Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tieneke schreef:Dat kind waar ik het op het eind over had werd niet gepest, maar vermeden. Persoonlijke hygiëne viel ook mee, ze was wel netjes gewassen en gekleed, maar gewoon echt doordrongen van die geur. Dat kroop overal gewoon zodanig in dat je het met wassen gewoon niet wegkreeg.
Tieneke schreef:Het was echt niet de hygiëne, maar je hoeft het niet te geloven hoorAls je zodanig zwaar rookt allebei en het blijft in je huis hangen, dan is het toch niet zo vreemd dat het niet enkel in de kleren kruipt van het moment dat ze die aandoen. Zelfs het kind haar schoolagenda stonk naar de rook, de boeken, de pennenzak, alles.
Electra63 schreef:Tieneke schreef:Het was echt niet de hygiëne, maar je hoeft het niet te geloven hoorAls je zodanig zwaar rookt allebei en het blijft in je huis hangen, dan is het toch niet zo vreemd dat het niet enkel in de kleren kruipt van het moment dat ze die aandoen. Zelfs het kind haar schoolagenda stonk naar de rook, de boeken, de pennenzak, alles.
Ik zeg niet, dat het niet waar is. Maar het is niet nodig. Immers niet alle kinderen van alle rokers stinken, dus is er vast meer aan de hand,
Zoals jij het in je 1e post stelde, lijkt het of kinderen van rokers gemeden worden omdat ze stinken.
Electra63 schreef:Tieneke schreef:Het was echt niet de hygiëne, maar je hoeft het niet te geloven hoorAls je zodanig zwaar rookt allebei en het blijft in je huis hangen, dan is het toch niet zo vreemd dat het niet enkel in de kleren kruipt van het moment dat ze die aandoen. Zelfs het kind haar schoolagenda stonk naar de rook, de boeken, de pennenzak, alles.
Ik zeg niet, dat het niet waar is. Maar het is niet nodig. Immers niet alle kinderen van alle rokers stinken, dus is er vast meer aan de hand,
Zoals jij het in je 1e post stelde, lijkt het of kinderen van rokers gemeden worden omdat ze stinken.
chanel1985 schreef:Hier in de dierentuin mag je gewoon roken, dus als mijn vriend daar rookt, is dit niet verboden. Net als in de tuin roken niet verboden is. Dus waarom zouden er dan maatregelen genomen moeten worden voor iets dat niet verboden is?
Het is wel inderdaad zo dat als iemand hooggevoelig is, dit sneller ruikt. Maar dit is dan die persoon haar probleem.
Ik vind de paarden in de wei stinken, dat is ook mijn probleem.
Ik vind roken ook vies maar ik kan me niet inbeelden dat je de rook van 2-3 huizen ver riekt. En als je dat wel riekt, dan kunnen die van 3 huizen ver daar ook niets aan doen.
chanel1985 schreef:Voila, daar maak je een grapje over en het is klaar. Is bij sigarettenrook hetzelfde.
DatBenIkNou schreef:chanel1985 schreef:Voila, daar maak je een grapje over en het is klaar. Is bij sigarettenrook hetzelfde.
Nee, dat is absoluut niet het zelfde. Van sigarettenrook kunnen mensen benauwd worden en een enorme hoestprikkel krijgen. Ik vind dus niet dat je dat kan vergelijken met 'naar paard stinken' of iets dergelijks.
chanel1985 schreef:Inderdaad en kom niet af dat het geen gezondheidsrisico is want dat is het voor sommige wel degelijk.
Net voor die overlast, zijn er wettelijke bepalingen of er zelfs paarden mogen staan en waar de mesthoop zich mag bevinden in die tuin.