Het kinderkleding topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Destino

Re: Het kinderkleding topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:19

Verschilt heel erg per kledingstuk.
Heb nu gegokt op 68, maar ga het wel dit weekend ophalen in de winkel. Mocht het klein vallen lever ik het weer in en bestel een maat groter/ruil het om als ze het op voorraad hebben :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:20

*zet Zara op de lijst om te shoppen na de geslachtsbepaling*

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:22

YUp, Zara heeft zulke leuke dingen :j heb er ook wat kleertjes van :)

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:25

Ik vind t heeeeel wisselend vallen maar oh zo leuk

LittleMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:34

Zara is erg leuk inderdaad, hier ook weer een pakketje onderweg :) Ik vind het vrij klein vallen

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:03

Lieve dingetjes van de Zara!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:13

Ik vind het merendeel van Zara klein vallen, pak meestal een maat groter en dat is ook steeds nodig geweest.

Ik heb even een kledingstop, t kind heeft zoveel zomerkleding :') en ik heb net een vreselijk dure maar oh zo mooie draagdoek gekocht <3 Kan niet wachten tot ie er is!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:41

Spannend Marley, welke?

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:44

Even een vraagje, weet een van jullie waar ik een donkergrijs vestje kan vinden voor een meisje (116)? Gewoon zo'n dun, basic vestje, maar de kleur moet echt mooi donker zijn... Niet muisgrijs of een middentoon. Het liefst ook niet al te duur... Ik zoek me kapot maar ben er nog geen tegengekomen, ook niet op Marktplaats -O-

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:52

Welke draagdoek heb je gekocht Marley?

Een donkergrijs vestje weet ik zo snel niet. Heb je al gegoogled? Misschien komen er webshops uit?

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:31

Hebben jullie tips... Ik kleed mijn stiefkindjes wat hipper dan hun moeder. Alles is enorm op de groei, Disney gehalte is hoog en blauw voor jongen en roze voor meisje is over vertegenwoordigd.

Ik had een broekje gekocht die je moet omrollen met een paar bootschoentjes eronder. Ze stuurt dan een appje dat die broek te kort is of ik de broek terug wil om er een korte broek van wil maken...

Dus ik liet haar de plaatjes zien hoe het eruit hoort te zien... "Is dat de laatste mode" misschien met sandalen ofzo misschien leuk maar ze vond het niet zo mooi...

Mijn vriend betaald haar veel alimentatie en ze regelt de kleding ook. Maar het zijn ook zijn kinderen en we vinden het leuk om ze een beetje pittiger te kleden. Om nou een convenant te veranderen om 100 euro per maand minder zodat wij dat gebruiken voor kleding (ik noem gewoon een random bedrag hoor... )

Haar smaak is de mijne niet en de mijne is niet die van haar, hoewel ze weleens wat van ons aandoet. Maar dan dat grijze shirt met koraalroze strikken op een koraalroze broek met een roze vest...

Zijn er meer stiefmama's met dit probleem en hoe ga je er diplomatiek mee om. Ze kan echt lomp zeggen, "dat is toch veel te klein" of "daar kan ze maar een zomer in hoor...."
Ik zeg ook niet, ben je kleurenblind of doe die roze bril af...

Verder kunnen we met z'n allen prima met elkaar opschieten. Er is nooit ruzie geweest ofzo. Maar ze kan heel moeilijk over iets praten wat een beetje lastiger is. Alleen over koetjes en kalfjes

Dus gewoon onze kleding hier houden en af en toe wat kopen van ons eigen geld. Of wat (van ons eigen ) geld van haar terug vragen zodat we wat kunnen kopen daarvan
Of proberen uit te leggen wat wij ook leuk vinden en dat zodat van dat geld koopt. Hoewel het kopen is natuurlijk een van de leukere dingen om zelf te doen!

Help!!!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:46

Jullie kleding bij jullie en haar kleding bij haar lijkt mij de beste oplossing. Geld korten gaat meer ellende opleveren dan dat het gaat verbeteren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:48

Eitje, kleren waarin ze gekomen zijn weer aandoen als ze naar huis gaan. Van mij part gelijk om kleden als ze in huis zijn. Dus jouw kleding in jouw huis, haar kleding in haar huis.

Ik vind zo'n geldconstructie ridicuul :o lost niets op en ik zou ook geen cent willen betalen (of gekort willen worden) aan kleding die ik niet mooi vind.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:53

vuurneon schreef:
Eitje, kleren waarin ze gekomen zijn weer aandoen als ze naar huis gaan. Van mij part gelijk om kleden als ze in huis zijn. Dus jouw kleding in jouw huis, haar kleding in haar huis.

Ik vind zo'n geldconstructie ridicuul :o lost niets op en ik zou ook geen cent willen betalen (of gekort willen worden) aan kleding die ik niet mooi vind.

Ja precies... Dan vind zij iets te duur of niet mooi... Ik denk dat je het gewoon niet van elkaar kunt verlangen om iets mooi te vinden of nuttig besteed vind worden terwijl je het lelijk vind of nutteloos...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:54

Gewoon weer de Disney printjes aandoen waar in de kinderen gekomen zijn als ze weer naar moeders gaan dus :) en als ze in Disney komen, gelijk laten omkleding naar trendy bootschoenen met Jort Kelder broek :D Disney mooi apart leggen voor de terugreis.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:58

vuurneon schreef:
Gewoon weer de Disney printjes aandoen waar in de kinderen gekomen zijn als ze weer naar moeders gaan dus :) en als ze in Disney komen, gelijk laten omkleding naar trendy bootschoenen met Jort Kelder broek :D Disney mooi apart leggen voor de terugreis.

Jaa je snapt me!! binnenkomen en BAM! Shinen met die handel! We zijn ook zo blij dat zijn haar weer wat langer is! zo'n geschoren koppie is echt zo 1990....

Thanx ladies... het is soms makkelijker dan ik dacht..

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:19

Hier gaan de kleren van mama ook weer aan terug naar mama... Af en toe verwisseld er wel eens een kleding stuk en dan moeten we in de vingers knijpen of dat weer terug komt.
(gaat haren knippen bij jou niet in overleg dan? Hier word er vaak aangegeven " ik ga naar de kapper "

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:36

Youknowme schreef:
Hier gaan de kleren van mama ook weer aan terug naar mama... Af en toe verwisseld er wel eens een kleding stuk en dan moeten we in de vingers knijpen of dat weer terug komt.
(gaat haren knippen bij jou niet in overleg dan? Hier word er vaak aangegeven " ik ga naar de kapper "

Mijn vriend heeft uiteindelijk echt gevraagd of het haar van hun zoon langer mag. En niet altijd zo kort wordt geschoren. Het haar van hun dochter mag wel weer een stukje af maar dat is verder wel prima.

Ik leer mijn vriend ook dat het ook toch echt zijn kinderen zijn. Ondanks dat zijn ex vrouw overal voor zorgt qua kleding en verzorging en tandarts enzo. Mag je als vader ook weleens de vinger in de pap hebben.

Ze is nogal een controlfreak, en ze weet dat hoe ze het doet (volgens haar) het beste is. Het argument om het haar niet langer te laten groeien was " hij heeft het al zo snel warm" Ik vraag niet om een bos haar te laten groeien waar een staart in kan. Maar gewoon een flinke kuif of een Pelle kapsel waar je nog mee kunt varieren en niet zo'n navy seal kapsel... Maar dat kwartje is gevallen, als genoeg mensen om haar heen zeggen dat het leuk staat gaat ze het ook inzien ;)

Ik vind het wel een goed idee. Gewoon de kleding waarin ze komen vrijdag uitdoen als ze naar bed gaan en zondagmiddag weer aandoen. Ik deed het al zo, maar ik heb toch wat meegegeven en dat komt nu in de meest lelijke combinaties weer terug.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:37

Als je ze wat mee wil geven en de moeder heel blij wil maken, dan kun je ook een el cheapo Disney zeeman pakket halen :')

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:41

vuurneon schreef:
Als je ze wat mee wil geven en de moeder heel blij wil maken, dan kun je ook een el cheapo Disney zeeman pakket halen :')

Hebben ze dat wel voor meisjes in roze en voor jongens in blauw? Anders kan het niet.... Ze waren zo sterk geprogrammeerd die kinderen dat het jongetje begon te flippen als hij op een roze kinderstoel moest zitten in de auto of een roze beker kreeg...

Dat is opgelost... De rugleuning van de roze stoel heb ik op de blauwe zitting geklikt en de roze beker een blauwe dop gegeven..

Na een paar maanden is dat roze en blauw gedoe gelukkig bij ons afgelopen...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:52

Vergeet niet wat voor signaal je hiermee naar de kinderen afgeeft.... namelijk 'dat van mama is niet goed genoeg'

Fred_Kroket schreef:
vuurneon schreef:

Jaa je snapt me!! binnenkomen en BAM! Shinen met die handel! We zijn ook zo blij dat zijn haar weer wat langer is! zo'n geschoren koppie is echt zo 1990....

Thanx ladies... het is soms makkelijker dan ik dacht..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:54

Dat signaal geef je niet af als je verder geen commentaar levert op de kleding en gewoon zegt 'deze kleding gaan wij wassen (de wasmachine moet bv vol) en krijg je zondag weer aan en dan ben je weer een hele mooie prinses/prins als je naar mama gaat'. Het zijn kinderen, niet groter maken dan nodig is :)
Dat denken wij als volwassen dat ze dat eventueel kunnen denken, maar pak het goed aan en kind zal die link niet leggen.

Sowieso krijgen kinderen regelmatig andere kleding aan, dus van mij part leg je de volgende ochtend andere kleding klaar en de Disney meuk apart voor zondag. En als je weg gaat kun je ook zeggen 'ik doe ook andere kleren aan omdat wij naar ... gaan, zullen wij ook in de kast kijken voor wat anders voor jou?'
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 19-05-15 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:57

Juist. Op dıe manier kan het. Maar niet bij binnenkomst uit de kleding en vlak voor vertrek terug naar moeder weer omkleden

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:02

benangelique schreef:
[

Vergeet niet wat voor signaal je hiermee naar de kinderen afgeeft.... namelijk 'dat van mama is niet goed genoeg'

Dan moet je dat signaal wel afgeven... En dat doen wij niet. Misschien andersom dat ze dat wel doet maar wij doen dat niet.

Jij weet ok niet hoe ons ritme er hier uitziet. Vrijdag hoeven ze niet meteen uit de kleren, ze komen ook pas om half 6, ze eten dan en gaan naar bed. Ze krijgen dan pas zaterdagochtend andere kleding aan en zondag kunnen ze weer hun kleding aandoen.

Daar zeggen we niets over als de kinderen erbij zijn, dat mama's kleding niet mooi is of dat het kleding is voor bij mama, of kleding voor hier. Ik leg gewoon wat klaar in de avond en dat mogen ze aantrekken 's ochtends, we gaan dan niet praten over " zo nu ga je lekker je kleertjes van hier aantrekken" of iets in die geest. Ik kijk gewoon naar wat we gaan doen, en wat voor weer het is. Soms pak ik wel iets van haar selectie en maak ik er het beste van.

We hebben niet superveel kleding en af en toe variatie aanbrengen is dan wel lastig en dan ontkom je niet aan zo'n slobberbroekje ;)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:04

benangelique schreef:
Juist. Op dıe manier kan het. Maar niet bij binnenkomst uit de kleding en vlak voor vertrek terug naar moeder weer omkleden

Nee... lijkt me nogal dom om te doen... Wie bedenkt dat nou... En dan zeker ook nog zeggen, nou doe je weer lekker je roze jas aan omdat je mama die zo mooi vind. Gelukkig hoef je die hier niet aan he? Hier mag je lekker stoere kleding aan... :')

Dat niveau hebben we niet. Ik probeer juist wat input te krijgen hoe we dit een beetje chique kunnen regelen zonder dat we haar voor haar hoofd stoten.