Leven tussen twee werelden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:13

Easy_Rider schreef:
Beste TS, ik heb alleen jouw berichten gelezen dus mogelijk is deze vraag al gesteld.

Heb je al eens er over nagedacht hoe het voor je kind zal zijn over een aantal jaren?
Geen vader, kind wat een getint uiterlijk heeft, cultuur verschillen enz.enz.
Want jij maakt de keuze nu niet alleen voor jezelf maar 'zadelt' ook je toekomstige kindje op met het leven wat jij hem hebt gegeven en waar hij misschien niet altijd gelukkig mee zal zijn.

Een ding weet je zeker in het leven en dat is dat niks zeker is.

TS zegt het heel goed, beter met alleen een mamma en een stabiele veilige omgeving, dan met een mamma en pappa die elkaars hersens inslaan.

Newsflash, geen ENKEL kind is ALTIJD gelukkig, en dat is maar goed ook anders leert een kind niet met het leven op sich omgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:25

Easy_Rider schreef:
Beste TS, ik heb alleen jouw berichten gelezen dus mogelijk is deze vraag al gesteld.

Heb je al eens er over nagedacht hoe het voor je kind zal zijn over een aantal jaren?
Want jij maakt de keuze nu niet alleen voor jezelf maar 'zadelt' ook je toekomstige kindje op met het leven wat jij hem hebt gegeven en waar hij misschien niet altijd gelukkig mee zal zijn.

Ik zie hier echt niet het probleem van in. :') wat is dit nou weer voor reactie...

Ik zit in [naam] in een VWO klas met meer dan 10 nationaliteiten. Nederland, turkije, portugal, marokko, engeland, etc... Iedereen goede vrienden. Waarom denk je dat een getint kind het moeilijk zou krijgen? Gelukkig zijn er een heleboel mensen die anderen niet op kleur of tint afrekenen.

Wildgirl

Re: Leven tussen twee werelden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 22:17

Bijzonder ts hoe "snel" je in dit proces gaat. Een kind ter wereld brengen is niet niks.
Blijkbaar ben jij in staat om daar, ongeacht de turbulente relatie waar je nog half in zit en de moeilijkheden die de vader mogelijk kan veroorzaken, daar even in een paar uur over te beslissen.
Om heel eerlijk te zijn snap ik de comments van mede-bokkers niet zo goed die allemaal zeggen "meid het komt wel goed, wat ben je sterk en petje af".
Begrijp me niet verkeerd, ik wens je alle goeds maar als je eerlijk bent geweest in de berichten die je de afgelopen weken hebt geplaatst dan moet je overduidelijk met jezelf aan de slag.
Een week geleden beweerde je stellig jezelf tot de Islam te willen bekeren want Allah was alles voor je. Poef, zwanger en Allah moet éven een paar plekjes opschuiven.
Zeg je dat straks tegen je kind ook?
Ik snap dan ook je totale ommekeer richting dit kindje en het krijgen hiervan niet.
Weet je zeker dat je het niet aangaat als surrogaat voor het verliezen van de vader?
Ik wens je veel succes, kracht en wijsheid maar alsjeblieft...als je voor je eigen ontwikkeling, gezondheid en veiligheid los wilt komen van deze man...overdenk deze zwangerschap dan nog eens.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 22:38

Resistance schreef:
Easy_Rider schreef:

Ik zie hier echt niet het probleem van in. :') wat is dit nou weer voor reactie...

Ik zit in Rotterdam in een VWO klas met meer dan 10 nationaliteiten. Nederland, turkije, portugal, marokko, engeland, etc... Iedereen goede vrienden. Waarom denk je dat een getint kind het moeilijk zou krijgen? Gelukkig zijn er een heleboel mensen die anderen niet op kleur of tint afrekenen.

Denk je nou echt dat de kinderen die het moeilijk hebben alsnog op VWO zitten? :D

Ik denk wel dat je je kind met een bepaald iets opzadelt, want als de vader het kind niet wilt is dat zeer zeker wel bepalend voor het kind want deze mist een vader. Volgens mij zit er op Bokt iemand die ook in zo'n situatie (zonder vader) is groot gebracht en die geeft dit zelf ook aan.

Maar goed ik hoop dat dit kindje veilig blijft want de beslissing om het te houden staat al vast zo te zien. Ik hoop ook dat TS het nieuws niet alleen gaat brengen, dalijk mept hij haar nog in haar buik omdat meneer het er niet mee eens is. Denk om je veiligheid TS, en dat van je kindje! Succes met de hele situatie.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 22:46

Enige dat ik op je hart wil drukken: jij bent een voorbeeld voor je kind. Wees die sterke, zelfverzekerde vrouw. Want je zult zelf ook vast wel zien in je eigen omgeving; geschiedenis herhaalt zich vaak. Wees diegene die die cirkel doorbreekt, die laat zien aan het kind: Ik ben het waard om voor mijzelf op te komen en dus jij ook. Laat het zien.

Wbt die stichting, als de islam blijft trekken dan zijn er vast wel meer liberale stromingen te vinden die jou opnemen. En verder, blijf bij de stichting weg. Dan zit je toch immers weer op zijn terrein. Als hij wat wil? Dan mag hij ook fijn het via een rechter spelen, dus zeg niets toe. Je kind verdient geen manipulatief voorbeeld, die vindt dat je je partner als uitschot mag zien en mag behandelen.

Envoler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 23:06

Tuurlijk zijn er een hoop emoties en twijfels/vragen 'waar doe ik goed aan?'

Maar buiten het feit dat ik tegen abortus ben krijg ik nu van alle instanties en mijn familie hulp.

Ik heb geen zin om mijn keuze verder te verdedigen, mijn buik, mijn kind en ik wil ook dat mijn kind een goed leven krijgt

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 23:09

Goed gezegt!

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 07:00

Eerlijk gezegd vraag ik me echt af waar je aan begint... Door een kind van hem op de wereld te zetten kies je er voor dat deze man, op welke manier dan ook, altijd onderdeel van jouw leven blijft. Met alle scenario's die daarbij mogelijk zijn. Voor mij was moeder worden de mooiste, maar ook heftigste periode in m'n leven, vergis je niet wat een impact zoiets heeft, zeker wanneer alles zo onzeker is en onstabiel is als bij jou moment. Ik probeer niet aan te sturen op een abortus, maar heb je de optie van adoptie bekeken bijvoorbeeld?

Ik probeer je niet van je roze of blauwe wolk af te schoppen, geloof me. Ik schrijf dit omdat ik weet in wat voor emotionele achtbaan je nu zit. Ik ga daar openbaar niet teveel over uitwijden, pb'en mag je me altijd. Ik wens je in ieder geval alle kracht en wijsheid toe!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 08:18

Blijf aub uit de buurt van hem en die stichting.
Hij zal haar misschien niet lastig vallen, omdat hij (denk ik) liever niet ( understatement) heeft, dat het bekend wordt dat hij de vader is van jouw kind.
Laat hem niet in jouw leven, ts. Niet mee naar de dokter etcetc.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 08:41

Dat ben ik met je eens getup.
Hij wil dat kindje toch niet.
Dan ook helemaal geen seconde niet.
Totaal die loser uit je leven.
Ja sorry. Man kan ik hem niet noemen.
Zogenaamd het geloof zo achterna gaan en daarom jou niet voorstellen maar wel zijn broek niet aan kunnen houden.
Maar wel nu jou bedreigen.
Dat staat in geen een geloof.
Lafaard.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 08:44

Ik zou hem ook niet meenemen naar de huisarts.. Eigenlijk zou ik hem direct uit mijn leven bannen..

Misschien kan je je gaan oriënteren naar ervaringsdeskundige. Onderzoeken hoe andere moeders in de zelfde situatie dit doorstaan hebben en tegen welke problemen ze zijn aangelopen.

Ik ben er zelf wel bang voor dat je in je achterhoofd moet houden dag je kind wel eens plotseling bij vader of familie in Irak kan zitten zonder dat je daar toestemming voor hebt gegeven.
Het zal niet voor het eerst gebeuren.. Wil niet zeggen dát het gebeurd! Maar het is wel iets om ook aan te denken..

Als hij voor jou zou kiezen zou hij dus afstand van zijn familie gaan doen. Dat zie ik niet gebeuren hoor. Ook niet als hij mee gaat naar de huisarts.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:05

bruintje123 schreef:
Zogenaamd het geloof zo achterna gaan en daarom jou niet voorstellen maar wel zijn broek niet aan kunnen houden.
Lafaard.

Maar dat ie het nu niet wil, wil niet zeggen dat hij het later niet wil. En dan kan je toch een probleem hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:10

Zolang hij op papiernergens de vader is (dus ook niet erkent) heeft hij nergens recht op. Om te erkennen (geeft hem nog geen rechten) moet jij toestemming geven/ bij zijn. Dat kan hij dus niet op eige houtje gaan doen. Dit is jou kind, en niet die van hem. Hij wilt het kind niet, jij hebt de touwtjes in handen mocht hij zich bedenken.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:18

Iris82 schreef:
bruintje123 schreef:
Lafaard.

Maar dat ie het nu niet wil, wil niet zeggen dat hij het later niet wil. En dan kan je toch een probleem hebben.

Maar Daarom zeg ik ook. Geen seconde niet en uit je leven bannen.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:24

Easy_Rider schreef:

Ik vind dit wel niet zo'n rot opmerking.
Dus omdat ts nederlander is sn het kind kenmerken van buitelandse afkomst zal hebben heeft ze het recht niet om moeder te worden?
ik ken 2 vrouwen in mijn omgeving die allebei kinderen van een man met buitenlandse afkomst hebben en ja die zijn nu alleen met de kinderen, maar die kinderen komen echt niks te kort en zijn heel sociaal.
Als het kind oud genoeg is om te bepalen dat die meer over zijn achtergrond wil weten of wie zijn vader is kan hij daar altijd nog voor kiezen.

Ts heel veel succes.
Ik lees al een tijdje mee en vind het echt knap dat je nu voor jezelf en je kindje hebt gekozen.
Ik hoop dat rust snel voor jullie terug komt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:52

Easy_Rider schreef:

Seriously?
De maatschappij is voor iedereen moeilijk, ondanks twee belgische ouders vragen ze mij ook steevast (en ik heb dan ook nog een moeilijke achternaam) of ik zuiders bloed heb. Dat heeft nooit in mijn nadeel gespeeld.
Bovendien kan het kind ook gewoon "licht zuiders" uit zien. Mijn man is half grieks en die is lichter dan ik van huid. :+ Zijn broertje is dan weer wel donker, die kan zo door voor turk. Maar dat maakt hem niet ongelukkiger. Integendeel, hij's trots op zijn kleurtje. :D
Heerlijk juist als TS een dochter krijgt. Winter en zomer gezond bruin! :D

Ik heb het idé dat een aantal hier gewoon hun eigen idé willen doordrammen. Het is Ts haar leven, TS haar kind, zij wil er mee verder. Haar familie staat voor haar klaar om haar te helpen op eigen benen te staan straks zodat ze er niet meteen alleen voor staat. Er zijn er die met een veel minder vangnet kinders op de wereld gooien.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:57

Envoler schreef:
Ik heb geen zin om mijn keuze verder te verdedigen, mijn buik, mijn kind en ik wil ook dat mijn kind een goed leven krijgt

Prima meid.

Weet je zo een beslissing is véél, véél te belangrijk om je te laten leiden door mensen die denken jouw volledige psychische gezondheid en draagkracht te kunnen doorgronden op basis van een paar internetberichten.

Je hebt je ouders, familie én huisarts bij je die je al heel je leven kennen. Zij kunnen jou beter inschatten dan wie dan ook.
Dat maakt niet weg dat je nog altijd zelf de keuze mag maken voor wat je gaat doen. Jij bent het die de gevolgen gaat moeten accepteren.

Ik schrok ook wel even van een van je laatste berichten :-D . Ik denk dat ik ergens wel snap dat als hij zich aandringt je om geen escalaties te krijgen ervoor kiest om het zo gemoedelijk mogelijk te laten. Maar ik zou persoonlijk die hengel wel niet uitgooien. Als hij uit zichzelf zegt dat hij recht heeft om zijn kind op te volgen kan je het doen, maar ik zou hem niet zelf laten weten dat hij 'welkom' is.Geen voorstel doen tot hij er zelf mee komt. Ik vraag me ook wel af of hij het wel zou willen, want dat is toch een serieuze bekenning van zijn 'zonden'.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:29

ik zou ook idd hem helemaal uit mijn leven bannen, of je het kind nu wel of niet krijgt.
Dan kom je idd nooit echt van hem af, maar belangrijker nog: iemand die van plan is zijn kind mee te nemen naar zijn geboorteland maalt echt niet om dingen als erkenning en vader rechten (of de totale afwezigheid van rechten omdat je je kind niet erkend hebt)...die nemen zo'n kind uiteindelijk gewoon mee.
Dus bij elk vader-kind contact zou je altijd voor betrouwbare begeleiding moeten zorgen...ook als het kind bv al 12 is; zal immers niet de eerste zijn die zijn kind of kinderen meeneemt naar zijn vaderland om daar volgens die cultuur verder opgevoed te worden, als de kinderen al 12 of soms zelfs ouder zijn al.
En bij ieder contact die je hebt moet je op je tenen zijn om niet weer opnieuw gemanipuleerd te worden.

Er zijn genoeg mannen die zich vader voelen van kinderen die biologisch gezien hun kinderen niet zijn, dus vaderloos hoeft het kind niet te zijn. Immers als de echte man van je dromen in je leven komt, kan hij de vader worden.

Niet iedere man die een kind heeft verwekt is een vader, daar zijn heel wat meer kwaliteiten voor nodig dan alleen vruchtbaar zijn.

maar ik vermoed dat hij niks met het kind te maken zal willen hebben; dan moet hij zijn geheim vertellen aan zijn wereld en dat zal een grote schande voor hem zijn. Dus ik vermoed dat zijn ouders nooit zullen weten dat er een kleinkind op komst is.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:59

Envoler schreef:

Maar buiten het feit dat ik tegen abortus ben krijg ik nu van alle instanties en mijn familie hulp.

Dat goede leven moet je een kind wel kunnen geven!

Al voor de geboorte van dit kind is de situatie niet stabiel. Er is sprake van een vader die het kind niet wil.

Moeder is afhankelijk van hulp van o.a. de huisarts en familie.

Hoe reëel is de kans dat dit kind een goed leven krijgt in de zin van een onbezorgde toekomst?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 12:06

Dat ligt aan de moeder. Als moeder eruit komt als een sterke onafhankelijke vrouw, dan heeft het kind een prachtig voorbeeld. Het is niet wat je zegt tegen een kind wat effect heeft, het is je gedrag.

Maar blijf je erg afhankelijk en verval je weer in oude gedrag, dan is de kans zeer klein dat de cirkel wordt doorbroken door het kind.

Maar dat er hulp bij is, geeft heel veel moed in een goede afloop :) ik vind het knap ts dat je hulp hebt gezocht, inzicht is de start van iets heel moois :)

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 12:10

De vader kan het kind dan wel niet willen maar vader en moeder gaan ook niet verder samen. En als het kind door haar moeder en diens familie wel heel erg welkom is, wat is daar dan mis mee?

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 12:11

Petpa schreef:
Envoler schreef:

Dat goede leven moet je een kind wel kunnen geven!

Al voor de geboorte van dit kind is de situatie niet stabiel. Er is sprake van een vader die het kind niet wil.

Moeder is afhankelijk van hulp van o.a. de huisarts en familie.

Hoe reëel is de kans dat dit kind een goed leven krijgt in de zin van een onbezorgde toekomst?

Net zo groot als in dat heilige getrouwde pappa/mamma huisje, want daar kan pappa of mamma ook plots weg zijn en die trauma's zijn voor kinderen veel groter dan vanaf moment een single moeder zijn.

Alsof er geen stabiele omgeving is als het om een eenouder gezin gaat?? bizar.

Mijn kind heeft altijd maar een ouder gehad, en hier thuis waren er nooit ruzies, nooit spanningen dus zij had een hele, hele veilige rustige stabiele thuissituatie waar mening "gezinskind" van kan dromen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 12:12

Het leven geeft geen garanties.
Wat telt is of een mens leeft met hart en ziel.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 12:16

Er zijn zoveel kinderen zonder vader opgegroeid, die worden allemaal groot. Meestal gaat het goed, sommigen houden er wat aan over. Maar sommigen houden ook wat over aan hun leven met twee ouders. Als je een kind op de wereld zet kun je ze nu eenmaal gen garantie voor een lang gelukkig leven meegeven.

TS maakt de keuze voor het houden van haar kind. Een hele prima keuze.

Ook dat weet je niet hoe het uitpakt. Er zijn mensen die psychisch niet bepaald stabiel zijn en onder invloed van de hormonen na de geboorte ineens stabieler dan ooit zijn. En er zijn hele sterke vrouwen die moeder worden, daarna een PPD krijgen en het psychisch ook zwaar hebben en de zorg voor hun kind moeten overgeven aan een ander en afhankelijk zijn van hulp van anderen. Gelukkig is die hulp er!!

Wat ik dus wil zeggen; je weet nooit hoe het loopt. Een ongepland kindje hoeft niet gedoemd om te mislukken te zijn. En als het financieel te doen is heeft een kind vooral heel erg veel liefde nodig :)
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 24-09-16 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 12:17

@Danzzz

Het gaat niet om het een-oudergezin.

In dit geval is moeder afhankelijk van hulp.

Vader is afkomstig uit een andere cultuur. In die cultuur zal men niet blij zijn met de geboorte van dit kind. Indien deze kwestie escaleert wordt het kindje geboren in een blijf van mijn lijf huis. In mijn optiek is dat geen droomstart voor een kind!