Rare jurk, huh..?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 12:12

Finliox schreef:
Ik vraag me af of als je de jurk uit de achtergrond knipt of dan ook de kleur veranderd voor iedereen naar de kleur die de jurk eigenlijk is :+ Misschien ff proberen vandaag.

Dat heb ik dus gedaan.
Dit KAN toch geen zwart zijn?
Ik heb alleen een stuk jurk uitgeknipt,niet met kleur bewerkt ofzo:

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 12:22

Finliox schreef:
Ik vraag me af of als je de jurk uit de achtergrond knipt of dan ook de kleur veranderd voor iedereen naar de kleur die de jurk eigenlijk is :+ Misschien ff proberen vandaag.

Nope. Heb 'm uitgeknipt, heb de achtergrond geselecteerd en die veranderd, heb een stukje van de jurk uitgeknipt en die op verschillende kleuren en niveaus achtergronden gehouden, echt van alles, ben d'r zo druk mee geweest (echt, hoezo geen leven :') ) maar hij blijft wit goud.

Ik snap nu wel waarom en dat sommige mensen hem inderdaad als zwart blauw zien, maar echt, mijn brein weigert stelselmatig te geloven dat de jurk op die ene foto zwart blauw is. Mijn 'fotosjop' zegt trouwens dat het blauw en bruin is en kan er ook geen zwart van maken. Ik heb fotosjopoogjes. :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 12:29

Tinkerloos schreef:
Ik snap niet hoe iemand dat goud in het zwart kan zien.
Vooral boven in de jurk.
Heb niks bewerkt aan de kleuren, alleen een stukje uitgeknipt.
Dit is toch geen zwart???

[ [url=m/UQ2ny0.png]Afbeelding[/url] ]

Letterlijk gezien is het geen zwart nee. Maar ik 'zie' dat het zwart hoort te zijn zegmaar. Op andere foto's die niet in perfect licht zijn gemaakt, komen ook gewoon de echte kleuren in m'n hoofd. Dat is toch bij iedereen zo? :')

GydjaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 12:46

Tinkerloos schreef:
Finliox schreef:

Dat heb ik dus gedaan.

De foto in de openingspost was hij echt blauw met goud... op jou'n foto was hij duidelijk wit met goud... ik lees een bericht onder je post en ik kijk omhoog en hij is blauw. Ik draai echt door |o

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 12:54

Tinkerloos schreef:
Finliox schreef:

Dat heb ik dus gedaan.

zo zie ik hem inderdaad wit met goud, terwijl ik hem elders toch echt zwart blauw zie :+

evaac

Re: Rare jurk, huh..?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 13:00

Ik zie m overal wit-goud....

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:05

Hij is toch echt blauw hoor :))

Mijn Photoshop vind hem ook blauw :o
Afbeelding
Afbeelding

Zien mensen mijn kleurencirkel ook blauw of is die voor jullie dan ook wit?
Laatst bijgewerkt door Karla op 01-03-15 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:07

Ik denk dat iedereen wel ziet dat dat lichtblauw is, maar dat de bedoeling van de jurk wit moet zijn. :j
(Behalve de zwart/donkerblauw mensen :D)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:07

Ik zie het prentje in de OP momenteel wit-goud, maar jou afbeelding zie ik duidelijk blauw-zwart.
Die bovenaan op deze pagina zie ik ook als wit-goud.

Is dit dezelfde afbeelding als de OP? Hij lijkt blauwer hier :+

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:08

Ja, ik heb hem uit de OP gekopieerd :j

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:09

Geryon schreef:
Tinkerloos schreef:
Ik snap niet hoe iemand dat goud in het zwart kan zien.
Vooral boven in de jurk.
Heb niks bewerkt aan de kleuren, alleen een stukje uitgeknipt.
Dit is toch geen zwart???

Letterlijk gezien is het geen zwart nee. Maar ik 'zie' dat het zwart hoort te zijn zegmaar. Op andere foto's die niet in perfect licht zijn gemaakt, komen ook gewoon de echte kleuren in m'n hoofd. Dat is toch bij iedereen zo? :')

Ja dat klopt, maar sommigen zien de jurk als blauw/lila met goud. Dat zie ik dus ook, maar dat is niet de echte kleur van de jurk. Dat is naar mijn idee wit/goud, en voor jou dus blauw/zwart :P

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:13

Karla_1999 schreef:
Ja, ik heb hem uit de OP gekopieerd :j

Nu ik hem in de OP weer als blauw zwart zie, zie ik inderdaad dat hij hetzelfde van kleur is hier. Wel lijken de onderste voor ons Rechts, donkere lijn voor mij echt zwart. Niet donkerbruin of koper of eender wat. Echt zwart. Is natuurlijk niet zo, net zomin als dat de jurk wit met goud is. Maar het lijkt heel echt zwart voor mij. Blauw is geen donkerblauw zoals de jurk in het echt is, maar zoals jou kleurenwiel-ding.

Edit, de donkere lijnen die ik in het midden als bovenaan wel als bruin/koper.

GydjaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:18

Ik vind de jurk eerder grijsblauw met vies groen goud.
Ik heb hem ook in het wit gezien maar dat is meer grauw wit met een donkere kleur goud.

Blijf hem nu steeds in het blauw zien. Maar mijn moeder heeft hem nog niet anders dan wit gezien >;)

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 21:07

Finliox schreef:
Tinkerloos schreef:
Dat heb ik dus gedaan.

zo zie ik hem inderdaad wit met goud, terwijl ik hem elders toch echt zwart blauw zie :+

Nou is 'ie weer blauw met zwart :')
Ik snap er echt niks meer van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:41

Ik heb het opgegeven inmiddels _O- Zal voor altijd wit-goud blijven geloof ik.

Nordique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:52

Voor mij is het al de hele tijd goud wit. Ik kan er echt geen blauw in zien. Mijn vriend ziet hem blauw zwart

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 00:23

Gisteren zag ik hem blauw/zwart, vandaag wit/goud..... ik ga naar bed :D Daar is alles zwart :D nadat mijn ogen dicht zijn tenminste!

cavallo_uomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 00:39

Ik zie wit goud :D raar dat wit-goud en zwart-blauw totaal verschillende kleuren zijn.....

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 00:40

Thesserd schreef:
Geryon schreef:

Ja dat klopt, maar sommigen zien de jurk als blauw/lila met goud. Dat zie ik dus ook, maar dat is niet de echte kleur van de jurk. Dat is naar mijn idee wit/goud, en voor jou dus blauw/zwart :P

Ah :)* Ik dacht al dat de wit/goud mensen veel te letterlijk keken, maar die zien dus ook niet per se wit/goud net als wij niet donkerblauw met zwart.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 10:48

Zou dat misschien het hele geintje zijn? Dat we eigenlijk allemaal dezelfde kleuren zien maar ze anders benoemen? Ik bedoel maar, ik zeg dat ik wit goud zie omdat dat in mijn hoofd de juiste kleuren zijn voor de manier waarop de jurk belicht is. Als ik de jurk zou natekenen zou ik verschillende tinten beige en lichtblauw gebruiken maar als plaatje oogt het voor mij witgoud in de schaduw.
Als in het hoofd van een ander de jurk anders belicht lijkt, juist in het licht ipv in de schaduw kan ik me indenken dat ie zwartblauw lijkt. Dus, voor de zwartblauw zieners, als jullie de jurk letterlijk van dat plaatje zouden moeten natekenen, welke kleuren gebruik je dan?

Overigens, op andere schermen oogt hij bij mij ook wit goud. Mijn familie kon er ook geen zwart blauw van maken.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 10:59

Gisteren was die weer wit/goud, vandaag weer zwart/blauw :D .

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 11:15

Pluizebolpum schreef:
Zou dat misschien het hele geintje zijn? Dat we eigenlijk allemaal dezelfde kleuren zien maar ze anders benoemen? Ik bedoel maar, ik zeg dat ik wit goud zie omdat dat in mijn hoofd de juiste kleuren zijn voor de manier waarop de jurk belicht is. Als ik de jurk zou natekenen zou ik verschillende tinten beige en lichtblauw gebruiken maar als plaatje oogt het voor mij witgoud in de schaduw.
Als in het hoofd van een ander de jurk anders belicht lijkt, juist in het licht ipv in de schaduw kan ik me indenken dat ie zwartblauw lijkt. Dus, voor de zwartblauw zieners, als jullie de jurk letterlijk van dat plaatje zouden moeten natekenen, welke kleuren gebruik je dan?

Overigens, op andere schermen oogt hij bij mij ook wit goud. Mijn familie kon er ook geen zwart blauw van maken.

Dat is het idd. Wij vinden de jurk onderbelicht, en de zwart/blauw zieners vinden de jurk overbelicht. Daarom interpreteren we het anders xD Helaas hebben de blauw/zwart zieners gelijk met dat de jurk overbelicht is :')

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 13:40

Kwanyin schreef:
Gisteren was die weer wit/goud, vandaag weer zwart/blauw :D .

Ik ben zò jaloers op jou :') Wil dolgraag ook eens wit/goud zien...

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:07

Dat heb ik andersom.
Ik ben zo nieuwsgierig hoe ik hem in het blauw zwart zou zien.
Ik zie hem niet anders dan wit goud.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:13

Tinkerloos schreef:
Dat heb ik andersom.
Ik ben zo nieuwsgierig hoe ik hem in het blauw zwart zou zien.
Ik zie hem niet anders dan wit goud.

Zie je hem zo niet zwart blauw?

Afbeelding

Ik kan bij dit plaatje beide kleuren zien, maar zodra ik het goud-wit zie slaan mijn hersenen soort van tilt en gaan ze naar zwart-blauw.

Ik kan bij elk plaatje gewoon beide kleuren zien als ik er even naar kijk. Behalve op de uitsnede van de bovenkant. Daar zie ik alleen goud-wit en bijna blauw, maar dat blauw wil zo niet echt :D