Vrouwen van militairen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:27

Ja! Geloof wel dat ie het ietwat lastig vind op het moment om zijn tijd te verdelen maar gisteren na zijn late dienst kwam ie onverwachts nog hierheen <3

NoLimit_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:29

Destination schreef:
Robijntjah schreef:
Oh mag ik mij melden? Sinds 2 maanden een relatie met een militair en hij is de afgelopen tijd al flink veel op pad geweest. Hij is vliegtuigmonteur.

Als er ooit iemand op Eindhoven moet zijn, daar woon ik een km vandaan dus stuur gerust een pb voor een kopje koffie of iets dergelijks :)

Ik wist niet dat hij militair was, leuk joh!

Heb volgens mij weleens dingen gelezen in het tinder topic of niet ?

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:29

loesje4600 schreef:
Allegra, wat doet jou vriend dat die zoveel weg is?

Apache vlieger bij de Luchtmacht :)

NoLimit_93 schreef:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het huis altijd een beetje laat verslonsen en voordat hij terugkomt houd ik een grote schoonmaak :')

Ik heb daar ook een handje van hoor. Hou het op zich wel bij hoor maar grotere klussen schuif ik toch vaak voor me uit.

Citaat:
Het is de eerste keer dat ik alleen op eindhoven sta dus daar kijk ik wel een beetje tegenop, met iemand erbij heb je toch iets om de tijd te doden tot ze door de deur komen lopen.

*knip

Als mijn vriend weg moet hoor ik het meestal niet ver van tevoren, staan de data's nog niet vast en heb ik 9 van de 10 keer ook geen datum dat ie thuiskomt :')

Ik vond de eerste keer ook super awkward. Hij kwam terug van 3,5 maand USA, het allerlaatste deel van de opleiding afgerond, we kenden elkaar een maand of 5 en ik kende nog niemand van het thuisfront van de anderen. Maar gelukkig stonden er familieleden met spandoeken dus ik had al vrij snel de goeie club gevonden (schiphol). Ben erbij gaan staan en toen ik een opmerking maakte over hoe ik hoopte dat het met de koffers niet te lang duurde was ik al heel snel opgenomen in de familie toen ze vroegen bij wie ik hoorde. Is alweer 6 jaar geleden bijna. Nu ken ik de meeste wel die bij de club horen waar hij meestal mee weg gaat.

Dat van die data's is hier ook een probleem. Meestal is er wel soort van een periode bekend maar wanneer ze precies vertrekken en terugkomen geloof ik pas als het gebeurd is :') Lekker handig plannen altijd.

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:32

Mag ik mij ook melden?
Ik heb mijn vriend leren kennen toen hij op uitzending was (via internet) en toen hij twee weken later thuis kwam kregen we officieel een relatie :)
Nu bijna twee jaar later en sinds 3 maanden wonen we heel gelukkig samen. Al is het door de weeks wel eens eenzaam als hij intern zit
Gelukkig nog geen vooruitzichten op een uitzending

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:33

nouky12 schreef:
Mag ik mij ook melden?
Ik heb mijn vriend leren kennen toen hij op uitzending was (via internet) en toen hij twee weken later thuis kwam kregen we officieel een relatie :)
Nu bijna twee jaar later en sinds 3 maanden wonen we heel gelukkig samen. Al is het door de weeks wel eens eenzaam als hij intern zit

Moet hij verplicht intern of wonen jullie zo ver van de kazerne af? Geen idee hoe dat hier in Nederland werkt :+

Wel gaaf, Allegra!

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:35

Wij wonen in de buurt van Amsterdam, en hij werkt in het zuiden van het land, zo’n 1,5 uur rijden. Dat is net iets te ver om elke dag af te leggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:35

Dat zou zomaar kunnen nolimit!

NoLimit_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:36

Apache vlieger, dat klinkt gaaf!

Die van mij is marinier/viking bestuurder.

Welkom nouky.

Toen wij gingen samenwonen heeft hij er 1 nacht in kunnen slapen voordat hij 4 maanden naar sint maarten moest. Dat was wel even wennen van mijn ouders huis naar 4 maanden alleen

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:37

Destination schreef:
nouky12 schreef:
Mag ik mij ook melden?

Moet hij verplicht intern of wonen jullie zo ver van de kazerne af? Geen idee hoe dat hier in Nederland werkt :+

Wel gaaf, Allegra!

Volgens mij mag je juist alleen maar intern als je te ver van de kazerne af woont..

NoLimit_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:37

Robijntjah schreef:

Ik ben altijd meer het meeleestype geweest :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:38

Hahaha is ook leuk toch!

Ik vind het wel even prima zo, houdt het tempo goed handelbaar voor met name mij :’)

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:39

Robijntjah schreef:

Ik lees ook mee in tinder topic maar had niet door dat het ook een militair was, wat leuk!!

Ik ken vrijwel niemand van de vrouwen van mijn vriend zn collegas, scheelt denk ik ook dat hun vaak met elkaar afspreken zonder vrouwen haha

NoLimit_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:39

loesje4600 schreef:
Destination schreef:

Wel gaaf, Allegra!

Volgens mij mag je juist alleen maar intern als je te ver van de kazerne af woont..

Ja klopt, wij wonen echt net binnen de afstand dat hij niet intern mag maar daar ben ik wel blij om.

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:40

Allegra schreef:
loesje4600 schreef:
Allegra, wat doet jou vriend dat die zoveel weg is?

Apache vlieger bij de Luchtmacht :)

NoLimit_93 schreef:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het huis altijd een beetje laat verslonsen en voordat hij terugkomt houd ik een grote schoonmaak :')

Ik heb daar ook een handje van hoor. Hou het op zich wel bij hoor maar grotere klussen schuif ik toch vaak voor me uit.

Citaat:
Het is de eerste keer dat ik alleen op eindhoven sta dus daar kijk ik wel een beetje tegenop, met iemand erbij heb je toch iets om de tijd te doden tot ze door de deur komen lopen.

*knip

Als mijn vriend weg moet hoor ik het meestal niet ver van tevoren, staan de data's nog niet vast en heb ik 9 van de 10 keer ook geen datum dat ie thuiskomt :')

Ik vond de eerste keer ook super awkward. Hij kwam terug van 3,5 maand USA, het allerlaatste deel van de opleiding afgerond, we kenden elkaar een maand of 5 en ik kende nog niemand van het thuisfront van de anderen. Maar gelukkig stonden er familieleden met spandoeken dus ik had al vrij snel de goeie club gevonden (schiphol). Ben erbij gaan staan en toen ik een opmerking maakte over hoe ik hoopte dat het met de koffers niet te lang duurde was ik al heel snel opgenomen in de familie toen ze vroegen bij wie ik hoorde. Is alweer 6 jaar geleden bijna. Nu ken ik de meeste wel die bij de club horen waar hij meestal mee weg gaat.

Dat van die data's is hier ook een probleem. Meestal is er wel soort van een periode bekend maar wanneer ze precies vertrekken en terugkomen geloof ik pas als het gebeurd is :') Lekker handig plannen altijd.

Ohja dan snap ik wel dat hij ook veel weg is, bij ons in het begin van onze relatie was het week op week af oefening en dan ook radio stilte.. hield ons wel mooi rustig konden we niet te hard van stapel lopen XD

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:42

Ik dacht dat je intern mocht als je op meer dan 50minuten rijden afstand woont of iets dergelijks. Maar met belangrijke dingen komt hij door de weeks wel naar huis. Laatst was hij vrijdag vrij, en stond hij totaal onverwachts donderdag avond in de woonkamer.
Ik ben me echt rot geschrokken toen ik de voordeur open hoorde gaan

NoLimit_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:42

Ik vind het wel jammer dat ik de vriendinnen van collega's niet ken, denk dat je met sommige wel een klik zou kunnen hebben en iemand die dingen begrijpt die andere vriendinnen niet doen.

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:44

Klopt is wel makkelijk, ik zie de vriendinnen wel en is dan ook gezellig maar dan zit ik samen met mn vriend daar op visite.. toen hij op uitzending was werd ik wel voor de verjaardag van 1 vriendin uitgenodigd haar vriend (collega van mijn vriend die nu opleiding doet) was er toen ook en dat is wel fijn praten dan fd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:48

In het stadium van collega’s en partners van collega’s leren kennen zijn wij nog niet omdat mijn vriend nog in een in die zin niet onbevangen situatie zit.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:52

Ah okay, in Duitsland ligt het iets anders. Als je onder de 25 bent kun je in principe op de kazerne wonen, daarboven moet je zelf huisvesting zoeken, tenzij je een opleiding (Ausbildung of Studium) gaat doen. Stel dus dat mijn vriend 26 was en na zijn opleiding naar Hamburg overgeplaatst zou worden, dan zou hij daar op zoek moeten naar een huisje.

Qua collega's ontmoeten e.d., ik heb al wel een aantal van zijn collega's gezien, vooral van zijn opleiding. Ben ooit een keer even op zijn school geweest en toen kwam de helft van zijn klas even hoi zeggen :') En het ligt nog in de planning om samen met een collega en zijn vriendin op stap te gaan.
Partner's van collega's ken ik niet, maar hij is ook nog niet uitgezonden geweest.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:54

nouky12 schreef:
Ik dacht dat je intern mocht als je op meer dan 50minuten rijden afstand woont of iets dergelijks. Maar met belangrijke dingen komt hij door de weeks wel naar huis. Laatst was hij vrijdag vrij, en stond hij totaal onverwachts donderdag avond in de woonkamer.
Ik ben me echt rot geschrokken toen ik de voordeur open hoorde gaan

Als de afstand meer dan 70 km is mag je intern zitten :) of reistijd langer dan een uur!

Snap dat je daar van schrikt! :))

En ik herken het zo van de datums die pas op het laatst bekend worden :)) ik zit zelf ook nog op mijn datums te wachten voor uitzending dit jaar, heel handig :')
Laatst bijgewerkt door lonniejj op 13-03-18 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:55

Het was wel een leuke verrassing, hij had helemaal bloemen mee genomen. Maar ik heb altijd thuis gewoont, en dan zijn er opeens wel veel geluiden in zo’n leeg huis

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:56

Nouky wel een leuke verassing maar zou ik ook van schrikken!

Volgens mij had hier de mannen besloten x te gaan eten en de vrouwen moesten dan ook maar mee haha. Vind de collegas van mijn vriend heel aardig en relaxed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:04

Lijkt me wel super gezellig als dat zo kan!

Denk dat ik eerst nog even de ex en kids mag leren kennen over een tijdje :+

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:05

Komt snel genoeg haha en ex en kids wordt al iets ingewikkelder denk ik haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:06

Ik zou ieder ander erom laten lopen maar ik vind ‘m zo leuk :+

Dus ja, wordt vast ingewikkeld maar van de andere kant, op deze leeftijd heeft iedereen zijn of haar bagage denk ik.