Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pikkepor

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:02

Wat leuk om te lezen, Linn! Gefeliciteerd!

Rosebud, wat toevallig. Ik ben afgelopen juli afgestudeerd als verloskundige! Ik kan me levendig voorstellen hoe bijzonder het moet zijn.

Hier proberen we inmiddels al 9 maanden actief, maar nog geen geluk gehad. Baarmoeder maakt geen goed nestje.
Ik vond het zo'n opluchting na jaren een sterke kinderwens te hebben dat ein-de-lijk die anticonceptie overboord mocht en kon! Het voelde echt als een bevrijding :')

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:08

Gefeliciteerd Linn!

Hier ga ik hopelijk deze maand samenwonen en voor het einde van het jaar afstuderen. Vriend is inmiddels overgestapt van ik wil geen kinderen naar ik wil er max 2. Maar ik moet eerst maar eens afgestudeerd zijn en aan het werk. Op zich is er in ons huidig appartement wel ruimte voor een baby, maar ik wil eigenlijk wel een tuin hebben voor mijn kind thuis. En het centrum van Drachten is nou niet echt een ideale plek om een kind te krijgen vind ik. Dus mijn wens staat nog even een paar jaar in de ijskast. Maar ik vind het wel iedere keer in mijn stopweek spannend of ik wel ongesteld wordt of niet. Ik stop namelijk op maandag en wordt soms pas donderdags ongesteld. Maar tot nu toe doet de pil zijn werk.

Wat jammer Pikkepor.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-20 13:09

Gedsie wat vervelend Pikkepor! Ben je er al mee langs de huisarts geweest of moeten jullie daar nog mee wachten tot dat eerste jaar voorbij is?

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 07:35

Ik ben er nog niet mee langs de huisarts geweest. Zie het ook nog niet zo zitten om aan de hormoonpillen te beginnen. Ik ben nu met een kruidensupplement begonnen onder de mom; baat het niet, dan schaadt het niet ;)
Die kruiden zouden er voor moeten zorgen dat de hormonen wat meer in balans komen.

Mijn collega verloskundige waar ik t mee besproken had, wilde me al naar de gynaecoloog door sturen :') Ik voelde me een beetje een zeikerd om daar inderdaad binnen een jaar al mee aan te komen. Maar zij zegt: als je al langer dan een half jaar actief aan t proberen bent is dat meestal al genoeg. Plus als het eenmaal in je hoofd zit dat t niet lukt, dan vreet dat ook aan je.

Maar ik ga eerst deze supplementen eens testen voor 2 maanden (zoveel zit in het potje) en dan kijken we daarna wel verder. :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-20 20:30

Pfff wel spannend dus. Ik ga voor je duimen!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-20 20:20

@Pikkepor: hoe gaat het nu?

Ik ben morgen alweer 17 weken zwanger, gaat nu al snel haha. Ik werk nu bijna 6 weken op mijn nieuwe baan (4 dagen babygroep in het kdv, nu nog 4 dagen achter elkaar maar daar komt denk ik verandering in). Ik maak lange dagen (bijna 10 uur met 1x een pauze van 3 kwartier) en dat breekt me nu al wat op. Dus heb daar morgen een gesprek over. Is dus best pittig.

Daarnaast weten we sinds zondag dat we een meisje krijgen Zo blij mee want ja had stiekem een voorkeur voor een meisje.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:46

1 cyclus verder en het lijkt toch wel wat verschil te maken. Mijn menstruatie is toch wel een beetje anders (in positieve zin). Ik voel me er ook wel goed bij, dus we gaan er nog eventjes mee door. Toevallig moest ik voor iets anders bij de huisarts zijn en die gaf ook aan op dit moment toch nog niet te willen doorverwijzen.

En jij al weel bijna op de helft! Time flies!! Hoe voel je je? Dat zijn best heftige dagen en dan ook nog op een nieuwe werkplek + een klein meisje in de maak... dat kan niet anders dan mega vermoeiend zijn.
Blijf je straks na de bevalling ook 4 dagen werken? :)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 09:16

Pikkepor schreef:
1 cyclus verder en het lijkt toch wel wat verschil te maken. Mijn menstruatie is toch wel een beetje anders (in positieve zin). Ik voel me er ook wel goed bij, dus we gaan er nog eventjes mee door. Toevallig moest ik voor iets anders bij de huisarts zijn en die gaf ook aan op dit moment toch nog niet te willen doorverwijzen.

En jij al weel bijna op de helft! Time flies!! Hoe voel je je? Dat zijn best heftige dagen en dan ook nog op een nieuwe werkplek + een klein meisje in de maak... dat kan niet anders dan mega vermoeiend zijn.
Blijf je straks na de bevalling ook 4 dagen werken? :)

Ik moet jullie opbiechten dat ik hier een beetje gelogen heb :') Ik had dus een paar dagen eerder een positieve zwangerschapstest in handen. Dus of die supplementen hebben hun werk goed gedaan of het was gewoon geluk hebben in september.

Inmiddels dus 22 weken onderweg!

Hoe gaat het hier met de rest van de dames? :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 10:13

Gefeliciteerd, wat prachtig!

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 10:19

Gefeliciteerd!

Ik heb sinds september een zoontje.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 14:18

Wij wonen sinds kort samen.. Om mij heen zie ik kennissen en vriendinnen kinderen krijgen. Dat ik tante word helpt ook niet echt mee maar nu begint het bij mij toch ook echt wel een beetje te kriebelen :o

Gefeliciteerd met je zwangerschap pikkepor!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 18:32

Wat ben je al ver Pikkepor! Gaat het allemaal goed?

Hier is het allemaal heel anders verlopen. Wij zijn op 15 december ouders geworden van onze prachtige dochter Alira na een zwangerschap van 26 weken en 5 dagen. Het is niet direct bekend waardoor ik een vroeggeboorte kreeg. Ze zagen wel iets aan de placenta maar dat kan ook tijdens de bevalling gebeurd zijn.

Maar lang verhaal kort. Alira is nu bijna 2 maanden oud alweer en doet het super goed, uiteraard had ze dr prematuur dingen maar er zijn geen heel grote gekke dingen gebeurd. Ze ligt nog steeds in het ziekenhuis maar het einde nadert en we kunnen niet wachten tot ze thuis is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 19:36

He wat balen, dat is niet zoals je het zou willen. Gefeliciteerd en sterkte met de laatste loodjes, wij vonden de laatste 3 weken in het ziekenhuis het zwaarst. Maar straks is ze thuis en dat is zo fantastisch!

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 20:47

_Linn_ schreef:
Wat ben je al ver Pikkepor! Gaat het allemaal goed?

Hier is het allemaal heel anders verlopen. Wij zijn op 15 december ouders geworden van onze prachtige dochter Alira na een zwangerschap van 26 weken en 5 dagen. Het is niet direct bekend waardoor ik een vroeggeboorte kreeg. Ze zagen wel iets aan de placenta maar dat kan ook tijdens de bevalling gebeurd zijn.

Maar lang verhaal kort. Alira is nu bijna 2 maanden oud alweer en doet het super goed, uiteraard had ze dr prematuur dingen maar er zijn geen heel grote gekke dingen gebeurd. Ze ligt nog steeds in het ziekenhuis maar het einde nadert en we kunnen niet wachten tot ze thuis is.

Oh wat een spannende periode zeg! Ik kan me voorstellen dat je er naar uitkijkt dat ze thuis komt :knuffel:

Hier gaat het eigenlijk wel goed. Lichamelijk heb ik niks te klagen en voel ik me echt kiplekker. Ik kan en doe nog alles wat ik voor de zwangerschap ook deed. Psychisch is het soms een beetje pittiger. Hormonen doen rare dingen met een mens :o veel twijfels en tranen, maar gelukkig wel fijne vriendinnen en een lieve man waar ik mijn hart kan luchten.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 21:40

Sterkte linn, ik ben zelf ook met 26 weken geboren en wat ik van mijn ouders weet is, dat het een heftige periode is. Hoelang moet ze in het ziekenhuis blijven? Ik heb 5 maanden in de couveuse gelegen... Blij als jullie met zn 3e weer thuis zijn!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-21 10:08

Pikkepor, ben je ondertussen al bevallen? Ik heb geen flauw idee hoe ver je zou zijn haha.

Onze dochter is al enige tijd thuis nu, wat een heerlijkheid en we zijn zo verliefd op dr <3

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:11

Nee nee! Maar ik ben er wel bijna. Komend weekend 36 weken :D het einde komt in zicht, het gaat zo snel!

Oh wat fijn, lekker thuis. Genieten dus!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-21 11:15

Ooh einde in zicht, wat fijn!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 17:37

Barbabientje schreef:
Hahaha naja, nogal (dacht ik) subtiel tussendoor, maar dat was dus niet zo heel subtiel _O- Hij smeert m niet echt hoor, maar mijn eierstokken klapperen nogal wat heftiger (als sinds ik voor de eerste keer ongesteld was volgens mij) dan zijn zaadleiders, vriendlief is nogal wat later in allerlei dingen, zoals eerste vriendinnetje enz. Op zich niet erg, maar hij wil nu dus nog een beetje van het leven genieten, snap ik wel hoor!

Ik heb gelukkig gisteren een paard gekocht, oke ik niet maar ik ga m leasen, en daar heb ik voorlopig wel even mijn handen vol aan :j Dus misschien is dit mijn puppy? :')

Haha zo grappig om dit terug te lezen!
Hier inmiddels sinds 2,5 week de trotse mama van een klein meisje <3
Vriendlief is de beste vader ever!

Inmiddels naast dit paard nog een 2e en een hond, dus helemaal compleet voorlopig _O-

Nicjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 18:01

Kan snel gaan he! Gefeliciteerd!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 21:03

Barbabientje schreef:
Barbabientje schreef:
Hahaha naja, nogal (dacht ik) subtiel tussendoor, maar dat was dus niet zo heel subtiel _O- Hij smeert m niet echt hoor, maar mijn eierstokken klapperen nogal wat heftiger (als sinds ik voor de eerste keer ongesteld was volgens mij) dan zijn zaadleiders, vriendlief is nogal wat later in allerlei dingen, zoals eerste vriendinnetje enz. Op zich niet erg, maar hij wil nu dus nog een beetje van het leven genieten, snap ik wel hoor!

Ik heb gelukkig gisteren een paard gekocht, oke ik niet maar ik ga m leasen, en daar heb ik voorlopig wel even mijn handen vol aan :j Dus misschien is dit mijn puppy? :')

Inmiddels naast dit paard nog een 2e en een hond, dus helemaal compleet voorlopig _O-

Wat leuk!! Gefeliciteerd! <3

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-21 21:15

Barbabientje schreef:
Barbabientje schreef:

Wat leuk!! Gefeliciteerd!!

Hier is onze dochter alweer ruim 5 maanden oud, gecorrigeerd 2 maanden. Ze wordt zo snel groot <3. Ze doet het echt super goed!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 14:33

Late reactie, had topic ontstipt :+

Fijn dat het zo goed gaat!

Hier was frummel een weekje te vroeg volgens de officiële berekeningen. Volgens de mijne en de clearblue eisprong smiley niet :=

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-22 22:02

Heej allemaal, ik moest opeens aan dit topic denken en vroeg me af hoe het hier gaat.

Onze dochter is ondertussen alweer anderhalf, de tijd gaat zo onwijs snel. En ze is zo leuk <3
Altijd lachen, mega nieuwsgierig, heel eigenwijs haha. Dat wordt wat als de terrible two's echt gaan beginnen haha.