Kleine geheimpjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Kleine geheimpjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:46

Hoe kan dat? jullie komen zo lief en aardig over? -O-

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:52

Ik weet het ook niet, gebrek aan interesse van veel mensen..

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:55

MarlindeRooz schreef:
Hoe kan dat? jullie komen zo lief en aardig over? -O-

Ik ontmoet te weinig mensen face to face denk ik, ik heb heel wat lieve bokkers op whatsapp en fb maar die wonen vaak verder weg helaas

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:08

Meeting topic maken :D
Ken m'n beste vriendinnen via zo'n topic.
Maar nadeel is inderdaad dat ze dan wat verder weg wonen ja.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:09

Maanlicht schreef:
Mijn geheim is dat ik me eigenlijk vrijwel altijd heel eenzaam voel en heel graag een beste vriendin wil maar die niet kan vinden.. :(

:(:) je mag altijd pb's sturen hoor ;)

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 13:04

Flowery schreef:
Maanlicht schreef:
Mijn geheim is dat ik me eigenlijk vrijwel altijd heel eenzaam voel en heel graag een beste vriendin wil maar die niet kan vinden.. :(

Hier hetzelfde helaas :(

Eenzaam valt nog mee, maar ik zou maar wat graag een beste vriendin hebben waarmee ik elke week zou afspreken... Heb een stel hele lieve vriendinnen maar sinds de studie zien we elkaar bijna nooit meer omdat ik in Groningen zit en zij in Leeuwarden, en spreken we elkaar alleen nog soms over de app.. Ik hoop ze binnenkort weer te zien voor fantastic beasts

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 13:36

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 16-02-25 01:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 14:38

Ja, iemand om vaker te zien. Die in is voor spontane acties, avondjes met een fles wijn een romcom kijken en dergelijke.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 14:47

Haha ik voel me dan toch wel het toppunt van eenzaamheid hoor !
Geen vrienden hier, enkel kennissen en dan wel van het soort dat je zelfs niet op elkaars verjaardagen komt/ gevraagd wordt en eigenlijk ook sowieso niet met regelmaat contact hebt, alleen als je de ander nodig hebt of je je echt stierlijk verveeld ofzo. Slechts 1 vriendin, die dan ook gelijk mn beste vriendin is, maar die zie ik soms maar 1 keer per jaar ofzo? En spreek ik eigenlijk alleen als er echt iets is. Voor de kleine dingetjes niet eens :') We wonen zo'n half uurtje van elkaar af dus dat is niet eens echt een reden..

De dagelijkse gesprekjes voer ik wel op het schoolplein of hang ik bij mn vriend/ ouders uit :+
Appen net zo, enkel mn vriend of ouders :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-11-16 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 14:52

Tja, ik kan jullie aanraden toch maar wat vrienden te zoeken. "Bouw" desnoods een bestaande kennis "uit".

Ik vind mezelf echt de zieligste persoon ter wereld omdat ik geen relatie heb, maar van wel een relatie en geen echte vrienden wordt je wereld erg eenzijdig. En wat gebeurt er als het uitgaat...

Ik ben vijf jaar geleden op een heel nare wijze mijn vriendenkring verloren, waardoor ik nog meer problemen met mensen heb gekregen dan ik al had. Maar met te zeggen dat ik helemaal geen vrienden heb doe ik toch wel drie mensen van mijn studie tekort. Ik zie die niet supervaak, maar we doen wel de dingen die vrienden met elkaar doen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:18

Ach weetje... Ik heb ook wel vriendinnen "genoeg". Twee hele goede vriendinnen die ik al 21 en 15 jaar ken. En een groepje bokkers waar ik al een aantal jaar bevriend mee ben en die hier in de omgeving wonen. Heb ook een fijne relatie en zijn familie is ook fijn. Maar ik voel me ook regelmatig eenzaam! Dat is gewoon iets menselijks! :j

Nog een geheimpje, een van die goede vriendinnen laat mij steeds zitten en belt af (want; hoofdpijn, moe, ongesteld). Maar ik durf niet zo goed het dood te laten lopen. Want ik beschouw haar nog steeds als zijnde .ziek"... En dit gaat al een jaar of 5 zo.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:24

laraxXxemma schreef:
Flowery schreef:

Hier hetzelfde helaas :(

Eenzaam valt nog mee, maar ik zou maar wat graag een beste vriendin hebben waarmee ik elke week zou afspreken... Heb een stel hele lieve vriendinnen maar sinds de studie zien we elkaar bijna nooit meer omdat ik in Groningen zit en zij in Leeuwarden, en spreken we elkaar alleen nog soms over de app.. Ik hoop ze binnenkort weer te zien voor fantastic beasts

Maar Groningen en LEeuwarden liggen een uurtje van elkaar af met de trein :oo dan kun je savonds gewoon toch afspreken?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:45

Ja inderdaad Ladybird.. en in het weekend ook wanneer je op kamers zou zitten in Groningen.. wanneer je sws een studie hebt in Groningen lijkt het me niet echt een gevalletje lastig om vrienden te zoeken, verenigingen genoeg daar..

Vind dat best apart dat er mensen zijn die geen vrienden hebben.. misschien omdat ik in een vriendinnen groep van 15 personen zit, waarvan 5 wel echt heel close bij me staan en zie er denk ik elk weekend wel een groot deel van, maar ik ben ook heel sociaal en maak makkelijk vrienden, en hou van uitgaan etc.. maar waarom zoeken jullie dan geen sport/hobby/vereniging? Daar kun je veel nieuwe mensen ontmoeten :D

Edit; komt lekker banketstaaf over trouwens maar bedoel het goed Haha
Laatst bijgewerkt door sureido op 09-11-16 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:46

Daar ontmoet ik juist nieuwe kennissen! :D

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:48

Flowery schreef:
Flowery schreef:
Dat heb ik met street view :') Dan gooi ik dat poppetje ergens random neer (vaak Amerika of Canada) en dan kan ik uren "rondlopen" in de wijken daar _O-

Ik quote mezelf even.
Aanvulling: als ik 2e hands spullen verkoop, zoek ik ook in wat voor huis diegene woont :x Misschien toch maar eens kijken voor een opleiding in de Makelaardij, ik ben altijd erg geïnteresseerd in andermans huizen :+

Haha ik ook, ik ga ook altijd pensionsstallen en gewone stallen opzoeken en dan kijken hoe die eruit zien van binnen :') en luxe villa's.. heerlijk!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:56

Vriendinnen heb ik ook weinig, nog wel een paar goede vriendinnen van vroeger die ver weg wonen en niet zo apperig (wat een woord :+ ) zijn.

Het lastige is, ik heb niet gauw een klik met een vrouw. De meeste meiden uit de vriendengroepen waar ik mee omga,mijd ik := (allemaal van die schreeuwerige aandachttrekkers met teveel make up en duckface selfies)
Daarom ben ik heel erg blij met mijn beste vriend die ik trouw elke week zie <3

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:00

Hoi Sureido, ik heb bij een studentenvereniging gezeten maar ik ben daar op een zeer traumatische manier weggegaan. Daarom voel ik niet de minste aandrang om me bij wat dan ook aan te sluiten.
Spoiler:
Het had niets te maken met die verhalen over ontgroeningen die je de laatste tijd vele gehoord hebt, daar deden wij niet eens aan.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:21

sureido schreef:
Ja inderdaad Ladybird.. en in het weekend ook wanneer je op kamers zou zitten in Groningen.. wanneer je sws een studie hebt in Groningen lijkt het me niet echt een gevalletje lastig om vrienden te zoeken, verenigingen genoeg daar..

Vind dat best apart dat er mensen zijn die geen vrienden hebben.. misschien omdat ik in een vriendinnen groep van 15 personen zit, waarvan 5 wel echt heel close bij me staan en zie er denk ik elk weekend wel een groot deel van, maar ik ben ook heel sociaal en maak makkelijk vrienden, en hou van uitgaan etc.. maar waarom zoeken jullie dan geen sport/hobby/vereniging? Daar kun je veel nieuwe mensen ontmoeten :D

Ik probeer het ook wel, zoek makkelijk aansluiting. Alleen daarna dan ben je kennissen, en dan wordt het nooit meer dan dat. Veel mensen op school wonen ver weg en zijn een stuk jonger, en ik ben naar hun maatstaven best wel saai en burgerlijk denk ik. Hoe "maak" je eigenlijk vrienden? Ik ga goed om met mijn schoonzusje, gaan af en toe lunchen en dergelijke, alleen loopt het niet echt. Meestal moet ik voorstellen om iets te doen, zij appt/belt/vraagt mij eigenlijk nooit. Uiteindelijk wordt dat ook wel een beetje ongemakkelijk en heb ik het gevoel dat ik aan een dood paard trek. Ik vind het gewoon erg leuk om op regelmatiger basis met iemand om te gaan in plaats van een keer per maand even iets drinken ergens en dat is het. Ik vind het heerlijk om te koken, paard te rijden, dingen te ondernemen of juist lekker thuis bij een kacheltje lekker te kletsen en een kopje thee te drinken, alleen die vibe krijg ik bij heel veel meiden om me heen niet echt terug. Ik steek vaak moeite in beginnende vriendschappen waarbij ik niet veel respons terug krijg.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:04

musiqolog, dat is jammer zeg! Ik hoor goede verhalen erover juist.. maar iedereen eigen.

Maanlicht, goede vraag, hoe maak je vrienden.. Bij mij is het via via gegaan en er kwamen steeds meer meiden erbij.. had twee groepen en das eigenlijk een geworden. Misschien kan je eens vragen aan je schoonzusje of je met haar vriendinnen mee kan als ze wat met z'n allen gaan doen, en hieruit leid ik op dat je een vriend hebt.. als hij een verjaardag heeft zijn er dan geen vrienden van hem die een vriendin Heeft?

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:13

Maanlicht schreef:
Ik probeer het ook wel, zoek makkelijk aansluiting. Alleen daarna dan ben je kennissen, en dan wordt het nooit meer dan dat. Veel mensen op school wonen ver weg en zijn een stuk jonger, en ik ben naar hun maatstaven best wel saai en burgerlijk denk ik. Hoe "maak" je eigenlijk vrienden? Ik ga goed om met mijn schoonzusje, gaan af en toe lunchen en dergelijke, alleen loopt het niet echt. Meestal moet ik voorstellen om iets te doen, zij appt/belt/vraagt mij eigenlijk nooit. Uiteindelijk wordt dat ook wel een beetje ongemakkelijk en heb ik het gevoel dat ik aan een dood paard trek. Ik vind het gewoon erg leuk om op regelmatiger basis met iemand om te gaan in plaats van een keer per maand even iets drinken ergens en dat is het. Ik vind het heerlijk om te koken, paard te rijden, dingen te ondernemen of juist lekker thuis bij een kacheltje lekker te kletsen en een kopje thee te drinken, alleen die vibe krijg ik bij heel veel meiden om me heen niet echt terug. Ik steek vaak moeite in beginnende vriendschappen waarbij ik niet veel respons terug krijg.

Heel herkenbaar! Ook ik loop hier tegen aan en ik kan er soms best over inzitten dat ik altijd heel veel moeite steek in het afspreken en het contact onderhouden en dat de ander nooit eens iets van zich zal laten horen.. maakt me best wel verdrietig. Hoe moeilijk is het om gewoon eens zo nu en dan bijv. een appje te sturen met: hey, hoe gaat het? Ik vind het ook heel gezellig om zo nu en dan gewoon een kopje thee te drinken, in de stad of thuis op de bank.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:14

Ik ben al een keer met mijn schoonzus en een vriendin van haar naar de bioscoop geweest, maar dat was eenmalig. En toen had ik mezelf een soort van uitgenodigd, voelde ik me eigenlijk best vervelend over. Was toen wel erg gezellig alleen is zij zelf ook niet zo outgoing. Vriendinnen van vrienden van mijn vriend kan ik het niet heel goed mee vinden, Op feestjes gaat het wel goed, alleen klitten ze heel erg bij elkaar en kom je er niet echt tussen. En ze hebben ook hele andere interesses.

@Eleadoras: ik wil wel een kopje thee met je drinken hoor :), ik weet niet waar je ongeveer woont?

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:23

sureido schreef:

Weekend is erg lastig, ik werk zaterdag ochtend, dan meestal eind van de middag naar thuisthuis. een van beide werkt zaterdag avond/nacht, dus weekends afspreken is gewoon erg moeilijk. Zondag blijft dan over maar dat is het ook niet helemaal... Eigenlijk is het gewoon een combi van vanalles waardoor het telkens niet lukt. Door de weeks is helemaal kansloos omdat we alle 3 geen vast rooster hebben, en als je pas om 5 uur klaar bent is het geen doen om nog te eten, dan een uur met de trein te reizen, een paar uurtjes bij elkaar te zijn en weer een uur de trein terug te nemen. Het is niet dat ik het niet probeer hoor, zal eerder gebrek van hun kant zijn..
Studieverenigingen nooit echt naar gekeken, en wil ik ook niet. Spreekt me gewoon totaal niet aan. Zeg niet dat ze niet leuk of slecht zijn maar het is niks voor mij.
Ik ben juist heel sociaal awkward mocht het nog niet opgevallen zijn :P (ben er heel bewust van en probeer er zeker aan te werken, maar dat is niet iets wat binnen 1 of 2 jaar opgelost is).
Sportvereniging.. Tsja dat kost geld dat ik niet heb om het maar kort te houden.

Verder herken ik heel veel wat Maanlicht zegt. We wisselen elke periode van klas, en tijdens die periode spreek je elkaar wel veel enzo maar het wordt nooit meer dan klasgenoten. En precies; hoe maak je vrienden? En zeg niet vanzelf of gewoon want dat is niet het antwoord :')

Snap dat het voor iemand als jij met een grote vriendengroep misschien niet te begrijpen is, omdat je niet anders gewend bent. Dat je het apart vind dat mensen zoals ik er zijn zegt genoeg, want ik denk dat er meer mensen zoals ik zijn dan zoals jij qua vrienden. In jou geval vind je vast veel vrienden hier, voor mij ligt dat gewoon wat complexer.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:26

sureido schreef:
musiqolog, dat is jammer zeg! Ik hoor goede verhalen erover juist.. maar iedereen eigen.

O, dan kan ik je ook vertellen hoor! Sterker nog: ik kan het iedereen aanraden. Maar dit heeft niets te maken met het fenomeen "studentenvereniging" op zich. Wel heel veel met mij en hoe ik met anderen omga.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:31

laraxXxemma schreef:
sureido schreef:

Weekend is erg lastig, ik werk zaterdag ochtend, dan meestal eind van de middag naar thuisthuis. een van beide werkt zaterdag avond/nacht, dus weekends afspreken is gewoon erg moeilijk. Zondag blijft dan over maar dat is het ook niet helemaal... Eigenlijk is het gewoon een combi van vanalles waardoor het telkens niet lukt. Door de weeks is helemaal kansloos omdat we alle 3 geen vast rooster hebben, en als je pas om 5 uur klaar bent is het geen doen om nog te eten, dan een uur met de trein te reizen, een paar uurtjes bij elkaar te zijn en weer een uur de trein terug te nemen. Het is niet dat ik het niet probeer hoor, zal eerder gebrek van hun kant zijn..
Studieverenigingen nooit echt naar gekeken, en wil ik ook niet. Spreekt me gewoon totaal niet aan. Zeg niet dat ze niet leuk of slecht zijn maar het is niks voor mij.
Ik ben juist heel sociaal awkward mocht het nog niet opgevallen zijn :P (ben er heel bewust van en probeer er zeker aan te werken, maar dat is niet iets wat binnen 1 of 2 jaar opgelost is).
Sportvereniging.. Tsja dat kost geld dat ik niet heb om het maar kort te houden.

Verder herken ik heel veel wat Maanlicht zegt. We wisselen elke periode van klas, en tijdens die periode spreek je elkaar wel veel enzo maar het wordt nooit meer dan klasgenoten. En precies; hoe maak je vrienden? En zeg niet vanzelf of gewoon want dat is niet het antwoord :')

Snap dat het voor iemand als jij met een grote vriendengroep misschien niet te begrijpen is, omdat je niet anders gewend bent. Dat je het apart vind dat mensen zoals ik er zijn zegt genoeg, want ik denk dat er meer mensen zoals ik zijn dan zoals jij qua vrienden. In jou geval vind je vast veel vrienden hier, voor mij ligt dat gewoon wat complexer.

Hier hetzelfde.
Ik ben blij dat ik het hier heb durven noemen, gelukkig ben ik niet de enige.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:51

Het hoeft toch geen probleem te zijn dat iemand om 17 uur vrij is? Pak je dan direct de trein en naar die pizzeria op de kleine pelsterstraat eten en drinken voor € 10 P.p. Dan nog op je kamer iets doen of biertjes in de stad. Je moet het vaak gewoon eens doen en dan wordt het echt makkelijker :)