Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Flowery schreef:Maanlicht schreef:Mijn geheim is dat ik me eigenlijk vrijwel altijd heel eenzaam voel en heel graag een beste vriendin wil maar die niet kan vinden..
Hier hetzelfde helaas
laraxXxemma schreef:Flowery schreef:
Hier hetzelfde helaas
Eenzaam valt nog mee, maar ik zou maar wat graag een beste vriendin hebben waarmee ik elke week zou afspreken... Heb een stel hele lieve vriendinnen maar sinds de studie zien we elkaar bijna nooit meer omdat ik in Groningen zit en zij in Leeuwarden, en spreken we elkaar alleen nog soms over de app.. Ik hoop ze binnenkort weer te zien voor fantastic beasts
Flowery schreef:Flowery schreef:Dat heb ik met street viewDan gooi ik dat poppetje ergens random neer (vaak Amerika of Canada) en dan kan ik uren "rondlopen" in de wijken daar
Ik quote mezelf even.
Aanvulling: als ik 2e hands spullen verkoop, zoek ik ook in wat voor huis diegene woontMisschien toch maar eens kijken voor een opleiding in de Makelaardij, ik ben altijd erg geïnteresseerd in andermans huizen
sureido schreef:Ja inderdaad Ladybird.. en in het weekend ook wanneer je op kamers zou zitten in Groningen.. wanneer je sws een studie hebt in Groningen lijkt het me niet echt een gevalletje lastig om vrienden te zoeken, verenigingen genoeg daar..
Vind dat best apart dat er mensen zijn die geen vrienden hebben.. misschien omdat ik in een vriendinnen groep van 15 personen zit, waarvan 5 wel echt heel close bij me staan en zie er denk ik elk weekend wel een groot deel van, maar ik ben ook heel sociaal en maak makkelijk vrienden, en hou van uitgaan etc.. maar waarom zoeken jullie dan geen sport/hobby/vereniging? Daar kun je veel nieuwe mensen ontmoeten
Edit; komt lekker banketstaaf over trouwens maar bedoel het goed Haha
Maanlicht schreef:Ik probeer het ook wel, zoek makkelijk aansluiting. Alleen daarna dan ben je kennissen, en dan wordt het nooit meer dan dat. Veel mensen op school wonen ver weg en zijn een stuk jonger, en ik ben naar hun maatstaven best wel saai en burgerlijk denk ik. Hoe "maak" je eigenlijk vrienden? Ik ga goed om met mijn schoonzusje, gaan af en toe lunchen en dergelijke, alleen loopt het niet echt. Meestal moet ik voorstellen om iets te doen, zij appt/belt/vraagt mij eigenlijk nooit. Uiteindelijk wordt dat ook wel een beetje ongemakkelijk en heb ik het gevoel dat ik aan een dood paard trek. Ik vind het gewoon erg leuk om op regelmatiger basis met iemand om te gaan in plaats van een keer per maand even iets drinken ergens en dat is het. Ik vind het heerlijk om te koken, paard te rijden, dingen te ondernemen of juist lekker thuis bij een kacheltje lekker te kletsen en een kopje thee te drinken, alleen die vibe krijg ik bij heel veel meiden om me heen niet echt terug. Ik steek vaak moeite in beginnende vriendschappen waarbij ik niet veel respons terug krijg.
sureido schreef:Ja inderdaad Ladybird.. en in het weekend ook wanneer je op kamers zou zitten in Groningen.. wanneer je sws een studie hebt in Groningen lijkt het me niet echt een gevalletje lastig om vrienden te zoeken, verenigingen genoeg daar..
Vind dat best apart dat er mensen zijn die geen vrienden hebben.. misschien omdat ik in een vriendinnen groep van 15 personen zit, waarvan 5 wel echt heel close bij me staan en zie er denk ik elk weekend wel een groot deel van, maar ik ben ook heel sociaal en maak makkelijk vrienden, en hou van uitgaan etc.. maar waarom zoeken jullie dan geen sport/hobby/vereniging? Daar kun je veel nieuwe mensen ontmoeten
sureido schreef:musiqolog, dat is jammer zeg! Ik hoor goede verhalen erover juist.. maar iedereen eigen.
laraxXxemma schreef:sureido schreef:Ja inderdaad Ladybird.. en in het weekend ook wanneer je op kamers zou zitten in Groningen.. wanneer je sws een studie hebt in Groningen lijkt het me niet echt een gevalletje lastig om vrienden te zoeken, verenigingen genoeg daar..
Weekend is erg lastig, ik werk zaterdag ochtend, dan meestal eind van de middag naar thuisthuis. een van beide werkt zaterdag avond/nacht, dus weekends afspreken is gewoon erg moeilijk. Zondag blijft dan over maar dat is het ook niet helemaal... Eigenlijk is het gewoon een combi van vanalles waardoor het telkens niet lukt. Door de weeks is helemaal kansloos omdat we alle 3 geen vast rooster hebben, en als je pas om 5 uur klaar bent is het geen doen om nog te eten, dan een uur met de trein te reizen, een paar uurtjes bij elkaar te zijn en weer een uur de trein terug te nemen. Het is niet dat ik het niet probeer hoor, zal eerder gebrek van hun kant zijn..
Studieverenigingen nooit echt naar gekeken, en wil ik ook niet. Spreekt me gewoon totaal niet aan. Zeg niet dat ze niet leuk of slecht zijn maar het is niks voor mij.
Ik ben juist heel sociaal awkward mocht het nog niet opgevallen zijn(ben er heel bewust van en probeer er zeker aan te werken, maar dat is niet iets wat binnen 1 of 2 jaar opgelost is).
Sportvereniging.. Tsja dat kost geld dat ik niet heb om het maar kort te houden.
Verder herken ik heel veel wat Maanlicht zegt. We wisselen elke periode van klas, en tijdens die periode spreek je elkaar wel veel enzo maar het wordt nooit meer dan klasgenoten. En precies; hoe maak je vrienden? En zeg niet vanzelf of gewoon want dat is niet het antwoord
Snap dat het voor iemand als jij met een grote vriendengroep misschien niet te begrijpen is, omdat je niet anders gewend bent. Dat je het apart vind dat mensen zoals ik er zijn zegt genoeg, want ik denk dat er meer mensen zoals ik zijn dan zoals jij qua vrienden. In jou geval vind je vast veel vrienden hier, voor mij ligt dat gewoon wat complexer.