In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 00:27

Huertecilla schreef:
Dát is nog het lastigste eigenlijk; zorgen dat jouw partner geen negatief gevoel anticipeert mbt iets intiems delen.

Als je partner al voor jouw tijd negatieve associaties heeft opgedaan met intimiteit delen kun je daar niet voor zorgen :)* .

Soms weet je dat niet (sterker; soms weet hij/zij dat zelf niet eens).

Vertrouwen is mooi maar naïviteit is vaak ook gewoon dom (of struisvogelpolitiek).

Lotus83

Re: In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 00:38

Ik zit al een hele tijd in een mee lees modus en af en toe kruip ik daaruit.

Ik snap werkelijk niet waarom er zo'n hetze gaande lijkt te zijn tegen HC?

Wat er gezegd word is imo goed onderbouwd en daar kan je het wel of niet mee eens zijn maar ik lees toch geen kwaad makende zaken.

Ts. Hoe is het nu bij jou?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 00:41

Lotus83 schreef:
Ik snap werkelijk niet waarom er zo'n hetze gaande lijkt te zijn tegen HC?

Niemand heeft toch meer iets onaardigs gezegd tegen HC? Of is het oneens zijn met iemand ook deel van een hetze?

Ik ben ook benieuwd hoe de vakantie verlopen is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:40

anneliesdj schreef:
Reciproke is mij anders geleerd maar oke, als je zulke termen niet gebruikt ontstaat er ook geen verwarring over ;)

Je ziet waarom mannen praten liever vermijden :P

Alles kan en zal tegen je gebruikt worden.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:57

Of jullie mannen denken dat dat zo is en willen daarom niet praten.
Of je weet dat wat je doet/te zeggen hebt niet oke is. :D

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:00

sallandval schreef:

Lezen mensen wel?
Ze komt woensdag pas terug..... :roll:

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:02

slimmerik schreef:
sallandval schreef:

Lezen mensen wel?
Ze komt woensdag pas terug..... :roll:

Waarom meteen zo aanvallend? Ze zal vast niet de enige zijn die nieuwsgierig is. Ze is nu op vakantie dus ze kan toch benieuwd zijn naar het verloop?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:07

Nee is ook niet direct naar sallandval bedoelt en eigenlijk ook niet aanvallend bedoeld. Maar ik zie inderdaad veel meer van dat soort reacties voorbijkomen. En denk dan: zijn de posten van de TS wel goed gelezen?

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:18

Hier een mee lezer. Slimmerik ik zou ook niet meer weten wanneer ze terug komt en normaal zou ik het dan ff terug zoeken. Maar door de discussie (die ik overigens niet volg) is het topic zo lang geworden dat terug zoeken niet leuk meer is. Dus snap de reacties wel.

Gaat weer in mee lees modus.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:26

anneliesdj schreef:

Jij geeft mij de zwarte piet omdat jij een woord wat ik gebruik niet goed begrijpt.
Jij snapt het niet en dan ben ik dus de slechterik.
Ipv waardering negativiteit terwijl je een breed skala van woordenboeken onder de vingertoppen hebt!
Idem ideëen en ervaring.

De ontvanger begrijpt het niet en dat is dan de schuld van de boodschapper.
In een niet virtuele sitiuatie is dat bewustzijn vaak een zwaarwegende reden voor de boodschapper om liever niets op te merken.

´Waarom heeft hij (zij) daar nooit over gepraat??!!!´
Omdat hij/zij geen zin had in tegen de stroom van (op basis van ervaring verwachte) negativiteit op te zwemmen.
Je krijgt wat je beloont.
In deze is dat geen praten doordat dan niet de verwachte straf gegeven wordt. Vergelijk het met ontwijken van schiklint.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:27

schriklint
Aanpassen is er voor jou ook niet bij he? Er zijn zoveel Bokkers die in al die jaren hebben aangegeven geen ene moer te begrijpen van jouw taalgebruik.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:31

Huertecilla schreef:
anneliesdj schreef:

Jij geeft mij de zwarte piet omdat jij een woord wat ik gebruik niet goed begrijpt.
Ipv waardering negativiteit terwijl je een breed skala van woordenboeken onder de vingertoppen hebt!
Idem ideëen en ervaring.

In een niet virtuele sitiuatie is dat bewustzijn vaak een zwaarwegende reden voor de boodschapper om liever niets op te merken.

Omdat hij/zij geen zin had in tegen de stroom van (op basis van ervaring verwachte) negativiteit op te zwemmen.
In deze is dat geen praten doordat dan niet de verwachte straf gegeven wordt. Vergelijk het met ontwijken van schiklint.

ik begrijp perect uw taalgebruik, maar het is gewoon geen gepast taalgebruik op een forum. Je schrijft je mening op een forum geen wetenschappelijk artikel voor je thesis aan de universiteit hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:32

Ik vind vallen over het taalgebruik van HC wel erg overdreven. Ja, af en toe komen er wat moeilijke woorden tussendoor, maar over het algemeen kan je behoorlijk makkelijk aan de context aflezen wat ze betekenen. In theorie zou je er zelfs overheen kunnen lezen en dan nog begrijpen wat hij probeert te zeggen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:32

Als ie dat moeilijke taalgebruik nu eens altijd correct gebruikte dan zou het nog enigszins leesbaar zijn. :) De posts waarin ie dat doet zijn nl prima te begrijpen... Alleen gaat ie wel eens de mist in en dan is er niks van te maken.
Verder zegt Hc vrijwel altijd hetzelfde dus als je het een keer begrepen hebt kan je je de andere keren het lezen wel besparen. Andere woorden, zelfde boodschap. :)

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:34

Is het een idee de discussie over iemands taalgebruik te staken ?
Iedereen moet reageren wat hij wilt maar het lijkt me voor TS fijn dat er niet zoveel offtopic word gereageerd.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:34

Kinke schreef:
schriklint
Aanpassen is er voor jou ook niet bij he? Er zijn zoveel Bokkers die in al die jaren hebben aangegeven geen ene moer te begrijpen van jouw taalgebruik.

Ja, en?
Omdat de modale woordenschat msn-taal is, moet ik me daartoe beperken?
De modale relatie is ook niet duurzaam en kent in meerderheid bedrog. Moet ik me daar dan ook maar bij aanpassen??

Ik zeg léér. Of niet en dat is niet míjn probleem.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:42

Doe niet zo arrogant. Er wordt hier geen msn-taal gebruikt. Bovendien is niet ieder mens even intelligent, dus ook Bokkers niet. Het gebruiken van msn-taal is het ene uiterste, dat van jou het andere uiterste.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:43

Huertecilla schreef:
anneliesdj schreef:

Idem ideëen en ervaring.

Zozo rustig maar HC, ik deel helemaal geen zwarte pieten uit en het hele scala aan woordenboeken onder mijn vingertoppen is het met MIJ eens en niet met jou. Maar dat doet er verder niet toe, was enkel reden om je aan te raden niet zulke bewoordingen te gebruiken ;)

Dat terzijde was mijn opmerking 'of jullie mannen denken dat dat zo is en willen daarom niet praten' ietwat als grap bedoeld, schijnbaar heb ik bij jou een gevoelige snaar geraakt.
Niet nodig om vervolgens te speculeren over een stroom van negativiteit en op basis van ervaring verwachte straf. Daarbij vraag ik me wel af hoe jij met je relatie's omgaat als je over straf spreekt.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 24-08-15 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:45

conejo schreef:
Hier een mee lezer. Slimmerik ik zou ook niet meer weten wanneer ze terug komt en normaal zou ik het dan ff terug zoeken. Maar door de discussie (die ik overigens niet volg) is het topic zo lang geworden dat terug zoeken niet leuk meer is. Dus snap de reacties wel.

Gaat weer in mee lees modus.

Inderdaad weten sommige mensen niet hoe ze de reacties van alleen TS naar boven kunnen halen. Dat kan op de volgende manier klikken op waar het pijltje staat:
Afbeelding

En zo kan bij iedere poster in het topic geklikt worden op "geplaatst" dan krijg je alleen de berichten van betreffende bokker in dat topic
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 24-08-15 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Lodewijk91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:47

Thanks daar was ik al een tijd naar op zoek!

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:14

Huertecilla schreef:
anneliesdj schreef:

Reciproke is een wiskundige term voor omgekeerde die jij volgens mij verwart met het franse réciproque die wederzijds wil zeggen. Misschien moet je je naam eindelijk eens wat eer aan doen en wat simpelere woordjes gaan gebruiken die je zelf in de juiste context weet te plaatsen.

En nu terug naar de foeilijst

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:15

Huertecilla schreef:
Kinke schreef:
schriklint

Ja, en?
Omdat de modale woordenschat msn-taal is, moet ik me daartoe beperken?
De modale relatie is ook niet duurzaam en kent in meerderheid bedrog. Moet ik me daar dan ook maar bij aanpassen??

Ik zeg léér. Of niet en dat is niet míjn probleem.

Er zit een heel groot grijs gebied tussen msn-taal en jouw taalgebruik, waar overigens niks mis mee is maar je kan het bokkers (waaronder ikzelf) niet kwalijk nemen dat ze het niet altijd kunnen volgen. Een goede deelnemer aan een discussie kiest zijn woorden zo dat ze te begrijpen zijn voor andere deelnemers, en dat ze bijdragen aan de discussie. Ze voegen dan toe en leiden niet onnodig af. Wanneer woordkeus zoveel afleidt van het topic, dat de discussie tenslotte gaat over het woordgebruik in plaats van over het discussieonderwerp zelf, dan voegt de woordkeuze dus niks toe en leidt het alleen maar af. Een ander effect is dat jouw posts verkeerd begrepen of in het geheel niet begrepen worden en dat lijkt me niet jouw bedoeling. Als het wel jouw bedoeling is om de aandacht op jou - of je taalgebruik te vestigen, dan lijkt me dat gelukt. Het lijkt me vooral jammer voor de TS, die dit topic niet met dat doel voor ogen geopend heeft.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:23

Moderatoropmerking:
Een discussie over het taalgebruik van één of meerdere bokkers heeft niks meer met het oorspronkelijke onderwerp van dit topic te maken. Ik wil jullie vragen deze discussie hier te laten rusten en eventueel via PB verder te voeren. Daarnaast wil ik jullie wijzen op mijn vorige moderatoropmerking en nogmaals vragen hier rekening mee te houden:

Paisano schreef:
Zoals jullie ook in de regels kunnen lezen, verwachten dat iedereen respectvol blijft naar elkaar:

"De belangrijkste regel voor een goede discussie blijft: reageer op de argumenten van de tegenpartij (op de bal) en richt je niet op de tegenpartij zelf (op de man). Hoe sterk je het ook met iemand oneens bent: maak van een discussie geen persoonlijke aanval maar weerleg het standpunt van je discussiepartner met argumenten."

Het is dan ook niet de bedoeling om anderen bokkers negatief te bespreken of persoonlijk aan te vallen. Ik wil jullie vragen hier in de rest van het topic aan te denken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:43

betadine schreef:
Huertecilla schreef:

Reciproke is een wiskundige term voor omgekeerde die jij volgens mij verwart met het franse réciproque die wederzijds wil zeggen. Misschien moet je je naam eindelijk eens wat eer aan doen en wat simpelere woordjes gaan gebruiken die je zelf in de juiste context weet te plaatsen.

En nu terug naar de foeilijst

_/-\o_
Dat is dus ook hoe ik het begrepen heb.

Edit; Mod: niet omdat ik de discussie over hc wil voortzetten, maar omdat ik even duidelijk wil maken waar het misverstand uit voortkomt.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:55

Oke sorry als dit als vervelend wordt gezien: maar ik heb reeds een mod getipt en ik vind de mod opmerkingen toch maar vreemd.

Deze discussie hoort hier gewoon niet thuis, het gaat al lang niet meer over de TS en haar situatie. Mij lijkt het een leuk idee dat jullie effectief een discussie topic openen, en daar jullie gang gaan. Dan kan het hier ON topic blijven. Snap niet dat er geen mod opmerkingen komen over hoe off topic deze discussie is! Echt totaal niet meer relevant ondertussen.

En nu hoop ik dat er iets aan gedaan kan worden. (zodat ik ook niet off topic moet gaan)

En nu gewoon wachten tot TS terug is! Hopen dat het niet te serieus is allemaal, en dat ze toch nog een fijne vakantie hebben gehad. :)