Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 14:21

Mijn allerallergrootste ergernis: Mensen die aan de buitenkant gaan zitten terwijl het spitsuur is. En dan heel schijnheilig naar buiten gaan kijken als er een groep mensen binnen komt. Ja hallo, ik tik je dan wel even aan dat ik ook wil zitten hoor.

In de metro lukt het inchecken soms ook niet. Overstap van 1 minuut en 40 mensen die het tegelijk proberen. Dus soms pakt het niet. Maar in de spits wordt daar niet zo moeilijk over gedaan.

_Micha_

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 17:01

Ik wil ook altijd perse aan de buitenkant zitten, anders krijg ik echt paniek. Voel me wel altijd heel asociaal dan, maar ik zit netjes aan de buitenkant, tas op schoot zodat er altijd iemand naast me kan zitten.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 17:06

Als er een plekje vrij is aan de zijkant en het is druk ga ik daar ook zitten, omdat ik maar een paar stations verder er weer uit moet. Ik doe idd ook altijd mijn tas netjes op schoot. Het is ontzettend vervelend over mensen heen te klimmen als je eruit moet.

Vandaag heb ik een meisje een beetje de trein uitgeduwd die in wilde stappen := Het was mega druk ivm te korte trein en er moesten heel veel mensen uitstappen bij mijn station. Ging ze doodleuk in de opening staan waardoor iedereen zich er uit moest wurmen. Wacht even een paar seconden denk ik dan :+

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 17:13

Ik zag vanmorgen iemand onderuit gaan, eerste trede op de trein in, fluitsignaal klonk al. Ik gaf even een gebaar of hij een minuutje wilde wachten :) heb de persoon ook even overeind geholpen. Iedereen keek me echt aan alsof ik een randdebiel was, maar op een randje van een traptrede vallen doet nog best wel wat zeer hoor..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 17:42

Ik klim nooit over mensen heen, ze staan eigenlijk altijd op voor me. En zo niet, dan vraag ik het. Desnoods met een ''Ik ben ongesteld en ik wil geen vlekken maken :) :) :) .

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 18:58

mag ik vragen waarom het asociaal zou zijn om aan de raamkant te zitten? ik zit daar namelijk altijd, met tas netjes op schoot en heb nog nooit mensen moeilijk horen doen dat ik daar zat..

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 19:04

Ik denk dat lieveli van die mensen bedoelt die dan hun tas op de stoel naast het gangpad zetten en dan heel hard hun best doen zo goed mogelijk naar buiten te kijken en de mensen die willen zitten negeren :=

elsemiekevm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 21:57

Mensen die voor je in de trein zitten te smakken op een appel, gadver.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:39

Warboel schreef:
Ik denk dat lieveli van die mensen bedoelt die dan hun tas op de stoel naast het gangpad zetten en dan heel hard hun best doen zo goed mogelijk naar buiten te kijken en de mensen die willen zitten negeren :=

aahh zo ja, nee dat doe ik niet. tenzei ik weet dat bepaalde personen (waar ik t niet zo op gesteld heb zegmaar) de bus in stappen bij die halte :=

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 23:25

Volgens mij bedoelt ze mensen die aan de gangpad kant gaan zitten en dus de weg naar het plekje bij het raam blokkeren en vervolgens uit het raam staren en doen alsof er niemand binnen komt, wat inderdaad héél erg irritant is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 01:03

Precies dat! Dat iemand het liefst aan de buitenkant zit, is prima. Maar maak plek voor een ander als het vol is en ga niet stompzinnig naar buiten kijken als iemand vraagt of diegene mag zitten.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 10:59

Dat ik nu in een dichte, vergrendelde trein zit en er geen machinist is en we er dus niet uit kunnen ook.. |o

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:25

Dat iedereen met dit weer opeens niet meer kan fietsen maar per sé met de tram/bus wil, waardoor deze overvol zit met natte jassen en tassen... doe de deur open en de damp slaat naar buiten -O-

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:27

Foaly schreef:
Dat iedereen met dit weer opeens niet meer kan fietsen maar per sé met de tram/bus wil, waardoor deze overvol zit met natte jassen en tassen... doe de deur open en de damp slaat naar buiten -O-

Jup.. Hier stapten er 20 mensen in voor 1 station, 4 minuten treinreis.. Mens! Trek regenkleding aan en ga fietsen..scheelt je nog geld ook.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:30

Queelens schreef:
Dat ik nu in een dichte, vergrendelde trein zit en er geen machinist is en we er dus niet uit kunnen ook.. |o

Toevallig tussen Utrecht en den Bosch?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:31

Sommige mensen worden sneller ziek van dit weer. Ik zou ook met de tram gaan met dit weer

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:33

Grootste ergernis is toch wel de combinatie herfst/winter met het OV.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:40

purny schreef:
Queelens schreef:

Toevallig tussen Utrecht en den Bosch?

Van Den Bosch naar Eindhoven :j

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:57

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:06

purny schreef:
Sommige mensen worden sneller ziek van dit weer. Ik zou ook met de tram gaan met dit weer

Je wordt niet ziek van kou of nattigheid maar van virussen. Juist met (overvolle) bussen en treinen gaan vergroot dan de kans op het krijgen van een virus.

Desalniettemin is het ieders goed recht om met het ov te gaan of het nu vies of goed weer is of het nu 4 of 60 min is

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:44

Ik moet met wind tegen zowat een half uur fietsen naar de uithof / de hogeschool. Ik kan je vertellen dat je in die tijd heel veel vocht absorbeert..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:29

Ik word sneller ziek met dit weer. Maar ik ben dan ook een longpatient

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:38

MarlindeRooz schreef:
Ik moet met wind tegen zowat een half uur fietsen naar de uithof / de hogeschool. Ik kan je vertellen dat je in die tijd heel veel vocht absorbeert..

maar daar word je niet ziek van :)

@ Purny: geen idee of dat anders zit bij longpatiënten, maar ik zou eerder denken doordat dat komt doordat je misschien dan in het OV met meer mensen zit en dan sneller een virus krijgt?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 15:27

Ik ben wel vatbaarder voor virussen en bacteriën. Maar ik denk dat iedereen wel met dit weer sneller ziek is gezien het huidige klimaat

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 15:37

Rijtje poortjes stuk dus kan je omlopen.. Net wanneer je haast heb om de trein te halen.. En dat terwijl je eerder van huis vertrekt dan normaal.. :')