Longboarders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muiz
Moderator Algemeen

Re: Longboarders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:53

Jaa hij is binnen *\%/*
Ik had in het begin van het topic iets gelezen over de kingpin die je losser moet draaien... hoe bouw je dat op?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:59

Heb je een sleutel ding waarmee je die kingpin losser kan draaien?
Eerst gewoon gaan rollen. 180 graden bochtjes proberen op een smal stukje en kijken hoe ver je komt. Waarschijnlijk lukt dat nog niet. Dan ga je 'm steeds 1 slag losser draaien per keer. Tot je comfortabel een 180 graden bochtje kunt.
180 graden is zo ongeveer het max wat je nodig hebt om echt veilig het verkeer in te kunnen.

Vaak wil het ook wel helpen je wieltjes losser te draaien.
Niet zo los dat je ze echt heen en weer kan tikken. Maar er moet wel een klein beetje beweging in zitten. Dat rolt vaak een stuk makkelijker :j

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:03

180 graden gaat in nog geen 180 jaar lukken nu :')
wieltjes losser is een goede tip, dat zal ik vanmiddag even doen.
Ik heb geen sleutel gekregen voor de kingpin, dus even zoeken wat ik daarop kan bedenken.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:05

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 16:40

Het eerste tourtje van t jaar wordt 3 april ook weer een feit voor mij! Vanuit school 25 km naar het huis van 1 van de boarders, daar bbq'en en dan relaxt weer terug :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:44

Dat ga je wel voelen hoor!
Tussendoor nog gelongboard of niet? Zo niet, zou ik het niet zo snel doen...

Marrleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:33

Ik heb m'n longboard ook! Die kingpin laat ik nog even zitten, bochten van 90 graden lukt makkelijk en ik vind m lekker rijden zo!
Het enige punt waar ik tegen aan loop zijn tunneltjes. Als ik naar stal ofzo wil heb ik keuze uit twee tunneltjes, de ene is (nog) geen optie en de ander is vrij nieuw dus daar ga ik binnenkort maar eens oefenen. Ik ben vroeger eens keihard onderuit gegaan op de skatebaan dus alles wat omlaag gaat vind ik nogal eng :')

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 23:21

ik ben gisteren een rondje van 10 gaan doen, mijn hemel wat een spierpijn :')
de kingpin heb ik ook maar laten zitten, ik kom goed de bochten door en ik heb niet het idee dat hij losser kan?
Ik moet ook door tunneltjes naar stal toe, ik ben 1 keer op mn wafferd gegaan omdat ik door het verschil licht/ donker het stoprandje in de tunnel niet zag. Toen ik de andere kant op ging zag ik het wel gelukkig :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 23:29

Tunneltjes zijn goed te doen met een beetje zelfvertrouwen. Zijn wel extreem slecht voor je schoenzolen :')

Anders eerst in een grote slinger proberen? Net zoals je een skipiste afgaat. Dan minder je al vaart.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 00:22

Hoi! Wat leuk, dit topic. Ik heb op dit moment twee skateboards staan, maar ik zit al een tijdje met het idee in mijn hoofd om er een longboard bij te kopen. Ik heb voorheen wel eens met mijn nieuwste skateboard wat langere stukjes afgelegd maar het is toch behoorlijk zwaar omdat het van die kleine wieltjes zijn. Vanmiddag ben ik even wezen kijken bij een winkel, wat uitleg gevraagd en ik heb mijn oog laten vallen op de Madrid Plastic. Zijn jullie bekend met dit merk? Dit is hem: Madrid Plastic

Eind deze maand (ergens deze week??) krijgen ze ook Brunotti boards binnen, werd me verteld. Raden jullie aan om die nog even af te wachten?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 00:27

Qua prijs is ie redelijk. Maar gezien het feit dat het een extreem onbekend merk is zou ik er nog even over na denken.
Ik ga even info vragen aan iemand. Plaats later nog een uitgebreid berichtje :D

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 11:53

Thanks kaus! De verkoper leek me wel eerlijk, hij gaf namelijk ook toe dat de goedkope bordjes die hij had liggen (€80, €100) gewoon in kwaliteit veel minder waren. Hij was zelf wel enthousiast over het merk Madrid. Amerikaans merk en hij zei zelf dat de kwaliteit van het deck, trucks, lagers, wielen, prima was. Maar ja, het blijft wel een verkoper :+

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 17:23

Heb al paar rondjes gedaan gelukkig, we beginnen allemaal weer dus w kunnen lekker rustig aan doen, vanwege toetsweek hbben we de hele middag :)

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:39

Ik kreeg net toevallig de catalogus binnen van blue tomato. Daar staat een pagina helemaal vol met boardjes van Madrid. Prijscategorie is tussen de 170 en 300 euro dus ik gok dat het wel te vertrouwen is :)

Maar er was dus verder niemand die van Rune Longboards heeft gehoord? Jammer...blijft een beetje spannend.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:51

Bedankt voor je berichtje, DieL_Zor! Ik had ondertussen van een vriendin ook al gehoord dat het een prima merk is. Heb hem gisteren aangeschaft en ben er vanmorgen mee naar m'n werk gegaan. :D Viel me nog tegen hoe zwaar het was, maar heb toch nog gemiddeld zo'n 9 km/u gereden met een max. snelheid van 15 km/u. Het is 2,8 km naar mijn werk dus was wel goed te doen :j

Ik had alleen mijn tool even mee moeten nemen, kingpin mag wel een paar slagen losser..

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:52

Nissima schreef:
Bedankt voor je berichtje, DieL_Zor! Ik had ondertussen van een vriendin ook al gehoord dat het een prima merk is. Heb hem gisteren aangeschaft en ben er vanmorgen mee naar m'n werk gegaan. :D Viel me nog tegen hoe zwaar het was, maar heb toch nog gemiddeld zo'n 9 km/u gereden met een max. snelheid van 15 km/u. Het is 2,8 km naar mijn werk dus was wel goed te doen :j

Ik had alleen mijn tool even mee moeten nemen, kingpin mag wel een paar slagen losser..

Mooie snelheid toch om je board uit te proberen.
Ik zie trouwens dat je bij mij in de buurt woont! Misschien kunnen we een keertje meeten :)

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 12:54

Phen schreef:
Mooie snelheid toch om je board uit te proberen.
Ik zie trouwens dat je bij mij in de buurt woont! Misschien kunnen we een keertje meeten :)

Tof! Goed idee :) Ik heb op Facebook een groep aangemaakt voor longboarders uit Westfriesland. Tot nu toe zitten alleen een vriendin en ik er in :') maar ik ken verder ook (nog) geen longboarders uit de buurt.

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:46

Ik kan de groep helaas niet vinden :( Zal ik mijn naam via prive bericht sturen? Dan kan je mij toevoegen :)

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:57

Phen, ken jij meer longboarders uit onze omgeving? Lijkt me leuk om eens met meer mensen af te spreken. :D

Ik heb wel na vrijdag spierpijn in mijn linkerbeen, niet normaal. Kon bijna niet meer lopen afgelopen weekend :') Hebben jullie daar geen last van?

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:17

Nee, ik ken eigenlijk niet meer longboarders in de omgeving. :') Wel iemand uit Haarlem en mensen uit Amsterdam... Een paar daarvan zullen wel bereid zijn om een stukje te willen reizen, en we kunnen ook een keertje hun kant op :)

En nee, ik heb eigenlijk nooit spierpijn van longboarden. Maar ik sport dan ook 9 uur in de week, dus mn beenspieren zitten wel goed, hihi.

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:16

ik woon in heerhugowaard
en mijn longboard is binnen!
maar hij is wel een stuk hoger dan verwacht.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:21

leuk! wat voor een heb je nu dan?

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:04

Phen schreef:
En nee, ik heb eigenlijk nooit spierpijn van longboarden. Maar ik sport dan ook 9 uur in de week, dus mn beenspieren zitten wel goed, hihi.

Ik dacht ook dat het wel goed zat met mijn beenspieren, maar heb nu toch spierpijn in een spier in mijn kuit waarvan ik niet wist dat ie bestond. Die gebruikte ik blijkbaar nog niet. :')

Ach, morgen is het weer over en dan kan ik weer met het longboard naar mijn werk :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 18:39

Mijn eerste rondje van het seizoen is ook weer geweest.
3 km, gemiddeld 18km per uur, top snelheid 28,5km per uur. Maar ja, dat is makkelijk als een monster van een hond je voort trekt :')

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 20:45

klein vraagje eigenlijk... wie van jullie luistert metal en stuff?