Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yesterday

Re: Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:13

Gashmiron, heel leuk een klushuis!! Wij zijn nu vanaf augustus aan het klussen. Het heeft twee kanten, je kan alles kiezen wat je wilt, helemaal eigen als het af is, en iets om extra trots op te zijn. Het klussen is gezellig, maar soms moet je echt even door alle bende heen kijken.. dat vind ik zelf soms moeilijker dan mijn vriend haha. Wij zijn gelukkig nu in de opbouw fase, veel leuker vind ik.
Qua kosten heeft mijn vriend een persoonlijke lening afgesloten om alles te kunnen financieren. De reden hiervoor: veel kennissen die hier en daar wat konden regelen dus je hebt dan niet altijd een bonnetje.

Lastige keuze, maar als ik moest kiezen had ik het zo weer opnieuw gedaan!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:43

Gashmiron schreef:
We zijn wel aan het zoeken naar een beetje een klushuis.
Mijn vriend zijn halve familie zit in de bouw dus voor alles hebben we ongeveer wel iemand,
maargoed, de spullen moeten wel betaald worden en je wilt het ook nog een beetje leuk inrichten.

Dat hebben wij ook, plus een architect in ons midden.. dus we weten enigszins waar we aan kunnen beginnen. :') Nog geen garanties, maar toch. Het scheelt een hoop zulke mensen in je directe omgeving.

... Ik heb écht een }:0 'dullige' vraag :') Maar jullie hebben het vrijwel allemaal moeten uitzoeken _O-
:Y)

Ik moet een goed strijkijzer hebben :') met name omdat vriendlief veel overhemden draagt. Nu heb ik Philips PerfectCare Azur GC4914/20 gezien.. maar ik heb werkelijk géén idee.
Waar moet ik op letten, dit is wel een zware als ik recenties zo eens lees, wat volgens mij wel fijn is helemaal met overhemden.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:21

Onze verwachte opleverdatum is geprikt! 22 mei *\o/*

En over twee weken kijkmiddag :D

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:46

Nachtlampje schreef:

Wij hebben net gekeken bij de praxis voor laminaat en ondervloer. Kwamen we erachter dat alleen de duurdere laminaat geschikt zijn voor vloerverwarming, wat wij in ons appartement hebben als hoofdverwarming.
Nieuwe vloer zou bij praxis dus 600-700 kosten, en dan nog de ondervloer á 250 euro.

Alleen.. Na bezoek even gekeken naar GAMMA. En daar is zowel het goedkopere laminaat als de goedkopere ondervloer geschikt voor vloerverwarming.

Ligt het aan mij of is het een beetje raar dat Gamma vééél goedkoper is als Praxis met z'n laminaat dan?

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:12

Meraki, zal morgem ff kijken welke ik thuis heb. Met stomen & sproeien Enzo :j strijk water bij de action halen, ruikt zo lekker :D

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:20

Nachtlampje schreef:
Nachtlampje schreef:

Wij hebben net gekeken bij de praxis voor laminaat en ondervloer. Kwamen we erachter dat alleen de duurdere laminaat geschikt zijn voor vloerverwarming, wat wij in ons appartement hebben als hoofdverwarming.
Nieuwe vloer zou bij praxis dus 600-700 kosten, en dan nog de ondervloer á 250 euro.

Alleen.. Na bezoek even gekeken naar GAMMA. En daar is zowel het goedkopere laminaat als de goedkopere ondervloer geschikt voor vloerverwarming.

Ligt het aan mij of is het een beetje raar dat Gamma vééél goedkoper is als Praxis met z'n laminaat dan?

Is pvc dan geen optie?

_janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:13

wij zijn gisteren wezen kijken bij een huisje
stiekem zijn we best verliefd op het huis
dinsdag naar de bank om te kijken of we het echt rond kunnen krijgen
en dan een bod uit brengen
spannend spannend spannend

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 13:58

Heel vervelend, we proberen een 2e bezichtiging te plannen maar de makelaar reageert niet -O- .
Morgen gaat mijn vriend dus nog maar even een keer te bellen, maar dit kunnen ze toch niet maken zou je denken?
Je wilt toch van het huis af? :x

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 14:00

Wij hebben bij 1 huis verschillende keren gebeld, 2 keer gemaild maar tot op heden geen reactie. Logischerwijs staat het huis 6 maanden nog steeds te koop. :+

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 14:25

Ohh het gebeurd dus wel vaker. :+
Snap dat niet hoor, het is een grote kostenpost zo'n huis zou je denken.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 14:26

wij staan bij 2 huisjes op plekje 10 (huurhuisje)!
Wel even spannend dus.

Nog een ander leuk huisje gezien, direct te huur, maar een heel stuk duurder.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 14:38

Ik woon sinds vandaag officieel samen. Het huis is me al bekend natuurlijk maar nog een beetje onwerkelijk dat ik per nu niet meer hoef terug te rijden naar het noorden aan het einde van het weekend. Pony's staan op hun nieuwe wei en dat gaat ook prima. Beetje jammer dat het zo slecht weer is. Aankomende woensdag start ik op mijn nieuwe baan. Reuzespannend

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:04

pluche_pluus schreef:
Meraki, zal morgem ff kijken welke ik thuis heb. Met stomen & sproeien Enzo :j strijk water bij de action halen, ruikt zo lekker :D

Goede tip! :j haha

_janneke_ schreef:
wij zijn gisteren wezen kijken bij een huisje
stiekem zijn we best verliefd op het huis
dinsdag naar de bank om te kijken of we het echt rond kunnen krijgen
en dan een bod uit brengen
spannend spannend spannend

Oh Leuk! En spannend :):)

Gashmiron schreef:
Heel vervelend, we proberen een 2e bezichtiging te plannen maar de makelaar reageert niet -O- .
Morgen gaat mijn vriend dus nog maar even een keer te bellen, maar dit kunnen ze toch niet maken zou je denken?
Je wilt toch van het huis af? :x

Zo ontzettend irritant, hadden wij ook al bij een pand. -O-

Napie schreef:
Ik woon sinds vandaag officieel samen. Het huis is me al bekend natuurlijk maar nog een beetje onwerkelijk dat ik per nu niet meer hoef terug te rijden naar het noorden aan het einde van het
weekend. Pony's staan op hun nieuwe wei en dat gaat ook prima. Beetje jammer dat het zo slecht weer is. Aankomende woensdag start ik op mijn nieuwe baan. Reuzespannend

Veel veranderingen allemaal dus :j Dat denk ik ook, dat het zo onwerkelijk is := zondagavond niet meer terug in de auto.. dat zat ik ook wel hebben straks.

Wij zijn afgelopen weekend naar de Open huizen dag geweest. :Y) Ik ben blij dat we zijn gegaan, ondanks het snert weer :j Bij één huis zijn we bij aankomst de auto niet eens uitgegaan, bij de tweede kwamen we tot de conclusie dat alle elektra vervangen moest worden en de makelaar redelijk verkeerde informatie had verstrekt wbt de 2e verdieping. :Y) Het derde huisje vond ik ontzettend leuk, maar hij weer niet :')

Dus we zoeken rustig verder :)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:10

Ik heb even snel teruggelezen en een aantal heeft op korte termijn een woning, fijn hoor!

Tijdje terug heb ik hier gereageerd en hoopte ik op korte termijn een huurhuisje te vinden met vriendlief. Vandaag kregen we groen licht en dat betekent dat we per 1 mei de sleutel krijgen van ons huurhuisje, via de makelaar huren we hem. De woningbouw bleek geen optie, we verdienen te veel! Helemaal blij nu! En kunnen niet wachten om 1 mei te beginnen, er moet het een en ander aan gebeuren, maar hebben er vertrouwen in dat het helemaal 'ons' paleisje wordt!!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:29

@ Meraki: goed dat jullie zijn gaan kijken, jammer van al die dingetjes nog. Alle elektra vervangen is niet niks...

@ marleen: aah wat leuk!

Wij hebben besloten ook in de vrije sector te gaan zoeken. Voor woningbouw verdienen wij samen teveel. En ik sta nog te kort ingeschreven (anders kon ik 'alleen' gaan wonen).

Nog tips? Want we willen maximaal 850 uitgeven per maand (exl G/W/L, incl servicekosten)
Ik heb altijd gezocht via woningbouw, dus weet even niet hoe of wat.
We zoeken in Tilburg, eigenlijk alles wel, behalve Reeshof (veel te ver van het centrum)

We hebben inmiddels wel gereageerd via de woningbouw, een direct te huur huisje (en dus vrije sector).
Gelijk super goed gevoel bij, echt leuk huis. Maar ik ben de 21e die reageert -O-
We gaan heel hard duimen, maar ondertussen verder kijken.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:59

jaa ik ga mij ook melden :)

we hebben een woning gereserveerd <3 nieuwbouw huur in Utrecht :D

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:09

Hooi mag ik me melden? :D mijn vriend en ik zijn op zoek naar een huis!
Al een bod gedaan en we wachten al zo lang maar heb er een hard hoofd in. We hopen het deze week te horen.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:12

Spannend Marleen! Het is zo 1 mei :):)
Lastig hoor Nessa := ik vind huurwoningen sowieso erg duur, helemaal in de vrije sector.. dat gaat nergens over :n Misschien dat je via via wat kan vinden (:
Oh super tof Dream_Lot! :D zijn ze al aan het bouwen?

Wij gaan a.s. weekend met een project ontwikkelaar kennis maken die momenteel een te vet project heeft :') als dit het echt wordt, geen tegenslagen qua financiering etc.. dan ben ik zó blij

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:17

Ik heb hier al een tijdje eerder gereageerd en lees nog trouw dagelijks mee maar zijn nog niet veel verder gekomen. Ik wilde graag samen een jaartje of 2 huren en kijken hoe dat loopt en dan samen kopen maar vriendlief vind dit zonde geld en heeft ( al een hele tijd wel) zijn zinnen meer gezet op een appartementje op begane grond met tuintje en die te kopen op zijn salaris. Ik vond dit in het begin heel rot en voelde meer als bij hem in komen wonen maar nu ik er veel over gedacht en gepraat heb is dit eigenlijk helemaal zo slecht nog niet. Was eerst ook helemaal tegen zijn idee maar beetje bij beetje draai ik wel bij en vind het appartement en de ligging nu toch wel leuk. Het jammere is wel dat dat appartement nu hoogstwaarschijnlijk verkocht is maar liggen meerdere en zullen nog wel wat te koop komen gok ik zo.

Het zal wel een beetje vrouw eigen zijn dat ik dit in het begin helemaal geen prettig idee vond en er dan als buitenstaander bij zou komen maar nu ik alles heb laten bezinken valt het reuze mee en is het praktisch en logisch gezien wel een hele goede oplossing, en stukken goedkoper ook.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:26

Ja ze zijn al heel ver 1 juli wordt het opgeleverd. :) vloer en gordijnen mogen wij voor een hele schappelijke prijs ook kiezen dus helemaal top. ik wil tekenen!!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:55

Donderdag hebben we een bezichtiging!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 11:55

*\o/* *\o/* *\o/*

Super tof huisje! Alles is spik en span. Super netjes dus. Hoeft echt niks meer te gebeuren.
Mooie ruime woonkamer, 3 slaapkamers, tuintje met schuur.
Vloer ter overname (ligt er slechts een jaar in en is dus super netjes).

Vanochtend contact gehad met de woningbouw. In principe is het huis van ons.
Ze gaan nog wel alle papieren controleren. Dus of wij wel genoeg verdienen e.d.

Mijn inkomensverklaring had ik al (voorbereid he).
Mijn huidige huisbaas gevraagd voor een verhuurdersverklaring.
En als die binnen is, de boel opsturen en afwachten!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 13:46

Druk druk druk hier, en daarom weinig tijd gehad om even te reageren. Iedereen is ook druk bezig met het zoeken naar een woning of huurhuis. Leuk allemaal!

Wij gaan samen wonen vanaf 22 mei en hebben de sleutel vanaf december gekregen. Druk bezig dus met de laatste loodjes. De vloer word van de week gelegd beneden en in de laatste week word boven het tapijt voor in de slaapkamers gelegd.
We moeten nog best wat doen. Radiotoren ophangen en al dat soort afwerk werk. Maaar... eerst nog trouwen en dan eindelijk er wonen. :D Heb er super veel zin in.
Van de week hebben we veel dingen gekocht zoals lampen en dat soort dingen. We moeten nog een klerenkast en lamp voor boven tafel.

En alle rolgordijnen moet ik nog op maat knippen/zagen ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 13:52

Ohh gaan jullie eerst trouwen?! Spannend! Wanneer? :)

Ik keek gister even voor de grap naar hypotheken en wat wij zouden kunnen lenen (al wil ik voorlopig nog niet kopen, maar toch ook weer niet te lang wachten). Dat viel ehh... tegen :') Dus wij wachten nog maar even. M'n ouders zouden ons eventueel wel geld willen lenen als eigen geld, maar toch. Als ik ga kopen wil ik toch ook wel echt goed zitten voor een aantal jaar :)
Of eventueel een appartement kopen in het centrum en dan op den duur een groter huis kopen en het appartement verhuren. Dan maak je er volgens mij nog winst op ook.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 13:54

Eulogy schreef:
Ohh gaan jullie eerst trouwen?! Spannend! Wanneer? :)

Ik keek gister even voor de grap naar hypotheken en wat wij zouden kunnen lenen (al wil ik voorlopig nog niet kopen, maar toch ook weer niet te lang wachten). Dat viel ehh... tegen :') Dus wij wachten nog maar even. M'n ouders zouden ons eventueel wel geld willen lenen als eigen geld, maar toch. Als ik ga kopen wil ik toch ook wel echt goed zitten voor een aantal jaar :)
Of eventueel een appartement kopen in het centrum en dan op den duur een groter huis kopen en het appartement verhuren. Dan maak je er volgens mij nog winst op ook.

22 mei gaan wij trouwen. :D

Het ligt er natuurlijk ook heel erg aan hoe duur het huis is dat je wil kopen, en hoe hoog de rente op dat moment is.
Wij hebben heel erg geluk gehad met een laag verkoopbedrag en lage rente. Zijn 20 en 23 en hebben een huis kunnen kopen, en houden ook nog geld in de maand over. :) *\o/* + dat het huis op één loon staat en als ik dit jaar ga werken, mijn loon dus allemaal een extra is.