Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 00:38

Alvaron schreef:
Marocje schreef:
Zelfde met appels oid: soms zie je een cassiere kijken welke appel het is, zeker de nieuwe mensen. Dan zeg ik ook meteen dat het Elstar is , en vaak zien ze daarna ook snel het stickertje op de appel. Maar waarom zou ik een Cassiere laten zoeken terwijl ik weet wat ik heb?

Los fruit (bij de AH) heeft een code op het stickertje. Die code moeten de caissieres intikken. Ze hebben geen toets met "Elstar" of "Braeburn".
Daarom zoeken ze dus naar dat stickertje.

Grappig, ik heb wel een toets met de naam van de soort appel erop! Maar ik heb een touch screen kassa, kan schelen denk ik.

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 08:02

Jennifuur schreef:
Grappig, ik heb wel een toets met de naam van de soort appel erop! Maar ik heb een touch screen kassa, kan schelen denk ik.

Dat hebben wij ook, maar het gaat sneller door gewoon even de code in te tikken als je toch al weet welke appels het zijn ;)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 11:05

Een stickertje op de appel zelf neem ik aan? Dat is wel lastig zoeken dan, want er zit niet op iedere appel zo'n stickertje? Sterker nog, als ik de appels in de fruitschaal heb liggen, zitten er maar heel weinig tot geen bij die een sticker hebben..

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 11:31

Emmaa_ schreef:
Ik had vandaag iemand die 280 euro aan Red Bull kwam halen, en die afrekende met 5-jes :Y) Rest van de dag alleen maar 5-jes aan iedereen uitgedeeld _O-

ik heb niet echt ergernissen eigenlijk. Heb een hele fijne bijbaan bij karwei.
Vriendelijke klanten over het algemeen maar wat ik heel irritant vindt was toen een klant 12,50 in enkel 20 cent betaalde (met rij wachtende)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 11:42

Je mag best allerlei broodjes in een zak doen hoor, no problem, maar houd het commentaar met wat het is maar voor je. :')
Ik bak ze bijna dagelijks, dus ik weet wel wat wat is. En als ik twijfel hoeveel het er zijn dan vraag ik het wel even aan je. :j

Over appels en prijzen: bij ons zijn op dit moment ook alle appels even duur, maar i.v.m. voorraadbeheer moeten ze alsnog apart worden afgewogen aan de kassa. Ik ga ervan uit dat dat bij andere winkels ook zo is, maar ik ga er ook van uit dat klanten daar geen weet van hebben. Voor een klant is even duur gewoon even duur volgens mij, daar staan ze glad niet bij stil.

Jennifuur

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 11:46

Waar ik me gisteren tijdens m'n werk aan ergerde, was dat een man een bedrag van 13,80 moest betalen, en gewoon een hoop kleingeld in m'n hand gooide zonder te zeggen hoe veel het was. 'Kijk maar effe', zei hij o-o Dan word ik stik zenuwachtig om al die muntstukjes snel te tellen en snel op te bergen. Terwijl die kerel al half wilde weg lopen zonder dat ik wist of hij genoeg had gegeven.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 11:52

valt mij de laatste tijd op, en dan vooral de polen een bedrag moeten afrekenen dat ze op de scherm zien maar toch regelmatig een 1,- of 0.50 te weinig geven.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 11:56

Konstantine schreef:
Je mag best allerlei broodjes in een zak doen hoor, no problem, maar houd het commentaar met wat het is maar voor je. :')

Je kunt ook gewoon dankjewel zeggen omdat het vriendelijk bedoeld is :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 12:07

Shadow0 schreef:
Konstantine schreef:

Je kunt ook gewoon dankjewel zeggen omdat het vriendelijk bedoeld is :)

Dank je shadow, het is idd vriendlijk bedoeld, en zeker niet als 'betweterig' omdat een cassiere niet zou kunnen zien wat erin zit. Naar mijn idee gaat het gewoon wat sneller als zij de code kunnen scannen terwijl ik opzeg wat erin zit. Dan is 1 blik ter controle genoeg, scheelt toch ook weer tijd?
Maargoed, gelukkig krijg ik vrijwel altijd vriendelijke blikken, en heel soms merk je dat een cassiere het al gezien heeft of het niet op prijs gaat stellen dat je iets zegt, dus dan houd ik ook mijn mond..

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 12:43

Ik zeg meestal ook dankjewel hoor, maar van binnen rol ik 25 keer met mijn ogen.
Het is vaak nog verwarrend ook, heb ik de appelflappen al ingetypt en ben ik bezig met de croissantjes, noemt de klant het op een andere volgorde op... Dan ga je twijfelen of je iets nou al gehad had of niet. Dus nee, bij mij gaat het niet sneller.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 12:47

Konstantine schreef:
Ik zeg meestal ook dankjewel hoor, maar van binnen rol ik 25 keer met mijn ogen.

Sommige mensen voelen dat nog steeds. Als je wilt dat er meer begrip komt tussen kassieres en klanten, begin dan met het echt waarderen. Ze doen het niet om je te pesten maar om je te helpen. Dat het voor jou niet altijd handig is, is geen reden om daar op neer te kijken of je daaraan te ergeren, het blijft nog steeds iets wat vriendelijk bedoeld is.
Als je dat zo afkapt (zelfs al zeg je dat niet hardop), moet je niet verbaasd zijn dat mensen vooral niet meer mee willen denken. En dan ontstaat daar weer irritatie over...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 12:47

De caissière die geen fruit kende. Niet zozeer een ergenis, maar ik vond het vrij wonderlijk dat je de fruit blijkbaar alleen kent van de plaatjes en het verschil niet ziet en voelt tussen een perzik en een nectarine en dat er ook in de kiwi's verschillen in soorten zitten. Mijn nectarines waren mooi aangeslagen als perziken en waren daarmee duurder :+ moest nog flink veel moeite doen om het verschil uit te leggen, maar ze had het wel begrepen.

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 14:06

Ik vind het juist fijn als mensen zeggen wat voor broodjes er in zitten. Ik werk zelf niet op de food afdeling en kan geen verschil zien tussen kaas en ham kaas croissants. Ik ben al bezig met andere producten aanslaan en als de klant eventjes meld wat er in het zakje zit, kan ik dat ook direct aanslaan. Scheelt mij weer tijd :).

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 14:27

Bij mij in de Albert heijn moest er nog uitgelegd worden wat het verschil was tussen appels en peren := := Dat ging ook te vaak mis.

Ik zie het verschil tussen necatrine en een perzik. Alleen in zo'n gesloten dicht doorzichtig zakjes begin ik er ook wazig naar te kijken. Dan zie ik het niet, dan lijkt zelfs de perzik glad. Dan vraag ik het de klant en dan krijg ik de opmerking: '' kom nou, hoor je wel te weten!! Eet je geen fruit '' Maar maar... -O- Maar je hebt er genoeg tussen zitten die het niet weten. Die klanten kijken mij aan van: '' uhh.. weet ik veel, dat moet jij toch weten.. :') ). Terwijl ik denk.... uhm, jij weet toch wat je koopt :')

Ik snap waarom de perziken en de nectarines de zelfde prijs hebben bij ons :Y)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 14:46

Gelukkig kan ik zeker 10 soorten appels van elkaar onderscheiden ondertussen. _O-
en nectarines zijn geler dan perziken, die zijn wat roziger.

Wij hebben dus zeker 12/13 soorten appels in de winkel, soms wat meer en soms wat minder. En van mij wordt gewoon verwacht dat ik kan vertellen hoe ze smaken, waar ze weg komen en wat de code is. :=
Idem dito met peren, aardappelen, druiven, mandarijntjes, pruimen, sinaasappels etc. :j

Of wanneer er klanten binnen komen die dezelfde salade als de vorige keer willen... :? :')
Ik houd dan meestal mijn vaste salade praatje en dan herkennen ze hem wel.

Er zijn echt maar een paar klanten waarvan ik weet welke salade ze willen, dat zijn er hooguit 5. _O-
( we hebben 7 soorten salades)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 15:14

Ik had zelfs het zakje open gemaakt zodat ze het echt kon zien, maar volgens haar bleven het echt perziken :') uiteindelijk had ze gelukkig het licht gezien hoor :D
Heb ik haar tenminste iets geleerd, wel zo handig voor de volgend kant die met de 'perzik' aan komt zetten :) Meisje werkte er ook nog maar net, dus vooruit :D

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 15:27

Vandaag een vrouw die een heel verhaal begon te vertellen in het frans. Wist niet zo goed wat ik er nou mee aan moest :')

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 15:31

muntdrop schreef:
Vandaag een vrouw die een heel verhaal begon te vertellen in het frans. Wist niet zo goed wat ik er nou mee aan moest :')

praat je gewoon in het nederlands terug :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 15:32

Konstantine schreef:
Stiekeme pet peeve: klanten die bij hun doorzichtige zak zelf geschepte broodjes zeggen "dat zijn croissantjes" of "het zijn er twee".
Dat geeft me echt het idee dat ze denken dat ik te dom ben om tot twee te tellen.
Nog erger trouwens: dat ze vijf verschillende in een zakje proppen en dan zeggen "vijf van 29 cent!". Leuk, vast heel erg goed bedoeld ook, maar die dingen gaan op code, niet op prijs, bedankt.

Ik probeer er altijd op te letten dat ik zulke dingen zelf dus niet doe :')

Ik zeg altijd dat het ham kaas croissantjes zijn. Gewoon puur uit fatsoen. Omdat kaas croissantjes er veel op lijken.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 15:33

paardje1983 schreef:
muntdrop schreef:

praat je gewoon in het nederlands terug :)

Uiteraard. Maar het klonk een beetje alsof ze haar hele levensverhaal aan het vertellen was :+

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 15:50

En bij deze mijn bijdrage aan dit topic:

-kassamedewerkers die nog rustig even het gesprek afmaken met de vorige klant terwijl jij inmiddels aan de beurt ben. Ik praat er dan meestal dwars doorheen, of ik zeg juist helemaal niets, ook niet tijdens het afrekenen zelf.
-klanten die zojuist bij een kassa hebben afgerekend en vervolgens even later weer terugkomen met het bonnetje omdat er is fout is gegaan waarbij ze zonder pardon dwars door het afrekenen van een andere klant komen, "Omdat ze 7 cent korting hadden moeten krijgen".
-klanten die grappig en origineel denken te zijn als ze zeggen dat ze het aankoopbedrag toch niet kunnen declaren, als ze wordt gevraagd of ze het bonnetje willen.
-klanten die de moeite niet nemen om het briefgeld even open te vouwen en je dus een soort van origamiwerkje in de hand drukken.
-kassamedewerkers die niet terugtellen en je gewoon een hand vol geld teruggeven.
-kassamedewerkers die je niet aankijken en min of meer tegen het kassameubel zitten te praten.
-en ik denk wel de grootste ergenis in Nederland: klanten die achteraan de rij niet weten hoe snel ze naar een nieuwe kassa moeten rennen die opengaat, zodat ze ineens vooraan staan. En oh wee als je er wat van zegt, wat ik dus altijd wel doe. Ik doe dan altijd heel onschuldig: "Ik geloof dat ik eerst was". Hierbij heb ik zelfs een keer dikke ruzie gehad met een man die voorkroop. Toen ik er wat van zei, zei hij dat het toch niet zo belangrijk was wie er nu eigenlijk eerst was, waarbij hij alsnog zijn plekje vóór op eiste. Toen ik zei dat, dat idioot was trok hij zomaar aan mijn oor. :oo Ik heb hem toen maar gezegd dat hij dat maar bij zijn eigen vrouw moest doen. En die winkelmedewerkster liet hem vervolgens dus ook rustig voorgaan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 16:50

Ik zeg het ook wel eens dat ik het bonnetje niet hoef omdat ik het niet kan declareren, omdat ik soms wel een bonnetje nodig heb om het te declaren. Niet elke kassadame vraagt of ik het bonnetje wil, als het om een hele kleine boodschap gaat. Dus kans is groot dat als ik net boodschappen heb gedaan voor het werk, als ik een uur later voor mijzelf boodschappen doe, ik geen bonnetje hoef met de mededeling dat ik het niet kan declaren. Zit er dan nog in mijn hoofd, bedoel het dan ook echt niet grappig maar serieus :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 16:55

Of klanten, waarvan je weet dat ze niet aan belasting betalen doen (horeca klanten, eeeh alle pizzaria's in ommen) vragen of ze het btw-bonnetje willen. }:) }:) }:)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 17:56

Jolien87 schreef:
En bij deze mijn bijdrage aan dit topic:

-kassamedewerkers die nog rustig even het gesprek afmaken met de vorige klant terwijl jij inmiddels aan de beurt ben. Ik praat er dan meestal dwars doorheen, of ik zeg juist helemaal niets, ook niet tijdens het afrekenen zelf.
-klanten die zojuist bij een kassa hebben afgerekend en vervolgens even later weer terugkomen met het bonnetje omdat er is fout is gegaan waarbij ze zonder pardon dwars door het afrekenen van een andere klant komen, "Omdat ze 7 cent korting hadden moeten krijgen".
-klanten die grappig en origineel denken te zijn als ze zeggen dat ze het aankoopbedrag toch niet kunnen declaren, als ze wordt gevraagd of ze het bonnetje willen.
-klanten die de moeite niet nemen om het briefgeld even open te vouwen en je dus een soort van origamiwerkje in de hand drukken.
-kassamedewerkers die niet terugtellen en je gewoon een hand vol geld teruggeven.
-kassamedewerkers die je niet aankijken en min of meer tegen het kassameubel zitten te praten.
-en ik denk wel de grootste ergenis in Nederland: klanten die achteraan de rij niet weten hoe snel ze naar een nieuwe kassa moeten rennen die opengaat, zodat ze ineens vooraan staan. En oh wee als je er wat van zegt, wat ik dus altijd wel doe. Ik doe dan altijd heel onschuldig: "Ik geloof dat ik eerst was". Hierbij heb ik zelfs een keer dikke ruzie gehad met een man die voorkroop. Toen ik er wat van zei, zei hij dat het toch niet zo belangrijk was wie er nu eigenlijk eerst was, waarbij hij alsnog zijn plekje vóór op eiste. Toen ik zei dat, dat idioot was trok hij zomaar aan mijn oor. :oo Ik heb hem toen maar gezegd dat hij dat maar bij zijn eigen vrouw moest doen. En die winkelmedewerkster liet hem vervolgens dus ook rustig voorgaan.

Nou er zit hier niets bij waar ik me aan stoor. Je doet alleen maar boodschappen omdat het moet hoor het hoeft niet leuk te zijn.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 18:22

Gelukkig hebben wij nectarines en perziken alleen verpakt :') Ik zie dit al helemaal misgaan :')