wij hier zitten in the bibelbelt en ik kan slechts een ding zeggen ....Doen!, heb het zelf ook gehad en heb letterlijk al mijn ribben doormidden gehoest!, bewezen op röntgen foto !

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 13:04

lieveli schreef:

Ik heb er niks van gehoord tijdens mijn zwangerschap. Niet van de dokter, niet van de verloskundige en ook niet in het ziekenhuis. Compleet nieuw voor mij dit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 13:04

Ik heb het 2x gehad als kind, volledig gevaccineerd net als iedereen om mij heen (zover ik weet)... vervelend gehoest maarja er werd ook niks aan ondersteuning / behandeling gedaan en dat was een gemiste kans.

RIVM geeft overigens zelf ook toe dat het kinkhoest-vaccin niet goed werkt en daarom gaan ze het nu dan maar al bij zwangere vrouwen doen in de hoop dat het dan "goed" uitpakt. Het vorige kinkhoestvaccin was ook al zo'n succes (stond bekend als een flinke problemen-veroorzaker, die kinkhoest-component) en dat is enkele jaren geleden vervangen door deze maar die werkt ook al niet goed.

Vrouwen wordt angst aangepraat voor een plakje leverworst maar nee hoor we spuiten er wel chemicaliën en ziekteverwekkers in want dat zal vast wel de gezondheid ten goede komen :P
Laatst bijgewerkt door pmarena op 30-06-17 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 13:06

Maar wist jij van die enting Kwita?

On topic, Petit Bateau van de Bijenkorf binnen. Zo lievvv <3

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 13:11

Dat vind ik ook een mooi merk! Hele fijne kleertjes. De rompertjes zijn mooi smal!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 13:22

Ja dit is een boxpakje met voetjes. Zo zacht!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 13:26

Mn schoonmams is aan het knutselen geweest... :D

Denk lakentje/dekentje

Afbeelding

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 13:26

Houd er wel rekening mee dat de Franse maten vaak wat kleiner vallen dus even goed over een ander maatje leggen zodat het op de goede stapel terecht komt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 13:28

Ik heb meer PB. Ook nog wat ik heb gedragen <3

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 13:33

Klopt Lizie! Als je het op de stapel Hema spul in dezelfde maat legt passen ze het niet meer!

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 13:36

Dat dus :')

Ik heb ook echt kleertjes over elkaar heen gelegd en zo de maten bij elkaar gezocht. En dan kan het dus zomaar dat er een maatje 62 op je maatje 50 stapel ligt. Is toch zonde als je het pakt en het blijkt gewoon al te klein te zijn.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 13:38

lieveli schreef:
Ik heb meer PB. Ook nog wat ik heb gedragen <3

Foto!!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 13:38

lieveli schreef:

Het is recent op het nieuws geweest, dus je zou verwachten dat de professionals er nu wel van op de hoogte zijn.