Als dromen uitkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 15:36

Wat een heerlijke tuin hebben jullie <3 prachtig <3

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 07:55

Liselotte heeft dit weekend haar 6de verjaardag gevierd! Gelukkig na 3 dagen warm en plakkerig eindelijk die onweersbui gehad en heerlijk 25 graden op haar verjaardag. Want nog een dag 43 en vochtig had niet fijn geweest. Ze is in ieder geval super verwend en heeft voor het eerst dit jaar zelf serieus mee gewinkeld en uitgezocht welk eten ze wilde hebben, dat eten vervolgens mee klaar gemaakt en party bags gevuld voor de kinderen. Ik laat het even bij deze foto’s want ik weet niet of alle ouders het leuk vinden als iedereen hier plaats.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag het eerst rondje met de trailer gedaan. Geen paard mee maar een paar baaltjes hooi opgehaald. Die we dan op ponyclub of les gebruiken. Op ponyclub zijn we vaak wel een volle dag en ondanks dat Nikki dik genoeg is vind ik het niet prettig als er helemaal niks in haar buik zit. Dus simpel gras hooi. Teff had gekund als low sugar optie maar dan is het weer lastig met fosfor en calcium in de rest van haar diet dus prima. We gaan zo de auto en trailer wassen want na twee stormen met zand zijn ze lekker vies. Foto komt dus.

En gisteren nog wat in de baby kamer geknutseld.
Afbeelding

Super schattig Nikki ging vanmorgen lekker liggen na het eten. Dus Liselotte heeft heerlijk geknuffeld.
Afbeelding

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 08:36

Gefeliciteerd met Liselotte!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:53

Van harte gefeliciteerd met Liselotte! 6 jaar alweer wat gaat het hard zeg :D

En wat een schattige foto met Nikki en Liselotte zo samen <3

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 11:08

Dank jullie!

En nog even een impressie van de huidige wei en schone auto met trailer. Dit voelt echt wel een stuk beter met trekken.
De wei begint al weer goed kaal te worden helaas maar ze kunnen in ieder geval lekker bewegen en ze hebben altijd toegang tot hooi.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 12:25

jeetje je hebt het over een 'wei' maar wat doe je als ze achterin staan := dat is een best stuk := en wat kaal inderdaad na al die droogte damn....

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 12:58

Haha ja 16 hectare. Ze houden alledrie erg van brokjes dus als we komen en dat is niet op vaste tijden zijn ze er snel bij om te eten. Mochten ze echt niet komen laat ik ze lekker staan komen ze maar later eten. En juist doordat ik niet op vaste tijden voer lopen ze ook niet te vervelen als ik een keer later ben of eerder. Als ml gaat zaaien eind maart begin april komen ze weer naar hun eigen wei. Dat is een kleine 2 hectare dus een stuk makkelijker te overzien.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 13:46

Jeetje 16 hectare is inderdaad een heel best eind :D

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-20 02:09

Liselotte is vandaag voor het eerst maar de basisschool. Ze wilde niet gebracht worden maar gewoon met de bus mee net als de andere grote kinderen. Ze moest nog wel even Poespoes knuffelen die ons gevolgd was naar de brievenbus waar de bus stopt.
Afbeelding
Afbeelding

Dat gaf mij mooi even tijd om de paarden te werken. Jazz kan wel weer wat beweging gebruiken en wat fitter worden. Riley mocht vandaag ook mee naar de cirkel. Behalve dat hij eerst 5 minuten alleen maar deed rennen kwam ik er wel achter dat hij best een goede draf heeft. Nadat hij rustig werd hebben we gewoon links en rechts nog een paar rondjes gedaan daarna stil staan en overal aanraken. Dat duurde even want achteruit lopen is makkelijker. Maar goed hij werd uiteindelijk rustig toen hij doorhad dat er niets ging gebeuren als aaien. Hij kon zelfs vast staan vandaag zonder te springen en heen en weer te lopen. Dus toch weer wat vooruit gang.
Afbeelding
Afbeelding

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 18:02

Leuke foto’s van een trots kind....

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 16:05

Oh wat een leuke foto's van je dochter netjes in tenue <3 prachtig.

En Jazz is echt knap ;)

Riley doet het dus steeds ietsje beter. Dat is wel fijn.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-20 02:31

Gister weer eerste ponyclub dag na de zomer stop. Liselotte had er erg zin in en deed het echt top los rijden en zelfs alleen in draf. Nikki vond over een zeil lopen en met een plastic zwaard door een ring steken niet echt geweldig maar was super braaf in het bos en Liselotte is alleen door de waterbak gegaan. Ik ben helaas niet goed in videos uploaden dus alleen een paar foto’s.

Jazz mocht ook mee. Voor har was het de aller eerste keer. Vorig jaar is ze een paar keer mee op les geweest in een binnen rijbaan maar niet naar crazy ponyclub waar iedereen door elkaar heen rijd. Paarden waren best fris allemaal. Eentje steigerde, nummer twee draaide om en gooide ruiter eraf. Jazz dacht toen even zal ik ook mee doen maar besloot zich toch te gedragen. Wel super veel indrukken voor haar. Balkjes lopen, wat hindernisjes, het zwaard ding. Deed ze allemaal maar gewoon. De waterbak was daarintegen te veel. Geeft niks proberen we gewoon over twee weken weer.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 19:31

Hihi leuke foto update, kon je met Jazz niet achter Nikki aan door de waterbak of reden jullie niet tegelijk?

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-20 21:41

Ja hebben we geprobeerd. Ze rijden wel allemaal gelijk maar splitsen in twee groepen. Kinderen die vast gehouden worden en/of los maar alleen kleine stukjes draven en een groep kinderen/volwassenen die gewoon draven en galopperen anders wordt het een beetje saai voor degene die wel kunnen rijden. Kwamen elkaar tegen bij de waterbak maar zelfs Nikki liet ze gewoon gaan en dan hinniken naar Nikki ‘kom terug jij’

Edit gelukt denk ik. Het is de tweede pony.
https://m.youtube.com/watch?v=mt6iCgmI5g4

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 22:32

Volg al even. Heb altijd naar Australie willen emigreren, maar het leven liep anders. Het leven lijkt me daar zoveel vrijer. Al die ruimte, heerlijk hoor. En wat fijn dat jullie een permanent visum hebben. Hebben jullie Nikkie nog laten dekken door de appaloosa? Daar lees ik niks meer over terug.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-20 22:34

Hi Emil, ja het leven voelt veel vrijer en voor mij veel meer thuis. Maar ook hier moet je gewoon werken en je rekeningen betalen. Nee helaas niet de hengst heeft een ongeluk in de wei gehad en is ingeslapen.
Is er voor jou nog een mogelijkheid om te emigreren?

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 21:09

Hahaha, ja, die rekeningen gaan maar door. Emigreren zal em niet meer worden, ben ik bang, mijn man is niet zo avontuurlijk. Ik heb 2 jongens van 14 en 16 jaar oud. De oudste heeft ASS en ik weet nog niet eens goed de weg in Nederland voor hulp ;) :+ . Gelukkig hebben we wel voldoende hulp, dus geen klachten hierover hoor. Maar dat zijn toch behoorlijke drempels.....
Maar die vrijheid en zo te zien ook niet te klagen over zonneschijn, hahaha, met al die wind en regen hier.....doe mij maar de zomer :j
Jammer van de hengst....zul je net zien. Maar er is geen andere hengst die je bevalt? Of gaat het lekker zo en doet ze het zo goed met je dochter samen :D

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 07:44

Emil begrijpelijk dat zijn inderdaad wat drempels voor het overwegen. En nee geen klagen over zonneschijn hier, wel droogte.
Ja er zijn wel andere hengsten die een leuk zijn. Heb zelfs een leuke warmbloed gezien, al past dat niet heel erg bij Nikki. Maar Liselotte en Nikki doen het op het moment erg goed met rijden dus ik laat het even zo. Zeker nu we toch weer een derde paard in de paddock hebben lopen. Ik schuif het nog niet helemaal van de baan maar voor nu dus in ieder geval uitstel.

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 16:00

Haha, logisch hoor, plezier van dochter gaat voor! Droogte lijkt me ook wel lastig....grondwaterpeil is hier wel aangevuld nu...en het houdt nog niet op met regenen :P

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 02:56

Ja inderdaad Liselotte heeft veel plezier met Nikki en dat is ook belangrijk.

Droogte is soms lastig maar ondanks dat hadden we toch een net iets bovengemiddelde oogst dit jaar. Helaas kunnen andere delen in het land dat niet zeggen.

Je mag best een beetje regen deze kant op sturen. We nemen het graag aan.

Nog even wat foto’s van de nieuwe babykamer. Het is zo goed als af en toegeëigend door Kitty. Die vooral het aankleedkussen heerlijk vind liggen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 07:12

Wat ziet het kamertje er leuk uit! Wanneer wordt de baby verwacht?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 15:39

Ohhhh wat een heerlijk baby kamertje <3

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 21:06

Ievie baby wordt 12 mei verwacht dus heb nog alle tijd. Ik ben graag voorbereid zodat ik niet op het laatst hoef te stressen en de lakens bovenop zijn makkelijker te wassen mocht Kitty erop gaan liggen.

Dank je Mer!

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 21:41

Wat een mooie en leuke babykamer.....Kitty test alvast alles :=

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 15:57

Ik vind dat dekbedhoesje zoooooo cute <3