Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:33

Kentaro schreef:
Sabini schreef:
Een vliegtuig kan wel achteruit rijden toch?

Nop, niet uit zichzelf :P

Een vliegtuig kan uitstekend achteruit rijden door zijn motoren in ‘reverse’ te zetten. Alleen mag de piloot die techniek niet gebruiken tijdens het taxieën. Hij heeft geen zicht naar achteren en de luchtstroom blaast alles omver en kapot in de omgeving. Dus om bij de startbaan te komen wordt een vliegtuig door een ander voertuig vertplaatst.

Marije112

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:35

Sammie, jij weet teveel.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:39

Waarom wordt mijn haar op een gegeven moment niet langer meer :'(

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:40

Sorry :') dat kan wel verklaren waarom we bij het pubquizen meestal eerste worden :))

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:44

liliekska schreef:
Waar houd het universum op?

Nergens, deze blijft zich altijd maar uitbreiden B-)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:47

sharon_quiz schreef:

Dat is deels genetisch bepaald volgensmij. Je hebt naar mijn weten een 'maximale haarlengte'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:48

mirriezz schreef:
Dit heet puber zijn ;) Er gebeuren bepaalde dingen in je hersenen, waardoor je ideale slaapmoment verlegd word. Vraag me niet naar de details, maar als je ouder bent schijnt het weer weg te gaan ;)

Over het internet: Iets met servers, satellieten, telefoonmasten (mobiel internet), en data verpakt in "pakketjes" Ik heb ooit een leuke film-demo gezien, maar geen idee meer waar, helaas. Het is een ingewikkeld en moeilijk voor te stellen proces, omdat het over data, digitale 1tjes en 0en gaat (binaire code) en vervolgens naar een satteliet ook nog weer over bepaalde golven gaat (zoals ultrasone - de golven lijken op geluidsgolven, alleen kun je ze niet horen). Via vage, maar ingenieuze signalen kunnen servers de pakketjes scheiden en naar het juiste device toe sturen.

Nou dat hoop ik dan maar :') Ik word er wel een beetje gek van. Hoe stom is het dan, dat als dit iets is wat bij alle pubers hoort, dat school om 8:30 begint + 1 uur reistijd + 1 uur klaarmaken voor school?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:49

_Laura_ schreef:
liliekska schreef:
Waar houd het universum op?

Nergens, deze blijft zich altijd maar uitbreiden B-)

Maar als het zich alsmaar blijft uitbreiden, waar komt het 'nieuwe' dan vandaan? Dat ontstaat niet zomaar.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:52

sharon_quiz schreef:

Ik geloof dat dat komt doordat hoe ouder je haarpunten zijn, hoe zwakker ze worden en dus eerder afbreken. Je haar blijft dus wel groeien maar op een gegeven moment krijg je van die gespleten punten en gaat het stuk, waardoor het lijkt alsof het niet meer groeit. Verschilt een beetje per persoon, want het ligt ook aan de dikte en sterkte van je haar en de manier waarop je het verzorgt.

Op je armen/benen/oksels/wenkbrauwen etc is het vaak inderdaad ook genetisch bepaald hoe lang het haar daar kan worden, als het die lengte heeft bereikt dan stopt het haarzakje met werken.

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:52

Steeph schreef:
Maar als het zich alsmaar blijft uitbreiden, waar komt het 'nieuwe' dan vandaan? Dat ontstaat niet zomaar.

Kernfusie denk ik? En het verspreidt zich eigenlijk gewoon over een groter oppervlak volgens mij, als een ballon die je opblaast. Alles beweegt steeds verder van elkaar af. Tenminste, dat is wat mijn natuurkunde docent mij wijs heeft gemaakt :Y)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:57

Danique schreef:
Zit er een remlicht op een vliegtuig?

Nope!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:01

sharon_quiz schreef:
Een vliegtuig kan uitstekend achteruit rijden door zijn motoren in ‘reverse’ te zetten. Alleen mag de piloot die techniek niet gebruiken tijdens het taxieën. Hij heeft geen zicht naar achteren en de luchtstroom blaast alles omver en kapot in de omgeving. Dus om bij de startbaan te komen wordt een vliegtuig door een ander voertuig vertplaatst.

Nee, kunnen ze niet. Enkel toestellen met staartmotoren kunnen wel achteruit in beweging komen maar rijden is het niet te noemen.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:06

_Laura_ schreef:
Steeph schreef:

Kernfusie denk ik? En het verspreidt zich eigenlijk gewoon over een groter oppervlak volgens mij, als een ballon die je opblaast. Alles beweegt steeds verder van elkaar af. Tenminste, dat is wat mijn natuurkunde docent mij wijs heeft gemaakt :Y)

Om kernfusie te krijgen heb je énorm veel energie nodig. Waar komt die dan vandaan? :o

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:33

Steeph schreef:
Om kernfusie te krijgen heb je énorm veel energie nodig. Waar komt die dan vandaan? :o

Van kernfusie, want dat levert ook énorm veel energie op.
Tip: ga eens op een zomerse dag buiten liggen en bedenk waar die temperatuur, dat felle licht en jouw rode kleur vandaan komen.
:)*

nienke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:45

sharon_quiz schreef:
[uote="Kentaro"]
Sabini schreef:
Een vliegtuig kan wel achteruit rijden toch?

Nop, niet uit zichzelf :P[/quot]

De reverse thrust wordt alleen gebruikt voor het afremmen bij een landing of afgebroken start. Afgezien van militaire vliegtuigen rijden ze dus niet op eigen kracht achteruit..

Haha sorry mijn vriend doet Aviation studies dus ik wordt doodgegooid met deze info

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:50

Ik ook, welk jaar zit hij? :P

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 16:06

Ik heb weleens op de snelweg dat een auto op de linkerbaan te langzaam rijd. Nu mag je niet onnodig links rijden, maar zo voelt het wel als er rechts niemand is. Kan ik dan toch beter op de rechterbaan blijven en zo de andere auto gewoon voorbij rijden of kan ik beter achter die auto hangen tot hij naar rechts gaat(wat soms heel lang kan duren)

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:07

moonsparkle schreef:
Ik heb weleens op de snelweg dat een auto op de linkerbaan te langzaam rijd. Nu mag je niet onnodig links rijden, maar zo voelt het wel als er rechts niemand is. Kan ik dan toch beter op de rechterbaan blijven en zo de andere auto gewoon voorbij rijden of kan ik beter achter die auto hangen tot hij naar rechts gaat(wat soms heel lang kan duren)

vraag ik me ook altijd af :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:10

Als jij binnen door inhaalt, is jouw bekeuring (230,00) hoger dan die van degene die onnodig links (140,00) blijft rijden -O-
Laatst bijgewerkt door Kentaro op 19-06-15 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:11

Als jij gewoon daarna rechts blijft rijden haal jij niet in. Het wordt volgens mij wel wat anders als jij van links naar rechts zwiept om vervolgens weer links te gaan rijden en op die baan doorrijdt. Dan haal je nl. wel in. Als je gewoon naar rechts gaat en je weg op die baan vervolgt haal je niet in en kun je dus dat beter doen. Er achter blijven hangen zou ik niet snel doen, want dan rijd ook jij onnodig links. Als je via een eventuele derde baan nog kan inhalen dan zou je dat eventueel dat nog kunnen doen.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:17

Mij is toch echt geleerd tijdens de autotheorie, dat je niet rechts voorbij een auto mag rijden. Dit is namelijk ookal blijf je rechts rijden, gewoon inhalen. Tenzij er rechts van die traag rijdende auto blokken getekend zijn, dan mag je wel voorbij rijden. Ook files zijn een uitzondering.
Hoeveel mensen zich er aan houden is totaal wat anders. Dus ik blijf mooi achter die traag rijdende auto op de linkerbaan rijden. Of ga naar rechts en blijf achter die auto rijden, zodat ik niet inhaal. In beide gevallen blijf je gewoon traag rijden totdat de traag rijdende auto naar de rechtse baan verplaatst.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:21

Ik blijf er ook achter rijden. Soms knipper ik dan een paar keer even passief-agressief met m'n grootlicht. Ook niet echt aardig, maar het is toch ook wel zo irritant als iemand links blijft hangen...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:22

Hmm volgens de wet is Rechts inhalen iedere actie waarbij een andere bestuurder aan de rechterzijde wordt gepasseerd of voorbij gereden. (wat ik zo snel kon vinden hoor! Pin me er niet op vast). Je zou er dus inderdaad achter moeten blijven rijden :')
Citaat:
artikel 11
1. Inhalen geschiedt links.
2. Bestuurders die links voorgesorteerd hebben en te kennen hebben gegeven dat zij naar links willen afslaan, worden rechts ingehaald.
3. Fietsers dienen elkaar links in te halen; zij mogen andere bestuurders rechts inhalen.
4. Bestuurders die zich rechts van een blokmarkering bevinden mogen bestuurders die zich links van deze markering bevinden rechts inhalen.
5. Bestuurders mogen trams rechts inhalen.

Artikel 12
Het is verboden een voertuig vlak voor of op een voetgangersoversteekplaats in te halen.

Artikel 13
1. Bij fileverkeer behoeft, indien de rijbaan is verdeeld in rijstroken in dezelfde richting, niet de meest rechts gelegen rijstrook te worden gevolgd.
2. Files mogen aan de rechterzijde worden ingehaald.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:23

:j (helaas...)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:25

Waarom hun mensen hun knipperlicht op de rontonde vrijwel niet gebruiken, maar wel boos aankijken als ik oversteek -O-