Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 17:00

Welkom!

Ik heb nog helemaal geen woonruimte, maar kan het niet laten om soms alvast leuke dingetjes te gaan shoppen :D vandaag naar de IKEA geweest (met bus en trein :') dus kon niet zoveel meenemen) en wat leuke spulletjes gekocht, waaronder het paardenbeeldje *\o/*

ontherun

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 00:07

Ik ben verhuisd :D eindelijk alles omm, maar het is nog lang niet klaar. Kleerkast moet nog in elkaar bijvoorbeeld :')
Karlijn de ikea kan ik niet uit zonder iets te kopen _O- die hebben altijd wel iets wat leuk is of wat handig is...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 01:21

Ik woon sinds 4 maanden echt op mezelf, wel ooit een jaar of 5 op kamers gewoond en daarna begeleid wonen gedaan maar nu echt mijn eigen stekje.
Met hulp in de huishouding en ambulante woonbegeleiding op 2 minuten fietsen als ondersteuning.

Ik kijk geregeld op de weggeefhoek in mijn regio en soms ruil ik wat met mensen of doe gewoon een oproep.
Zo bleek mijn ovenschaal te groot te zijn voor mijn oventje, dus oproep geplaatst om hem te ruilen en heb er 3 mooie ovenschalen voor terug in verschillende maten en allen kleiner dan degene die ik al had.
Die ene heb ik op de weggeefhoek gezet en daar werd op gereageerd door iemand waarbij ik spatels zou ophalen dus dat was een simpele ruil.
Verder kijk ik veel bij Ikea, Action en vergelijkbare budgetzaken.
Ik bleek overigens teveel spullen te hebben en heb dus vrij veel weggegeven en verkocht inmiddels en er gaat binnenkort nog meer op de weggeefhoek of de verkoophoek.
Ook mijn tweepersoonsbed is inmiddels verkocht omdat die teveel ruimte inneemt en ik wil vd week even langs de Kringloop voor een eenpersoonsbed.

Zodra mijn tweepersoonsbed de deur uit is (volgend weekend) ga ik mijn ladekasten naar mijn slaapkamer verslepen zodat er elders in mijn huisje meer ruimte ontstaat en daar tzt een vriezertje en een stellingkastje oid kunnen komen.
Ook twijfel ik nog over de aanschaf van een slaapbank, maar das iets wat geen haast heeft. :)

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:12

Poehhh ben ik weer!
Iedereen onwijs bedankt voor het condoleren en sterkte wensen :* :*
ik ben helemaal total-loss :O dat hoort er geloof ik bij toch?

Donderdag was erg verdrietig maar heel mooi!
vrijdag weer aan de slag geweest maar wist amper hoe ik m'n ogen moest open houden! net zoals het hele weekend trouwens..
Vrijdag de woonkamer geverfd, ging erg vlot maar we zagen dat vooral de keuken nog een keer over moest!
zaterdagochtend was ik naar m'n paard, ik bel mijn moeder op hoelaat ze naar onze woning komt, was ze gewoon al weer keihard aan het verven! woonkamer over geverfd en de hal en slaapkamer met een eerste laagje gedaan! dus alleen de slaapkamer en hal moeten nog een keer geverfd worden maar dat doen we morgen want vandaag hebben we DE HELE DAG in de ikea rond gelopen en spullen gekocht.. ik kan serieus niet meer op mijn voeten staan. maar we hebben ook beddengoed gekocht dus als straks alles klaar is kunnen we wel heeeeeeeeeeeerlijk bijkomen in ons nieuwe bed met nieuw beddengoed, ik kan niet wachten _O-

Iedereen waarbij ik las dat ze ook een woning hebben gevonden: Gefeliciteerd!! :D
En nog even over het koken.. mijn vriend kan super goed koken en we hebben ook afgesproken dat we lekker gezond gaan eten(ik ben wel erg moeilijk want lust weinig maar dat weet hij wel lekker te maken voor mij). en ik kook gewoon de makkelijke gerechten als bami en nasi enzo :o
:)* misschien kunnen we hier ook lekker gerechten/ideetjes uitwisselen??

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:34

Drukdrukdruk dus. :)

Ik haal oa hier heel veel inspiratie vandaan:
http://www.welke.nl/
en heb in mijn eigen lookbook meer dan 700 recepten staan:
http://www.welke.nl/lookbook/LoraineMSH ... -gerechten
Varierend van ovenschotels tot soepen tot snacks tot taart en ga zo maar door.
Ook gewoon net iets andere variaties van gerechten die je al kent staan ertussen en sauzen die je vers maakt.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 20:09

*even teruggelezen*
Nanno, nog gecondoleerd. :(:)
De rest met nieuwe huisjes etc: gefeliciteerd! :)

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 21:09

Nanno inderdaad, nog gecondoleerd. Nu bek af zijn hoort er inderdaad bij, pas maar op dat je wel je rust pakt (:

Ik ben vandaag verhuist! Heb nog geen internet dus zit nu nog eventjes bij mijn ouders wat dingen te doen hihi, maar ga zo terug, eerste nachtje daar slapen (in een bed, heb er wel al op een luchtbedje met mijn vriend gelogeerd hihi) Spannend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 23:52

Leuk Marygoround LD , spannend :D

Afbeelding

Ik heb een magno overgenomen naja gekregen van ouders , dat is 1 sterk doosje he := (broer moet nog even vensterbank maken :)) ) Ben er zo wijs mee , woon al 8 maanden hier maar dit ding gaat voortaan het vlees ontdooien :')

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 16:36

Maureen95 schreef:
Hey wat leuk Speechless! Meeten? :P Ik hou van meeten _O-

Ik heb nog nooit gemeet, maar lijkt me wel leuk :) Misschien kunnen we dan een eet-meeting bij mij doen, dan hoef je niet te koken :+ Moeten we alleen nog even wachten tot ik verhuisd ben(1 november krijgen we de sleutel), want dat is leuker.
Anderen mogen ook wel komen hoor, maken we er een gelijk een ik-ga-binnenkort-op-mezelf-meeting van hihi, maar dat is voor de meesten misschien wat ver.. :+

Zo druk als ik het eerst had met huurwoningen kijken, zo druk heb ik het nu met marktplaats afspeuren :Y) Gisteren een hoekbank opgehaald bij iemand. Voor 100 euro maar, hij was wel wat beschadigd maar ach.. Die staat nu bij mijn ouders in huis tot het november is en 'ie naar ons appartementje kan :P Verder had ik een eettafel met stoelen gezien, maar die was helaas alweer gereserveerd voordat ik met vriend overlegt had. Maar ik heb gelukkig nog even om alles bij elkaar te sprokkelen :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 16:37

Lijkt me leuk! Moet je wel even een berichtje sturen wanneer enzo :D dan kan ik er rekening mee houden:)

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 16:39

Maureen95 schreef:
Lijkt me leuk! Moet je wel even een berichtje sturen wanneer enzo :D dan kan ik er rekening mee houden:)

Is goed! :D Zal tegen die tijd wel eens wat laten weten, weet nu nog niet precies wanneer we helemaal verhuisd zijn enzo.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:20

:):) :):) :):) :):) :):)
Ik ben hier zoooo aan het stuiteren..
Morgen een bezichtiging en wij staan op nummer 4.. Duimen jullie mee? :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:21

Duimen draaien! :j

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 23:00

Spannend Anne!

Mijn appartementje begint nu echt ergens op te lijken. Heb TV en internet, kasten staan allemaal, moet alleen nog spullen inruimen en wat kleine dingetjes binnen krijgen.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 23:01

Leuk Santigo! :D Heb je nog snel gedaan!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 23:04

Heb gelukkig heeeel veel goede hulp gehad! En ik ben as we speak mijn nieuwe combimagnetron aan het uitproberen :') Ding is nog makkelijker als een oven :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 06:07

Anne spannend! !

Ik haal vandaag kleinere tafel op , nu de grote weg krijgen. .

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 12:31

speechless: wel handig dat je nog zoveel tijd hebt om spullen te kopen, je weet tenslotte wel al waar je gaat wonen en hoeveel ruimte je hebt! word je er niet ongeduldig van of ben je zo druk met alles zoeken dat het mee valt?

marygoround: thanks! en hoe bevalt het huisje?

Santigo: jij bent op dreef!! hoe bevalt het?

Wij gaan waarschijnlijk zondag verhuizen!
gister middag alles af geverfd, morgen komt de vloer (we hebben echt een hele mooie vloer uitgezocht!!), donderdag komt ons bed,dressoir en bank, vrijdag komen de wasmachine, droger, koelkast, vriezer en dan kunnen we het weekend nog de eettafel en salontafel ophalen die we van de broer van mn vriend over kunnen nemen! en dan zondag al onze troep verzamelen en hopelijk verhuizen *\o/*

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 16:54

Binnenkort maar eens uit gaan vinden hoe ik huurtoeslag aanvraag. Daar kom ik waarschijnlijk ook voor in aanmerking.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 17:00

Ik had me al eens eerder gemeld, maar meld me nu weer!
Nu de plannen om met zijn tweeën een klein huisje te zoeken van de baan zijn, op zoek gegaan naar kamers. En morgen dus kijken bij een kamer!

Fijn om te horen dat er op het moment zoveel mensen een leuk huisje vinden!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 17:21

Spannend Nanno!

Josien dat is heel makkelijk! Gewoon op toeslagen.nl inloggen met je D.igiD en dan kun je naar huur toeslag berekenen of aanvragen (dacht ik). En dan al je gegevens invullen, houd je jaaropgaaf en/of aangiftes van vorig jaar bij de hand en je huurprijs, zowel kaal als incl. servicekosten. Stelt echt niet veel voor. Als je niet weet wat ze precies willen kun je gewoon op het vraagtekentje klikken en dan zie je wat ze willen weten.

Chantalla bij jou ook spannend! Duimen dat de kamer bevalt.

Nanno mij bevalt het echt super! Lekker zelf je dag indelen en heeeeeerlijk rustig.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 21:34

:):) :):) :):) :):) *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
WE HEBBEN 'T HUISSSS!

Het is zoooo onwerkelijk en raar.. en spannend.. Woooow..! :D

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 21:55

Gefeliciteeeeerd *\o/* *\o/* *\o/*

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 22:25

Gefeliciteerd Anne!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 22:27

Gefeliciteerd *\%/*