Pluizebolpum schreef:Zou dat misschien het hele geintje zijn? Dat we eigenlijk allemaal dezelfde kleuren zien maar ze anders benoemen? Ik bedoel maar, ik zeg dat ik wit goud zie omdat dat in mijn hoofd de juiste kleuren zijn voor de manier waarop de jurk belicht is. Als ik de jurk zou natekenen zou ik verschillende tinten beige en lichtblauw gebruiken maar als plaatje oogt het voor mij witgoud in de schaduw.
Als in het hoofd van een ander de jurk anders belicht lijkt, juist in het licht ipv in de schaduw kan ik me indenken dat ie zwartblauw lijkt. Dus, voor de zwartblauw zieners, als jullie de jurk letterlijk van dat plaatje zouden moeten natekenen, welke kleuren gebruik je dan?
Overigens, op andere schermen oogt hij bij mij ook wit goud. Mijn familie kon er ook geen zwart blauw van maken.
Dat is het idd. Wij vinden de jurk onderbelicht, en de zwart/blauw zieners vinden de jurk overbelicht. Daarom interpreteren we het anders xD Helaas hebben de blauw/zwart zieners gelijk met dat de jurk overbelicht is