Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:50

Def schreef:
Ik zit hier echt met open mond van verbazing te lezen hoeveel er ingevuld wordt voor het bruidspaar en hoe druk men zich maakt over dit soort (in mijn ogen) onbenullige zaken waar ikzelf nog geen minuut aandacht aan zou verspillen.
Foto's waar andere mensen wel eens vragen over zouden kunnen hebben?
Als hij echt van je houdt, gaat hij alleen 's avonds?
Gaat het hier nou al werkelijk 27 pagina's over een bruiloft van mensen waarmee je niet eens een klik hebt???
En dan post ik er zelf nog een bericht bij ook .... wat een ellende..
Ik denk dat ik dit topic maar eens aan mijn vriend ga laten lezen :D
Dan is hij weer erg blij dat ik zo makkelijk ben en me eigenlijk nooit druk maak over zoiets.
Wijvengezeik noemt hij dat, volgens mij heeft ie nog gelijk ook!
Bedankt!

Het is nochthans heerlijk leesvoer toch?!
Inzichtelijk en leerzaam ook. Ik heb er een rijmpje over wat jouw vriend vast _/-\o_ *\o/* vindt.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:52

Art_Ificious schreef:
Eerlijk? Ik snap niet dat bokt zo licht hierover gaat??

Jouw gevoel dat je beschrijft in je openingspost: "ik heb altijd het idee gehad dat ze hun weer bij elkaar wil hebben."
Dat maakt mij wat bang en misschien zelfs de reden dat jouw vriend wél de hele dag uitgenodigd is.
Zal niet de eerste keer zijn dat mensen een ander hun relatie kapotmaken door de man aan een vrouw te koppelen of andersom.

Ik weet niet waarom die ex de ex van je vriend is en hoe goed hun contacten nog zijn met elkaar. Maar ik vind het totaal niet juist dat jullie apart uitgenodigd worden.
Als je vriend niet belangrijk is (geen getuige is) en hij ECHT van je houdt zou ik alleen samen de avond gaan.

Of TS haar vriend gaat of niet gaat dat heeft helemaal niks met houden van te maken...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:52

Ongeloofelijk hoeveel mensen nog dit gewoon zouden pikken van vrienden...en deze omgangsvorm normaal vinden. Vind het ronduit resepctloos zo ga je niet met goede vrienden om dan mag je je goed schamen.

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:53

Wilawander schreef:
Ongeloofelijk hoeveel mensen nog dit gewoon zouden pikken van vrienden...en deze omgangsvorm normaal vinden. Vind het ronduit resepctloos zo ga je niet met goede vrienden om dan mag je je goed schamen.

Wat je vrienden noemt :')

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:54

Wilawander schreef:

Met als kanttekening dat dit NIET de goede vrienden van TS zijn, maar van haar vriend. ;)

Wilawander

Re: Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:55

Ja misschien had ik niet vrienden moeten schrijven. ;)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:56

Palmera schreef:
Wilawander schreef:

Met als kanttekening dat dit NIET de goede vrienden van TS zijn, maar van haar vriend. ;)

Dus om je beste vriend zo voor de bus te gooien is geen probleem in jouw ogen?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:59

Als mijn beste vriend een partner heeft die ik niet mag, accepteer ik zijn partner en zal ik daar beleefd mee omgaan. Maar nee, op mijn grote dag, hoeft ze niet bij mijn ceremonie in intieme sfeer te zijn. Zij zal namelijk niet tot mijn intimi behoren.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:03

ElineS schreef:
danzzz schreef:

Als je dat bij mij zou doen kom je er nooit meer in, ongeacht wat dan ook. Dan gaat die deur dicht en gaat ook nooit, nooit meer open.

Ik vind dit echt ronduit asociaal, wie ben jij dan wel niet om te bepalen dat jij hun huwelijksdag anders wil dan hun willen en dan ook nog eens contact opnemen met de locatie om te verifiëren of het verhaal waar is. Heel bijzonder. Ze hebben je laten weten dat je op de dag niet welkom ben, en als jij altijd zo reageert dan kan ik dat nog begrijpen ook denk ik

Wow... op de bal spelen, niet op de man. Is nergens voor nodig om zo'n opmerking te maken.

Daarnaast, ben ik het zeer met oneens, maar ik heb dat al een paar keer uitgelegd, dus ik blijf kort.

Het gaat niet om de partner van bijvoorbeeld een collega. Het gaat om de partner van de beste vriend van de bruidegom. Dat is niet normaal om dat zo te doen. Kan het nog wel hun speciale dag zijn, maar bruiloft of niet, niets geeft je het recht zo onbeschoft te zijn. Ze krijgen er geen vrijbrief voor want het is hun dag. Ze zijn niet de koning en koningin waar je maar voor elke gril moet buigen. TS heeft groot gelijk. Maar wat dat betreft wind ze zich er eigenlijk helemaal niet zoveel over op, maar sommige bokkers, zoals jijzelf, blijkbaar wel. Internet anonimiteit geeft ook geen vrijbrief om onbeschoft te zijn.

Onbeschoft, echt? Ik vind het onbeschoft dat ts de lokatie belt om te vragen of er echt geen tafel bij kan, dat is pas onbeschoft.
En ik ben absoluut van mening dat niemand behalve het bruidspaar zelf bepaald hoe hun dag eruit ziet en met wie ze welk deel willen vieren. Dat het rot is voor TS dag ze haar er niet bij willen hebben, daar kan ik begrip voor opbrengen want dat is ook niet leuk maar om daar een heel drama van te maken en dan ook nog het bruidspaar op het matje te roepen om vervolgens hun verhaal te checken bij de lokatie is gewoon te bizar voor woorden en getuigt van een enorm ego die vreselijk op enorm lange tenen getrapt is.

Het draait hier alleen maar om ego, wantrouwen en kinderlijk gejengel. Er speelt een ex mee en bladibladibla dat gaat ook een heel eigen leven leiden maar bottom line is dat als je relatie gewoon goed is en je gunt beide elkaar een leven dan is heel die ex niet interessant. Blijkbaar is de relatie niet zo secuur en zit daar misschien de angel voor TS.

Maar hoe dan ook het bruidspaar hoeft niet eens verantwoording af te leggen over het hoe en waarom TS niet gewenst is op de dag en als TS dan meent dat ze alsnog een statement moet maken door te zeggen dat vriendje dan ook niet moet gaan of iets in die strekking, dan is dat een "boehoehoee ik krijg mijn zin niet" statement.

Het is HUN dag, HUN feest, Hun huwelijk en HUN bepalen. Het is leuk als je erbij mag zijn, maar als je er niet bij mag zijn heb je dat gewoon te respecteren

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:04

Liselot schreef:
Palmera schreef:

Dus om je beste vriend zo voor de bus te gooien is geen probleem in jouw ogen?

Hoppa en zo wordt er totaal wat anders van gemaakt.

De niet haar vrienden nodigen haar wel uit voor het algemende deel met partner maar niet voor het deel voor intieme vrienden.
Lees nergens iets over een bus.

Er de liefde/loyaliteit van de vriend aan koppelen is imo laakbare inmenging in zijn beslissingsvrijheid. Indien mijn partner zoiets zou opgooien gooit ze zichzelf ermee op als zijnde kleingeestig, misgunnend en wraakzuchtig.
Mijn rijmende (dus het is zo) motto;
'Van valse wijven
moet je verre blijven.'

zou dan ingaan.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:05

Jij vindt dat wat anders, iemand anders niet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:08

meggiemeg schreef:
Vraag me af hoe het bruidspaar straks de foto's gaan verklaren als iedereen het album wil zien. Goh waarom is hij alleen? Hij woont toch samen? Waarom is zijn vriendin er niet bij?

Goede reden om iemand wel uit te nodigen ja, stel dat je foto's niet perfect zijn :') :')

Hilarisch dat dit topic al 28 pagina's voort duurt, geweldig.

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:11

Wow mensen worden agressief hier haha.
Is het niet iets van iedereen mag een mening hebben en dit mag allemaal, het is niet goed of slecht.
Ts moet doen wat ze zelf fijn vind, waarom zou er niet gebeld mogen worden, vraag om uitleg? Gaat daar iemand dood aan dan?
En als het paar iemand er perse niet bij wil hebben (vind het niet kunnen in deze situatie) dan ja so Be iT toch. Ook dat mag.

Of iets netjes gepast of asociaal is en slim is een heel ander verhaal.

En dus mag ts ook vragen of er geen stoel bij kan. Er gaat niemand dood met vragen, of het netjes Of slim is. Ja dat is een ander verhaal. Maar het mag wel.

Leven en laten leven

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:12

Palmera schreef:
Als mijn beste vriend een partner heeft die ik niet mag, accepteer ik zijn partner en zal ik daar beleefd mee omgaan. Maar nee, op mijn grote dag, hoeft ze niet bij mijn ceremonie in intieme sfeer te zijn. Zij zal namelijk niet tot mijn intimi behoren.

Intieme sfeer op een bruiloft? Waarbij een hele vriendengroep met aanhang aanwezig is? Maak dat de kat wijs :D :+

Kom op zeg, er wordt wel een beetje doorgedraafd in dit topic zeg :')

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:13

miesnaom schreef:
Is het niet iets van iedereen mag een mening hebben en dit mag allemaal, het is niet goed of slecht.
Ts moet doen wat ze zelf fijn vind, waarom zou er niet gebeld mogen worden, vraag om uitleg? Gaat daar iemand dood aan dan?
En als het paar iemand er perse niet bij wil hebben (vind het niet kunnen in deze situatie) dan ja so Be iT toch. Ook dat mag.

En dus mag ts ook vragen of er geen stoel bij kan. Er gaat niemand dood met vragen, of het netjes Of slim is. Ja dat is een ander verhaal. Maar het mag wel.

Leven en laten leven

Zolang geen van de partijen gaat huilebalken mag inderdaad alles.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 18:14

danzzz schreef:
danzzz schreef:

Als je dat bij mij zou doen kom je er nooit meer in, ongeacht wat dan ook. Dan gaat die deur dicht en gaat ook nooit, nooit meer open.

Ik vind dit echt ronduit asociaal, wie ben jij dan wel niet om te bepalen dat jij hun huwelijksdag anders wil dan hun willen en dan ook nog eens contact opnemen met de locatie om te verifiëren of het verhaal waar is. Heel bijzonder. Ze hebben je laten weten dat je op de dag niet welkom ben, en als jij altijd zo reageert dan kan ik dat nog begrijpen ook denk ik

Wow... op de bal spelen, niet op de man. Is nergens voor nodig om zo'n opmerking te maken.

Daarnaast, ben ik het zeer met oneens, maar ik heb dat al een paar keer uitgelegd, dus ik blijf kort.

Het gaat niet om de partner van bijvoorbeeld een collega. Het gaat om de partner van de beste vriend van de bruidegom. Dat is niet normaal om dat zo te doen. Kan het nog wel hun speciale dag zijn, maar bruiloft of niet, niets geeft je het recht zo onbeschoft te zijn. Ze krijgen er geen vrijbrief voor want het is hun dag. Ze zijn niet de koning en koningin waar je maar voor elke gril moet buigen. TS heeft groot gelijk. Maar wat dat betreft wind ze zich er eigenlijk helemaal niet zoveel over op, maar sommige bokkers, zoals jijzelf, blijkbaar wel. Internet anonimiteit geeft ook geen vrijbrief om onbeschoft te zijn.

Onbeschoft, echt? Ik vind het onbeschoft dat ts de lokatie belt om te vragen of er echt geen tafel bij kan, dat is pas onbeschoft.
En ik ben absoluut van mening dat niemand behalve het bruidspaar zelf bepaald hoe hun dag eruit ziet en met wie ze welk deel willen vieren. Dat het rot is voor TS dag ze haar er niet bij willen hebben, daar kan ik begrip voor opbrengen want dat is ook niet leuk maar om daar een heel drama van te maken en dan ook nog het bruidspaar op het matje te roepen om vervolgens hun verhaal te checken bij de lokatie is gewoon te bizar voor woorden en getuigt van een enorm ego die vreselijk op enorm lange tenen getrapt is.

Het draait hier alleen maar om ego, wantrouwen en kinderlijk gejengel. Er speelt een ex mee en bladibladibla dat gaat ook een heel eigen leven leiden maar bottom line is dat als je relatie gewoon goed is en je gunt beide elkaar een leven dan is heel die ex niet interessant. Blijkbaar is de relatie niet zo secuur en zit daar misschien de angel voor TS.

Maar hoe dan ook het bruidspaar hoeft niet eens verantwoording af te leggen over het hoe en waarom TS niet gewenst is op de dag en als TS dan meent dat ze alsnog een statement moet maken door te zeggen dat vriendje dan ook niet moet gaan of iets in die strekking, dan is dat een "boehoehoee ik krijg mijn zin niet" statement.

Het is HUN dag, HUN feest, Hun huwelijk en HUN bepalen. Het is leuk als je erbij mag zijn, maar als je er niet bij mag zijn heb je dat gewoon te respecteren

@Danzzz: nu maak jij er ook een mooi verhaal van. Er staat nergens dat ik de locatie gebeld heb, doe even nuchter zeg. Ik heb gewoon een mail gestuurd (die vanwege een spellingsfout niet eens is aangekomen :+ ) "dat ik op hun website zag dat de dinerzaal voor 40 personen was en of dat hun maximum was en er geen mogelijkheid was tot uitbreiden. Volgens mij is dat gewoon een nette email. Toevallig gaat een vriendin van mij ook trouwen die daar ook naar heeft gekeken dus dat zal geen gekke vraag zijn. En als je het zulk "kinderachtig gejengel vindt" en "je wil je zin maken" kan ik dat ook van jou zeggen. Je hebt je punt gemaakt nu, goed?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:17

Wendy schreef:
Palmera schreef:

Intieme sfeer op een bruiloft? Waarbij een hele vriendengroep met aanhang aanwezig is? Maak dat de kat wijs :D :+

Kom op zeg, er wordt wel een beetje doorgedraafd in dit topic zeg :')

Onder intieme sfeer versta ik de dierbaren. Ongeacht of dat er twee of twintig zijn

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:18

Lizzyy schreef:
danzzz schreef:

@Danzzz: nu maak jij er ook een mooi verhaal van. Er staat nergens dat ik de locatie gebeld heb, doe even nuchter zeg. Ik heb gewoon een mail gestuurd (die vanwege een spellingsfout niet eens is aangekomen :+ ) "dat ik op hun website zag dat de dinerzaal voor 40 personen was en of dat hun maximum was en er geen mogelijkheid was tot uitbreiden. Volgens mij is dat gewoon een nette email. Toevallig gaat een vriendin van mij ook trouwen die daar ook naar heeft gekeken dus dat zal geen gekke vraag zijn. En als je het zulk "kinderachtig gejengel vindt" en "je wil je zin maken" kan ik dat ook van jou zeggen. Je hebt je punt gemaakt nu, goed?

o sorrie Gemaild, dat verandert alles. En ik heb inderdaad mijn punt gemaakt. Ik hoop voor jou dat hun er niet hetzelfde instaan als ik want dat maakt het er allemaal niet gezelliger op

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 18:18

Ik had trouwens bij het openen van dit topic niet verwacht op zoveel reacties :+

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:22

Ik wens je veel wijsheid toe TS. Laat je niet te veel opnaaien door sommige reacties hier. Daar is het veels te warm voor {:}

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:23

danzzz schreef:
miesnaom schreef:

Leven en laten leven

Waarom zou je moeten huilen als er wat gevraagd wordt? Kijk als ze vragen ik ga je dood maken kies maar hoe. Ja dan zou ik ook janken maar zolang dat niet aan de orde is? We zijn allemaal volwassen en hebben hersentjes

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:26

Ts, anders spoor je je vriend gewoon aan om de hele dag te gaan en recht jij je rug en ga je s'avonds, dat is ook nog zoiets als je rug recht houden. Ongetwijfeld zal je sávonds van verschillende kanten de vraag krijgen waar je was overdag. Heel simpel, ik mocht er niet bij zijn want ik behoor niet tot naaste vrienden, punt. Tenminste, zo zou ik het doen maar ook in het vervolg geen leuke avondjes meer met het echtpaar doorbrengen, wil je vriend graag met zijn beste vriend dingen doen, prima maar als jij blijkbaar na twee en half jaar nog niet geaccepteerd bent dan is de boodschap wel duidelijk. En dan zou ik ook heel duidelijk zijn.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:27

Lizzyy schreef:
Ik had trouwens bij het openen van dit topic niet verwacht op zoveel reacties :+

Niet? Dit is toch "typisch een wijvenkwestie?" _o-.

Ben wel benieuwd naar het telefoontje!

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:28

miesnaom schreef:
danzzz schreef:

Waarom zou je moeten huilen als er wat gevraagd wordt? Kijk als ze vragen ik ga je dood maken kies maar hoe. Ja dan zou ik ook janken maar zolang dat niet aan de orde is? We zijn allemaal volwassen en hebben hersentjes

precies waarom zou er een drama van maken als je niet uitgenodigd bent voor een deel van een huwelijksdag.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:30

danzzz schreef:
precies waarom zou er een drama van maken als je niet uitgenodigd bent voor een deel van een huwelijksdag.

Je begrijpt de context niet.