Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:47

Uitleg Roteb(terrier)=Rotterdams
Reiniging.
Ontsmetting
Transport
En
Brandweer

En als ik het over Walen en Vlamingen heb heb ik het over onze Zuiderburen :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:48

Der Nederlanden is dan ook geen goede namen want dat doelde op de laaggeleden landerijen en limburg ligt ruim boven de waterspiegel.
Verder hebben Limburgers zich eigenlijk nooit Nederlanders gevoeld, nu nog niet , ook dat is eigenlijk een scheldwoord voor ze.

Dat de Hollandse provincies het zoveel beter deden alas de rest had vooral te maken met de havens, maar dan praten we wel over de gouden eeuw en die hebben we inmiddels toch al heel wat jaartjes achter ons gelaten.
Dat de andere provincies nog steeds niet in staat zijn om rijker en economisch voorspoediger te zijn , heeft meer met mentaliteit te maken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:51

Zeeland deed het anders niet slecht hoor in die periode :D Kwam prima mee binnen de provinciën. Die hebben tenminste nog een heel land vernoemd naar ze gekregen. Niet slecht van die 'lompe dialect pratende boeren'. :Y)

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:55

spatter schreef:
Dat de andere provincies nog steeds niet in staat zijn om rijker en economisch voorspoediger te zijn , heeft meer met mentaliteit te maken.

Vervang "andere provincies" in je citaat door "Surinamers", "Marokkanen" of om het even welke andere groep allochtonen. Dan kan 'ie niet hè? En dit kun je wel maken?
Laatst bijgewerkt door musiqolog op 21-12-15 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:56

Als Brabantse heb ik ook he-le-maal niks met Holland maar dat heeft te maken met het prototype Hollander. Vermoedelijk zijn er veel échte Hollanders die daarmee ook niet geassocieerd willen worden maar het prototype Hollander vind ik onbeschaafd en grof gebekt onder het mom van 'lekker direct'.
Daarom verbeter ik elke Belg die me Hollander noemt. :D

Lielle

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:58

en als ook Brabander en uit regio Ehv heb ik toch ook wat moeite met de opmerking over mentaliteit in relatie tot rijk en voorspoedig :n

ik ben wel Nederlander, geen Hollander maar iemand die dat verschil niet snapt of wil snappen, ach, dat is gewoon sneu.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:03

Misschien beseffen die andere provincies gewoon beter dat er zo veel meer in het leven is dan economie en geld :)* Maar er zijn héél veel mensen bij wie dát kwartje nog altijd niet wil vallen.....

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:05

Lalidan ben ik helemaal met je eens, geld alleen maakt niet gelukkig, 1 van de redenen waarom ik juist van Noord Holland naar het zuiden verhuist ben, omdat hier niet alles om rijkdom(financieel) cariere en geld gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:05

:+

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:12

Jongens!
Dit is compleet niet waar dit topic voor bedoeld was!
Graag weer gewoon terug naar het delen van blonde momentjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:18

Ausfart heb ik ook in meegedaan, ik dacht tevens dat enschede in brabant lag, en eindhoven hier in het oosten, enschede kan je namelijk prima met een zachte G uitspreken, en eindhoven met een twentse O. Pas toen ik in enschede moest werken kwam ik erachter dat ik het omgedraaid had haha! :+

Dat van B&A is ook nieuw voor mij :oo

Al ken ik de meeste life-hacks inmiddels al wel, toch moet je er wel ooit op gewezen worden want ik had nooit uit mezelf bedacht om de hoekjes van een rol aluminium folie naar binnen te duwen en mn rietje door het lipje van een blikje te steken.

Wij gebruiken hier trouwens gewoon '' Wat zegt u?'' of ''ik heb het niet goed verstaan, kunt u dat herhalen?''. Ook is het bij ons gewoon een container (groen, grijs, plastick) of kliko, al noemt mn vriend het een otto die had nog nooit van container of kliko gehoord en ik vroeg me toch steeds af wie otto was :+

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:25

De Baron is later iemand anders gaan spelen.
Die man was mijn vaste klant bij de benzinepomp.
Heeft voor mij drommels drommels gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:40

Of ik een vierkante gatenboor wilde bestellen bij Drijfhout.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:42

Ja of je collega weg sturen voor ooievaarskuitenvet of bougievonkjes _O-

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:44

musiqolog schreef:
Anoniem schreef:
Ik snap echt niet wat het probleem is met Holland hoor. := Ga je over iets nuttigs druk maken.

Doe jij eerst maar eens moeite om je in een ander in te leven.

Holland, dat zijn de provincies Noord- en Zuid-Holland. De rest van het land wordt daar sinds de zeventiende eeuw stelselmatig bij achtergesteld. Alle kinderen worden op school van meet af aan gedwongen Hollands te spreken, daar begint het al. Dat agressieve schoolbeleid heeft ervoor gezorgd dat de talen van andere gewesten (die we enkel en alleen om politieke redenen 'dialecten' noemen) serieus in hun voortbestaan bedreigd worden. En al spreekt iemand uit die gebieden Hollands, hij wordt toch wel uitgelachen omdat hij een accent heeft.
De katholieke religie van het zuiden en delen van het oosten is eeuwenlang verboden geweest en werd tot in de twintigste eeuw gediscrimineerd t.o.v. het protestantisme, de religie van Holland.
Brabant en Limburg waren in de zeventiende en achttiende eeuw wingewesten zonder zelfbestuur, die wel torenhoge belastingen moesten betalen. Ook daarna heeft de regering stelselmatig meer geld uitgegeven in de Randstad.
De media zijn praktisch op de Randstad gefixeerd. De geschiedenis op school krijg je vanuit een compleet Hollands perspectief. 5 mei vieren we Bevrijdingsdag, terwijl het grootste deel van het land toen allang bevrijd was.

Kortom: het hele land is ingericht op die twee provincies. En op de koop toe verwacht jij ook nog dat ze in de rest van het land zichzelf "Holland" laten noemen. Tegen een Limburger zeggen dat hij uit "Holland" komt is hetzelfde als tegen jou zeggen dat je uit Duitsland komt!

Dankjewel! Ik als "limbo" zoals ze me in holland noemen vind deze reactie erg mooi haha.
Maaar sorry, ik heb hier onbewust een hele off topic discussie gestart.. Kan iedereen nu weer on topic asjeblieft??? :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 16:45

Nicje87 schreef:
Waarschijnlijk gaan er nu heel veel kwartjes vallen. ...

Bij aluminium en bakpapier zitten aan de zijkant van de dozen flapjes die je kan indrukken zodat de rol er niet uitrolt

:D [ [url=m/c2E90L.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah kijk, dit wist ik dan weer wel!! *\o/*

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:47

Aan mijn streng gelovige (nieuwe) schoonfamilie vragen waarom ze zondag nou niet konden :+
En kwartje wilde eerst maar niet vallen. Heb denk ik wel een paar keer gevraagd voordat ze nadrukkelijk zeiden, wij kunnen/gaan geen 1 zondag mee naar het pretpark.
Toen viel er pas een kwartje.

Excuses!

Is alweer iets van een paar jaar geleden en wist gewoon dat ze gelovig waren.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:50

Ik ben eens iemand tegengekomen die in de horeca werkte. Op zijn eerste dag in de keuken was die om "groenepaprikapoeder" gestuurd. Er zijn tenslotte groene paprika's, daar kun je vast groen poeder van maken.... Nou ja, blijkbaar niet dus.

Ik moet zeggen dat je toch niet heel blond moet zijn om daarin te trappen. Het is in elk geval een stuk minder doorzichtig dan "plintenleertje" of "bougievonkjes". Of "takkebossezefie". Dat schijnen ze in het Westland te gebruiken. Zowat alle jongens gaan daar op hun veertiende wel in de kassen werken; op die leeftijd, en dan de eerste dag ooit dat je überhaupt werkt, laat je het wel uit je hoofd om een baas die zo'n opdracht geeft tegen te spreken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:50

Mando schreef:

Ja, die horen ook in dat rijtje thuis }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:51

Mando schreef:

Lees even vanaf pagina 7... foto's met whatsapp berichten...

van de week mijn vriend ervoor op pad gestuurd, op pagina 10 zijn reactie!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:11

Morganlefay schreef:
Mando schreef:

Ja, die horen ook in dat rijtje thuis }>

Of de witbierzeef! Die willen wij nog wel eens gebruiken.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:21

De nieuwe stagiaire de remlampen laten checken in zijn eentje van de vrachtwagen :+
Die vroeg eerst ook: Huh, hoe dan?
Nou, rem indrukken en dan heel snel uitstappen. Lampen blijven nog 3 seconde branden.
Rennen dat hij deed die eerste paar keer! :') _/-\o_
Toen toch maar een stuk hout gepakt en rempedaal maar vast gezet.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:04

Mijn oma is Zeeuws en zat met vrienden regelmatig te telefoneren. Nou kon ik met een hele Zeeuwse familie vrijwel alles verstaan en kende hele structuren als "Jo van Bets van Anny van tante Lotje" maar mijn oma ging strijk toen ik als kleine prul verontwaardigd vroeg wie die Wiesje van Spreken was waar ze steeds over zaten te roddelen >;)
Bij wijze van spreken is op zijn Zeeuws "Bie wieze van sprek'n" en dat was me even ontgaan _O-

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:05

Cayenne schreef:
Nicje87 schreef:
Waarschijnlijk gaan er nu heel veel kwartjes vallen. ...

Bij aluminium en bakpapier zitten aan de zijkant van de dozen flapjes die je kan indrukken zodat de rol er niet uitrolt

:D [ [url=m/c2E90L.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah kijk, dit wist ik dan weer wel!! *\o/*

Ik kende hem wel maar ik dacht dat we die niet hadden hier in nl :') heb er eigenlijk nog nooit naar gekeken, zal zo even kijken